PDA

View Full Version : Supersport versus KW ?

tiefflieger
16-09-2007, 19:07
Ik heb op dit moment onder mijn Rat-Golfje een schroefset zitten van KW.
Het is een set die verstelbaar is in hoogte (duhh) en in hardheid.

Nu heb ik de set op zijn stugst staan en vind hem eigenlijk nog niet erg hard...
Heb er 13" verbreed staal onder zitten, met behoorlijk wat ruimte (paar cm) tussen wielkas en band en toch loopt hij al flink aan terwijl hij eigenlijk nog lager zou moeten.
Nu zat ik te denken om een Supersport setje aan te schaffen maar heeft dit nut ?

Kortom, zal een Supersport setje stugger zijn dan de KW die ik nu heb (die overigens al wel een paar jaartjes oud is, of er in elk geval zo uitziet...)

Alberto
16-09-2007, 19:18
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33890

niet duur en lekker hard ( als je het laag zet )

erik_jetta
16-09-2007, 19:27
ik ken iemand met een KW schroefset en is wel redelijk stug maar nog lang niet zo als een supersport(als hij laag staat geschroeft)

tiefflieger
16-09-2007, 19:29
Had ik al gekeken Alberto, maar volgens zijn eigen zeggen een stuk comfortabeler dan Supersport...
En dat is nou net wat ik niet zoek, het moet echt knetterhard zijn zodat ik toch wat lager kan met mijn 8J staal.

Alberto
16-09-2007, 19:34
Had ik al gekeken Alberto, maar volgens zijn eigen zeggen een stuk comfortabeler dan Supersport...
En dat is nou net wat ik niet zoek, het moet echt knetterhard zijn zodat ik toch wat lager kan met mijn 8J staal.
mijn ervaring is anders jan maar goed reviesie kan ook nog van de kw .

Black Devil
16-09-2007, 19:40
Mij lijkt het wijsheid om er een flinke lading bumpstops tussen te leggen dan ben je overal van af.

Een Supersport set is flink stug in de meeste gevallen iig. Maar als je echt hele brede wielen hebt zal je ook met een Supersport set bumpstops moeten gebruiken.

Mocht je een Supersport set nemen, neem dan een VR6 set, die zijn net even iets stugger ivm gewicht.

Arne
16-09-2007, 19:42
ik wilde net zeggen, heb nu ook zo'n set (Catec) als op 't forum verkocht wordt voor 298, die is absoluut niet stug.

maartenunplukt
16-09-2007, 20:13
Die set voor 298 heb ik ook. Heerlijk soepel, tenzij je hem helemaal naar beneden schroeft. Dan stuiter je alle kanten op. Maar is dat niet met elke set zo?

Black Devil
16-09-2007, 20:37
Er is een verschil!

Als je hem heel laag zet dan staat hij zowiezo op de bumpstops en lig je te stuiteren, met elke set. Een Supersport set is redelijk stug, ook al zit je dan nog niet op de bumpstops

Ralph
16-09-2007, 20:41
Als je stug wil: supersport !

M.I.V.W
16-09-2007, 21:52
Hoe gedraagt een supersport set zich op hoge snelheden en in bochten op een auto met veel vermogen?? het verschil moet ergens in zitten.
Ik heb nu zelf H&R en heb daarvoor KW gehad,maar ik vindt het 10X beter rijden .zeker nu met de R32 erin blijft de auto comfortabel en in de bochten strak.
Ik snap best dat je voor een Ratlook auto hier niet zoveel om geeft maar denk er eens over.

Black Devil
16-09-2007, 22:14
Lijkt mij toch duidelijk dat een KW/H&R etc dus de duurdere merken veel beter weggedrag zullen geven aan de auto. Maar in dit geval vermoed ik dat dat niet het belangrijkste is.

breadfan83
16-09-2007, 23:49
Als je echt laag wil is die set die Split verkoopt eigenlijk prima.
Heb hem er zelf ook onder en bij mij loopt eigenlijk niks aan. De auto schraapt wel als een malle over de grond, maar in de kasten is alles vrij.

