Log in

View Full Version : Restauratie Polo 2 GT G40 1988


polo 3
08-09-2007, 16:56
Hallo mijn naam is Arno Lader, of zoals vele mij ook kennen polo 3.
Ben altijd erg druk met G laders, dus is het ook niet zo gek dat ik een zeldzaam geladen autotje aan het opknappen ben.
En dat is een echte orginele polo 2 GT G40 uit 1988.
Auto is verder eigenlijk niet eens zo slecht, enkel een doorgeroest ruitenwisser gat.
En de motor is stuk, dit omdat de ditributieriem geknapt is en de kop kleppen en zuigers dit niet zo leuk vonden.
Heb op andere forums dit project ook al staan,maar weet niet of de meeste van hier op het vw forum komen.
Dus zet ik het hier ook even neer.
Als het lijkt dat ik alles zo gekopieerd heb, dat klopt :tongue:
Hier staat hij op de aanhanger op weg naar huis....


http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-21553-Gsmfoto007.jpg

polo 3
08-09-2007, 16:57
De voorkant....
De gril met dubbele koplampen en rode bies ligt in de auto...

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-21625-Gsmfoto008.jpg

polo 3
08-09-2007, 16:59
Het kapotte GT G40 motortje..
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-21693-Gsmfoto009.jpg


Hoop losse ondelen erbij....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-21855-Gsmfoto010.jpg


Deze velgen komen er uiteindelijk onder, als ze hoogglans verdicht zijn en daarna verchroomd.
Zijn zeldzame wielen van de polo 2 GT G40 CUP.
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-98665-Gsmfoto031.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-98692-Gsmfoto033.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:02
Hier begonnen met het uit elkaar halen en schoon maken..

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-72266-15102006113.jpg


http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-72428-15102006112.jpg

En wassen maar....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-72598-15102006111.jpg


Interieur eruit
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-72778-16102006115.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-72868-16102006116.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-83567-19102006135.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:04
Het kapotte motortje eruit...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-47959-21102006141.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-48033-21102006142.jpg

Weer wat leger...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-48145-21102006144.jpg

Van achteren in zn blote kont..
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-48190-21102006139.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:06
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-48224-21102006143.jpg



Hier word hij helemaal uitgedeukt zonder te spuiten.
Uitlepelen en uitzuigen dus.
Hou niet van plamuur op zo'n zeldzaam autotje...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-64089-04112006201.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-64164-04112006200.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-64248-04112006199.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:08
Nieuwe H&R cupkit 60 voor 40 achter..

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-99779-verlaging_gt_g40_klein.jpg

Ook nieuwe orginele voorschermen, de oude hadden lichte schade, maar roest van binnenuit, en er word nergens op bespaard....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-58471-31032007413.jpg
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-58626-31032007412.jpg

Alle rubbers, wielranden en bumpers nieuw orgineel vw
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-58705-31032007411.jpg

En de bijrijdersdeur ook nieuw.
In de oude zit een deukje en roest, dus dan meteen goed een nieuwe orginele...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-58880-31032007414.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:09
En een donor polo voor de motor, deze gaat uit elkaar en word helemaal gereviseerd.
Deze polo is overigens geen echte GT G40, maar een 75 pk GT met een GT G40 motor uit een sloop GT G40.
De vorige eigenaar van deze polo kon een slechte blauwe GT G40 kopen.
Die had schade gehad, en was slecht hersteld waardoor deze onder compleet rot was...
En heeft toen de motor in dit beestje gebouwd.
Die is overigens ook best zeldzaam, is een echte 75 pk GT orgineel nederlander uit 1983.
Is dus ook nog eens bijna belastingvrij, en 17 jaar van de vorige eigenaar geweest.
Heb hiervoor een polo GT uit 1988 gekocht, daar zit de orginele GK motor in die hierin hoort, en dan maak ik deze klaar als dagelijkse wagen.
Rijdt een heel stuk voordeliger dan mijn daily van nu.
Een motorisch niet meer orginele corrado G60

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-07088-Kopie_van_08042007431bewerktkopieklein.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-07190-08042007432klein.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-37755-in_de_hoek_jij.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:33
Mijn GT G40 maar dan alweer een stuk leger....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-37841-15042007473.jpg

Deze komt mooi aan mijn sleutelbos, een 5 GULDEN muntje uit....1988
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-38053-5gulden1988.jpg

En het is weer pakjesavond geweest, de meeste onderdelen zijn niet meer nieuw bij de dealer te krijgen.
Heb ook veel bij de duitse dealer besteld, maar als die het niet meer heeft.
Dan word het vw classic parts...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-46989-10052007503.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-47191-10052007504.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-47393-10052007505.jpg

Ook een nieuwe dichte zwarte orginele hoedenplank..
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-47531-10052007506.jpg

En zoals een paar foto's eerder de nieuwe achterbumper, dan nu de nieuwe voorbumper...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-47830-10052007507.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:35
Dit is de donor polo 2 GT uit 1988 met de 75 pk GK motor die in de 83 GT komt....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-73633-25062007544.jpg

Het GK motortje...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-73765-25062007549.jpg

En het kuip interieur, wat ikzelf niet nodig heb, dus dat gaat de verkoop in....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-73943-25062007548.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-9-78405-04072007565.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-9-78429-04072007566.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:37
En een mooi karretje gemaakt...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-15174-10082007633.jpg

UFO??
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-33034-11082007636.jpg

Motortakel aan de stabistang, en aan 2 kanten 2 slangenklemmen zodat de ketting niet verschuift..
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-33114-11082007634.jpg

En achter een omgekeerd thuiskomertje, die de auto dan onder de reservewielbak omhoog krikt..
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-33202-11082007635.jpg

