Log in

View Full Version : Project: '76er Scirocco

Pages : [1] 2 3

Zweiter
08-09-2007, 18:17
dus, toen was het alweer zover! ik had me voorgenomen om na de verkoop van de polo en de aanschaf van de 'nieuwe' daily (weer een 6n) rustig de tijd te nemen om een geschikte oldtimer te zoeken. Lang heeft de zoektocht niet geduurd want ik liep tegen iets aan wat niet meer kon wachten. Een zwarte Scirocco LS uit september '76, een originele Nederlander. Het complete chromepakket erop (raamlijsten, bumpers, klinken, spiegels, etc). Geen roest of rot en nooit aan gelast. Origineel 98.000km gereden. De auto heeft van 1995 tot gisteren zo'n beetje ongebruikt binnen gestaan en in '96 voor het laatst apk gehad. De auto is in '95 -na restauratieplannen- compleet overgespoten en meteen daarna weggezet onder een zeil. gevolg: lak heeft niet kunnen uitharden en ademen en daardoor zitten er nu op sommige plekken luchtbubbeltjes onder de lak. Dat is echt alles wat er mankeert aan de auto (en die foute uitlaat dan). verder motorruimte als nieuw, stoffig interieur, en de motor loopt nog als een zonnetje. Eerst tot zover, ik zal dit later allemaal nog wel wat aanvullen. Een mooiproject waar ik rustig de tijd voor kan en zal nemen...

Plannen:
- schroefset (how low can i go?)
- 3delige 13" bbs e30 in 8,5j met 175-50-13 (reeds aanwezig, maar moet ik nog klaar maken)
- 3delige 15" Schmidt TH in 8j en 9j (van de polo, zijn al klaar)
- 13" smoor roadster 7j en 8j, hier zal hij eerst op komen te staan totdat de e30's klaar zijn.
- leren bbs zetels er weer in (reeds aanwezig), misschien icm met de leren achterbank.
- lak aanpakken
- motorruimte cleanen en motor reviseren
- achterbank eruit en rolkooi erin
- snelle motor inbouwen (zal volgende winter worden denk ik)

ik ga niet voor een bepaalde stijl: gewoon dik, laag en sporty met luxe!

eerst maar even wat foto's van vandaag:

http://img522.imageshack.us/img522/5677/dsc03963uv0.jpg

http://img444.imageshack.us/img444/486/dsc03964aj6.jpg
STOF!!!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03967.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03971.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03972.jpg
En in zn nieuwe huisje waar we er deze winter rustig mee bezig gaan

Erik
08-09-2007, 18:31
Das een mooie geworden zeg!!!
Veel succes ermee.

Gertjan
08-09-2007, 18:39
Gaaf :thumbup:
Succes ermee.

okkehel
08-09-2007, 18:47
echt een mooie rocco! :thumbup:
heeft niet veel meer nodig

Split52
08-09-2007, 18:52
Vette shit! Was je d'r wat op tijd? ;)
Gaat wel wat worden lijkt me een erg stoer ding.

Edition-Blue
08-09-2007, 18:55
Leuke rocco succes ermee !!

René
08-09-2007, 19:07
supervet!! :rock: je plannen klinken ook goed man!

VWJean
08-09-2007, 19:13
Erg nette Rocco Sander :thumbup:

Je plannen zijn ook erg leuk ben benieuwd naar de E30 BBSen

LouwVr6
08-09-2007, 19:17
he,nette rocco sander jonge.succes er mee ;)

SlimMasterShady
08-09-2007, 20:12
Hele mooie VW:)
Plannen klinken super dus dat gaat helemaal goed komen

Succes en veel plezier ermee!

Zweiter
09-09-2007, 09:58
bedankt voor de reacties. hier een plaatje van hoe de e30's er nu bij liggen. had even snel een stukje proef gepolijst, maar meteen besloten alles opnieuw te gaan schuren zodat de randen straks weer lekker hoogglans zijn. het hart wordt uiteraard bbs goud. naafdoppen en nieuwe boutjes krijg ik nog. gewoon allemaal zoals het hoort straks! 3" buitenbedden en 5,5" binnenbedden. 13", dus flachbett! :D

http://img530.imageshack.us/img530/7267/dsc03955ed6.jpg

en een kijkje in de keuken :D

http://img522.imageshack.us/img522/7596/dsc03956vn4.jpg

Richard
09-09-2007, 10:04
mooi hoor

Arnaud
09-09-2007, 10:32
Heel mooi ding Sander, prachtig! Meestal vind ik het jammer wanneer men dit soort auto's op een vergaande manier aanpakt dus met andere motors en interieurs, ik zou zeggen: overtuig mij van mijn ongelijk! :)
Dikke wheelz trouwens, die E30's!! :woowoo: Denk dat die ook heel mooi gaan staan onder deze lakzwarte Rocco!

breadfan83
09-09-2007, 14:26
Mooie Scirocco Sander.
Plannen klinken goed, op de stoelen na. Zou die BBS-en niet in deze auto zetten, zijn ze denk ik veel te lomp en groot voor. Bij een Rocco 2 zou het misschien goed staan.

De velgen zijn in ieder geval wel al super, maar ben benieuwd hoe lang je deze set gaat aanhouden. :tongue: :D

Veel succes en plezier d'r mee! :thumbup:

Tommy
09-09-2007, 14:32
E30 :eek: :eek:

wordt ie weer zwart?

levis
09-09-2007, 16:01
super wagen. die velgen zijn echt super. 1 van de mooiste soort.

plannen klinken erg goed. ben benieuwd.

Erik
09-09-2007, 16:13
Ik zou die harten niet eens een andere kleur geven. Denk dat het wel strak zal staan onder een zwarte auto.

classic-edition
09-09-2007, 16:18
Mooie rocco en de plannen klinken goed,ik blijf hem volgen :thumbup:

Lieuwe
09-09-2007, 16:37
Echt vette auto`s die Scirocco MK1`s en zwart past er geweldig bij :cool: Die BBS E30 wielen zijn ook schitterend en zullen er zeker weten mooi onder staan. Imo zijn die vierkante koplampen niet zo mooi, vind die ronde altijd zo goed staan bij een MK1 :)

Ralph
09-09-2007, 16:42
Mooie auto, ik heb een paar jaar geleden eens een 74-er gehad origineel nederlands.
Het blijven leuke auto's. Is hij origineel zwart ?

Succes ermee !!

GertJan Vento
09-09-2007, 16:48
Heb ook een rocco 1 van 74 maar duurt nog ff voordat die weer loopt, maar vind dit een gaaf project!!

Mister Cool
09-09-2007, 21:59
Jemig de pemig wat dik :) . Ik zou hem alleen wel zoveel mogelijk origineel houden. Maar je plannen klinken verder wel erg goed :D . Gaat vast helemaal goedkomen :thumbup:

Richard
10-09-2007, 07:43
Echt vette auto`s die Scirocco MK1`s en zwart past er geweldig bij :cool: Die BBS E30 wielen zijn ook schitterend en zullen er zeker weten mooi onder staan. Imo zijn die vierkante koplampen niet zo mooi, vind die ronde altijd zo goed staan bij een MK1 :)

had ik ook gedaan dubbel rond en dan geel :woowoo:

Zweiter
10-09-2007, 08:32
wat betreft het origineel houden. aan de ene kant vind ik het zelf ook wel mooi, maar aan de andere kant wil ik hier gewoon MIJN auto van maken. Ik wil het wel zo inbouwen dat ik ten allen tijde weer volledig terug kan naar origineel. mochten de stoelen inderdaad te lomp zijn, dan gaan de bbs stoelen de deur uit en laat ik de originele stoelen in nieuw leer bekleden. zo simpel is het eigenlijk.

ik heb echter wel een beste tegenvaller. Gisteren even een snelle pas-sessie gehad met verschillende velgen: aan de achterzijde is er ruimte zat in de wielkasten en kan ik wel 9j kwijt. aan de voorzijde is echter heel weinig ruimte (8j is eigenlijk al wat te breed). De schmidt lijken in eerste instantie nog het beste te passen. ik zal eerst een zoektocht doen naar smallere binnen- en buitenbedden voor mijn BBS e30 en anders moeten deze HELAASSSSSS de deur weer uit. hier baal ik echt nogal zwaar van! De auto zal pas volgend seizoen weer naar buiten komen, dus ik heb wel even tijd gelukkig...

ik vind die ronde koplampen zelf ook wel erg gaaf, maar die zie je al relatief veel op scirocco 1. Deze tv-koplampen waren een optie op de '76-er scirocco, dat maakt het wel wat specialer. Misschien een grill met ronde koplampen voor de afwisseling erbij, maar alles op zn tijd.

Area51
10-09-2007, 08:39
Gefeliciteerd met je aanschaf .. schiet me ineens te binnen dat ik nodig ook wat aan mijn 74'tiger moet gaan doen :redface:

Deze tv-koplampen waren een optie op de '76-er scirocco,
Volgens mij (maar ik ben geen Scirocco kenner) waren dit de standaard koplampen voor de 1974 en 1975 1100 uitvoering

Richard
10-09-2007, 10:05
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Afbeelding022_219257.JPG

Alberto
10-09-2007, 11:39
mooie auto sander ...ik twijfel ook over de bbs stoelen .
denk ook dat ze veel te lomp/ modern zullen zijn in z'n auto
zou een paar porsche stoelen niet veel mooier staan ?.
wat ga je aan de lucht blaasjes doen in de lak ?
staat super dat nummer bord ...
maak er iets moois van

Berserker
10-09-2007, 11:59
wat betreft het origineel houden. aan de ene kant vind ik het zelf ook wel mooi, maar aan de andere kant wil ik hier gewoon MIJN auto van maken. Ik wil het wel zo inbouwen dat ik ten allen tijde weer volledig terug kan naar origineel. mochten de stoelen inderdaad te lomp zijn, dan gaan de bbs stoelen de deur uit en laat ik de originele stoelen in nieuw leer bekleden. zo simpel is het eigenlijk.

ik zal eerst een zoektocht doen naar smallere binnen- en buitenbedden voor mijn BBS e30 en anders moeten deze HELAASSSSSS de deur weer uit. hier baal ik echt nogal zwaar van! De auto zal pas volgend seizoen weer naar buiten komen, dus ik heb wel even tijd gelukkig...

