PDA

View Full Version : Ontsteking PG motor


Raceeend
16-09-2007, 22:47
Het volgende probleem heeft zich aangediend bij mijn Corrado

Hij liep eerst ontzettend beroerd, maar na het vervangen van diverse slangetjes etc is dat al een stuk beter, maar nu heeft dat ding amper trekkracht. In andere topics word gesproken over loslopende poelies en zo, maar de PG heeft bij mijn weten een Hall gever..de verdeler staat op tijd, maar evengoed heeft ie dus amper power...wat kan er nog meer loos zijn waardoor het vermogen tegenvalt?

(de G-lader is in orde)

skitzo
17-09-2007, 21:23
pully waar ze het over hebben in andere topics zal de krukas pully zijn waarschijnlijk
die hebben nogal eens de neiging om los te lopen bij een PG motor

Pedaalemmer
17-09-2007, 21:25
Injectoren? Lambdasonde? zullen niet de hoofdoorzaak zijn maar moeten zeker wel oke zijn

lekkende luchtslangen?

Raceeend
17-09-2007, 22:01
pully waar ze het over hebben in andere topics zal de krukas pully zijn waarschijnlijk
die hebben nogal eens de neiging om los te lopen bij een PG motor


Ja....dat heb ik begrepen, maar er word niks gedaan met de poelie dat de afstelling kan beinvloeden toch??

Raceeend
17-09-2007, 22:04
Injectoren? Lambdasonde? zullen niet de hoofdoorzaak zijn maar moeten zeker wel oke zijn

lekkende luchtslangen?

Diverse slangen zijn inmiddels al vervangen...dat was de hoofdreden dat ie in eerste instantie beroerd liep, dat is inmiddels grotendeels verholpen, alleen de power valt tegen. Lambda sonde word van de week vervangen, injectoren lijken oke...

In ieder geval bedankt

ronnie_v
06-10-2007, 21:04
soms komt het wel eens voor, dat de bougie-kabels een te hoge inwendige weerstand krijgen,en hierdoor kan de motor wat gaan inhouden. ( en mis je dus wat power.) Heb dit zelf ook al meegemaakt, met mijn corrado en mijn passat. Bij koude motor is er niks aan de hand, maar bij warme motor houdt ie in.

En voor de rest, zou ik gewoon beginnen met te kijken of alles op tijd staat. De distributie-riem, ontsteking,de staat vd bougies, hoe is de brandstofdruk. Hoe is het vacuum-slangetje( die van precies 1 meter), dat naar je cpu loopt?Gewoon vooraan beginnen, en dan dingen uitsluiten.