En toen stond ie erop...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-50917-11082007637.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:38
Ben nu volop aan het ontvetten en schoonmaken en de laatste paar delen eraf aan het halen.
Dan gaat hij over 2 a 3 weken naar de spuiter.
Die doet al het stelwerk van de deuren, hij schuurt alles en hij word daar gespoten.
Doe daar zelf helemaal niks aan, kost wel flink wat meer maar dan is het zeker te weten zeer netjes en goed.
De polo word van binnen en buiten overnieuw gespoten.
Word de orginele kleur rood, maar dan met 2 blanke lak lagen afgewerkt zodat deze zeer mooi is, en gruwelijk blinkt!!
Terwijl de carosserie bij de spuiter staat ga ik de ophanging uit elkaar halen en wat meer delen die onder de auto zitten.
Dat word allemaal gestraald en gepoedercoad.
En de motor gaat eruit en uit elkaar en helemaal reviseren.
De versnellingsbak ook.
Alle aluminium delen worden geglaspareld.
En alles wat geel verzinkt is, word overnieuw geel verzinkt..
Heb 2 interieuren, en die gaan samen naar de hersteller die er weer 1 mooi nieuw interieur van maakt.
Het hemeltje was in een mindere staat, dus deze word helemaal nagemaakt en er terug in gespannen.
Op de achterklep, rond de nummerplaat en op de deurstijlen zit een zwart ruw plastic folie, die is niet meer nieuw te koop, dus deze laat ik namaken van hetzelfde materiaal door een bestickeraar.
En die mag het er van mij dan ook mooi op plakken.

Gertjan
08-09-2007, 17:40
Erg netjes bezig :thumbup:

polo 3
08-09-2007, 17:40
Deze modellen polo waren de eerste auto's met G laders.
En behoorlijk zeldzaam, nooit nieuw in nederland verkocht.
Deze hadden toen nog 1 enkele inlaat met een Y slang op de G lader.
Met deze autotjes is getest, en records gebroken.
Nostalgie dus...
En ja, die moest ik dus ook echt 1 hebben.
En maak m weer zeer netjes.

Hier wat foto's van de CUP.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VW7XRMGB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NT3EZQFR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GAHOTYDN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VNJFFA7N.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z3EA7NGV.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:41
Deze lader komt er waarschijnlijk op.
Zijn 2 types in, beide met enkele inlaat.
Bij dit type zitten er schansjes in het midden van de verdringer en de helften.
En de inlaatbuis is los, en er zit een dikke pakking tussen de helften.
Dit is 1 van de eerste generatie werkende G Laders, en zitten ook op de cup polo...
En er zijn er maar erg weinig van gemaakt.
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-21945-Afb002.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:42
Nog wat meer nieuwe onderdelen bij de dealer besteld.
Achteras rubbers, beschermers voor de schokdempers en de rubbers daarvan.
Vooras rubbers en schokdemper beschermers.
Koppelingskabel.
Voorpoot lagers.
Avast wat spul dat ie na de spuiter weer terug op de aarde kan.

polo 3
08-09-2007, 17:43
Zo weer wat nieuwe onderdelen binnen.
Voorpootlagers bovenin.
Kapjes voor op de poot.
Kapjes voor en achter om rotzooi uit de schokdemper te houden.
Met de rubbers die erbij horen.
Achteras rubbers, nog 1 op nalevering.
Stabistangrubbers.
En een verstelbare koppelingskabel...
En meteen weer een hoop nieuw spul besteld....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-00084-22082007640.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:44
Eventjes een soort filmpje gemaakt van het project tot nu toe.
Met nog niet eerder vertoonde foto's!
Kijken dus, tot de laatste druppel
(met geluid)

http://www.youtube.com/watch?v=msHhuPIonxM

polo 3
08-09-2007, 17:47
Laatste dingen aan het verwijderen aan de onderkant.
Ging allemaal vrij goed totdat.........

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-57379-25082007644.jpg

Ik eens aan de uitlaatkant in de wielbak keek, en zag dat wat kit bobbeling was.
Dus ik een stukje losgepulkt en ja...
Daar zat dus een gat achter...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-57749-uitlaatkant_kont2.jpg

En van binnenuit gezien..
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-57779-uitlaatkant_kont_1.jpg



En het bleef helaas niet bij 1 kant....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-58317-25082007648.jpg

En ook van binnenuit..
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-58375-25082007647.jpg

Word dus uitslijpen, en nieuw plaatwerk inlassen.
Goed inspuiten met zinkspray , nieuwe kit van buiten, en van binnen met tectiel en goed vol met hars.
Wielbakken en kokerbalken gaan sowieso helemaal kaal, om zeker te zijn dat alles in goede staat is...
Word allemaal bij de spuiter gedaan, heb zelf geen lasapperaat.
En hij kan het vast veel beter...

polo 3
08-09-2007, 17:48
Wel erg jammer, maar het is wel een polo kwaaltje dat het daar roest.
Polo heeft nooit schade gehad, en er is niet aan geprutst, dus hoopte dat hij de jaren goed doorstaan had...

polo 3
08-09-2007, 17:50
Motor ruimte aan het ontvetten geweest....
Wat een rotklus zeg!

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-56579-26082007651.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:50
Vandaag weer wat onderdelen gehaald, zoals :
Een nieuwe radiatorkap
Achterste remcilinders
laatste achteras rubber.
Rubbers voor in de lenkers.
Tankje.
Sensoren en een hoop boutjes en moertjes.
Veerschoteltjes...
Wel weer een duur grapje, dit koste al 264 euro.
De vorige delen was ook al 200.
En wat hierboven staat aan blikwerk, vw classicparts spullen en uitlepelen pfffffff.
Dadelijk spuiten en lassen, motor en bak revisie, nieuwe hemel en interieur reparatie.
Verchromen van de wielen
Kun je toch een behoorlijk mooie golf 4 of bora van kopen....
Maar ach, die heeft iedereen
En wie goed werk levert, heeft ook wat te besteden.
En anders maar met de collectebus rond op t forum

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-21182-Afb000.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:52
Op naar de spuiter...