Je moet er indd gewoon mee doen wat jezelf leuk vind, had ook eerst t id om de audi helemaal origineel te laten, maja waar blijft de hobby dan?? Zolang je t nog terug kunt maken is er toch geen probleem, alleen indd de stoelen ben ik ook niet zo'n fan van, vind t mooi als t intereieur nog helemaal origineel is maar de rest flink verbouwd, zo waan je je trug in de 70er jaren als je erin rijdt...

BBS randen worden heel vaak aangeboden op ebay.de welke maten binnen en buiten heb je nodig? Kan ze wel voor je in de gaten houden, volg ze zelf ook vaker, dat moet echt geen probleem zijn....

Zweiter
10-09-2007, 12:02
@richard: zo heb ik al een map vol dikke rocco mk1 foto's, mooi spul he?!

@alberto: die bbs stoelen lijken op een foto veel groter dan ze in werkelijkheid zijn. mochten ze wel te groot zijn (passen kan altijd) dan gaan ze gewoon de bingo in. porsches zie je wel meer in vw's en de stoelen die ik heb heb ik nog niet eerder gezien. Ik kan ze 1x verkopen want bij spijt vind ik nooit zo een 2de set.

die blaasjes in de lak ben ik nog niet uit. Het is niet superstorend maar je ziet het wel. Er zal wel niks anders opzitten dan kaalschuren en opnieuw spuiten vrees ik. Maar ja, dan komt de aanschafwaarde van de auto er nog een x overheen, en dat kan ik eerst even niet missen...

heb zondag een pas-sessie gedaan met de schmidt TH en die toch ook wel vreselijk lekker eigenlijk... gelukkig, dit project heeft geen haast. :D

@berserker: ik heb nu 5,5" binnenringen en 3" buitenringen. Ik denk dat ik voor naar ongeveer 7j moet gaan. Ben nu in gesprek met iemand die ringen heeft voor 35e per stuk, maar ik weet nog niet welke breedtes hij allemaal heeft. Ebay heb ik helaas al een aantal slechte ervaringen mee :(

En dat interieur moeten jullie je eerst nog maar niet te druk om maken, dat kan (mij kennende) nog wel 400.000x veranderen :D

Richard
10-09-2007, 12:52
kom binnenkort eens kieken bij je..

Benji
10-09-2007, 16:04
Zooo, dit wordt weer een project waar je 'U' tegen zegt! Machtige apparaten zijn het.
Succes!

Alberto
10-09-2007, 16:52
ja dat las ik bij jou polo toen ook dat de stoelen kleiner zijn dan ze lijken op de foto
maar vind ze ook zo modern voor z'n auto
maar goed net wat je zegt passen kan altijd

kennis van me heeft het zelfde als jou met de lak op een ford capri
das echt jammer want lijkt een super leuke auto zo

veel sucses er mee man

johan8vplus
10-09-2007, 17:09
succes
blijf m cker volgen

johan
joure

breadfan83
10-09-2007, 19:10
De velgen zijn in ieder geval wel al super, maar ben benieuwd hoe lang je deze set gaat aanhouden. :tongue: :D

ik zal eerst een zoektocht doen naar smallere binnen- en buitenbedden voor mijn BBS e30 en anders moeten deze HELAASSSSSS de deur weer uit.

Duurde niet zo heeeel lang hè. :D

Zonde man, maar moet toch wel wat op te verzinnen zijn?

Zweiter
10-09-2007, 19:17
Duurde niet zo heeeel lang hè. :D

Zonde man, maar moet toch wel wat op te verzinnen zijn?

ben al bezig met een setje 4j binnenbedden. dan komen de voorste 2 velgen op 7j. kijken of het dan past! :D

Zweiter
12-09-2007, 11:14
ben nu ook in de mogelijkheid om 2" buitenbedden erbij te kopen. Hiermee gaan ze minder breed vallen (wat heel goed uitkomt).
voor wordt dan: binnenbed 5,5" + buitenbed 2" = 7,5j
achter wordt dan binnenbed 5,5" + buitenbed 3" = 8,5j
ik heb harten met verschillende et dus kan nog het nodige varieren dan.
eerst maar even sparen...

in de eerste post meldde ik dat het om een LS ging, maar dit is toch niet helemaal juist. Waarschijnlijk is het van origine een L en opgebouwd met het LS chrome-pakket. Motortje is namelijk een 1100cc, terwijl de LS geleverd is met 1500cc.

ik ben eerst maar begonnen met de remmerij weer gangbaar te maken. die hebben toch ook zo'n 15 jaar stilgestaan dus kunnen wel wat aandacht gebruiken...

Erik
12-09-2007, 11:17
Moet je het hart niet erbij tellen ?

Zweiter
12-09-2007, 11:35
nee, de harten liggen op de randen (zie foto). als deze tussen de randen zou komen zou dit de dikte wel bepalen.

http://img530.imageshack.us/img530/7267/dsc03955ed6.jpg

wiljanvr6
12-09-2007, 12:03
leuk project ,wordt vast super!!!!

succes

PJVL_G60
12-09-2007, 15:49
Die wielen zijn echt heerlijk :eek: !

Beetlefreak
12-09-2007, 16:40
Kicke ding Sander! Wordt vast een dikke bak :D

Wat heb je nu voor daily dan??

Zweiter
12-09-2007, 17:44
een mega-standaard antraciet-kleur polo 6n diesel gerk! :D

de ingredienten zijn er wel: genoeg dikke velgen, dik interieur, dikke auto. nu nog een lekker recept ervan maken...

Zweiter
19-09-2007, 09:11
ik wil eigenlijk wat minder foto's (en vooral GEEN foto's van het totaalplaatje) gaan plaatsen op het forum. Aanleiding hiervoor is een discussie over 'dat meetings vroeger beter waren' (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34266&highlight=waren+tijden).
Mijn mening hierover: meetings waren echt niet beter, het niveau ligt tegenwoordig hoger, etc. MAAR het verrassingseffect en daarmee daadwerkelijke interesse en sociale contact raakt steeds verder weg. Tijdens meetings heb je 90% van de auto's al eens voorbij zien komen op het net. Bij mezelf valt me op dat ik die andere 10% daarom het meest interessant vind. Bij deze auto's (die ik niet ken van forums) maak je sneller een praatje met de eigenaar en ga je beter op zoek naar mooie details. de gedachte: 'zoek ik thuis wel op via het internet/forum' is er dan niet.

Het gaat dus om deze discussie:

'de auto ziet er inderdaad net zo uit als op internet'
vs.
'eens even zorgvuldig van dichtbij bekijken hoe het resultaat is'

brrr, wazig verhaal en ik weet ook niet of het me allemaal gaat lukken. Toch wil ik proberen zo mijn steentje bij te dragen om het bezoeken van meetings NOG leuker te maken :D

even over de voortgang van mn project: mijn eerste bedoeling was om de remmen en dergelijke alleen gangbaar te maken. Nu ik alles er toch af heb ga ik ook gelijk alles maar schuren, stralen, coaten, spuiten en dergelijke. Gewoon alles goed aanpakken...

René
19-09-2007, 16:07
soooo true :)

Tommy
19-09-2007, 16:40
waarom open je dan een projecttopic? :tongue:

je kunt ook minder op het forum kijken/zoeken, en dan gewoon meer naar meetings gaan... :cool:

vwleusden
19-09-2007, 16:50

je kunt ook minder op het forum kijken/zoeken, en dan gewoon meer naar meetings gaan... :cool:

:goodpost:

Zweiter
19-09-2007, 19:19

ik post wel foto's van dingen waar ik mee bezig ben. straks bijvoorbeeld 2 foto's van de remmerij: 'voor' en 'na'. het is voor mezelf ook een mooi dagboek van de voortgang van mn project. verder kunnen mensen in mn topic tips en/of opmerkingen geven, ook zonder foto's van het totaalplaatje.

ach, laat mij het maar zo doen,.. maar inderdaad: dat kan ook...

arno Derby
19-09-2007, 19:46
Stoer ding! ben benieuwd hoe hij zal worden als ie klaar is.

Succes iniedergeval.

gr

Tommy
19-09-2007, 20:26
ik post wel foto's van dingen waar ik mee bezig ben. straks bijvoorbeeld 2 foto's van de remmerij: 'voor' en 'na'. het is voor mezelf ook een mooi dagboek van de voortgang van mn project. verder kunnen mensen in mn topic tips en/of opmerkingen geven, ook zonder foto's van het totaalplaatje.

ach, laat mij het maar zo doen,.. maar inderdaad: dat kan ook...

niet zo happen heh.... :D

Zweiter
20-09-2007, 07:25
Ik werd vrijdagavond (na King of Street) voorbijgeschoven (op de weg in Drachten van de MAC naar de A7) door een lage grijze seat. ik flits even met grootlicht, want die meneer kwam me enigszins bekend voor. moet meneer a la minute demonstreren hoe snel zijn auto kan en hoe vreselijk hard rond de rotonde. DAT noem ik pas happen! :D

Erik
20-09-2007, 07:52
LOL :D,
nja kan wel beetje inkomen in je verhaal. Maar meestal is het toch als je een auto mooi vind kijk je er even beter naar dan wanneer een auto minder mooi naar jou smaak is (van forum of niet). just me 2 cents.

Wel weer eens apart om een wat ouder model scirocco langs te zien komen. :)
Succes!

