Log in

View Full Version : Aankoop tips golf mkII

Siepeltje
06-09-2007, 18:55
:D

Ik ben op zoek naar een golf mk II

Ik heb een 1.8 cl uit '90 op het oog.

Wat zijn veel voorkomende problemen bij dit type ? Waar moet ik op letten als ik de auto ga bekijken ?

Aangezien jullie de experts zijn, vraag ik het hier. :iamwithst

Search heb ik gebruikt, maar kon niet veel bruikbaars vinden.

Erik
06-09-2007, 19:25
Goed letten op het voorraam en dan vooral onder de rubber kijken (in de onderhoeken L+R). Hier beginnen 9 van de 10 te roesten.
Verder wielranden in de gaten houden, achter de kappen (mochten die er zitten) kan meestal roest ontstaan maar dit valt meestal nog wel mee.
En op de achterklep onder de greeplijst kunnen meestal roestplekken ontstaan.

Verder goed je ogen open houden voor ongebruikelijke dingen. Dan komt dat helemaal goed :)

Siepeltje
06-09-2007, 19:49
Wielranden e.d. had ik ook wel in gedachten. Bij de ramen had ik niet zo snel aan gedacht, bedankt voor de tip.

Motorisch e.d. nog dingen?

Ron mk1
06-09-2007, 20:01
Doorrotten subframe, bovenste veerschotel van de achterschokbrekers.
Zeer rotte remleidingen van de achteras- remslang aansluiting.

Roest rond om de tankdop.
Lekkende kachelradiateur

Roest bij de achterplaataansluiting met het achterscherm onder bij uitlaat hoogte.
Rubbers van de achteras gaar, veel weten het niet of hebben het niet door.
Voorste motorsteun vaak stuk
Dashboard verlichting vaak stuk ( licht schakelaar)
Kachel motor weerstand defect ( enkelt stand 3 werkt dan nog)
Verlichting kachel paneel defect ( paneel zelf vervangen)
Bij de 3 drs versie willen vaak de stoelen niet klappen naar voren ( kabel gebroken)
Achtergordels beschadigd ( zitten vaak tussen de achterbank vast en het slot, daardoor apk afkeur)
Roest in de kofferbak , net onder de achterlichten

Synchromes ring 2e versnelling ( kraakt als je naar zijn 2 schakeld)

Verder gewoon heel goed kijken, als de dorpels roestig zijn ( doorgerot) vaak schade gehad dan. Verder zijn er zeker wel mooie exemplaren te vinden voor een leuke prijs.

Siepeltje
06-09-2007, 20:40
Bedankt voor de tips !

Als ik er 1 heb, zal ik me ook ff netjes voorstellen ;)

Is wel een beginnersauto voor mezelf, maar wil er genoeg plezier aan kunnen beleven. Wil er toch een klein oldschool/rat projectje van maken. Eerst morgen maar eens afrijden ... :eek:

maartenunplukt
06-09-2007, 22:13
Succes! Met een golfje als 1ste auto zit je altijd goed

Mister Cool
06-09-2007, 22:21
Roest achter de bumpers, bij je sleepoog enzovoorts. Gare achterasrubbers hoor je wel kraken als je wat drempels pakt ofzo, of gewoon een klinkerweggetje. Tenmisnte bij mij kraakte het wel flink :D

Meeste tips zijn wel gegeven, maar toch succes morgen met het afrijden dan :thumbup:

RubenD
06-09-2007, 23:26
Ik zie nergens roest bij de accubak staan. Daar waar de plaat waar de accu op staat aan het binnenscherm zit gehecht willen ze wel eens roesten.

Onder de zijraamrubbers blijft vocht staan -> kans op roest.

Siepeltje
07-09-2007, 16:26
YESS !! Heb hem gehaald :D

Morgen op jacht naar een MK II

Erik
07-09-2007, 16:30
Succes!

breadfan83
07-09-2007, 18:44
Proficiat!

Kijk ook op en rond de krikpunten... :(
Die kleine krikjes van VW willen nog al eens afschieten en door de bodem gaan. En sommige mensen die geen how-to voor het opkrikken van de auto hebben :D krikken soms op de verkeerde plek de auto op waardoor ook schade ontstaat.

Is het een 1.8 of 1.8i?
Bij de eerste effe de carb nakijken, bij de tweede kijken of de injectie ok is. Wil nogal eens goed vuil worden waardoor de motor slecht gaat lopen. Op zich geen probleem, en makkelijk , snel en goedkoop op te lossen.