He das een bekende bus!
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-53418-Afb001.jpg

Erg lang geleden dat hij frisse lucht op kon snuiven.....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-53479-Afb002.jpg

En hier is hij naartoe:
Autoschade herstelbedrijf van lith.
Zit bij ons in heesch.
Dat is de beste en netste spuiter/ plaatwerker bij ons in de omgeving.
Een echte vakman, ken persoonlijk ook geen betere.
Heb ook werk van hem gezien, dus weet waarover ik praat...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-53658-Afb004.jpg

Zo naar binnen toe.
Alle plaatdelen liggen ook al binnen...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-53730-Afb003.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:54
En daarna meteen weer naar de garage toe.
Meteen begonnen aan het uitbouwen van de GT G40 motor, die nu nog in de 1983 GT zit.
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-53795-Afb005.jpg

De 2f G40 lader die op de GT G40 motor zat heb ik er al afgehaald en open gemaakt.
Deze is in een hele goede staat van binnen.
Dus dat is mooi meegenomen.



En daar is de GT G40 motor.
Hij is uit 1988, dus de donor polo is uit hetzelfde jaar geweest...
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-50741-DSCF0778.jpg
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-51147-DSCF0780.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:56
En weer wat nieuwe onderdelen.
Versnellingsbak steunen.
Motor rubbers.
Deur rubbers.
Hoop boutjes en moertjes.
Deurlsloten met slotvangers.....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-95848-DSCF0794.jpg

Nieuwe koplampen
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-50260-DSCF0796.jpg

En nieuwe orginele G40 in en uitlaatkleppen....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-50305-DSCF0797.jpg

polo 3
08-09-2007, 17:59
En zover zijn we tot nu toe.....

Mad_Uwe
15-09-2007, 01:56
Je gaat weer eens niet half te werk Arno

polo 3
15-09-2007, 07:47
Nee, meteen alles goed :D

Siroj.
15-09-2007, 08:05
zo te zien gaat het zeker wel de goed komen! :thumbup:

wiljanvr6
15-09-2007, 09:23
super project ,en alles nieuw ,echt geen half werk

chris
15-09-2007, 09:35
Gaat helemaal goed komen zo te zien!!Succes!

Lieuwe
15-09-2007, 10:43
Goed bezig :)

VW dealer kan wel bijna alleen op jou draaien geloof ik :D

polo 3
23-02-2008, 13:26
scherm eraf...
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3882.0;attach=6275;image


Andere kant ook
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3882.0;attach=6276;image


Eventjes later...
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3882.0;attach=6277;image



Ben er helaas ook achter gekomen, dat de reservewielbak door geroest is.
En omdat de wielranden achter omgerold zijn,en de roest er stiekem goed in is gaan zitten, zijn deze helemaal doorgeroest.
Dus flink wat plaatwerk uit de donor slijpen.
Heb ook aan de onderkant en wielbakken allemaal kleine stukjes roest gevonden op kitranden en dergelijken.
Allemaal stukjes van enkele centimeters, maar om alleen die stukjes te repareren,,,, neh.
Hij gaat dadelijk in een bad, dan is hij weer blank metaal, en krijgt hij diverse antiroest behandelingen.
Daarna word hij nog ktl gelakt. (verfbad)
En dan in de epoxi enz enz..


Kon me gisteren avond niet inhouden om eerst te kijken of de donor polo wel goed was in de wielbakken, en dat was ie gelukkig ook...

Dus de slijptol erin!!!
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3882.0;attach=6278;image



Zo, hier is die eindelijk dan.
Het certificaat.
Heb wel even wat nummers weg gelaten...
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3882.0;attach=8624;image




Nog wat stukjes blik uit de donor gehaald.
Eerste week van januarie word het laswerk gedaan bij jurgen schoenmakers classic cars.

www.jurgenschoenmakers.nl

Die lassen iedere dag aan oude beestjes, dus die weten precies hoe t moet.
Als het laswerk gedaan is, dan gaat ie ongeveer maart in bad
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLOAEBJV.jpg




Net nog het laatste stukje blikwerk uit de donor polo gehaald.
De reservewielbak!
Bij mij zit er een klein gaatje in,en dat is bij deze ook zo, maar kan er wel een goed stuk uithalen en bij mij erin laten lassen.
Morgen (dinsdag) gaat de polo naar de lasser toe. ( jurgenschoenmakers.nl )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CRF8QQWO.jpg




Hier staat hij nu voor het laswerk...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBHGAGQY.jpg

polo 3
23-02-2008, 13:31
Het lassen is begonnen.
En ik moet zeggen, dat gebeurd heel precies en netjes.
Heb er eventjes bij staan kijken hoe hij alles op maat maakt,alles perfect en veel mooi en goed gereedschap ervoor..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YNVAIRZN.jpg



Het oude rotte ruitenwissergat + gat
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZLM8IK4Y.jpg



Het blik op maat gemaakt uit de donorpolo, en is netjes gepareld.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XKQ7EHV3.jpg



Het oude eruit
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8SSVMOU.jpg




Het past en nog niet vast gelast
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBYSJXJ3.jpg




Gelast en nabewerkt,alles netjes vlak.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O86LAOJF.jpg




En de ruitenwisser van de onderkant.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AL4FTRWH.jpg




De langsdrager kokers bij de motor preventief verstevigd,omdat de eerste type G40 daar weleens wil scheuren.
Daar is het plaatwerk enkel.
Bij de 2f G40 is dit dubbel,en is daar dus sterk en scheurt daar niet zomaar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQN7WPAB.jpg




Andere kant
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFLGY3RX.jpg
Is 1mm dik plaatwerk, er zit daar normaal ook een gat voor behandeling van de kokers, die word er nog in geboord,maar wel een stuk kleiner,zodat t sterk blijft.



En hier zat een beetje roest onder, is eruit geslepen en nieuw metaal in gelast.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6KVTB8M.jpg

G-eert-40
23-02-2008, 14:50
erg leuk om dit project zo te volgen met veel foto's en uitleg. goed bezig Arno. welk bedrijf kan je terecht voor dat loogbad? kom 'm binnenkort wel weer even bewonderen :)

grtz.