Richard
20-09-2007, 07:52
hehehehehe

gtipower
22-09-2007, 14:10
ziet er goed uit man

mrr welke auto kunnen we nu spotten in h'veen ? hehe

Greets dennis aka golfgtipower

Tommy
22-09-2007, 16:18
Ik werd vrijdagavond (na King of Street) voorbijgeschoven (op de weg in Drachten van de MAC naar de A7) door een lage grijze seat. ik flits even met grootlicht, want die meneer kwam me enigszins bekend voor. moet meneer a la minute demonstreren hoe snel zijn auto kan en hoe vreselijk hard rond de rotonde. DAT noem ik pas happen! :D

Ik zat al te bedenken wie dat was....

Hij is zilvergrijs trouwens :D

Het was geen demo, ik reed je rustig voorbij, en op de rotonde kwam een zwarte passat ofzo aan, dus het was: of vlot, of wachten... Verder reed ik daarna netjes 120, volgens mij reed je achter me langs toen ik er bij beetsterzwaag af ging? of ben je niet op de snelweg beland?

Zweiter
23-09-2007, 19:52
nee joh, ben bij 'de rotonde met de punt' al afgehaakt. was vast die zwarte passat die je op de hielen zat...

@golfgtipower: de superpolo! de 12-in-een-dozijn polo. de hoe-kan-mijn-auto-het-minst-opvallen polo! de rocco komt pas na de winter weer buiten...

gtipower
24-09-2007, 16:40
Ah heb ff lopen sneupen in jouwn oude topic van de zilveren

een dikke Super Orginale 6n haha

ben benieuwd naar de rocco in ieder geval

Pedaalemmer
24-09-2007, 21:48
.....:( een project topic op volksforum.com.met weinig foto`s.....dan zit je pas echt iemand in de reet te neuken ;)

gheghe geintje ben benieuwd wat het gaat worden...succes!

Zweiter
27-09-2007, 11:35
.....:( een project topic op volksforum.com.met weinig foto`s.....dan zit je pas echt iemand in de reet te neuken ;)

henk, mocht je echt verlegen zitten... ik woon niet meer in Leeuwarden, nu in Drachten! ;)

Beetlefreak
13-10-2007, 19:25
Sander!!! :cool:

http://i7.photobucket.com/albums/y251/vcrc/glen1.jpg

Zweiter
15-10-2007, 11:41
Sander!!! :cool:

http://i7.photobucket.com/albums/y251/vcrc/glen1.jpg

Gerk!!! :cool:

mooi he?! Ik geloof dat die Yank deze momenteel te koop heeft staan.

Momenteel heb ik de hele scirocco gestript. Interieur er uit, dash er uit, alle motoronderdelen liggen los en worden gereviseerd (nieuwe rubbers, pakkingen, schoonmaken, etc) en zijn gestraald/gecoat/gespoten/gepolijst. Kabelboom ligt er momenteel ook zo goed als helemaal uit. Motorruimte zal opnieuw worden gespoten (in principe niet nodig maar wel mooier), en ergens komend voorjaar de hele buitenkant van de auto. Ik zal proberen de kabelboom zoveel mogelijk weg te werken/cleanen. Verder ben ik bezig met Franse koplampen (geel glas), mn stoelen aan het reviseren (per stoel 7 elektromotors) en op den duur eens een achterbumper scoren waar het chrome in goede staat is. En dan de e30's nog helemaal aanpakken :eek:
Eerst nog even werk zat dus...

Zweiter
16-10-2007, 11:48
http://img507.imageshack.us/img507/4858/dsc04018mg6.jpg

http://img144.imageshack.us/img144/9744/dsc04019yz6.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/8119/dsc04020jr6.jpg

stefanbladel
16-10-2007, 23:17
je pakt hem grondig aan zie ik! deze auto verdient het om een goed baasje te hebben en nog vele jaren te kunnen rijden :wink:
suc6 met je project.. laat maar iets weten als ik hem in het echt kan bewonderen

breadfan83
17-10-2007, 00:29
Je kon het toch niet laten om effe wat foto's te posten hè. Gelukkig maar. :D
't Ziet d'r allemaal al heel goed uit Sander.

Ben benieuwd wanneer ze klaar is. De plannen klinken in ieder geval super. Dat ding wordt weer als nieuw, als niet beter.

Veel succes d'r mee, ik ga dit topic volgen.

Zweiter
17-10-2007, 12:09
@stefan: gezien de historie van deze auto (31 jaar oud en ca. 92.000 ori km's op de klok, stilstaand sinds '94, laatste apk in '96 voor zover ik heb kunnen achterhalen) moet deze auto een beetje in ere worden gehouden en niet als daily te worden afgeragd.

@chris: ik zal best foto's blijven plaatsen alleen eerst geen plaatjes van het complete eindresultaat (en zover is het ook nog lang niet). Het is gewoon prachtig klussen aan deze auto. Uitlaatspruitstuk bouten en moeren die (bij wijze van spreken) los vliegen als je er tegen aan blaast, nergens roest, 31 jaar oud en bijna nieuw, heerlijk sleutelen! De bedoeling is om hem voor de VAG meeting 2008 in Burgum klaar te hebben, dus ik heb nog wel even! Ik houd u allen met veel plezier op de hoogte! bedankt voor de reacties!

René
17-10-2007, 16:29
Hij ziet er nog goed uit voor z`n leeftijd! Succes er mee!

Zweiter
19-10-2007, 13:32
leuk detail. de auto is van sept '76, de e30's van maart '77. Schelen in leeftijd nog niet eens een half jaar van elkaar. nu op den duur nog eens op zoek naar een setje fuchsen, lijkt me ook wel kickuh!

Berserker
19-10-2007, 14:21
@chris: ik zal best foto's blijven plaatsen alleen eerst geen plaatjes van het complete eindresultaat (en zover is het ook nog lang niet). Het is gewoon prachtig klussen aan deze auto. Uitlaatspruitstuk bouten en moeren die (bij wijze van spreken) los vliegen als je er tegen aan blaast, nergens roest, 31 jaar oud en bijna nieuw, heerlijk sleutelen! De bedoeling is om hem voor de VAG meeting 2008 in Burgum klaar te hebben, dus ik heb nog wel even! Ik houd u allen met veel plezier op de hoogte! bedankt voor de reacties!

De foto's+verhalen van het restauratieprocess zijn toch ook de meest interessante?? Foto's van auto's die klaar zijn, zijn niet echt interessant, alleen voor de showpikken onder ons :D

Beetlefreak
19-10-2007, 17:15
l...nu op den duur nog eens op zoek naar een setje fuchsen, lijkt me ook wel kickuh!

:rock:

http://img120.imageshack.us/img120/7656/roccoblancoettingertu3.jpg

Zweiter
07-12-2007, 12:52
Maar weer eens een korte update mijner zijds... Ik heb toch maar de motor en bak er uit gehaald. Zo kan ik hier ook maar meteen alles even goed aanpakken (bijv. nieuwe koppelingsplaten, drukgroeplager, etc vervangen). Nu kan ik het blok en de bak ook veel eenvoudiger schoon en toonbaar maken. Inmiddels ben ik ook bezig met het wegwerken van de kabelboom want die wil ik zoveel uit de motorruimte hebben. Mn broertje zal de overbodige gaten in de motorruimte dichtlassen zodat het 1 en ander er wat cleaner uit gaat zien. Schroefsetje hoop ik over een maandje te kunnen bestellen. Hopelijk dan wat foto-materiaal!

Pedaalemmer
07-12-2007, 13:14
Wow die scirocco's met verlaging en dikke velgen zijn vet!

Zweiter
07-12-2007, 13:49
dit moet ongeveer de look worden (alleen nog iets dikker, iets lager, chrome en andere kleurstelling uiteraard. de auto blijft diepzwart, harten van de e30's uiteraard goud.)

http://img135.imageshack.us/img135/8710/rocco02ux8.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/1948/rocco03ma3.jpg

Misha
07-12-2007, 13:58
dit moet ongeveer de look worden (alleen nog iets dikker, iets lager, chrome en andere kleurstelling uiteraard. de auto blijft diepzwart, harten van de e30's uiteraard goud.)

dis in feite wordt het een totaal andere auto :D

die witte is wel erg vet overigens, ben benieuwd .. tof project!

Berserker
07-12-2007, 14:13
http://img266.imageshack.us/img266/1948/rocco03ma3.jpg

Wat een giga-mooi lijnenspel heeft dat model toch... :)

Gijs
07-12-2007, 14:33
Blijft een cool model, en al helemaal in het wit :D

Zweiter
10-12-2007, 12:50
dis in feite wordt het een totaal andere auto :D

sterker nog, het IS een totaal andere auto... ;) :D

dit weekend weer een flinke doos onderdelen gescoord met o.a. gele koplampen! Ook een splinternieuwe kamei luchthapper en onderspoiler uit '77. Deze ga ik waarschijnlijk niet monteren maar het is wel heel leuk om te hebben :D Ook zat er een middenconsole bij het met volt- en tijdsklokkie. Weer volop leuke accesoires gescoord dus!!! :D :D :D

Pedaalemmer
10-12-2007, 13:27
Wow...die witte...damn die is echt heel dik! weet je zeker dat je zwart wilt? :D

Zweiter
10-12-2007, 14:12
ja, geen metallic lak, gewoon diepzwart. Wacht maar tot hij klaar is Henk,.. ik hoop dat je dan die opmerking terugneemt ;)

Pedaalemmer
10-12-2007, 14:16
Lol:d

DeNB3rt
20-12-2007, 21:01
nette bak, net dit topic gevonden :)
die zwarte ziet er nieuw uit

Lieuwe
20-12-2007, 21:09
Zwarte auto / gele koplampen / BBS E30 :cool:

