PDA

View Full Version : ombouw golf naar 1.8t


Ron mk1
12-09-2007, 22:08
Zit erover te denken om een golf mk2 om te bouwen naar 20vt.

Nu ben ik dus op zoek naar info over dit soort projectjes.
Er waren altijd site`s met handige info en foto`s hiervoor, nu kan ik ze dus nergens meer vinden.

Dus als iemand hier meer over weet of handige site`s weet graag even melden aub.


Het gaat waarschijnlijk wel in combinatie met de originele 6bak worden die bij de cupra motor hoort.

:D

Jeff
12-09-2007, 22:13
http://members.lycos.nl/audi20vt/

Ron mk1
13-09-2007, 16:50
Nog meer mensen misschien, bedankt jeff

Ron mk1
16-09-2007, 17:06
Even in het zicht maar weer, misschien nog meer leuke links of tips hier?!

:)

dw1986mk1
16-09-2007, 19:46
het is eigenlijk allemaal vrij simpel omdat je met een g60 basis begint , het mechanische is easy zoals motorsteunen ed

alleen de kabelboom is een klusje voor de kenner , en de intercooler aansluiting omlassen zoals in de link dat zijn de moeilijke dingen

Ron mk1
17-09-2007, 07:11
Ik begin niet met een g60 basis, de auto moet ik nog aanschaffen zelfs.
Ga vanavond de motor ophalen koimpleet, enkelt de basis auto moet ik nog even zoeken.
Maar zal onwaarschijnlijk een standaard 1.6 of 1.8 carresorie worden.

Ron mk1
19-09-2007, 07:10
Ok, gisteren de motor opgehaald auq 180pk incl 6 versnellingsbak.
De keuze is nu toch gevallen op DTA , dus zal volgend jaar worden eer ik eraan ga beginnen .
Nu eest maar weer eens sparen voor dta , ic ,en meer klein spul.
Carresorie moet ik ook nog even gaan zoeken.

rallye16vt
19-09-2007, 08:39
Doe je goed Ron,,,,,, Nu G60 koets zoekeh ,,,,

Ron mk1
19-09-2007, 12:05
g60 koets is geen must hoor.

Waarom denk jij dat het een voordeel is?

rallye16vt
19-09-2007, 16:19
Remmen,,,abs,,,hydrokoppeling als je die al gebruik ?..kabelschakeling,,front pas voor grote intercooler,,,etc...en gaat ie ooit weg dan krijg je denk iets meer voor zoiets....en een g60 koets vind je voor weinig.

vwmk2driver
19-09-2007, 17:06
ik zou alleen een g60 bak nemen en niet die logge 3 assige 6bak.

ik zou ook gewoon de originele computer en alles behouden. zo moeilijk is dat niet.

je kunt de computer bij de vw ook gewoon vrijlaten geven zo kan hij draaien zonder teller unit en contactslot en dergelijke.

dta afstellen is een inmensen klus.

Ron mk1
19-09-2007, 21:36
Toch is een 6e versnelling erg lekker, en kan een hoop vermogen aan.

Originele ecu weegt niet op tegen dta natuurlijk, en je kan hem maximaal aanpassen bij elke verandering.
DTA laten mappen heb ik een "mannetje" voor.
Toch wel de dta specialist hier uit de buurt en van dit forum.

Daarbij kan je met dta een hoop rotzooi van de motor verwijderen en dus lekker basic houden.
Het is maar wat je wilt, denk dat er veel mensen ombouwen naar originele ecu vanwege de kosten van dta en niet vanwege de mogelijkheden.

TTF
20-09-2007, 16:26
deze kwam ik tegen op mp..

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/116679758-carrosserie-golf-g60.html

deed me aan dit topic denken.. misschien is het wat

Ron mk1
20-09-2007, 16:47
Thanks, dat is eigenlijk een goede keuze.
Maar zo te zien is het niet zo`n beste carresorie , kijk ik liever voor een wat nette .