De Limburger
23-02-2008, 15:10
SUPER.... moet ik nog meer zeggen.. gr Ronnie

polo 3
23-02-2008, 18:23
erg leuk om dit project zo te volgen met veel foto's en uitleg. goed bezig Arno. welk bedrijf kan je terecht voor dat loogbad? kom 'm binnenkort wel weer even bewonderen :)

grtz.


www.autobeitserij.nl

Arnaud
23-02-2008, 19:54
Echt een prachtig project om te volgen! Mooi om te zien hoe je zo'n zeldzame auto weer in beter-als-nieuwstaat brengt.

Berserker
25-02-2008, 10:21
Als het laswerk gedaan is, dan gaat ie ongeveer maart in bad


Tegen die tijd ga ik ook weer eens :redface: ..

Pff echt superwerk dit, ik bedenk me dan wel, dat je dit "maar" met een polo doet, voor ietsje meer zou je t met een klassieker kunnen doen waar je de investering er wel weer uithaalde...

Maar dit is een toonbeeld van pure liefhebberij.. :thumbup:

polo 3
25-02-2008, 18:39
Ho ho, tis wel een type 2 G40 he.
Errug zeldzaam dus, met een 2f G40 zou ik dit ook echt niet doen....
En t word wel een klassieker, heb m nu mooi en netjes voor t leven nu die eigenlijk nog goed is en er nog onderdelen aan te komen zijn.

polo 3
25-02-2008, 19:06
1 boutje van de luchtfilterbak was afgebroken, nu weer een nieuwe erin gelast.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GYS8ZTXM.jpg



En van onderen, netjes afgewerkt natuurlijk.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7VGH8FXX.jpg



Hier zat een 16v antenne op het dak, en die hoort daar niet,dus weg ermee.
Netjes plaatje eronder en vast gelast met 8 putjes, heel voorzichtig anders trekt het dak krom.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-74WCLRGR.jpg




En van boven vertinnen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPU7I6TH.jpg




Met de schaaf vlak gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X7QTO4JV.jpg




En helemaal vlak gemaakt en nabewerkt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNWRCWD3.jpg

Berserker
26-02-2008, 10:18
Ho ho, tis wel een type 2 G40 he.
Errug zeldzaam dus, met een 2f G40 zou ik dit ook echt niet doen....
En t word wel een klassieker, heb m nu mooi en netjes voor t leven nu die eigenlijk nog goed is en er nog onderdelen aan te komen zijn.
Ik ken t type en de zeldzaamheid, maar toch zal nooit iemand heel veel geld betalen voor "maar een polo", hetzelfde geldt voor de audi 50, ochal wacht je 100 jaar en is ie in perfecte staat..

Golf 1 gti bijvoorbeeld is wel een grotere meer betalende doelgroep voor..

Dub-Detail
04-03-2008, 08:49
Nieuwe H&R cupkit 60 voor 40 achter..

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-99779-verlaging_gt_g40_klein.jpg



Hej arno,
Ik ben van plan om onder mijn polo ook die 60/40 cupset van H&R te zetten.
Ik las dat die in hardheid verstelbaar is. Maar kan ik hem gewoon instellen als alles eronder gebouwd is. of moet ik de hele zaak weer demonteren om hem in te stellen.

MVG, Pim

G-eert-40
04-03-2008, 09:17
heb dezelfde verlaging als wat arno gekocht heeft. is niet instelbaar volgens mij.

Stijn
04-03-2008, 09:25
Mooi degelijk werk zeg! Geen halve maatregelen...

JettaPowerrr
04-03-2008, 12:13
Dit is idd een erg leuk project, waar veel tijd en aandacht aan besteed word. Super! :thumbup:

Siem
04-03-2008, 12:26
Super polo!!
mooiste model wat er is vindt ik
en dan ook nog een G-lader:D

Ga zo door:D

maniacmark
04-03-2008, 13:10
helemaal uber dit project!!!
keep up the good work

polo 3
08-03-2008, 23:05
Vandaag weer bij de polo geweest.
Had gevraagd of de krikpunten wat verstevigd konden worden,omdat hij daar toch wel vaak op moet steunen tijdens de opbouw.
Dat kon allemaal gewoon, alleen met het blank maken van het metaal is er een rotte bodemplaat aan de bijrijderskant tevoorschijn gekomen.
De polo is ooit eens verkeerd opgekrikt, en daar is niks aan gedaan, en daar is dus vocht in gekomen en ook roest...
Word een nieuw stuk bodemplaat en dan t krikpunt verstevigen..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WIB8G4D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSFW36SI.jpg



De bodemplaat is weer gemaakt netjes gelast, en gepuntlast op de koker.
De koker is eigenlijk best slap na het krikpunt, word pas weer stevig waar de stoelrail zit.
Dus dat word ook preventief verstevigd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDNPOWPZ.jpg




http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJFRX7XA.jpg
Gaatje gemaakt in de versteviging bestuurderskant om de koker te kunne behandelen.
Iets hoger zit er nu ook een gaatje bij, daar is de koker dubbel,en kun je normaal niet in komen.