Zweiter
20-12-2007, 22:40
true true, kan niet wachten hem weer op te bouwen.
ik ben tet dusver zonder overdrijven nog geen spatje roest tegengekomen!

fox
21-12-2007, 12:10
sterker nog, het IS een totaal andere auto... ;) :D

dit weekend weer een flinke doos onderdelen gescoord met o.a. gele koplampen! Ook een splinternieuwe kamei luchthapper en onderspoiler uit '77. Deze ga ik waarschijnlijk niet monteren maar het is wel heel leuk om te hebben :D Ook zat er een middenconsole bij het met volt- en tijdsklokkie. Weer volop leuke accesoires gescoord dus!!! :D :D :D

gele koplampen, vierkante of ronde dan?
heb mij dit weekend ook ronde gele gekocht voor mijn rocco
maar jouw rocco ziet er precies nog in veel betere staat uit dan de mijne
dus dan zal em ook wel eerder klaar zijn dan de mijne
succes nog allesinds :thumbup:

GertJan Vento
21-12-2007, 20:04
Heb bij het kaalmaken van mijn 4-74er scirocco ook nauwelijks roest gevonden.

gtipower
21-12-2007, 22:21
Hey

tijdje niet gekeken hiero

klinkt goed allemaal

En begin steeds weer meer te ontdekken dat de mk1 toch echt veel mooier is als de mk2

succes dermee gaat een dikke bak worden

Zweiter
22-12-2007, 18:23
gele koplampen, vierkante of ronde dan?
heb mij dit weekend ook ronde gele gekocht voor mijn rocco
maar jouw rocco ziet er precies nog in veel betere staat uit dan de mijne
dus dan zal em ook wel eerder klaar zijn dan de mijne
succes nog allesinds :thumbup:

heb nu gele ronde en ben nog bezig met een set vierkante gele, maar 1. dat gaat nogal stroef en 2. ze zijn (bijna) niet te vinden (maar daardoor nog leuker)! Succes, ik hou je project ook in de gaten!

Vossie
23-12-2007, 16:18
Mooie scirocco, ziet er erg knap uit.

ik vind die ronde koplampen zelf ook wel erg gaaf, maar die zie je al relatief veel op scirocco 1. Deze tv-koplampen waren een optie op de '76-er scirocco, dat maakt het wel wat specialer. Misschien een grill met ronde koplampen voor de afwisseling erbij, maar alles op zn tijd.

Ik heb me een keer verdiept in de opties op de scirocco, om ervoor te zorgen
dat mijn scirocco niet meer dan de originele opties kreeg. Volgens mij klopt jouw stelling niet helemaal. De S / L / LS modellen hadden standaard de rechthoekige koplampen, de luxere modellen zoals de TS en in de latere bouwjaren de GT, GT etc. hadden de dubbele koplampen. Volgens mij zijn vanaf 79 de dubbele koplampen standaard geworden.

De L / LS hadden deze opties meer ten opzichte van de kale S modellen:
-Gummilijst op de bumper
-Sigaretten aansteker
-make-up spiegeltje bij de bijrijderskant
-Volledig tapijt
-Dashboard met zilveren sierrand
-Middenconsole
-Dimbare dashboardverlichting
-Luxe handgrepen aan de binnenzijde van de deuren
-Dagteller
-Dashboardkastje met slot
-Lampje in kofferbak

(lijstje was even uit het blote hoofd dus zal niet 100% juist en volledig zijn)

Zweiter
23-12-2007, 21:39
Mooie scirocco, ziet er erg knap uit.

Ik heb me een keer verdiept in de opties op de scirocco, om ervoor te zorgen
dat mijn scirocco niet meer dan de originele opties kreeg. Volgens mij klopt jouw stelling niet helemaal. De S / L / LS modellen hadden standaard de rechthoekige koplampen, de luxere modellen zoals de TS en in de latere bouwjaren de GT, GT etc. hadden de dubbele koplampen. Volgens mij zijn vanaf 79 de dubbele koplampen standaard geworden.

De L / LS hadden deze opties meer ten opzichte van de kale S modellen:
-Gummilijst op de bumper
-Sigaretten aansteker
-make-up spiegeltje bij de bijrijderskant
-Volledig tapijt
-Dashboard met zilveren sierrand
-Middenconsole
-Dimbare dashboardverlichting
-Luxe handgrepen aan de binnenzijde van de deuren
-Dagteller
-Dashboardkastje met slot
-Lampje in kofferbak

(lijstje was even uit het blote hoofd dus zal niet 100% juist en volledig zijn)

bedankt voor je aanvulling vossie! in eerste instantie was mijn aanname meer een redenatie dan een stelling. Blij dat je me hier even in verbetert want ik ben absoluut geen kenner wat scirocco mk1 betreft. Ik ben zelf niet van plan om de auto terug te bouwen naar 100% origineel. Van de opties die jij opsomde heb ik -voor zover ik uit mn hoofd weet- wel de chromen bumpers met gummi-lijsten, zilveren rand op dashboard en deurpanelen en inmiddels heb ik een middenconsole met VDO klokjes erbij gevonden. Bedankt voor je aanvulling, interessant om te weten!

Vossie
23-12-2007, 22:23
Ik heb er ook een tijdje aan getwijfeld of ik haar wel of niet origineel zou houden,
omdat ik dat spartaanse optieloze erg gedateerd vond heb ik dat zo gehouden.
Ik vind het wel apart dat jouw interieur geen volledig tapijt, luxe deurgrepen, etc heeft, misschien moest ik me toch maar eens wat verder gaan verdiepen.

Ik las dat je voor meer luxe ging, betekend dit dat je wel voor volledig tapijt etc. gaat?
Ik heb hier nog een setje luxe deurgrepen liggen, als jij voor het luxere interieur gaat wil ik die wel doneren.

Succes met het project

Zweiter
24-12-2007, 07:24
het is niet zo zeer dat ik in het bijzonder voor luxe ga, maar ik heb nog een hele partij dikke onderdelen liggen (o.a. leren bbs interieur) die ik voor deze auto wil gaan gebruiken. Waarschijnlijk stoot ik puristen hiermee flink voor het hoofd, maar ik wil gewoon lekker mijn eigen ding doen met deze auto (al vind ik een volledig origineel gerestaureerde auto ook geweldig). Wat betreft die deurgrepen zal ik binnenkort even kijken welke ik zelf heb. Als ik ze kan gebruiken ga ik graag op je aanbod in, maar dan pm ik je wel even!

Zweiter
07-01-2008, 16:09
deze voorspoiler heb ik laatst gekocht met een partij andere onderdelen. Het is het type 'wildcat', tussen '74 en '79 verkocht en nog gloedjenieuw in plastic. Dit is trouwens niet mijn rocco, maar wel dezelfde voorspoiler. Monteren of niet?

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/sideshotroco.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/paulswhip-1.jpg

en nog een fotosoepie van wat het ongeveer moet gaan worden:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/hetkanon.jpg

Larsv5
07-01-2008, 16:13
deze voorspoiler heb ik laatst gekocht met een partij andere onderdelen. Het is het type 'wildcat', tussen '74 en '79 verkocht en nog gloedjenieuw in plastic. Dit is trouwens niet mijn rocco, maar wel dezelfde voorspoiler. Monteren of niet?

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/sideshotroco.jpg

alleen als je hem recht monteert :D

levis
07-01-2008, 16:22
met is ook wel lekker hoor, maar zonder ook, moeilijke keus! ik zou om en om doen :D

arnus71
07-01-2008, 16:22
Niet doen, zonde! En een GTI-achtige duck-bil voor spoiler? Die zijn toch ook voor de Scirocco 1 gemonteerd bij de GTI?

1982kameiX1
07-01-2008, 16:26
Doen!

PS. wat een onbenullig mooie sloep heb je.

arnus71
07-01-2008, 16:48
Zoiets bedoel ik:
http://www.clubh2o.com/media/dubsaudis/scirocco1.jpg

Zweiter
07-01-2008, 17:56
dat is dezelfde lip die ook op de golfs mk1 GTI zit (die 2 delige). ik denk dat ik ook voor deze onderlip ga, als dat tenminste een beetje wil om de hoogte/laagte. Die andere lip kwam toevallig op mn pad en heb ik maar meegenomen (net als een jaren 80 kamei luchthapper, die zonder gaten te monteren is). Misschien leuk om eens mee af te wisselen.

OUTLAW
07-01-2008, 19:42
Ik soe it net dwaan,

Zonder vind ik beter, zo als op die fotosoepie de je had.
Heerlijke auto wordt dat, zwart, chrome en puur. :thumbup:

classic-edition
07-01-2008, 20:18
Niet monteren Less is more !

suc6 met je project

Mister Cool
07-01-2008, 20:46
Doen wat jij leuk vind sander :thumbup: . Vind het beide wel wat hebben, maar hij kan niet bij chromen bumpers. Leuk project verder :thumbup:

Arnaud
07-01-2008, 21:15
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/hetkanon.jpg

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:lIYXha-w2BP1oM:http://www.mcdonalds.nl/gfx_content/downloads/beeldbank/iliklein.jpg

Bigtime! :thumbup:

Marcski
08-01-2008, 11:23
:iamwithst

levis
23-01-2008, 08:18
16 inch staat ook wel mooi ;)

http://static.flickr.com/205/509061746_c6a0df2cfc_o.jpg

Pedaalemmer
23-01-2008, 09:50
Holy.... heel mooI!

Jazzblue
23-01-2008, 10:01
Als de Rocco inderdaad zo laag is staat het heel mooi:D, anders oogt het wel heel groot.

