PDA

View Full Version : 1.6 uit golf 3 in golf 2


MauSeR35
24-06-2004, 21:00
Ik heb een paar vragen, ik ben het volgende van plan: In mijn Golf 2 met 1.3 NZ motor (digi-jet) een 1.6 uit een Golf 3 of Polo 6n te leggen. Waarom? Ik wil een iets sneller blok maar niet te veel gedoe en bij deze zijn bv de motor steunen hetzelfde en het blok is niet veel zwaarder (10kg) en een andere auto kopen heb ik geen zin in en ik moet nog 80 uur aan school besteden aan een of ander project en zoiets mocht ook :) :D . Nu zit ik met het volgende, als ik die motor aan de praat wil krijgen zal er ook een ander brandstof systeem op moeten, hierbij zat ik te denken aan digifant van een 8v gti. Nu is mijn vraag moet ik daarvoor veel verbouwen aan de kabelboom en aan mijn dashboard om daar de juiste gegevens op te kijgen?

Richard
24-06-2004, 21:08
kan me leukere motoren verzinnen

MauSeR35
24-06-2004, 21:11
ik ook, maar dan moet ik veeeel meer aanpassen. aangezien ik dus nog student ben en ik net een nieuw verlagingssetje heb gekocht is dit ongeveer het zwaarste wat er in kan (qua gewicht) volgens mij, voor al die andere blokken heb je andere dempers nodig enzo en nog een hoop andere zooi. en aangezien ze dit ook wel eens in een polo doen, dacht ik dat moet in een golf toch ook wel lukken?!

Pedaalemmer
25-06-2004, 09:21
Doe dan iets leuks met die 1.3...of bouw gelijk een vet blok erin.

Christiaan
25-06-2004, 09:30
ik ook, maar dan moet ik veeeel meer aanpassen. aangezien ik dus nog student ben en ik net een nieuw verlagingssetje heb gekocht is dit ongeveer het zwaarste wat er in kan (qua gewicht) volgens mij, voor al die andere blokken heb je andere dempers nodig enzo en nog een hoop andere zooi. en aangezien ze dit ook wel eens in een polo doen, dacht ik dat moet in een golf toch ook wel lukken?!

Zal opzich wel moeten kunnen, maar zoals de andere ook al aangeven....op doe iets met je 1.3 (dan hoef je nog minder te verbouwen) maar er zijn zoveel leukere blokkies dan een 1.6 en aangezien je dan toch het brandstof systeen kunt/wil/moet gaan aanpassen, zou ik een 1.8 16V kopen...relatief gezien ook niet echt veel duurder...en is ook goed aan te komen..

Tjaap
25-06-2004, 12:01
ja maar dan kun je weer niet die motorsteunen gebruiken.... dat de mk3 1.6 dezelfde steunen gebruikte wist ik overigens niet

FMA
25-06-2004, 12:06
hierbij zat ik te denken aan digifant van een 8v gti.

lijkt me sterk dat dat gaat werken

MauSeR35
25-06-2004, 19:03
ja maar dan kun je weer niet die motorsteunen gebruiken.... dat de mk3 1.6 dezelfde steunen gebruikte wist ik overigens niet

komt uit dezelfde lijn als de 0.9 t/m 1.6 dus (de voorover liggende blokken)

MauSeR35
25-06-2004, 19:13
en dan nog wat, uit een 1.3 wat meer halen met verplicht een kat er onder is niet leuk :( , staat namelijk op het kenteken, stom ding. anders had ik er wel webers op gezet. Trouwens tis wel orgineel he, zo'n 1.6 ipv een gti blok. tis weer eens wa anders. maar ik denk dat ik t maar niet doe voorlopig.