View Full Version : MK2 Rat Edition.
tiefflieger
24-09-2007, 20:56
Ook maar ff een topic over mijn RAT Edition....
Een paar weken geleden heb ik deze Golf gekocht als hobby project voor erbij.
Heb er alleen zoveel lol mee en plezier van dat ik sindsdien alleen nog maar in deze gereden heb :D .
Het is dus een 1300 carb., ding valt me nog helemaal niet tegen en is zelfs een stuk sneller dan mijn vorige Jetta 1.6 !
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat hij ook een stuk minder zuinig is, mischien door de 4 bak ofzo.
Bouwjaar is 1987 en een van de laatste met het oude type deuren waarnaar ik speciaal op zoek was.
Uiterlijke staat is niet om over naar huis te schrijven maar omdat ik hem voor een rat project gekocht heb maakt dat allemaal niks uit, wat deukjes en krasjes maar GEEN roest of rot.
Ik kocht de auto met KW schroefset verstelbaar in hardheid, bi-xenon en 13" verbreed staal.
Het schroefset is niet helemaal 100% fris en deze zal ik binnenkort vervangen voor een Supersport.
Ook technisch was het niet helemaal OK maar in vergelijk met vorige ervaringen valt het allemaal mee.
Inmiddels heeft de auto een grote beurt gehad,nieuwe kleppendekselpakking, 2 nieuwe voorwiellagers en een nieuwe koelvin gehad en moeten er nog een paar dingetjes zoals distributie en waterpomp gebeuren maar dan is hij weer helemaal goed.
Zo heb ik de auto opgehaald:
http://img129.imageshack.us/img129/2304/hpim1009bk2.jpg
Inmiddels de heldere koplampen vervangen door niet heldere met kruis, en de orginele knippers vervangen door witte waarvan ik de oranje plaatjes zwart heb gespoten:
http://img213.imageshack.us/img213/8445/hpim1022ty4.jpg
De xenon er uit gehaald en vervangen door gewone h4's met geel stadslicht:
http://img77.imageshack.us/img77/6466/hpim1064yw7.jpg
En nog ff wat dingetjes gehaald bij Speedfactory:
http://img162.imageshack.us/img162/9530/hpim1026dq7.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/7321/hpim1025th9.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/3139/hpim1029ok0.jpg
Verdere plannen:
De auto moet nog een stuk omlaag, daarvoor moet ik eerst ff kijken waar ik een lading bumpstops kan bestellen en binenkort een nieuwe schroefset.
Verder krijgt de auto ook een andere kleur, afgelopen zaterdag verf gaan halen met de instelling ala het maar geen matzwart of legergroen is en thuisgekomen met....legergroen :screwy: .
Allerlei kleuren aan me voorbij laten komen zoals mosterdgeel, donkerbeige, donkergrijs enz maar toch besloten voor groen, ik weet het niet echt orgineel maar naar mijn mening wel een hele mooie ratkleur !
Dit weekend gaan we rollen als alles mee zit dus dan post ik wel weer wat foto's.
jetta mk1 '82
26-09-2007, 15:47
leuk ding !!!!
plannen klinken goed !!
en mat groen blijft mooi !!
gr. Martijn
jettaracing
26-09-2007, 15:56
Ben benieuwd wat je hier van gaat maken ! :thumbup:
gaat hier dik in orde komen! Maybe een ideetje om een soort how to rollen te maken? Dan kan je alles uitleggen en met foto's verduidelijken! Kan zeer handig zijn.
tiefflieger
26-09-2007, 17:24
Zal zaterdag eens kijken hoe het gaat....
Mischien kan ik anders wel een how NOT to maken ;)
Maak in elk geval wel wat foto's.
Heb er een hoop lol mee en zal best goed komen, al heb ik er nog steeds wel heel erg veel spijt van dat ik mijn blauwe Jetta heb verkocht.
Volgende auto word een Jetta MK1, eerst maar ff goed sparen en kijken of we volgend jaar ergens een nette tegen komen...
tiefflieger
29-09-2007, 19:48
Vandaag druk bezig geweest met de Golf.