Misha
23-01-2008, 13:14
:wuv:

Zweiter
23-01-2008, 15:26
zonder air is daar niet ('normaal') mee te rijden. Heb zelf ook wel aan 16" gedacht (m'n setje 928 wintervelgen), maar om dan de buik goed laag te krijgen? daar is nogal wat voor nodig. ik doe eerst een poging op 13". lukt dit niet dan komt er groter onder. heb de 15" TH's ook nog liggen. Ik zie het wel. Dat is wel een vreselijk mooie scirocco, en HEEEEL laag op 16"! heb al meer foto's van deze auto op de comp, is zeker 1 van mijn favorieten. hier nog een favorietje van mij:

http://img261.imageshack.us/img261/648/imag0009ds5ki1.jpg

Marcski
23-01-2008, 15:35
ik vind 16 ook te groot, onder 15 inch kan je ook dikke remmen kwijt ;)

Ferry24
23-01-2008, 17:07
zonder air is daar niet ('normaal') mee te rijden. Heb zelf ook wel aan 16" gedacht (m'n setje 928 wintervelgen), maar om dan de buik goed laag te krijgen? daar is nogal wat voor nodig. ik doe eerst een poging op 13". lukt dit niet dan komt er groter onder. heb de 15" TH's ook nog liggen. Ik zie het wel. Dat is wel een vreselijk mooie scirocco, en HEEEEL laag op 16"! heb al meer foto's van deze auto op de comp, is zeker 1 van mijn favorieten. hier nog een favorietje van mij:

http://img261.imageshack.us/img261/648/imag0009ds5ki1.jpg

ik vind vooral de motor erg mooi :)

Berserker
24-01-2008, 08:34
Ik vind bovenstaande velgen en ook de S4 velgen totaal niet onder een scirocco 1 passen, het mooiste staan velgen met een beetje diepere velgrand..

arnus71
24-01-2008, 09:00
Dit is een van mijn favo's:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/5/nice_scirocco.jpg

Richard
25-01-2008, 12:52
eerste hartje al gepareld

Zweiter
25-01-2008, 15:52
top richard!

(ook)namens deze weg wil ik even twee 'sponsors' bedanken:

Tommy - heeft nieuwe motorsteunrubbers gedoneerd.
Richard - polijst twee randen en parelt mijn e30 harten. (foto's volgen tzt)

super heren!

dus als er meer mensen zijn die zich geroepen voelen :D

Richard
29-01-2008, 13:29
http://www.volksforum.com/albums/files/5/4/1/sander.JPG

Zweiter
29-01-2008, 14:51
super richard! helemaal klaar voor een dikke lik bbs-goud!

René
29-01-2008, 15:05
lekker hoor

jetta mk1 '82
02-02-2008, 19:51
zo even dit topic uit het stof trekken !

vanmiddag even naar bergambacht geweest om velgen op te halen voor sander !

hier even een preview :D :
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/5/2/bbsvelgensander001.jpg
ze liggen netjes te wachten tot de midwintermeet :
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/5/2/bbsvelgensander009.jpg

gr. Martijn

Zweiter
02-02-2008, 20:06
super! martijn, onwijs bedankt. bij deze ben je ook een sponsor van mijn project :D

jetta mk1 '82
02-02-2008, 20:19
haha dat zit wel goed ;)

elkaar helpen was volgens mij de bedoeling van dit forum :screwy: :D

gr. Martijn

Zweiter
22-02-2008, 13:03
ik hoop volgende week weer te beginnen met het inbouwen van de motor. ik zal dan even weer nieuwe foto's plaatsen. Inmiddels heb ik het volgende opgehaald.

- 4 nieuwe motorsteunrubbers
- nieuwe draagarmrubbers
- nieuwe bougies
- nieuwe bougiekabels
- nieuwe rotor
- nieuwe brandstofleidingen+slangen
- nieuwe carterpanpakking
- nieuwe drukgroeplager
- nieuwe klepdekselpakking
- nieuwe spoorstanghoezen
- nieuwe brandstofpomppakking
- nieuwe thermostaathuispakking
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe benzinefilter
- nieuwe parafaanbakafvoer pijpjes
- nieuwe inlaatpakking
- nieuwe uitlaatpakking
- nieuwe waterpomp
- nieuwe waterpomp pakking
- nieuwe ruitenwissermotor
- nieuwe oliefilter
- nieuwe remvloeistof
- nieuwe motorolie
- nieuwe bakolie
- nieuwe koelvloeistof

inmiddels ook nog een set leuke velgen erbij gehaald. 15" 6j met et49. Misschien wel leuk om vreselijk laag mee te gaan op 15". Ik ga ze helemaal polijsten en zal dan wel eens een foto plaatsen. Eerst nog werk zat aan de winkel. Richard is inmiddels druk bezig aan de e30's ivm tijdgebrek mijner zijds.

breadfan83
22-02-2008, 13:10
Schiet mooi op zo Sander.
Ben benieuwd naar de foto's. 't Wordt in ieder geval weer wat moois als ik het zo zie.

classic-edition
22-02-2008, 21:36
Goed bezig

marcmk1
20-03-2008, 15:12
hey dorpsgenoot las je topic even door, ziet er goed uit allemaal :thumbup:

succes

jetta mk1 '82
20-03-2008, 17:31
zijn die wielen nou nog niet klaar :D !?

gr. martijn

Zweiter
21-03-2008, 08:19
nee joh, ben eigenlijk niet zo met de e30's bezig. eerst de rocco maar eens weer aan het rijden krijgen! de harten zijn in ieder geval gestraald en 2 randen liggen nog bij richard. 2 andere randen moeten nog uit Duitsland komen. Als de e30's niet op tijd klaar zijn, komt er eerst een andere set onder... :D

Martez
21-03-2008, 16:46
Hee Zweiter!

je bent goed bezig zeg! wordt een prachtige Rocco volgens mij! succes met je project,

Groetjes Marten

Zweiter
25-03-2008, 16:02
foto-update :D the story so far. puristen raad ik aan, dit venster nu te sluiten :D

van:

http://img526.imageshack.us/img526/5058/motor0pn6.jpg

naar:

http://img179.imageshack.us/img179/8451/motorpr2.jpg

-motorruim grondig schoongemaakt
-overbodige gaten gedicht en strakgemaakt
-deel van de kabelboom+motorkap-ontgrendeling door de binnenkuip gelegd
-accubak verwijderd, accu gaat naar achteren
-uitlees-stekker naar binnen verplaatst
-motorruimte in de primer
-motorruimte met een speciale Epifanes Jachtlak in de verf gerold
Deze lak wordt gebruikt voor de motorruimten van luxe jachten en kan dus goed tegen hitte, olie, etc. Is normaliter in wit of grijs verkrijgbaar, maar ik heb deze laten mengen in 'antiek beige'.

Waarom gerold? het project is (hoe stom het misschien ook klinkt) absoluut low-budget. Dat betekent niet dat alles zo goedkoop mogelijk moet, maar wel dat ik zoveel mogelijk (het liefst alles) zelf wil doen. DAT is voor mij de hobby...

Erik
25-03-2008, 16:08
:eek: Ik ben fan!

Wordt wel poetsen, maar goed vind het er super uit zien hoor. :thumbup:

Marcski
25-03-2008, 16:09
Super! :thumbup:

Bas
25-03-2008, 16:12
Mooi werk man!

Zie ik daar een 2b2 carb?

Blijft cool, gele lampen op een zwarte auto :cool:

Benji
25-03-2008, 16:14
Wauw!! Echt mooi geworden! En waarom niet rollen, ziet toch bijna niemand ;) Ben benieuwd hoe die Epifanes er irl uit ziet, ik wil het ook eens proberen daarmee.

Pedaalemmer
25-03-2008, 16:35
Mooi!

m@rtine
25-03-2008, 16:51
:thumbup: ziet er erg goed uit, ben benieuwd naar het uit eindelijke eindresultaat. :)

Richard
25-03-2008, 17:08
mooi hoor!
heb ff genoeg van epifanes.. heb net een heel skûtsje er mee gedaan

Lieuwe
25-03-2008, 18:56
Mooi gelukt :)

Lijkt net alsof het gespoten is.

Mitta
25-03-2008, 19:17
Echt Prachtig!!!

Erwin G60
25-03-2008, 19:22
Ziet er echt super uit mooi gedaan. Wat dat rollen betreft dat zie je op de foto toch niet :D

LRR
25-03-2008, 20:19
Die gele lampen................soooooo coooooooool !!!!!!!!

Complimenten aan deze "winterschilder" !!!

jetta mk1 '82
25-03-2008, 21:17
hey sander jij bent goed bezig !!

en ik wacht (ON)geduldig op de e30's !

gr. Martijn

Stijn
25-03-2008, 21:23
Ziet er netjes uit! Welke Epifanes is dat nou, de gewone of mono- of poly-urethane?

Zweiter
28-03-2008, 13:12
Welke Epifanes dit is moet ik je in eerste instantie even schuldig blijven. Het is dit jaar nieuw 'in de collectie' in ieder geval. Niet op voorraad en moest besteld worden. Ik heb het op kleur laten mengen en daarom meegekregen in een blanco bus. Het is een Epifanes die in ieder geval speciaal geschikt is voor motorruimten van luxe boten: hitte en olie bestendig.

Het resultaat ziet er op de foto beter uit dan in het echt zal ik eerlijk bekennen. Voor mij niet zo erg. Het is geen 10k showauto of wat dan ook, gewoon leuke hobby. Het voor- en na-resultaat is voor mij al meer dan voldoende.

Wat betreft die e30's. Daar wordt nog druk aan gewerkt. Ik zit nog met een aantal lastig te verkrijgen onderdelen (o.a. de speciale flachbund-bolzen). Die komen zo nu en dan wel eens voorbij op ebay, maar als je ze zoekt juist niet. dat zul je altijd zien natuurlijk. Ik denk dat de rocco eerst tijdelijk op een ander setje naar buiten gaat. Hoe en wat komt later.

Hopelijk volgende week eindelijk de schroefset bestellen...

Keep in touch en bedankt voor de reacties!

