PDA

View Full Version : Contact slot


Fred
10-09-2007, 21:56
Yep, ik kan het niet laten :D

Zoonlief heeft een Corrado G60 aangeschaft...en wie mag hem opknappen?? Ikke dus :screwy:

Er is een dingetje wat op dit moment aandacht nodig heeft en dat is het contactslot, die hapert namelijk, soms wil ie wel starten, soms niet..

Nou schijnt het achterdeel er af te kunnen zodat je het contactblokje kunt vervangen, maar: hoe gaat dat, voordat ik de boel naar de eeuwige jachtvelden help

:confused:

Stijn
10-09-2007, 22:09
Ja dat kan inderdaad, en indredaad is het 'contactblokje' vaak het euvel (schakelt eigenlijk een te grote stroom en brandt daardoor wel eens in = slecht contact).

Ik ben Golf 1 gewend, daarbij kun je het contactblokje vrij eenvoudig uit de hele massieve stuurslot/cylinderhouder/stuurhuisklem halen door aan de achterkant een enkel kruiskop schroefje te verwijderen. Hiermee zit het blokje direct vastgeschroefd (als je het ziet wijst het zich vanzelf).

Marcski
11-09-2007, 00:59
klopt, golf 2 en corrado is hetzelfde...
als de de gietijzeren behuizing los hebt zit het blokje met 1 klein schroefje vast

Fred
12-09-2007, 10:45
Het blokje is inmddels vervangen, het koste enige moeite om de bus die geheel op zijn plaats houd in de stuurkolom los te krijgen. Maar het contactslot werkt in ieder geval weer 100%. Op naar de volgende "storing" :)