PDA

View Full Version : Geschakelde plus autoradio dood


DaneV
24-09-2007, 22:47
Hey,
Vandaag fijn aan het knutselen om mijn nieuwe subwoofer aan te sluiten, kom ik met het 12V geschakelde plus tegen de behuizing van de autoradio aan met als gevolg een mooie vonk :mad: (Inderdaad, ik had de sleutel in het contact zitten)

Enfin, met de autoradio zelf lijkt niks mis te zijn (getest), echter geeft het 12V geschakelde kabeltje geen stroom meer. Door de constante plus loopt nog wel gewoon stroom.

Er zijn (dus) geen zekeringen kapot gezien beide kabeltjes blijkbaar over 1 zekering lopen (plus ik heb alle zekeringen goed nagelopen).

Heeft er iemand tips voor me? Ik heb de radio nu wel werkend gekregen door het constante plus-kabeltje door te lussen, maar ik zou het fijn vinden als de radio uit ging wanneer ik mijn sleutel uit het contact haal. Beide kabeltjes zijn aan de kant van de auto rood-bruin (Aan de autoradio geel en rood) en kan ze niet "tot de bron" volgen. Bovendien snap ik niet dat de constante plus wel gewoon werkt.

Is er misschien een manier om zelf een nieuwe geschakelde plus aan te leggen naar de radio?

Het betreft hier een Volkswagen Polo 6N uit 1996.

Tjaap
24-09-2007, 23:11
verplaatst naar audio en electronica

Tjeerd
24-09-2007, 23:14
Ik had helemaal geen contact geschakelde plus in de spaghetti in mijn dash zitten, ik heb gewoon een contactgeschakelde + van een verlichtingschakelaar gepakt.

Lexo
26-09-2007, 07:02
Meten, en het kabeltje terugzoeken waar ie vandaan komt, geen fijn klusje dat kan ik je zo al vertellen..

Als je een geschakelde + zoekt vind je de mooiste bij de achterruit verwarming knop in mijn ogen, lekker hoog afgezekerd enzo!