Uitlaat ophanging verstevigd, deze was al iets slapper door de ex brulpijn die eronder hing.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SRUCMDAQ.jpg


Koker versteviging bijrijderskant
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RSJGEKVB.jpg


Koker versteviging bestuurderskant
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6AWRRP8R.jpg



De koker is verstevigd door een gezet stuk metaal van iets meer dan 1 mm dik.
Op die plek is de koker eigelijk heel slap, is maar 0,8 mm dik, en er zit een groot gat in voor het behandelen van de koker.
Bij de groene pijlen is het blikwerk dubbel, voor de stoelrails, en het krikpunt, dus daar is het heel sterk.
Kan me voorstellen dat door de vele krachten die erop komen, er ooit metaalmoeheid in komt.
En misschien roesten ze daarom vaak op die plaats van de bodemplaat, omdat het daar wringt.
Heb al zat sloop polo's gezien, en bij een neus schade, frommeld de koker daar helemaal op...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KYDTLES.jpg



Reservewiel bak is gerepareerd en verstevigd, nu zit het achter paneel goed bevestigd, dus klapperd het niet zo op en neer op de snelweg door de wind die erachter slaat.
Want daardoor krijg je metaalmoeheid, raakt het los, en gaat er een gat roesten in je reservewielbak.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKNW4Q6A.jpg



En van binnen, lasjes moeten nog vlak gemaakt worden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZWA83ELJ.jpg


Wielbak bijrijderskant achter weer netjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OEN4RNK4.jpg



En de wielrand ook.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNWRVFLT.jpg


Wielbak bestuurdersdant achter ook weer netjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4P3U4OUG.jpg


En de wielrand ook.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BFWC6ZSL.jpg


Voorste koker motor ruimte bijrijderskant verstevigd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MGQUSNGA.jpg


En van voren.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EGHONZFU.jpg


Voorste koker motor ruimte bestuurderskant verstevigd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACHFBOPX.jpg


En van voren.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IHJ7IZXX.jpg



Daar kan een G40 scheuren, en dat gebeurd ook regelmatig.
Deze 2 G40 is nog helemaal goed, en wil dat ook zo houden, dus preventief de delen verstevigen waar het stuk kan gaan.
Er komt ook een salzmann frame onder, en dan is de G40 helemaal sterk.
Hij krijgt niet spectaculair veel vermogen, maar zelfs een standaard G40 scheurt.
Heb er nu ook 1 staan een 2f G40, die is motorisch helemaal orgineel,en die is op die plaatsen helemaal doorgescheurd.

Mitta
09-03-2008, 00:27
mooi project... goed om te zien dat er alleen maar orginele delen gebruikt worden en geen imitatie:D

JettaPowerrr
09-03-2008, 10:17
Die verstevegingen zijn dan niet origineel, maar wel doordacht! :thumbup:
En als het 1 keer in de verf staat, valt het toch niet meer op, netjes gedaan!

polo 3
12-03-2008, 15:10
Zo, dan even hier een paar foto's van wat er kan gebeuren met een G40 als je deze niet verstevigd. (18+)
Overal scheuren, heb niet alles op de foto gezet,maar dit zijn toch wel de ergste.



http://www.mijnalbum.nl/Foto-G46M4PAM.jpg
De kokerbalk aan de bestuurderskant.



http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPYNH3LG.jpg
Vooraanzicht motor ruimte, zoals je ziet is het hele schutbord losgescheurd, en is de tunnelbak compleet doorgescheurd.
De hele voorste hoek van deze 91er G40 zit helemaal los, in de hoek is ook alles losgescheurd.



http://www.mijnalbum.nl/Foto-GAXVJ3IQ.jpg
Dit is de tunnelbak, de polo kan zo doorzakken....

polo 3
12-03-2008, 15:13
En om dat allemaal te voorkomen is dit ook allemaal verstevigd.
De kokers aan buitenkant bij de wielen, en de hoeken zoals de foto's in de eerdere posting.
De tunnelbak is ontdaan van alle lak, en er is een 2mm dikke plaat op maat gemaakt en netjes in vorm gezet.
Deze is rondom goed afgelast,en naar beneden de tullebak in door gezet.
Ook zitten er proplasjes in de grote delen, is allemaal mooi vlak geslepen, dus je ziet er niks meer van.
De verstevigingen zie je straks ook niet meer als de polo klaar is, of je moet er echt op letten.



http://www.mijnalbum.nl/Foto-WNDY7EUJ.jpg
Van voren.




http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYOG7FXG.jpg
Van de zijkant.




http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZUZNXAW7.jpg
En van onderen.





http://www.mijnalbum.nl/Foto-8GPM3FZT.jpg
Ook heb ik de gaatjes voor de wiel lijsten weer terug geboord in de wielranden.

Joey_G40
12-03-2008, 18:14
Zo, dan even hier een paar foto's van wat er kan gebeuren met een G40 als je deze niet verstevigd. (18+)
Overal scheuren, heb niet alles op de foto gezet,maar dit zijn toch wel de ergste.



http://www.mijnalbum.nl/Foto-G46M4PAM.jpg
De kokerbalk aan de bestuurderskant.



http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPYNH3LG.jpg
Vooraanzicht motor ruimte, zoals je ziet is het hele schutbord losgescheurd, en is de tunnelbak compleet doorgescheurd.
De hele voorste hoek van deze 91er G40 zit helemaal los, in de hoek is ook alles losgescheurd.



http://www.mijnalbum.nl/Foto-GAXVJ3IQ.jpg
Dit is de tunnelbak, de polo kan zo doorzakken....


:eek: SLIK... :eek:

Komt het vaak voor zoiets ??? Moet er niet aan denken .

polo 3
12-03-2008, 18:17
Zo extreem als deze heb ik 2 keer meegemaakt.
Meestal scheurd de versnellingsbak steun van de carosserie los...

Joey_G40
12-03-2008, 18:19
hoe zou je dit het beste kunnen controleren dan kan je het gewoon zien onder een brug ? omdat die van jou helemaal kaal is nu . gr

polo 3
12-03-2008, 18:24
Die scheuren kun je vaak van bovenaf al zien, en anders wel op de brug.
En die groene die gescheurd is, daar zag je t ook bij toen de motor er nog in zat....

Jazzblue
12-03-2008, 18:25
Bij de accu kan je toch gewoon zien als je de motorkap open doet, en de rest zou ik ook niet weten:D. Ben zelf namelijk ook wel benieuwd:D.

polo 3
12-03-2008, 18:27
accu?