Auto met dakraam: kijk effe of de zooi lekt. Zou niet de eerste keer zijn.
Kachelmotor nakijken, doet het waarschijnlijk alleen in de 3e stand.
Maar dit zijn alleen kleine dingetjes. De rotte plekken zoals hierboven al beschreven stond zijn de voornaamste zaken.

Siepeltje
13-09-2007, 13:22
De tips hebben me goed geholpen. Heb heel wat krokante golfjes gezien.

Morgen verder kijken, heb een nette 1.3 zien staan. Heeft een paar kleine plekjes en heeft een poetsbeurt nodig. Morgen ff op de brug en kijken hoe die rijd. (bedrijf was al dicht toen ik hem zag staan)

Vanavond ga ik kijken voor een project autotje, een golf 1. Jongen was bezig met een restauratie-project, maar is ermee gestopt en ding staat hem in de weg.

Siepeltje
14-09-2007, 07:00
Nog ff een kleine update.

Golf 1 gaat door :D
M'n vriendin en ik zijn eigenaren van een mk1 gti bouwpakket :woowoo:

Het is een mk1 gti van '80 (origineel nl?? weet ik nog niet) met een KR motor erin. Ding is spuitklaar, roest had hij al weggewerkt. Er zit een quartet set bij, complete RVS uitlaat, ATS Cup wielen. En nog de wereld aan onderdelen.

Exacte plannen hebben we nog niet, was niet gepland een mk1 te kopen :tongue:
Maar in ieder geval geen tupperware, denk gewoon een mooi kleurtje, smalle verchroomde bumpers, 13'" of 14" en uiteraard mooi plat op z'n buik.

Binnenkort wil ik een inventaris maken van de spullen, en wat er moet gebeuren.
Ik zal gelijk een paar foto's maken en posten.

En vanmiddag natuurlijk achter een daily mk II aan ;)

Erik
14-09-2007, 07:06
Je begint wel meteen goed he !!
Ben eens benieuwd wat voor golf 2 het wordt. Wel natuurlijk foto's posten van de 2 wagens ;)

Siepeltje
14-09-2007, 07:44
:D

De MK I was gewoon een 'once in a lifetime oppertunity' ;)

En ik ben gelukkig niet geheel onbekend met auto's, alleen het rijbewijs had ik niet. Heb wel aan een paar projectjes meegewerkt, alleen nog niet echt een VW :$

De MK II is voor het geld gewoon een leuke auto, en om uiteraard wat rij-ervaring op te doen. Auto heeft een deukje in het voorscherm, motorkap is niet helemaal netjes en een roestplekje onder het raam, tussen de ruitenwissers.

Maar voor € 450,- kun je ook geen nieuwe auto verwachten ;)

Polodee
22-04-2008, 00:29
Even dit topic uit het stof trekken...

Synchromes ring 2e versnelling ( kraakt als je naar zijn 2 schakeld)

Ben op mijn zoektocht naar een 5-deurs Golfje al twee tegengekomen die 'kraken' bij het naar zijn 2 schakelen. Is het probleem met die synchromesh makkelijk te verhelpen? Kun je er een tijdje mee doorrijden? Of beter ruilbak eronder?

Ik heb nog een 8p bak liggen, past da?

Alvast dank! (ik zal me na aanschaf eens netjes voorstellen, voorlopig kun je me nog vinden op het polo-forum www.polo86c.nl ;) )

Polodee
26-04-2008, 19:52
Ben op mijn zoektocht naar een 5-deurs Golfje al twee tegengekomen die 'kraken' bij het naar zijn 2 schakelen. Is het probleem met die synchromesh makkelijk te verhelpen? Kun je er een tijdje mee doorrijden? Of beter ruilbak eronder?

Ik heb nog een 8p bak liggen, past da?

Niemand die dit weet?

Daarnaast: heb een golfje 2 gevonden waarvan de pook als een pollepel in een pan soep roert. Schakelen gaat goed, alleen de achteruit-blokkering (naar 'R') is weg, dus soms zet je hem in zijn 1 en dan gaat hij achteruit! Verder zo op het oog (ja ook bij de kriksteunen) een keiharde carrosserie.

Kan het probleempje met de achteruit-blokkering redelijk makkelijk opgelost worden (met bijv. een pookmechanisme-revisiesetje, zoals ook bij mijn Polo)??