PDA

View Full Version : Scirocco uit 1981


rottz
22-09-2007, 12:05
Mijn broertje heeft voor de hobby erbij een scirocco uit 1982 gekocht met een gare motor. Het plan is nu om de motor (motorcode FR) eruit te halen en deze te vervangen voor een wat modernere motor, de KR motor uit een 1990-er golf.

Past dit zonder problemen op de bak van de oude Scirocco of moeten wij de bak van de golf overbouwen??? Oftewel komt de 'steek' overeen?

raf_construct
22-09-2007, 13:11
Mijn broertje heeft voor de hobby erbij een scirocco uit 1982 gekocht met een gare motor. Het plan is nu om de motor (motorcode FR) eruit te halen en deze te vervangen voor een wat modernere motor, de KR motor uit een 1990-er golf.

Past dit zonder problemen op de bak van de oude Scirocco of moeten wij de bak van de golf overbouwen??? Oftewel komt de 'steek' overeen?

De 'steek' is bij haast elke VW motor hetzelfde. Sinds het begin van de golf1 tot heden, de vijfcilinders inbegrepen.

Je kan beter de versnellingsbak mee overzetten. Het zijn beide 020 bakken, dus uitwisselbaar, maar die van de KR heeft enkele kleine aanpassingen om het vermogen beter aan te kunnen. Mogelijk heeft deze ook 100mm flenzen ( ? ) maar die kan je overzetten.

loco-vr6
10-10-2007, 11:19
Wat ga je met de "gare" Fr doen?????
Heb ik wel intressen in!

PM me maar....... :D