Niet uit eigen ervaring trouwens, maar wat ik gehoord heb van anderen die wel alle twee de sets hebben uitgeprobeerd, is dat de set van Supersport zoals Erdem die verkoopt, een stuk stugger is, ook als je nog niet helemaal tot beneden draait. Dus als je een beetje wil uitproberen met verschillende hoogtes lijkt me dat misschien een beter alternatief.

JurjenV
17-09-2007, 10:01
ik wilde net zeggen, heb nu ook zo'n set (Catec) als op 't forum verkocht wordt voor 298, die is absoluut niet stug.

Mijn ervaring is anders met Catec, stuitert prima :thumbup:

sanderz
17-09-2007, 10:11
ik heb ervaring met zowel v-maxx als supersport en ik kan je vertellen dat supersport toch echt een stuk stugger is, had in de laagste stand vd supersport alleen nog vering in m'n banden :tongue: . in jouw geval zou ik gewoon voor bumpstops gaan want kw is kwalitatief toch een stuk beter dan supersport of v-maxx.

Arne
17-09-2007, 10:38
Mijn ervaring is anders met Catec, stuitert prima :thumbup:

Ik vind stuiteren wat anders dan stug....

Erik
17-09-2007, 10:45
Zou ook gewoon bumperstops plaatsen, is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Nieuwe schroefset kun je altijd nog kopen.

tiefflieger
17-09-2007, 19:39
OK is duidelijk dus...
Eerst ff proberen met bumpstops, en mocht ik het resultaat niet helemaal goed vinden een Supersport setje bestellen en daar de bumpstops tussen klikken.

Weet ook dat KW in principe "beter" zou moeten zijn, maar mijn voorpoten zijn ook niet helemaal fris meer, die gooien er wel eens wat olie uit langs de bovenkant...

RubenD
17-09-2007, 20:50
Dan zijn je keerringen dus gaar. En is dempingsfactor een stuk minder als hoort. En dus niet stug meer.

Jurgen Santana
17-09-2007, 21:27
Nadeel van echt op je bumpstops rijden is dat de auto bij het nemen van een aantal kuilen gaat stuiteren. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe goed je wielen sturen als ze geen kontakt met het wegdek hebben.

Ik zou geen extra risico's gaan lopen om maar laag te kunnen rijden.

berendd
17-09-2007, 21:33
niet iedereen gaat voor wegligging jurgen..

kw setje in de revisie gooien powerflex eronder en een setje goede swaybars erop schroeven..

oh en wielen die wel goed passen natuurlijk..

maja niet echt antwoord op de vraag..

Jurgen Santana
17-09-2007, 22:14
niet iedereen gaat voor wegligging jurgen..

kw setje in de revisie gooien powerflex eronder en een setje goede swaybars erop schroeven..

oh en wielen die wel goed passen natuurlijk..

maja niet echt antwoord op de vraag..

Precies mijn set up.

Die swaybars en polyurethane ophangrubbers maken het echt af. Eigenlijk best wel logisch, je neemt stuggere veren en schokdempers, dan moet je de slappe rubbers en stabi-stangen ook lozen ;)

1800 16v kr
18-09-2007, 11:21
als je voor bumpstops gaat
neem dan niet die van jom
dat is de eerste de beste troep
deze zijn veelste zacht en zullen zo tussen je schokdempers weg vliegen
heb er ervaring mee
met mijn vaste set
had eerst de bumpstops bij stroeve motorsport weg
deze bleven perfect zitten
de jom bleven nog niet zitten met plakband erom heen

deze zijn van 10x harder rubber
en gaan echt geen kant op

kan het merk zo snel niet vinden
zal nog even voor je zoeken
het was geloof ik een duits merk

JurjenV
18-09-2007, 12:12
Ik vind stuiteren wat anders dan stug....

