Log in

View Full Version : Kachel radiateur kapot?

arno Derby
04-09-2007, 18:14
Hee mensen

Ik was net opweg naar huis en opeens begon mijn golfje te roken en besloegen de ruiten meten en het begon te stinken. Ik dacht eerst dat hij heet liep maar de motor was helemaal niet echt heet.
Toen ik uit de auto stapte kwam ik er achter dat de rook alleen binne in de auto was en buiten de auto niks te zien was.

Volgens mij is dit dan de kachel radiateur of niet?
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Waar zit ie? Achter het middenconsole ergens ofzo?
is dit lastig te vervangen en is het een duur geintje?

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr Arno

golf mkII 16v
04-09-2007, 20:10
Is ind de kachelradiateur
Zit achter de middenconsole
Maar is er nog niet zomaar uit
Middenconsole en onderbakken verwijderen
In het motorcompartiment de 3 moeren los [bouten int kachelhuis willen wel eens meedraaien]
Kachelaanjager stekkers losmaken
kachel bedieningspaneel los maken
Aan de rechterkant zit nog een plastic schroef die moet ook nog los
Midelste roosters moeten er ook nog uit
Is ongeveer anderhalf uur werk
Als alles mee zit
Ik kan een nieuwe leveren rond de 50euro

arno Derby
04-09-2007, 20:28
Is ind de kachelradiateur
Zit achter de middenconsole
Maar is er nog niet zomaar uit
Middenconsole en onderbakken verwijderen
In het motorcompartiment de 3 moeren los [bouten int kachelhuis willen wel eens meedraaien]
Kachelaanjager stekkers losmaken
kachel bedieningspaneel los maken
Aan de rechterkant zit nog een plastic schroef die moet ook nog los
Midelste roosters moeten er ook nog uit
Is ongeveer anderhalf uur werk
Als alles mee zit
Ik kan een nieuwe leveren rond de 50euro

Hee Bedankt dan ga ik zaterdag maar eens er mee aan het vechten. Hoop dat het mee zit maar ik heb vaak pech met dat soort dingen.
Bij een sloop bij mij in de buurt hebben ze 3 golfjes staan dus die ga ik morge even bellen. Als ze niks hebben dan neem ik wel even contact met je op. Denk je dat ik hem dat zaterdag al in huis zou kunnen hebben?

Gr Arno

JurjenV
04-09-2007, 21:01
Volgens mij is dit juist een klusje van 2x een kwartier hoor...

Ding zit toch rechtsonder (onder je dashboardkastje)

Is een kwaaltje dat die stukgaan, maar kan ook zijn dat ik wat anders hiermee bedoel...

arno Derby
04-09-2007, 21:05

Is een kwaaltje dat die stukgaan, maar kan ook zijn dat ik wat anders hiermee bedoel...

Oke ik weet niet of het een kwaaltje is heb de golf nog niet zo lang. Ik weet alleen dat ik binnen een korte tijd helemaal niks meer zag omdat al het stoom tegen de voorruit werd aan geblazen.
Achja we zien t wel of t wel of niet lastig is het lukt vast wel uiteindelijk.

Gr

MONDY
04-09-2007, 21:06
heb een comlpete kachelradiateur voor je liggen met motortje .

MONDY
04-09-2007, 21:07
het is van een golf 2 trouwens :D weet iet wat voor een golf jij hebt :D

arno Derby
04-09-2007, 21:13
het is van een golf 2 trouwens :D weet iet wat voor een golf jij hebt :D

Het is een golf 2 ja. 87er 1300.
Weet niet wat voor n verschillen er in zitten

Gr

Golfsburg
04-09-2007, 21:17
ik heb het hele dashbord er voor weg gehad,dan kan je er namelijk beter bij.als ik jouw mag adviseren dan zou ik er een nieuwe op doen. als je er een gebruikte op monteert moet je volgend jaar weer..... succes!

arno Derby
04-09-2007, 21:19
.als ik jouw mag adviseren dan zou ik er een nieuwe op doen. als je er een gebruikte op monteert moet je volgend jaar weer..... succes!

tja daar heb je ook wel weer gelijk in. Misschien kan ik dat ook maar beter doen ben ik er voorlopig ook van af.\\

gr

G-eert-40
04-09-2007, 22:36
ook ooit meegemaakt met een golf2 uit '89. ineens dikke stoom door voorruit roosters. alles beslagen en dan rijdt je 80 km/h. werd met hoofd uit raam de berm in :D . schijnt een modificatie voor te zijn. is er geen koelvloeistof bij de bijrijderskant binnen gelopen te zijn? mijn auto was zeiknat vanbinnen.

arno Derby
05-09-2007, 08:07
ook ooit meegemaakt met een golf2 uit '89. ineens dikke stoom door voorruit roosters. alles beslagen en dan rijdt je 80 km/h. werd met hoofd uit raam de berm in :D . schijnt een modificatie voor te zijn. is er geen koelvloeistof bij de bijrijderskant binnen gelopen te zijn? mijn auto was zeiknat vanbinnen.

hee

hij was gister nog niet echt nat maar ik moest vanmorge nog er mee naar cuijk en toen klapte er nog iets kapot en toen kwam het wel over mijn voeten heen en nu is ie dus wel zeiknat. Maarja. t komt vast wel goed.