Schuren, afplakken ontvetten en rollen... Viel nog niet mee en stiekem toch de hele dag zoet mee geweest.
Kleur is totaal niet zoals de kleur op het staaltje die ik heb laten mengen :confused: maar een stuk lichter dan de bedoeling was....
Maar goed, eerst maar ff laten drogen en dan kijk ik wel of het iets geworden is.
Sneak pic:
http://img48.imageshack.us/img48/516/hpim1073uw9.jpg
Maandag betere foto's hoop ik !
Edition-Blue
29-09-2007, 19:52
Ziet er al goed uit, de kleur is ook wel mooi soow !!
SlimMasterShady
29-09-2007, 20:14
Leuke RAT en die kleur is wel cool:D
Succes ermee:)
jettaracing
30-09-2007, 10:19
Valt me niet eens tegen die kleur zo!
tiefflieger
30-09-2007, 10:38
Viel mij gisteren wel een beetje tegen, omdat het niet de kleur is die eigenlijk de bedoeling was....
Maar van de andere kant, het is dus ook weer net een andere kleur dan het groen wat er bij veel andere ratjes op zit.
Morgen maar eens kijken hoe hij is en dan OF weer rijden OF heel snel overnieuw, wil er volgend weekend mee naar Alles VW !
Jettameister
30-09-2007, 14:46
Ziet er niet slecht uit zo en als je dan toch een ander kleur hebt als iedereen dan heb je net dat ietsje meer dan al de rest ;) :cool: :thumbup:
Jazzblue
30-09-2007, 18:00
Leuk kleurtje en ziet er netjes uit.
martiepartie
01-10-2007, 09:55
is het een beetje strak geworden? Het is iig geen matte kleur toch?
ziet er leuk uit.
Mister Cool
01-10-2007, 10:05
tof kleurtje man :thumbup:
Kleur lijkt erg "glanzig".
Anders kun je er toch een leger Golf van maken, is weer eens wat anders ;)
Beetje bruin en zwart hier en daar spuiten met een busje.
jetta mk1 '82
01-10-2007, 16:30
vind de kleur wel gaaf net weer iets anders dan anders ;) !!
al nieuwe/betere foto's ??
gr. Martijn
tiefflieger
01-10-2007, 19:54
Helaas nog geen betere foto's, ik had de auto vandaag buiten willen rijden voor een paar foto's maar de combinatie van heel de dag regen en nog niet helemaal uitgeharde lak leek me niet zo geschikt...
Het is zijdeglans lak, en lijkt op de foto inderdaad nogal glanzend maar dat komt omdat de lak er daar nog maar net op zit, hij is erg mooi mat opgedroogd.
Vandaag nog ff een voorscherm opnieuw gedaan wat niet helemaal fris was en de auto weer rijklaar gemaakt.
Resultaat valt me eigenlijk helemaal niet tegen, zal hier en daar best een zakkertje of een veegje te vinden zijn maar dat mag tie ook wel hebben.
Morgen hoop ik wat foto's te maken en als het droog is zelfs de auto weer mee naar huis te nemen (staat op mijn werk nu).
breadfan83
01-10-2007, 19:58
Ik wed dat het afplakken van de bumpers meer tijd heeft gekost dan wanneer je ze er gewoon even had afgehaald. :D
't Golfje is wel mooi geworden zo. De kleur staat goed vind ik.
Ik wed dat het afplakken van de bumpers meer tijd heeft gekost dan wanneer je ze er gewoon even had afgehaald. :D
't Golfje is wel mooi geworden zo. De kleur staat goed vind ik.
ik hoef nog geeneens te wedden weet het wel zeker!
Stoere kleur, ben benieuwd naar de betere foto's
tiefflieger
01-10-2007, 21:45
Had er achteraf beter de bumpers ff af kunnen halen ja....