Richard
17-04-2008, 21:33
http://www.volksforum.com/albums/files/5/4/1/sander_504863.JPG

Zweiter
18-04-2008, 07:13
hee helemaal super richard!!! :thumbup: :thumbup: :D :D

als ze beide klaar zijn laat je het maar weten, kom ik ze meteen halen!

Richard
18-04-2008, 14:51
komt goed, waren wel minne randen

jetta mk1 '82
18-04-2008, 17:51
he he eindelijk gebeurt er iets met die wieltjes ;) !

ben benieuwt naar hoe ze worden !

gr. Martijn

Richard
18-04-2008, 23:54
had geen haast volgens sander en ik heb het smoooooor druk

Zweiter
19-04-2008, 13:27
had geen haast volgens sander en ik heb het smoooooor druk

nee hoor, ben al lang blij met een sponsor... :thumbup:

Zweiter
22-04-2008, 08:30
zit te twijfelen maar ik denk dat ik binnenkort toch maar mn leren BBS interieur in de bingo doe. ik krijg het er niet zo in, als ik voor ogen had helaas. als ik het verkocht heb, laat ik denk ik het originele interieur in leer bekleden. topic zal tzt wel volgen, eerst alles maar eens bij elkaar zoeken en uitzieken.

Zweiter
18-05-2008, 16:13
http://img76.imageshack.us/img76/186/supersportyi1.jpg

Arnaud
18-05-2008, 16:16
Kijk eens aan, weer een update! Seht gut aus. Redt je het voor 8 juni Sander?

Zweiter
18-05-2008, 16:44
wat zal ik zeggen, wordt HEEL spannend allemaal...

jetta mk1 '82
18-05-2008, 19:37
hey sander,

ziet er goed uit kerel ;) (heb je al (passende) doppen voor je bbs'en?)

gr. Martijn

Zweiter
19-05-2008, 10:32
nee martijn, ben momenteel niet zo met de e30's bezig. eerst de scirocco er maar weer een beetje knap voor zetten. heb nog velgen zat hier liggen, dus kijk wel even hoe het rolt. momenteel staat hij op de 8j en 9j Schmidt TH's

Zweiter
28-05-2008, 15:22
eerste startpoging gedaan: een klik in de startmotor en de koplampen gaan uit.
nu op zoek naar het massa-probleem! :redface:

Samurai
28-05-2008, 15:30
Heb je al foto's van het totaal plaatje, klinkt en ziet er tot zover geweldig!

jetta mk1 '82
28-05-2008, 15:47
nee martijn, ben momenteel niet zo met de e30's bezig. eerst de scirocco er maar weer een beetje knap voor zetten. heb nog velgen zat hier liggen, dus kijk wel even hoe het rolt. momenteel staat hij op de 8j en 9j Schmidt TH's

hey sander,

laat die foto's maar komen van de th's onder de rocco !!

heb je al een idee waar je massa probleem zit ?

gr. Martijn

Zweiter
29-05-2008, 07:19
ik zal binnenkort wel even foto's plaatsen van het voorlopige totaalplaatje. Hij staat nu wel op apk-hoogte (dat mn veren in ieder geval niet los liggen). nog geen idee waar het massa-probleem zit. ik wacht eerst wel ff tot mn pa weer terug is van vakantie, die is net wat handiger met stroom :D

martiepartie
29-05-2008, 09:20
ik neem aan dat je;
alle (dikke) massa punten van je blok naar de carrosserie gecontroleerd hebt?
accu verwisseld met een andere (of doorgemeten)
minpool/pluspool goed vastgezet hebt?

Goed bezig iig!

Samurai
29-05-2008, 11:39
Die in de motorruimte zit hij wel vast aan een kaal stukje carroserie? Omdat je ook de hele motorruimte hebt geschilderd!

Ben benieuwd naar de foto's ...

Zweiter
03-06-2008, 20:17
http://img106.imageshack.us/img106/3860/rocco1te1.jpg

http://img367.imageshack.us/img367/4731/rocco2mz6.jpg

Lennart
03-06-2008, 20:20
Super!!!

Wat is er met het knipperlicht rechtsvoor aan de hand?

De Limburger
03-06-2008, 20:34
knipperlampje is weg,, het lijkt net als of hij scheef staat..of is het de weg??

wel erg mooi..
gr ronnie

classic line
03-06-2008, 20:41
hij mist volgens mij niet alleen een knipperlicht hoor
mis ook nog een zijpaneeltje

Domi
03-06-2008, 20:56
Rechtervoorscherm zit er niet op. Je kijkt nu tegen de binnenkant van het paneel aan. Waar normaal een knipperlicht zit.

levis
03-06-2008, 21:06
DIK!! ben benieuwd met de bbsjes eronder

Samurai
03-06-2008, 21:46
Ziet er al SUPER uit, we want more!!!!

Zweiter
04-06-2008, 07:25
ik heb hier 1 scherm en de koplampen er even half voor de foto op/aan gehangen. auto kan ook nog scheef staan, de schroefset zat er hier net onder. hij is nog niet klaar, daarom staat hij zondag niet in burgum helaas.

Gertjan
04-06-2008, 07:33
http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/4714a6ae_Viess.jpg

knarfmk1
04-06-2008, 08:55
Nice Ass!! erg mooi zwart op een rocco 1

Sponze®
04-06-2008, 18:02
Wordt n mooie wagen...

Morgen ga ik ook kijken bij een rocco1 :cool:

Marcski
04-06-2008, 19:14
lekker, hoor, Sander! Jammer dat je het niet red voor zondag, ben erg benieuwd..

Zweiter
05-06-2008, 07:22
sterker nog marc, het wordt zondag helemaaaal niks. ik heb de lat verlegd richting oktober. elke week eerder klaar is mooi meegenomen, 'no stress' heb ik me voorgenomen :D

Marcski
05-06-2008, 09:06
groot gelijk, hoor! beter goed aanpakken dan haasten en afraffelen, ik heb ook een meerjaren plan uitgestippeld voor de mijne ;)

Pedaalemmer
05-06-2008, 15:03
Ik ben beneiuwd op de foto's staat het er al heel belovend bij. Daarbij verdient deze auto de extra aandacht.

MauSeR35
10-06-2008, 21:59
Mee eens, beter op je gemak dan gehaast voor een of andere show en dan achteraf spijt krijgen. Succes

Erik
10-06-2008, 22:08
Goed gelijk heb je!
Mooie wagens die MK1's

Zweiter
16-06-2008, 11:58
http://img376.imageshack.us/img376/3909/spiegelte2.jpg

originele sticker nog op de voorraam:
http://img207.imageshack.us/img207/5417/stickerpz1.jpg

scirocco_power
16-06-2008, 22:43
je bent al aardig opweg :) goed bezig iig :thumbup:
bevestig die spiegel wel extra goed..zijn namelijk roof goed :screwy:

Zweiter
27-06-2008, 12:06
Het BBS interieur verkocht, dus dat is verleden tijd. inmiddels eindelijk de 60mm doppen bij de e30's kunnen bemachtigen. Daarmee een setje 76mm RVS doppen overbodig dus die kunnen binnenkort wel in de bingo. Ook net een afspraak gemaakt met de leerlooier voor de originele stoelen, bank, deurpanelen en misschien nog meer.
Volgende week weer met de motor aan de slag, want die loopt nog steeds niet. Binnenkort wel weer meer updates (oa van Richard zn kant).

breadfan83
27-06-2008, 15:42
Je bent goed op weg Sander.
En inderdaad, liever wat meer tijd nemen, dan het afraffelen met een minder goed resultaat. ;) :thumbup:

Vincent-Mk1
30-06-2008, 21:23
Altijd gaaf zo'n auto

jetta mk1 '82
01-07-2008, 02:55
hey sander,

heb je eindelijk doppen gevonden !!
je gaat de goeie kant op kerel ;) !

gr. Martijn

Zweiter
29-07-2008, 11:32
gisteren heeft het motortje voor het eerste weer gespind! toch wel lekker om dat na bijna een jaar te horen. me=blij! wat problemen gehad met een vaccuumvervroeger die vast zat, contactpuntjes en bougiekabels, maar er is altijd licht aan de horizon! Nu de boel nog afstellen (stationair slaat hij meteen af), maar dat komt wel.

Het wachten is nu ook nog op het interieur. Dat krijg ik rond begin september terug als het goed is. Als het interieur er weer in zit en het motortje loopt mooi, dan maar eens proberen een APK te scoren. Dit seizoen in ieder geval geen meeting meer met de rocco...

classic-edition
30-07-2008, 20:38
Jammer om te horen dat je hem dit seizoen niet meer klaar krijgt.
Maar zoals al eerder gezegt, beter de tijd nemen en alles in 1 keer goed dan vlug vlug om hem op een meeting te krijgen.

Succes ermee

Alberto
30-07-2008, 20:47
Dat krijg ik rond begin september terug als het goed is. Als het interieur er weer in zit en het motortje loopt mooi, dan maar eens proberen een APK te scoren. Dit seizoen in ieder geval geen meeting meer met de rocco...
26 oktober .... :D

Zweiter
31-07-2008, 10:30
we hebben nu een reis naar thailand van een maand op het programma staan, dus 26 oktober komt wat in de knoei. er kan nog wel wat tussen komen, maar dat is afwachten. als ik kan alberto, dan ben ik er! dat weet je...

Zweiter
19-08-2008, 07:14
gisteren voor het eerst weer het motortje horen spinnen zoals het hoort. er was geen spanning op de stationaire sproeier, dus liep en startte hij zo beroerd. gisteren even 12v erop en hij liep als een zonnetje! ik helemaal happy! :D
Zou het kunnen dat die geen 12v krijgt omdat er momenteel geen dashboard in zit? Zou toch niet veel uit moeten maken lijkt mij? Nu wachten op het interieur...

martiepartie
19-08-2008, 07:41
je stationairSPROEIER hoeft echt geen spanning te krijgen; dat is niet meer dan een gaatje in een messing hulsje :D

't gaat hier om de stationair AFSLAGKLEP. Die zit aan de achterkant van je carb, om er voor te zorgen dat de benzinetoevoer afgesloten wordt zodra je je contactsleutel terugdraait (en de motor uit hoort te gaan).