Als ie stug is dan stuitert die toch echt meer :confused:

Boefke
18-09-2007, 22:39
Leg ff wat meer uit en koop een echt merk schokbreker!
kwaliteit heb je meer aan dan looks!

berendd
18-09-2007, 22:50
Precies mijn set up.

Die swaybars en polyurethane ophangrubbers maken het echt af. Eigenlijk best wel logisch, je neemt stuggere veren en schokdempers, dan moet je de slappe rubbers en stabi-stangen ook lozen ;)

inderdaad...

maja niet iedereen gaat graag hard door de bocht kennelijk :D

Arne
19-09-2007, 08:09
Als ie stug is dan stuitert die toch echt meer :confused:

Hmm ja kijk wat ik bedoel; je hebt stug stuiteren, en een beetje deinen...

Berserker
19-09-2007, 10:36
inderdaad...

maja niet iedereen gaat graag hard door de bocht kennelijk :D

Als mijne door flinke kuilen gaat, (het wegdek op sommige landweggetjes is niet super) dan loopt mijne achter nog wel eens aan, dit is wel alleen met 2 man erin en volle tank, dus denk toch dat ik liever voor een bumpstop ga dan voor m iets hoger te leggen, want op vlak wegdek nergens last van...

Siem
19-09-2007, 10:59
Ik heb altijd met supersport gereden, en het bevalt mij prima. Ik rijd altijd wel op de stops of met ingekorte stops. Dan is de set echt stug en dus stuiter je ook goed.

Er zijn altijd wel meerder oplossingen om een auto stug te krijgen, bij mijn golf 1 had ik de stops vervangen voor stalen plaatjes en buisjes. Dat is echt verschrikkelijk stug maat het zorgt er wel voor dat je goed laag rijd en superrr stug.....

Jurgen Santana
19-09-2007, 15:39
Er zijn altijd wel meerder oplossingen om een auto stug te krijgen, bij mijn golf 1 had ik de stops vervangen voor stalen plaatjes en buisjes. Dat is echt verschrikkelijk stug maat het zorgt er wel voor dat je goed laag rijd en superrr stug.....

Dan kun je je schokbrekers ook vervangen door stukken gasbuis.

Berserker
20-09-2007, 10:08
Dan kun je je schokbrekers ook vervangen door stukken gasbuis.

Indd een demper heeft een superbelangrijke functie, stug staat niet gelijk aan goede wegligging, die van jou zal blijven stuiteren in extreme situaties en zo de weg afgaan, vind t maar gevaarlijk...

Erik
20-09-2007, 10:44
Wat denk je wat je carosserie te voorduren krijgt.
Heb al bij golfjes gestaan waar de fusees in de motorruimte (i shit you not) ingescheurd waren. :woowoo:
Liever een goede wegligging dan nierverwoestend stug !! :screwy:

Boefke
20-09-2007, 21:52
Ik heb altijd met supersport gereden, en het bevalt mij prima. Ik rijd altijd wel op de stops of met ingekorte stops. Dan is de set echt stug en dus stuiter je ook goed.

Hoe noemen ze dit....knoeien!?
Schokdemeprs(het zijn dempers en geen stug makers een auto draagt op zijn veer en die maakt hem stugger) zijn er niet voor niks.het is belangrijk dat je de juiste schokbreker(en setting) en de juiste veer erbij hebt met de juiste lengte en kg per ingedrukte cm!(de maten en kg's staan bij de goeie veren er op gedrukt)zo kun je een goed set samen stellen.
Het is zeker belangrijk dat de auto een ingaande en uitgaan de slag heeft!!zeker met aan remmen en kleine bumbs in een boch.een auto moet kunnen bewegen om max grip te hebben.een veel te stijve auto heeft niet meer grip maar geeft meer vertrouwen en daar verrast hij je een keer mee!
een mooie balans in de auto krijgen is een mooie hobby en berijk je meer mee dan alleen de looks!! ;)