Chroombiezen zijn niet mooi meer dus er moeten toch andere op, kan ik meteen wat kleur er achter smeren !
ik zou die originele laten zitte, dat ze niet mooi meer zijn boeit niet toch
tis immers een rat .. ofja, een ratlook! dus gewoon laten zitten lijkt mij,
zulke beschadigingen horen erbij.. als het maar geen extreme deuken ofzo zijn
tiefflieger
02-10-2007, 17:43
Zal nog wel eens kijken wat ik met de bumpers doe, vandaag wat foto's kunnen maken buiten.
Is vandaag nog 1.5 cm gezakt aan de voorkant en als de bumpstops binnen zijn gaat hij achter ook nog een stukje.
Morgen gaat ie naar mijn monteur voor een nieuwe distributie+waterpomp en dan is hij technisch helemaal goed.
Dan ga ik denk ik dit weekend nog een setje chromen spiegels halen en daar laat ik het ff bij...
Plannen genoeg maar eerst maar weer eens een paar weken rijden.
http://img231.imageshack.us/img231/1587/hpim1078ol0.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/6880/hpim1082ax3.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/2183/hpim1080jt9.jpg
cool :D heb nog wel een paar mooie wielen voor onder je golf :tongue:
Geinig zo, zou er niets meer aan doen dan alleen je bumpers ff zwart te maken :)
Ziet er vet uit hoor!
Chrome spiegeltjes zou ik niet doen, zwart staat IMO beter :)
ik had die gaatjes van je logo nog ff dichtgeplamuurd voor het schilderen
SlimMasterShady
02-10-2007, 19:19
Ziet er zeker heel dik uit!
Alleen nog ff je bumper achter (op)poetsen ;)
tiefflieger
02-10-2007, 19:28
Thanks guys, ben er zelf ook best tevreden mee.
Die gaatjes achter heb ik nog wel nodig, de logo's komen er gewoon terug op als de auto thuis is.
En ja, die bumpers oppoetsen of vervangen weet ik nog niet. Ze mogen er best wat afgeleefd uit zien maar ik mis achter een stukje chroombies en die zou ik wel graag heel hebben...
Edition-Blue
02-10-2007, 19:40
Ziet er heel goed uit, kleur is ook super !!
Gaaf ding, ziet er leuk uit :thumbup:
Het is eigenlijk ook de eerste Golf 2 waar ik 13 inch (toch?) wielen goed onder vind staan.
tiefflieger
02-10-2007, 20:55
Is 13" ja, wil alleen achter ook 175-50-13 bandjes net als voor.
Ligt nu 185-55-13 op en staat net ff iets minder en loopt natuurlijk ook eerder aan.
Verder is het de bedoeling dat de wielen ook zeer binnenkort een andere kleur krijgen.
Eerste auto in tijden waarop ik mat weer stoer vind :D!
Lekker kleurtje hoor!
breadfan83
02-10-2007, 21:38
De auto is heel leuk geworden vind ik.
Mooi dat de logo's er weer terug opkomen, dat zal goed afsteken tegen de matte kleur. Net als het chroom op de bumpers. Daarom zou ik ze eigenlijk ook vervangen. Dit valt best op zo...
staaltjes matzwart spuiten en dan keverdoppen erin maken, dat zal wel tof zijn denkik
kom 'm volgende week maar showen op de MiniMeet in Oss .. 12oktober, zou leuk zijn!
oldscool
02-10-2007, 22:49
gave bak die rat heb je cool gemaakt tiefflieger
Gaaf hoor, erg lekker kleurtje.. loop ook met het idee om mijn kever deze kleur te maken
maar ik mis achter een stukje chroombies en die zou ik wel graag heel hebben...heb nog een ori liggen, in volgens mij goede staat, binnenbalk heeft wel roest. zal morgen ff checken. hoeft niet de wereld te kosten.
a.busser
03-10-2007, 00:14
Mooie golf!
tiefflieger
03-10-2007, 18:56
Dat van die chromen bies was ook wel mijn idee ja, denk dat een paar nette chroombiesen op de bumpers i.c.m de emblemen en straks de chromen spiegels wel mooi afsteken op deze kleur.