Krijgt deze geen stroom, dan wil de auto alleen draaien bij hogere toeren (en pulserend gaspedaal), dan spuit de carb mechanisch brandstof in dmv je acceleratiesproeier :thumbup:

Maar; dit heeft niets te maken met het feit dat er geen dashboard in zit. De enige factor (van binnenuit) die hier invloed op heeft is het contactblokje van je contactslot. Die zit er in, want je hebt immers de auto aan de praat gehad :tongue:

Mooi dat de rocco loopt!

Zweiter
22-08-2008, 11:40
probleem was inderdaad de stationair AFSLAGKLEP (hee, ik heb ook maar HBO communicatie gedaan, ben al lang blij dat ik zover kom :D)

Gisteren dus een breukje in de kabelboom gevonden. Even opnieuw aangesloten en vroemm vroemm vroemm. Nu de remmen ontluchten, kleine dingetjes afwerken, wachten op het interieur, -tig setjes velgen klaarmaken, etc... en dan maar eens zien APK te behalen.

martiepartie
22-08-2008, 17:03
toppiejoppie!

stationairAFSLAGKLEP;

klemtoon ligt op tweede deel van het woord; verhef de stem, verdubbel het volume bij het uitspreken van "afslagklep". "stationair" wordt met het normale volume uitgesproken.

Zweiter
22-08-2008, 17:53
afstudeerrichting: grafische vormgeving ;)

Zweiter
14-09-2008, 18:06
Project schiet nog niet echt op. Complete interieur ligt nog steeds bij de bekleder en krijg ik pas na mn vakantie terug (rond eind oktober). Deze week moet ik noodgedwongen verkassen naar een andere garage omdat mn broertje een lincoln continental mkIV 7.6 heeft gekocht. Gelukkig had ik vrij snel een andere garage, dus daar de komende week maar heen verhuizen. Het blokje loopt inmiddels maar moet nog goed afgesteld worden. Volgens mij werkt de choke nog niet naar behoren, daar moet ik nog naar kijken. Ik ga over twee weken een maand op vakantie dus dan schiet het helemaal niet op. Ben ondertussen nog flink aan het kloten met allemaal velgen: BBS e30, schmidt TH, Speedlines en Smoor TH. Nog geen enkel setje daarvan is klaar. Heb het erg (te) druk de laatste maanden. Waarschijnlijk weer een update na mn vakantie. Straks eerst maar lekker 4 weken ont-stressen!

Zweiter
24-09-2008, 20:21
inmiddels RIJDEND naar de nieuwe garage verhuist. erg tevreden, lekker ruim. Ook even wat tussenstand foto's gemaakt. Alles hangt nog van ellende aan elkaar maar a la...
Schmidts ben ik nog mee aan het klooien. Ben nu hoogglans zwart en hoogglans wit aan het proberen. Van wit nog geen foto's onder de auto. dat komt na de vakantie. Vind persoonlijk wit ook wel, en nog niet gezien op een setje TH's. Zwart en matzwart duikt nu ook al veel meer op. Uiteindelijk komt de auto nog veeel lager (zo laag mogelijk). Ook nog tussendoor een tapijtje gescoord. Interieur kan ik pas na mn vakantie ophalen, maar ja; better let, as net ;)

De ploaties!

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_3564.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_3696.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_3703.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_3494.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_3495.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_3512.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_3513.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_3510.jpg

Beetlefreak
24-09-2008, 20:25
Dude :rock: :rock:

Enne, velgen wit ;) :thumbup:

Black Devil
24-09-2008, 20:31
Dat ziet er al aardig compleet uit! Post eens een plaatje met witte wielen ;)

Tjaap
24-09-2008, 20:34
WOW, velgen in die creme kleur van de motor ruimte eens proberen...

marcmk1
24-09-2008, 21:50
damn wat is ie mooi... :thumbup:

Melvin
24-09-2008, 22:00
Ik zeg zwart, staat enorm dik bij die blinkende scirocco!

Neill_s
24-09-2008, 22:19
:eek: Mooi!

enne, TH-lines wit, of inderdaad Tjaap z'n idee eens proberen :rolleyes:

Grz Niels

martiepartie
24-09-2008, 23:17
Tjaap's idee! Super mooi als je op een meeting je kap opentrekt en de kleur van de velgen is gelijk aan de motorruimte.

Erg mooi; zo'n rocco. Heb er toch echt een zwak voor...

jetta mk1 '82
25-09-2008, 02:43
WOW, velgen in die creme kleur van de motor ruimte eens proberen...

:iamwithst

gr. Martijn

levis
25-09-2008, 07:05
zwart staan ze er wel erg lekker onder, mooi chique!

Erik
25-09-2008, 07:15
Wit! ;)

Ziet er al goed uit.

Zweiter
25-09-2008, 11:09
Leuk mannen, nog een optie erbij! ghehehe.
Okee, ik zal de creme kleur ook proberen, die heb ik ook (nog) niet gezien op TH's.
Foto's van wit en creme zal een hele tijd duren, ik ga eerst vier weken weg.
Daarna nog een hart in creme lakken, dus dat duurt allemaal ff. Over een weekje of 5/6 volgen ook foto's van het interieur (hoop ik, is nu al een week of 10 weg).
bedankt voor de reacties!
De e30's ben ik nog steeds onderdelen voor aan het verzamelen, maar dat staat even op een laag pitje.

Zweiter
25-09-2008, 11:30
zoiets dus:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/9/9/bbscreme2.jpg
(plaatje van JPS geleend, bij problemen graag even PM, dan verwijder ik hem)

martiepartie
25-09-2008, 12:23
Leuk mannen, nog een optie erbij! ghehehe.
Okee, ik zal de creme kleur ook proberen, die heb ik ook (nog) niet gezien op TH's.
Foto's van wit en creme zal een hele tijd duren, ik ga eerst vier weken weg.
Daarna nog een hart in creme lakken, dus dat duurt allemaal ff. Over een weekje of 5/6 volgen ook foto's van het interieur (hoop ik, is nu al een week of 10 weg).
bedankt voor de reacties!
De e30's ben ik nog steeds onderdelen voor aan het verzamelen, maar dat staat even op een laag pitje.

waarom geen Pheauteausjop? Dacht dat jij grafische achtergronden had. Scheelt je een laklaag en kan een heel duidelijk beeld opleveren.

Zweiter
25-09-2008, 15:53
die heb ik ook wel gemaakt, maar ik wil het gewoon in het echt zien en er omheen lopen. In de zon én in de schaduw zien. Geeft toch een heel ander beeld vind ik zelf.

Pedaalemmer
21-10-2008, 13:22
Normaal zou ik wit zeggen, maar dit geval CREME. Heel gaaf dat zwart met creme en die motorruimte!

BlackN
30-10-2008, 00:33
Zo Sander, wist niet dat je dit had aangeschaft, ronduit schitterend!
Een geweldig model en staat er ook nog eens schitterend bij nu!

Misschien al voor bij gekomen maar, waar laat je het interieur bekleden en in
welke kleur?
Ik zoek ook nog een goed adres ;)

Vains
30-10-2008, 08:52
Zo Sander, wist niet dat je dit had aangeschaft, ronduit schitterend!
Een geweldig model en staat er ook nog eens schitterend bij nu!

Misschien al voor bij gekomen maar, waar laat je het interieur bekleden en in
welke kleur?
Ik zoek ook nog een goed adres ;)

Ik weet nog een goed adres in zuid-limburg.
Dit is het resultaat in de Golf 2 van mijn schoonbroer :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/4/8/9/3/FFP_4976.jpg

Maar ff on-topic: Dit is echt een mooi project en al helemaal met de e30 eronder :eek:

marcmk1
30-10-2008, 09:01
Ik heb afgelopen zaterdag de helft van mn opnieuw beklede interieur opgehaald. Toch wel leuk om na 3 maanden je interieur weer eens terug te zien met een koeienvelletje er om heen... Nu de andere helft nog :D

volgens mij heeft ie zijn intrieur net opgehaald!!

dus waar blijven die fotos :D :thumbup:

Zweiter
30-10-2008, 12:02
ik hoop vanavond de achterbank en achterste deurpanelen te kunnen passen. foto's daarvan zal ik morgen proberen te plaatsen. die houden jullie even te goed.

Zweiter
04-11-2008, 12:56
zoals beloofd:

op zn nieuwe slaapplaatsje
http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2003-11-08/DSC_5117.jpg

voorstoelen, stuur, dash, etc wordt nog aan gewerkt. Kleur: kastanjebruin (zie je veel in BMW, Porsche, Alfa, etc)
http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2003-11-08/DSC_5120.jpg

en de e30's (met dank aan Richard voor het polijsten). Achteras (foto) wordt 8,5j met 175-50-13, vooras wordt 7,5j met 175-50-13. De originele naafdopjes heb ik ook nog liggen.
http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2003-11-08/DSC_5126.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2003-11-08/DSC_5127.jpg

VWJean
04-11-2008, 14:54
Super kleur dat interieur en die wielen helemaal TOP.

Succes

AD G60
04-11-2008, 15:38
Dikke wielen en een dik interieur, mooi hoor!

Pedaalemmer
04-11-2008, 15:47
Mooi mooi mooi, !!

