View Full Version : Welke velgen bij 195/50/15 band?
Misschien een rare vraag, maar ik raakte in gesprek met een oudere dame die graag nieuwe velgen voor haar golf 1 cabrio zou willen kopen en ik heb haar toegezegd dat ik haar daarbij wel zou kunnen helpen.
Nou heeft mevrouw nog vier goede banden om haar huidige velgen zitten, de maat hiervan is 195/50/15.
Nu de vraag; wat voor velg kan hierbij, wat betreft het aantal J e.d.
En haar voorkeur ging uit naar BBS honinggraad, welk type precies moet ik nog even achteraan.
Hopelijk kunnen jullie me hierop antwoord geven, zodat ik deze dame uit de brand kan helpen :tongue: .
Der Einzer
19-09-2007, 17:16
ik zou zeggen 7J.... ET 35 dacht ik...
passatje2
19-09-2007, 17:33
waarom niet die 6,5 j bbs'jes,zijn ideaal en als ie verlaagd is kom je niet zo aan die randen..
Golf_1_gts
19-09-2007, 18:02
Oudere dame...verlaagd....?:D
Oudere dame...verlaagd....?:D
oudere dame, nieuwe BBS.. tis zowieso een vreemd verhaal, dus zou me niks verbazen als hij nog verlaagd is ook
Nee het is niet de bedoeling dat zij de golf gaat verlagen, ze is apetrots op dat ding, wil dus ook dat deze er netjes uitziet, maar het 2 delig bbs dat er nu op zit is vreselijk gaar, vandaar dus dat het een nieuw (tweedehands) setje bbs moet worden.
Mijn originele 14"quartetvelgen lopen zelfs aan. Dus ik denk met 15" dat je toch wel beter voor 6.5J gaat
Der Einzer
20-09-2007, 21:21
Mijn originele 14"quartetvelgen lopen zelfs aan. Dus ik denk met 15" dat je toch wel beter voor 6.5J gaat
niet als je de goede ET gebruikt ;) ik heb 7J zenders eronder ET 35 en 195/50/15 en absoluut geen problemen. :)
niet als je de goede ET gebruikt ;) ik heb 7J zenders eronder ET 35 en 195/50/15 en absoluut geen problemen. :)
Ik weet eigenlijk niet welke ET en welke breedte de velgen hebben. Ik heb vorige week 16" getest maar de kas stond achteraan op de velgen. Deze zijn ook 7J ET ? met 205/45/16
errm 2 delig dat erop zit is vreselijk gaar....
OPKNAPPEN DIE DINGEN!!!
Der Einzer
21-09-2007, 17:52
Ik weet eigenlijk niet welke ET en welke breedte de velgen hebben. Ik heb vorige week 16" getest maar de kas stond achteraan op de velgen. Deze zijn ook 7J ET ? met 205/45/16
dan heb je een veel te lage et-waarde. De et-waarde moet in de velg ingeslagen zijn.
SlimMasterShady
21-09-2007, 22:21
errm 2 delig dat erop zit is vreselijk gaar....
OPKNAPPEN DIE DINGEN!!!
Of verkopen :thumbup: Ik wil wel is weten hoe ze eruit zien! ;)
De kans zit er dus ook in dat als ik wat voor mevrouw kan regelen, dat ik de velgen kan overnemen.
Zijn dus 15", vind ik zelf te groot voor onder mijn polo en wellicht (mocht ik ze over kunnen nemen) dat ze verkocht worden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.