Jazzblue
12-03-2008, 18:45
Die accubak scheurd ook weleens in heb ik weleens gehoord, maar waar ik dat gehoord heb weet ik niet meer:D.

martiepartie
12-03-2008, 18:53
jaja, dat is een van de meest stijve delen van de polo --> dubbel schutbord is een koker constructie.

De langsdragers scheuren vaak.

Dat verhaal van de tunnel had ik echt nooit verwacht.. Doet toch wel wat een 115pk blok in een polo carrosserie..

Samurai
12-03-2008, 21:23
Je pakt het goed aan, je houdt er straks echt een goede auto aan over!

Netjes hoor, dit topic hou ik in de gaten.

Welke kleur wordt hij straks?

polo 3
12-03-2008, 21:23
Accubak scheurt niet, die roesten door.
Is wel goed beschermd allemaal, maar als je hard door de bocht gaat, dan wil de accu weleens wat zuur verliezen, en die vreet de bescherming op en gaat ie alsnog roesten...

polo 3
12-03-2008, 21:24
Je pakt het goed aan, je houdt er straks echt een goede auto aan over!

Netjes hoor, dit topic hou ik in de gaten.

Welke kleur wordt hij straks?


Het orginele tornado rood, maar dan met 2 blanke lak lagen afgewerkt.
Dus verkleurd niet meer...

polo 3
02-04-2008, 19:07
Zo, het is zo ver.
De polo staat bij jurgenschoenmakers.nl op de kar, en gaat zo op weg naar autobeitserij.nl
Daar word de polo ontdaan van alle lak lagen en kit.
Dan blijft er een blanke koets over.
Dan krijgt hij een antiroest behandeling, alle roest gaat er daardoor af, maar het goede metaal word NIET aangetast.
Daarna word hij geneutraliseerd, dus alle chemicalien worden 100% zeker overal uit verwijderd, anders zou de lak later opgevreten kunnen worden door restjes chemicalien die in de kokers zouden zitten of tussen gepuntlast blik.
Daarna word hij gedroogd en krijgt hij een ktl dompel bad.
Hier even de uitleg daarover, en meer op de site autobeitserij.nl :

Nabehandelen door droging en het aanbrengen van beschermlagen KTL- dompellakken behoort tot de extra mogelijkheden waarbij een v/d processtappen zinkfosfatering behelst zodat optimale bescherming tegen roest wordt gerealiseerd, ook in holle ruimten en naden.

In een dompelbad slaan in water opgeloste elektrisch geladen organische (lak-)deeltjes neer op metalen producten met een omgekeerde elektrische lading.
Bij Kataforese is het product verbonden met de negatieve pool. De opgeladen organische lakdeeltjes gaan een elektrochemische reactie aan met het te lakken oppervlak. De deeltjes verliezen daardoor hun elektrische lading en gaan zelfs elektrisch isolerend werken.
Het gevolg is dat het proces vanzelf stopt wanneer de opgebrachte laklaag een bepaalde geslotenheid heeft bereikt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld elektrolytisch vernikkelen of verzinken.
Nog een opvallend onderscheid met conventionele finishing-systemen :
bij Kataforeselakken wordt door het verschuiven van krachtveldlijnen de lak ook neergeslagen in holle ruimten en op andere moeilijk bereikbare plaatsen.
Bij elektrostatisch lakken of elektrolytisch verzinken daarentegen volgt, door de kooi van Faraday, op zulke plaatsen nauwelijks of geen bedekking.Vervolgens gaan de producten door de droogoven waar ze tot ca 180 c verhit worden. In dit moffelproces krijgt de laklaag zijn uiteindelijke eigenschappen.

Specificaties
- laagdikte : 25 à 40 µm
- Voorwerp wordt VOLLEDIG met lak bedekt, ook de holle ruimten.
- Druppen en/of lopervorming is totaal uitgesloten.
- Probleemloos 1000 à 1200 uren zoutneveltest.
- Toepassingen in automobiel, machinebouw, electronica, meubelindustrie,
radiatoren, huishoudapparaten, hekwerken, industriebouw, enz…


In totaal heeft de polo dadelijk in 17 verschillende baden gelegen!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEKUEJ46.jpg
Op de kar.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WUKJD33C.jpg
En vanuit de auto, op de oprit..

G-eert-40
02-04-2008, 19:29
ben erg benieuwd naar foto's na deze behandeling en misschien wel tijdens het proces. dat ze na elk bad even een foto maken. leuk voor in het archief. blijf dit topic zeker volgen!

goed bezig arno :thumbup:

grtz.

JurjenV
02-04-2008, 21:06
Zodekeizers, postcode loterij gewonnen ofzo...

mark2fpolo
02-04-2008, 21:44
Met dank aan alle mensen die zijn ladertje hebben laten reviseren bij polo 3 :D :P

Mijn euro's gun ik je van harte!!!!

Ik hoop en weet bijna zeker dat dit een plaatje van een wagen gaat worden!!!

Kan niet wachten op de eerste foto's van het kuuroord!!

Wahnsinn
03-04-2008, 10:07
Ruig project!

Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is van de baddertrip va de polo.

richard-polo
03-04-2008, 10:13
[QUOTE=polo 3]Accubak scheurt niet, die roesten door.


weet je dat heeel zeker!! ;)
als je je polo te laag maakt klapt je spoorstang(stuurstang) tegen je accubak aan, links en rechts met als gevolg dat er een flinke scheur in ontstaat!!60 40 is al voldoende om het begin te maken en in een flinke kuil te rijden..
kijk ma eens goed na die polootjes die je uit mekaar haalt, ik weet zeker dat er een paar tussen zitten zoals ik aangeef!! heb er nu al 3gehad met dit probleem. vandaar kw set daar zit de aansluiting van je stuurstang hoger op gelast zodat die niet meer je carosserieen dus accubak) raakt...

ben ook wel benieuwd na het eind resultaat!!

mvg richard

polo 3
06-04-2008, 11:10
Deze had ik trouwens ook pas binnen gekregen.
Was een actie van mijnalbum.nl
Kon je gratis een 1 shirt laten bedrukken met een foto die je wilde.
En dat is dus deze geworden, leuk voor op meetings....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHFWMZTM.jpg

richard-polo
06-04-2008, 11:12
ik heb m,n 16vg60 motor af laten drukken. hehehe meteen gebruik gemaakt van de gratis shirt van mijnalbum...