Gr

Jetta MaNiA
05-09-2007, 08:10
Nieuwe derop!

Erik
05-09-2007, 08:30
gevaarlijk die kachels .....

arno Derby
05-09-2007, 08:50
ik heb al een nieuwe gevond. 43euro Nieuw! Dus dat valt nog mee.
Ze komen hem vanmiddag nog brengen dus das wel mooi.

Gr

G-eert-40
05-09-2007, 17:12
inderdaad nieuwe erin. eventueel je tapijt er even uit halen. kan het netjes drogen en schoonmaken. gleed je toen niet uit, toen je de auto uitstapte. is een vettig goedje :D

Alberto
05-09-2007, 17:42
nieuwe is idd beter zijn sterker
modificatie van die dingen zit onder de motor kap
in de vorm van een by pass

golf mkII 16v
05-09-2007, 18:06

Denk wel dat je iets anders bedoelt
Denk dat je dat ronddraaiding :D bedoelt[De aanjager van de kachel]
Gaan meestal de standen 1 en daarna 2 van kapot,doordat het motortje zwaar gaat lopen brand de weerstand door
Kapot gaan daarvan kun je voorkomen door 1X per jaar het asje van de motor te smeren :thumbup:

arno Derby
05-09-2007, 18:36
Zo hij zit er in! 1,5 uur werk ongeveer maar wel zooi in de auto.
Maarja nu is dat opgelost maar nu komt het volgende probleem volgens mij al :mad: De koppeling!!
gr

golf mkII 16v
05-09-2007, 18:43
Gelukkig dat dat opgelost is
De koppeling is iets langer werk
Uurtje of 4
Suc6 met die reperatie

Einherjar_1987
17-09-2007, 16:46
sorry dat ik dit topic omhoog krik maar kan iemand mij duidelijk vertellen hoe je de slangen moet aansluiten... vanmorgens op pad met m'n golf 2 en de kachel bleef maar koude lucht naar binnen blazen... nu is dat nog niet zo erg, maar als ik straks om 5 uur smorgens naar het werk moet terwijl het nog 4 of 5 graden vriest :( ... dus ik kijken onder de kap... ja hoor... de hele rommel gewoon afgesloten en de bijde slangen van en naar de motor zijn aan elkaar gekoppeld en dan is er nog een lang dun slangetje die is afgedopt :mad: ... naar de handelaar... die heeft me aangeraden een nieuwe kachelradiator te kopen... ik naar een 1 of andere zaak (weet de naam zo niet meer) en een nieuwe radiator besteld... kan ik morgen ophalen maar nu weet ik niet hoe die slangerij moet zitten... die dunne weet ik al wel... maar dan heb ik ook nog 2 dikke slangen die aangesloten moeten worden... op de kachel... 1 van boven uit de motor en 1 van beneden uit de motor...

golf mkII 16v
17-09-2007, 20:27
Gewoon de 2 grote slangen op de warmtewisselaar en de modificatie laten vervallen
Dat is een zwartplasticklep verbonden door het dunne slangetje naar een aluminiumklep
Kun je gewoon weg laten

berendd
17-09-2007, 21:51
regelmatig kvs vervangen (minimaal om de 2 jaar) voorkomt dit...

antirot toevoeging is na 2 jaar uitgewerkt en dan begint het binnenin te rotten

LangeveldA
21-08-2008, 13:48
beste mensen,

ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als einherjar. Mijn kachel begon ook opeens te roken en te stinken.
Daarnaast heb ik onlangs een probleem gehad met het koelsysteem. Omdat mijn thermostaathuis lek was is de motor warm gelopen. Ik ben uiteindelijk naar de garage geweest en blijkbaar is door dat probleem met de koeling de kachel leeggelopen in de auto en men heeft mij aangeraden de kachel te vervangen. Houdt dit dan in dat ik de radiateur moet vervangen of de gehele kachel?

golf mkII 16v
21-08-2008, 14:53
In de meeste gevallen alleen de radiateur
Controleer gelijk de klep die warm en koud bediend

LangeveldA
21-08-2008, 18:51
ik reed zojuist even met de auto maar hij werd te warm. Kan het defect aan de radiateur (kachel) er voor zorgen dat de auto te warm wordt en er zelfs nog koelvloeistof via de kachel lekt?

LangeveldA
24-09-2008, 08:59
Ik heb inmiddels de kachelradiateur (en het hele kachelhuis) vervangen. Ik heb het koelsysteem bijgevuld maar nu kookt de koelvloeistof over als ik de motor een tijdje laat lopen. Er komt ook geen warme lucht uit de kachel.
Men heeft mij verteld dat dit waarschijnlijk een probleem met de thermostaat is. Ik heb zojuist de thermostaat getest en deze gaat gewoon open (bij ongeveer 95 graden) en dicht.
Wel ben ik er achter gekomen dat er in het thermostaathuis een klepje is afgebroken. Dit klepje zit op de plek waar de sensors binnenkomen in het thermostaathuis. Kan dit ook een reden zijn waarom de koelvloeistof te warm wordt?