Arne
04-11-2008, 16:19
Dit wordt echt top.

m@rtine
04-11-2008, 18:06
ik kan maar 1 ding zeggen over dit topic

SUPER!!!!!!!!!!

martiepartie
04-11-2008, 18:14
haastige spoed is zelden goed blijkt wel weer :)

Goed bezig hoor

Zweiter
04-11-2008, 19:36
bedankt allemaal voor de reacties, maar stel je er niet teveel bij voor hoor. Het blijft allemaal low budget en hobby-matig! dat het niet tegenvalt als jullie hem ooit eens in het eggie zien...
de TH's krijgen trouwens lakzwarte harten. Anders wordt het misschien toch iets te schreeuwerig en dat wil ik niet. Gewoon subtiel en dik!

classic-edition
04-11-2008, 21:00
Sow dat ziet er goed uit.
Wat voor voorstoelen ga je gebruiken de originele of recaro's ?

Zweiter
04-11-2008, 21:11
Hee Marco, ik ga de originele stoelen gebruiken. Dat is een beetje het porsche model met van die geintegreerde hoofdsteunen. Die zijn inmiddels specialer dan recaro's of porsches.

RubenD
04-11-2008, 22:36
Erg mooi, als ik ooit nog een keer geld heb dan zou ik ook graag mijn interieur opnieuw laten bekleden in bruin of rood leer....

Ben erg benieuwd hoe het interieur er straks uit ziet!

boivin
04-11-2008, 22:45
wat een dikke bbs'en zeg, gaat dat wel passen eigelijk?
Zoniet een mouw aan passen is de boodschap, ze zijn van goudwaarde :thumbup:

Zweiter
05-11-2008, 08:14
het is 13" dus dat gaat vrij snel passen. Wanneer ik met 13" en 175-50-13 aanloop lig ik ook al met de buik op de grond. de et-waarde van de set is vrij hoog (ik schat et35 en et45). Het zijn 5,5j binnenschalen met 3j buitenschalen. Op de vooras komen 5,5j binnenschalen met 2j buitenschalen. Ik heb 2 paar 4x100 harten met verschillende et-waardes, dus daar kan ik ook nog in varieren. Misschien heb ik een setje spoorverbreders nodig maar het moet gaan lukken. Zelfs de TH's in 8j en 9j met et25 lijken te passen (voorlopig). Die zullen tzt het veld wel eens moeten ruimen denk ik.

MauSeR35
05-11-2008, 08:28
Ziet er echt als een super dikke rocco uit zo! mooi project.

Zweiter
06-11-2008, 12:42
het blijven toppers. let op de produktie datum 03.77. wat plaatjes om er aan te wennen. Nu incl naafdop en boutjes.

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2003-11-08/DSC_5129.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2003-11-08/DSC_5132.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2003-11-08/DSC_5134.jpg

boivin
06-11-2008, 13:21
dude :hitit:

vraagje, hoe zit/zat het nu met het onderdelen verzamelen voor je bbsE30? Ikzelf ben ook op zoek naar delen voor E50 maar het is niet makkelijk. Heb je soms geen tips, goeie sites of handelaars?

Area51
06-11-2008, 13:27
Ikzelf ben ook op zoek naar delen voor E50 maar het is niet makkelijk. Heb je soms geen tips, goeie sites of handelaars?

http://www.bbs-racing-wheels.com/Seiten/frameE.htm

jetta mk1 '82
06-11-2008, 13:50
hey sander,

die bbs'en zijn echt heel dik geworden !!
wat heb je met de merc. wielen gedaan trouwnes ?

gr. Martijn

levis
06-11-2008, 14:25
Het wordt een dikke ride, ongeacht low budget of niet. de bbs velgen zijn voor mij de mooiste velgen in zijn soort.

benieuwd naar het eindplaatje!

Zweiter
06-11-2008, 15:23
hey sander,

die bbs'en zijn echt heel dik geworden !!
wat heb je met de merc. wielen gedaan trouwnes ?

gr. Martijn

hee Martijn! de bbsen zijn inderdaad erg mooi geworden, al zeg ik het zelf. de Mercedes velgen heb ik zonder de doppen geruild tegen de 60mm doppen! Nu heb ik dus een setje 60mm en 76mm doppen.

boivin
06-11-2008, 17:27
http://www.bbs-racing-wheels.com/Seiten/frameE.htm

ik heb al meermaals contact gehad met die mannen, daar kan je als particulier echter niks kopen, enkel als handelaar/bedrijven

btw zweiter je pm box zit vol ;)

Zweiter
07-11-2008, 08:10
pm box weer leeg :D

Zweiter
21-11-2008, 19:09
in verband met de aankoop van een huis moet ik MISSCHIEN mn setjes velgen te koop gaan zetten. ik hoop dat het meevalt, maar anders komt er tzt wel een topic. Dat zou dan gaan over de 13" BBS e30, 13" smoor roadsters en 15" schmidt TH's. Een setje 15" speedlines hou ik dan nog zelf voor de rocco. Ik heb er zelf een beetje mixed feelings over. Aan ene kant is het een klein deeltje van mn leven, maar aan de andere kant is het maar hobby...

RubenD
21-11-2008, 19:31
Even over die winkel, bbs-racing-wheels.com, ik kan er wel gewoon verf kopen als particulier...

Heb ze laatst nog een mailtje gestuurt, was geen probleem.

classic-edition
21-11-2008, 19:58
in verband met de aankoop van een huis moet ik MISSCHIEN mn setjes velgen te koop gaan zetten. ik hoop dat het meevalt, maar anders komt er tzt wel een topic. Dat zou dan gaan over de 13" BBS e30, 13" smoor roadsters en 15" schmidt TH's. Een setje 15" speedlines hou ik dan nog zelf voor de rocco. Ik heb er zelf een beetje mixed feelings over. Aan ene kant is het een klein deeltje van mn leven, maar aan de andere kant is het maar hobby...

Er zijn nu eenmaal belangrijker zaken in het leven dan de hobby.
Maar om nu die bbs e30 te verkopen ??? Dat zou ik enkel doen als ik het geld echt hard nodig zou hebben.

Succes met je nieuwe woning en je project. :thumbup:

Groet,

Marco

levis
21-11-2008, 21:48
keuzes moet je maken, maar die bbs e30 verkopen , zou eeuwig zonder zijn. zijn de mooiste wielen die er zijn.

Alberto
21-11-2008, 21:53
daarom houd ik mijn hobby gescheiden van het huis houd boekje .... :D

Zweiter
22-11-2008, 09:24
de e30's is ook de laatste set die ik eventueel weg zou doen, maar ja, wat moet, dat moet... er is leven na de dood :D

@alberto: dat is me tot zover ook altijd gelukt, maar sommige dingen zijn nou eenmaal belangrijker. Ben al lang blij dat ik in ieder geval de rocco kan houden.

Alberto
22-11-2008, 09:40
de e30's is ook de laatste set die ik eventueel weg zou doen, maar ja, wat moet, dat moet... er is leven na de dood :D

@alberto: dat is me tot zover ook altijd gelukt, maar sommige dingen zijn nou eenmaal belangrijker. Ben al lang blij dat ik in ieder geval de rocco kan houden.

maar gaat het huis over , om een setje BBS wielen :eek: ?

in het nieuwe huis zal ook wel een zolder zijn denk ? of een schuurtje
mooi in een doos , en op zolder , vind je ze over 5 jaar wel weer terug :D

Zweiter
22-11-2008, 10:51
haha nee, maar er moet wel flink geklust worden en dat moet eerst wel allemaal vooruit worden betaald. misschien zal het ook allemaal zo'n vaart niet lopen, maar ik denk dat de TH's wel het veld gaan ruimen. Zonet even de boel bij elkaar gezocht (hier missen nog 2 stuks 8j smoor roadsters).

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_5167.jpg

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2022-09-08/DSC_5139.jpg

jetta mk1 '82
22-11-2008, 11:02
ik kom dat ouwe ijzer wel ff bij je ophalen ;) dan heb je weer wat ruimte om te klussen !!

gr. Martijn

gtipower
23-11-2008, 19:18
http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Scirocco%2003-11-08/DSC_5120.jpg

Heeft Johannes mooi gedaan als ik dat zo zie had geen tijd om ff bij zen shop te kijken

ben benieuwd hoe het gehele plaatje oogt straks

Zweiter
02-12-2008, 21:26
het project ligt momenteel een beetje op zn gat omdat ik er geen tijd voor heb. We zijn bezig met het kopen van een huis in Drachten (momenteel huren we), wat een flink bouwproject is. Er gaat dus aan voorbereiding al heel wat tijd in zitten. Waarschijnlijk kunnen we begin februari in de woning beginnen en we schatten in dat we wel een half jaar werk hebben. Ik wil dus proberen om tussen nu en begin februari de auto weer echt rijdbaar te hebben zodat hij voor de zomer APK kan krijgen. Moet op zich wel lukken denk ik, al wacht ik nog steeds op de andere helft van het interieur.

Straks heb ik helaas nog steeds geen garage, maar wel een ruime eigen oprit gelukkig.

classic-edition
02-12-2008, 21:59
Ik hoop echt voor je dat je m voor die tijd nog klaar krijgt.
En zo niet dan maar met die houten recaro's naar de apk keuring :D

Suc6 met de rocco en de nieuwe woning :thumbup:

Groet,

Marco

Zweiter
13-12-2008, 12:41
gisteravond even de rocco op een nieuw setje 14 schmidt Th's gehad.

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Velgen/DSC_5220.jpg

classic-edition
13-12-2008, 12:58
Erg lekkah !

Mitta
13-12-2008, 18:25
gisteravond even de rocco op een nieuw setje 14 schmidt Th's gehad.

Krijgen de harten nog een andere kleur :D ?

corrado-usa
13-12-2008, 19:14
ziet er goed uit mooier als de 15 inch. :thumbup:
nou nog eens een foto van de bbs e30 ben daar ook wel benieuwd naar hoe dat staat. ;)

Domi
13-12-2008, 20:01
Hij moet duidlijk zakken. Of normale bandjes erom heen. Thuisbrengers horen in de kofferbak he ;)