Jurgen Santana
06-04-2008, 11:25
Heb je er wel rekening mee gehouden dat door de zwakke plekken te verstevigen andere delen zwaarder belast worden.

richard-polo
06-04-2008, 12:15
zoals?

Domi
06-04-2008, 12:24
Zo, het is zo ver.
De polo staat bij jurgenschoenmakers.nl op de kar, en gaat zo op weg naar autobeitserij.nl


Hier even de uitleg daarover, en meer op de site autobeitserij.nl :


http://www.mijnalbum.nl/Foto-WUKJD33C.jpg
En vanuit de auto, op de oprit..


Je houdt wel van reclame maken :D

polo 3
06-04-2008, 16:42
Als iemand zijn werk goed doet, dan mag dat ook :thumbup:

polo 3
06-04-2008, 16:46
Heb je er wel rekening mee gehouden dat door de zwakke plekken te verstevigen andere delen zwaarder belast worden.

Wat nu verstevigd is, daar mag de polo normaal al niet op bewegen.
En dit krijgt meer te lijden als er wat meer vermogen in komt.
Dadelijk het subframe eronder, en dan worden alle krachten opgevangen.
En de trillingen en bewegingen zit m gewoon in de rubbers.

polo 3
02-05-2008, 16:45
Zo de eerste foto's van autobeitserij.nl
Hier is de polo helemaal naakt.
Staat m wel leuk dat grijs!
Volgende week heb ik foto's als hij helemaal KTL gelakt is...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GZVDNH7D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y7CUB4ZP.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q63L78UG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8CPCESE4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7JOPI8C8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMCNELHK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DOOCTVOK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-66DMMG6C.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKGND6VA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KFEV4P7S.jpg

arno Derby
02-05-2008, 17:08
Wat gaaf zeg.
Maar zijn zo ook meteen alle kleine roest plekjes behandeld?

polo 3
02-05-2008, 17:12
Wat gaaf zeg.
Maar zijn zo ook meteen alle kleine roest plekjes behandeld?

Ja hij heeft ook een antie roest behandeling gehad.
Dus alle roest en eventuele vliegroest is weg.
En de ktl lak zit er staks mooi overheen, en daar zit ook een zinkoplossing in.
Dus alles is goed behandeld.

De Limburger
02-05-2008, 17:54
Waauw ik zou er nu alleen blanke lak over heen zetten is uniek zoiets heeft niemand...
zal inderdaad met die KTL lak zeer mooi uit gaan zien, en de eerste jaren heb jij geen last meer van roest..
veel succes ben benieuwd naar de foto`s van de spuitbeurt..gr ronnie

G-eert-40
02-05-2008, 19:23
ziet er weer goed uit! leuk verslag om allemaal te lezen en te kijken. ben benieuwd naar de volgende stappen.

grtz.

maniacmark
13-07-2008, 15:30
zijn er nog vorderingen???

polo 3
13-07-2008, 21:03
Op het moment even rustigaan, ben nu van garage aan het veranderen.
Daarna ga ik verder...

polo 3
07-09-2008, 12:12
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XEWPF744.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVLQBZJH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3APFBGGX.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ABAOBJIL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4CGJYRSB.jpg

polo 3
07-09-2008, 12:15
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMX6OSE4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GASMICFT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXKX7VL8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWROCZZU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HWDWT3O.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OZHPAHJ8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H68NFGQO.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7WFXT64B.jpg

polo 3
07-09-2008, 12:21
Alle randen in een speciale lucht afsluitende epoxy gezet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CUHMLIIM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBMQSKTE.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4RF4RLTQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7NWEHALR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YXASQYV6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CF3H3ZZT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OLZB43XU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TTQONND.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ZQ4OBPO.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GUAKECJQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LZ4TRR47.jpg


Dempings matten na gemaakt van de donor polo.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YOOTCGKM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8LDLPAZA.jpg

polo 3
07-09-2008, 12:32
Daarna is de bodem nog in de grondlak gezet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XYQTLJ8K.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GMSZT3UT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HPZIU36E.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJMROREF.jpg

Waar nodig gekit.
En behandeld met een coating op rubber basis.
En daarna in kleur gespoten en afgelakt met blanke lak.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODNWL7WB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYYY8XLC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QWPKEA8M.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JGW6XWA8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOB88MGR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AHQMMCHY.jpg

Rutger
23-09-2008, 13:35
Echt geweldig dit..!! Heel veel succes toegewenst.

Gr. Rutger

De Limburger
23-09-2008, 13:52
Ziet er erg goed uit ja..
Hopelijk binnenkort weer wat mooie foto`s van dit project.
Gr Ronnie

maniacmark
23-09-2008, 14:30
Ziet er echt top uit!

PvdP
23-09-2008, 14:56
Flink wat verdiend met de laders of niet Arno :D

Maarre, zeer goed aangepakt door Jurgen...

Word een uniek exemplaar straks........ :thumbup:

Samurai
23-09-2008, 17:08
Heel erg mooi, gaat dit een daily worden?

Of echt een auto om evenementen mee af te struinen?

Ga je de polo, helemaal origineel opbouwen? Of doe je nog wat met het motorische gedeelte, wielen en verlaging?