Een nette achterbumper of alleen de bies is hier dus zeker welkom !
tiefflieger
06-10-2007, 19:03
http://img259.imageshack.us/img259/8384/hpim1085fw4.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/8149/hpim1086qo6.jpg
Harten van de velgen zijn nu matzwart gespoten.
Ik wilde de wielen eigenlijk hoogglans beige spuiten maar wou dit eerst ff proberen...
Vind het zelf wel goed staan eigenlijk :D .
Edition-Blue
06-10-2007, 19:12
Hele leuke wagen geworden !
En het staal ziet er zo ook goed uit !!
nice, nix meer aan doen, staat erg lekker.
Wat staat dat ding goed in de verf... Je mag de mijne ook wel komen rollen :D
Maar die velgen lijken op deze manier optisch wel kleiner vind ik...
Dat is inderdaad een puik rolwerkje geweest... als je ook nog even tijd hebt om een bus te doen? :D
tiefflieger
07-10-2007, 17:03
Jongens jullie weten toch dat alles er op de foto beter uitziet dan in het echt ;)
Zit best hier en daar een zakkertje maar ben zelf ook behoorlijk tevreden over het resultaat.
Morgen ga ik denk ik eens kijken hoe een matzwarte motorkap hem staat !
tiefflieger
07-10-2007, 18:38
En wie had dit gedacht van zo'n oude 1.3 :eek: :
http://img76.imageshack.us/img76/7748/hpim1120fz8.jpg
Vanmiddag op de terugweg van Alles VW zelfs nog een keer de 190 aangetikt, maar dat was bergaf :D .
vin je et gek met die donuts eronder :D
mooi gedaan jan echt goed die kleur
leuke rat
Hé die rooie punten op de teller heb ik nog niet eerder gezien, waar staan die voor?
jettaracing
16-10-2007, 20:53
Hé die rooie punten op de teller heb ik nog niet eerder gezien, waar staan die voor?
Dat zijn de maximale schakelmomenten ,dus mag je max 40 in de 1e ,75 in de 2e ,enz
Dit is omdat er geen toerenteller inzit ,heb je die wel dan zitten de puntjes er niet op ,want dan kun je zien aan je toerenteler hoe ver je kunt gaan .
tiefflieger
16-10-2007, 20:55
Dacht al zoiets maar wist het niet zeker....
Meestal zit ik bij de 120 al lang in z'n 4 trouwens hoor, ik schakel als een oude man.
breadfan83
17-10-2007, 00:25
Heel gaaf!
Leuke golf, zier er echt goed uit:rock:
Nette bak! Goeie ideeën voor die van mij :)
Mister Cool
17-10-2007, 17:33
Leuk ratje geworden, ben er normaal niet zo kapot van want je word er mee doodgesmeten vandaag de dag, maar deze vind ik wel goed :thumbup: :D
kan me nie schelen da ge der zoveel ziet in die stijl maar deze is wel serieus om van te kwijlen... :eek: Nog maar eens een bewijs wat een likje verf, schoon hoepels, dikke verlaging en wa klein details kunnen doen hé ;)
tiefflieger
17-10-2007, 18:02
Heel orgineel is het niet, maar ja wie is dat nog wel ;)
Was ook maar een probeerseltje, ding zag er niet echt fris uit dus kon er niet veel aan verneuken zeg maar....
obimaster
01-11-2007, 16:31
Dat zijn de maximale schakelmomenten ,dus mag je max 40 in de 1e ,75 in de 2e ,enz
Dit is omdat er geen toerenteller inzit ,heb je die wel dan zitten de puntjes er niet op ,want dan kun je zien aan je toerenteler hoe ver je kunt gaan .
als je ellke keer pas bij die rode streepjes schakelt blaas je to zo je motor op of niet?
als je ellke keer pas bij die rode streepjes schakelt blaas je to zo je motor op of niet?
Jazeker, daarom heeft de fabrikant dat ook zo ingesteld.
Jazeker, daarom heeft de fabrikant dat ook zo ingesteld.
Ja, zorg dat je maximaal 20km/u onder het streepje al schakelt!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.