View Full Version : Kentekenplaten
Ik doe volgende week nieuwe kentekenplaten erop, alleen ik wil ze monteren zonder te boren (in de platen) en zonder zichtbare schroeven, maar ook zonder kentekenplaathouder!
Ik heb het voorheen (bij de cabrio) wel eens gekit, alleen dan krijg je ze er niet meer fatsoenlijk vanaf... iemand andere tips?
(Dubbelzijdige tape werkt ook niet super, ivm vocht wat erbij komt!)
Dubbelzijdig tape werkt wel,mits je het op de goede manier doet.....:D
Over wat voor auto gaat het nu?Ikzelf had voor mn Golf 1 een metalenplaat genomen,iets kleiner als de kentekenplaat,en een mm of 2-3 dik..daarop 2 tapeindjes gepuntlast.
Op die plaat de kentekenplaat geplakt,en dan het geheel op de auto gemonteerd met moertjes aan de binnenzijde.
2 stukjes draadeind vastlassen achterop de kentekenplaat.
ow dat idee was al geopperd.
Nja, lijkt me niet zo slim om op de kentekenplaat zelf te gaan lassen.. Lijkt me dat de voorkant daar een beetje van verkleurd / lak loslaat!
Als ik met dubbelzijdige tape ga werken dan hoeft er in principe ook geen metalen plaat tussen lijkt me... Dan kan het ook wel direct op de auto zelf.. (gaat hier idd om een MK1)
breadfan83
21-09-2007, 12:20
De mijne zitten nu tijdelijk vast met zelf gefabriceerde klemmetjes omdat ik geen extra gaten in de bumper wilde boren, en de gaten in de kentekenplaat niet overeen kwamen met die in de bumper. En om nou twee setjes gaten in de plaat te hebben was me een beetje veel van 't goede.
Gewoon een metalen strip een beetje buigen zodat de plaat er in klemt, en dan in die strip een gat boren en die op de bumper vast schroeven. Plaatje er in en klaar is Kees.
Als ik er tijd (en vooral zin) voor heb gaat de plastic houder gewoon op de bumper. Heb hem al een week of twee in de kofferbak liggen. :D
Lassen aan je kentekenplaat kan dus niet.....optie is dan een strip ertussen zoals ik eerder al noemde.
Alleen dubbelzijdig tape kan natuurlijk ook...maar,vergeet niet dat als je je plaat er later af wil halen,dat je die er zo goed als zeker niet heel vanaf krijgt,aangezien de plaat maar simpel aluminium is,en goed dubbelzijdig tape echt vast zit..
OPLOSSING:
Luxe kentekenplaten bestellen met oplegletters, de streepjes tussen de letters/cijfers eruit halen, door die gaten je kenteken vastschroeven, en vervolgens de streepjes er terug op lijmen!
gewoon 2 platte stukjes staat met draad erop nemen, en die met keurige lijm vastlijmen?
of gaat dit niet?
wij hebben hetzelfde probleem, alleen dan hoe schroef je een kentekenplaat vast in 6mm dik pantserstaal? :D
Berserker
28-09-2007, 10:32
OPLOSSING:
Luxe kentekenplaten bestellen met oplegletters, de streepjes tussen de letters/cijfers eruit halen, door die gaten je kenteken vastschroeven, en vervolgens de streepjes er terug op lijmen!
Serieus lukt dat???
Ik denk dat ik ook maar een plaatje ga maken en de platen daarop vastkit...
die van mij zitten met ruit kit vast :rolleyes:
gaat nooit weer los :thumbup:
als ik ze er af wil
trek ik ze kapot en haal een nieuwe mooie frisse plaat op :D :thumbup:
Serieus lukt dat???
Ik denk dat ik ook maar een plaatje ga maken en de platen daarop vastkit...
Natuurlijk lukt dat! Waarom zou je ze vastkitten dan? Gewoon schroeven lijkt mij de ideale oplossing!
Berserker
29-09-2007, 15:35
Omdat bij mij volgens mij de schroefgaten in de carroserie en die van de kentekenplaat niet overeen komen...
Maja sowieso maakt t me ook niet uit om gaten in me kenteken te maken..
Melly zn oplossing is inderdaad wel erg goed!
Zelf heb ik op twee van de grootste revetten die ik kon vinden M6 boutjes gelast, en vervolgens de revetten (groot hechtoppervlak) met 2-componentenlijm op de plaat geplakt. De rest is vanzelfsprekend :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.