Nogmaals mooi project, en leuk om te volgen!

polo 3
26-09-2008, 20:46
Was al te zien in de vorige posts een h&r cupkit 60/40 eronder.
En die VW motorsport wielen eronder, en dan waarschijnlijk verchroomd.
Auto word verder orgineel opgebouwd, en iets meer pktjes.
Heb t niet alleen met G laders verdient hoor, dat is ook hobby.
Jurgen maakt t goed. :thumbup:

zilver-edition
28-09-2008, 21:48
goed bezig :thumbup: :thumbup:

Black Devil
29-09-2008, 19:23
Dit is echt een geweldige restauratie, veel succes ermee.

jarnogti
29-09-2008, 20:00
dit is top met een hele grote duim gr jarnogti

Rutger
18-12-2008, 09:54
Zijn er al weer vorderingen? :D

polo 3
19-12-2008, 12:56
nee ff niet, geen tijd op t moment.

polo 3
21-12-2008, 14:21
Ff slide show filmje gemaakt...

youtube arno lader Gt G40 (http://www.youtube.com/watch?v=-69AQyx_Wq0)

Rutger
26-12-2008, 12:07
Man man, echt dikke respect. Geweldig!!

breadfan83
20-08-2009, 22:58
Heb net het topic "even" doorgekeken, en niks dan respect! Heel erg netjes hoe je te werk gaat!

Zelf heb ik ook even naar dat dompelbad gekeken, maar ben er na 't horen van de prijs eigenlijk snel weer vanaf gestapt. De reden om het toch in m'n achterhoofd te houden is dezelfde reden die jou heeft doen besluiten er toch voor te kiezen, en dat is dat je dan 100% zeker elk klein stukje van de auto onder handen hebt genomen. Zou je me wat meer info hierover kunnen geven (PB) aub? Wat was jij er voor kwijt? Waar je het hebt laten doen heb ik al uit je topic, en ik ga die twee sites in ieder geval even doornemen.

Enne, nog vorderingen met het project? Ben benieuwd hoe de auto er nu, 'n dik half jaar later, bij staat!

floris-jan1
21-08-2009, 14:01
Zo, die wordt grondig aangepakt zeg! Die kan er straks weer jaren tegenaan. Gaat helemaal goedkomen zie ik wel. Veel plezier en succes er mee.
Gr. Floris

polo 3
09-01-2011, 12:51
kleine update :

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TT4LCPWU.jpg


De vw motorsport velgen zijn geglaspareld en luchtdicht verpakt
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IIP4OZBW.jpg


in de grondlak
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HSP8MT3Y.jpg

In de grondlak, alles gekit en de dreunmatten erin, en de motor ruimte is al gespoten.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGARWO6Q.jpg

sander_beer
09-01-2011, 22:32
wat een werk
die word nog beter als toen ie van de band afkwam bij vw

René
09-01-2011, 22:34
Die Arno is weer goed bezig! Wat een resto :)
Is er nog een fotootje gemaakt van de velgen na het stralen?

Mtdi
09-01-2011, 23:17
Mooi project,super.
Heb je ook het/een subframe uit de cup?

polo 3
10-01-2011, 06:36
ja heb ook t subframe uit de cup, daar heb ik ook replica's van gemaakt. Die staan te koop op marktplaats. Heb geen foto van de velgen na t stralen zonder plastick.

Sjon
10-01-2011, 10:16
.

polo 3
10-01-2011, 17:49
Quaife sperdiff al gepast/gemonteerd?
Die van mij (& heel die serie) had maatvoeringfoutje:
lagers vielen eroverheen ipv persen.


Douwe en ik hadden ze samen besteld, douwe heeft m er al ingebouwd, en die zat goed.

Sjon
10-01-2011, 17:59
.

polo 3
10-01-2011, 18:13
ja, die ligt al een poosje op de schap.
Zeker al een jaar

knarfmk1
10-01-2011, 18:15
Quaife sperdiff al gepast/gemonteerd?
Die van mij (& heel die serie) had maatvoeringfoutje:
lagers vielen eroverheen ipv persen.

en een nieuwe gekregen?

@Polo3

erg mooi project! :thumbup:

JarnoVWPolo6N
10-01-2011, 21:24
:D goed bezig Arno! :thumbup:

Sjon
11-01-2011, 10:46
.

René
08-08-2011, 22:57
Hoe staat `t eigenlijk met dit project, Arno?

polo 3
11-08-2011, 11:32
Dit ligt stil op het moment.
Weer wegens het werk, en het huis gaat voor op het moment :thumbup:

Arno

Bernhard
14-02-2012, 21:27
Misschien een flinke up, maar ben benieuwd hoe het hiermee staat!

appie
15-02-2012, 06:45
ja ben benieuwt of arno hem afkrijgt voor de polo meeting :tongue:

wel een heel gaaf project :thumbup:

Jelle54
15-02-2012, 09:14
damn ik wou dat ik dat kon betalen men auto naar autobeitserij :eek:

ziet er echt goed uit!

1.8T
15-02-2012, 10:29
Kijk, dit zijn nou de projecten waar ik diep respect voor heb! Deze word helemaal perfect! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, petje af en ga zo door! Deze Polo gaat straks een leven lang mee!

polo 3
15-02-2012, 17:27
Polo is voorlopig nog niet klaar.
Staat wel klaar om gespoten te worden,maar moet ff kijken wanneer dat gedaan word.
Alles op zijn tijd, heb er ook geen haast mee.




ja ben benieuwt of arno hem afkrijgt voor de polo meeting :tongue:

wel een heel gaaf project :thumbup:

Dokter D
15-02-2012, 20:54
Een erg mooi project Arno! Veel succes met de laatste loodjes.

Rutger
01-06-2014, 10:59
Deze maar weer eens omhoog gehaald.. Nog vorderingen?

einser20vturbo
01-06-2014, 11:23
die donor gt heb je die van Ferry gekocht uit Haulerwijk ? Dan is dit de motor uit mijn ex GT-G40 inderdaad een blauwe met achter schade...

polo 3
01-06-2014, 11:40
Heb hem verkocht aan een duitser.
Die maakt hem verder af, word nu zwart.
Klopt daar komt de motor vandaan.

Rutger
01-06-2014, 12:04
Jammer...!!