PDA

View Full Version : Hoe denken jullie hierover:):)

M.I.V.W
26-09-2007, 22:17
Ik mailde een man ivm een auto op Mobile.de
En dit was de reply.......

Hello there,

As i already told you, the car is in Germany. The only problem is that i am out of country for the moment. So, before i leaved from Germany, i took the car to a shipping company verry popular in Germany. The company name is ILOXX ( www.iloxx.de ) - contact iloxx.de@representative.com . It is a very big shipping company and it makes transports from Germany to all the Europe, and the rest of the world.
I let the car to this company because they are very serious, and, as for the moment i am out of country i want to use their services to make the transaction. Also, you have to know that all the shipping and handlig taxes will be on my charge ... so you don't have to pay any extra money. The transaction will be very simple. All you have to do is to provide me your full name and address where you want the car to be delivered. After that I'll contact iloxx services and they will send you an invoice with the shipping and payment details. You'll have to make the payment in the bank account of the company, and they will keep the money there until you see and test the car.
The payment will be made on the name and bank account details of a consultant of them, from germany, wich will come also with the car at your address.
As soon as the car arrives at your address ( the car will be at your address in max 5 days after you make the payment in the bank account of the company ), you have an inspection period at 7 days. After that the company will contact you again and you can make the papers of sale with them. If you don't like the car they will give you back the money that you paid.
I think that this is the best way to complete the transaction, because it is fast, easy and 100 % secure for both of us. You can even check on Internet or ask anyone you want, and they will confirm you that ILOXX is a serious company.

Let me know !

P.S. when you send me the address confirm me also that you understood the procedure ( the fact that you have to send money before to the shipping company ). I have a contract with the shipping company and i can use only their service, and if i start the shipping i must pay for the taxes ... so i want to be sure that i don't lose my money and time for nothing.

Er zijn gewoon mensen die hier in trappen:)

Melvin
26-09-2007, 22:19
Ja echt heel erg misselijk word ik hier van!

Gijs
26-09-2007, 22:27
Haha, grappig.. Blijven herhalen dat het allemaal fair en serious is, hmmrrighhtt :screwy:

breadfan83
26-09-2007, 22:32
Vraag deze eerlijke man eens om je hetzelfde verhaal in het Duits te sturen.
Zou voor een Duitser geen probleem moeten zijn eigenlijk...

M.I.V.W
26-09-2007, 22:44
Dat mailde ik hem ook al,een duitser die dit zo goed in engels kan ........
Ik ben bang dat het nu erg stil wordt.
Dit is zijn mail adres,boris_tusnov@yahoo.de als we allemaal effe een mail bom sturen ....

Stijn
26-09-2007, 22:49
Het is wel een beetje Nigeriaans Engels hoor...

Maar ongelooflijk he, er hangen wat scammers rond hoor!

berendd
26-09-2007, 22:51
ff het mailtje aan iloxx doorzetten

voor hun ook niet goed voor de reputatie.. en ze kunnen zo mensen die er wel intrappen waarschuwen.

Gijs
26-09-2007, 22:54
ff het mailtje aan iloxx doorzetten

voor hun ook niet goed voor de reputatie.. en ze kunnen zo mensen die er wel intrappen waarschuwen.
Dat kan ook goed een nep-bedrijf zijn. Ik ken Iloxx niet, misschien is het een heel groot bedrijf in Duitsland. Heb wel eens eerder van dit soort praktijken gezien met links naar verhuis-/transportbedrijven. Deze waren allemaal nep. Te erg gewoon :mad:

RicoGTI16V
26-09-2007, 23:13
Ik heb een keer precies t zelfde gehad via Mobile.de

Zag een Bora staat, echt een mooi ding, mooie km stand voor een diesel, etc etc...

Vroeg dus om meer fotoos, kreeg ik fotoos vane en Bora met een 2.0 benzine erin, ipv een 130 PK TDI

Daarna precies hetzelfde mailtje als dit, ook in het engels.....

Dit is dus een organisatie, die mooie interessante auto's zogenaamd te koop zetten, om domme nietsvermoedende mensen te naaien.

Toen ik m een mailtje stuurde, dat ik bij de politie werkte, zijn ip adres gelogd werd, etc etc, werd t ineens erg stil op me mailbox.....

Maar goed, weer een duidelijk voorbeeld van hoe je genaaid ken worden via t internet...

Auke
26-09-2007, 23:29
direct het geld over gemaakt neem ik aan :D

Erik
27-09-2007, 07:20
Even wat anders ....
Naar wat voor auto was je aan het kijken ? ;)

Over dat nigeriaans gesproken, komt me bekend voor. Heb een tijd terug 2 psp's verkocht via marktplaats. Maar je staat versteld hoeveel mailtjes je krijgt van nigerianen die hier wonen en willen dat je dat ding naar nigeria stuurt voor hun "zoontje". :rolleyes:
Beetje jammer dat dit nog steeds gebeurt.

robertjan007
27-09-2007, 07:26
Maak direct even iets meer over dan voor zijn "zoontje" :)

G-eert-40
27-09-2007, 09:48
dit is de site van dat bedrijf in duitsland.

http://www.iloxx.de/

kan niet zo goed duits, misschien kan iemand lezen hoe je wel oprecht deze dienst kunt gebruiken en dit met het verhaal vergelijken.

lijkt me inderdaad nep allemaal.

chris
27-09-2007, 11:41
Heb het ook gehad...Een NL geregistreerde TT die in Engeland stond,voor 8.000 euro...ok,prijs is al erg om over te twijfelen...dus ik mailen,en kreeg ook zo'n mail als jou terug...ik terug mailen voor foto's,en kreeg ook verschillende..op de 1 zat wel een quattro embleem,andere niet...wel foto's van alle boekjes enz..

Stuurde ik een mail,dat ik naar Engeland zou komen en ipv 8.000 dan 12.000 zou betalen,niet zou testen oid,en de auto gewoon mee zou nemen....en ineens was het stil....oplichters dus...:D

Kevin20v
27-09-2007, 12:09
Echt heel misselijk dat ze het blijven proberen, maar het is zo ontzettend duidelijk...
Onbegrijpelijk dat er echt serieus mensen hier nog intrappen, dan vraag je er gewoon om... :rock: ;) :D

Heb voor de gein even de domeinen gecheckt!

Het is namelijk als dit überhaupt echt zou zijn ook erg vreemd dat een wellicht zo groot en goed bekend bedrijf dan een domein als "iloxx.de@representative.com" gebruikt....

Als ze www.iloxx.de geregistreerd hebben, gaan ze toch niet voor hun mailserver representative.com gebruiken :D

hier de gegevens van de domeinen waarop ze geregistreerd zijn:

Iloxx.de registratie:

Type: ORG
Name: iloxx AG
Address: ********************
Pcode: *****
City: Nuernberg
Er staat hier ook een naam bij maar heb maar even z'n naam en adres weggelaten :tongue:

representative.com registratie:

Domain Name: representative.com
Registrar: REGISTER.COM, INC.

en verder is er van dit domein niets bekend :thumbup:

Pedaalemmer
27-09-2007, 12:11
Jammer hiervan is dat die gasten er vaak nog mee wegkomen ook.

hajee
27-09-2007, 12:16
oud nieuws dit..
en vaak bij een mooie auto die (veel) te goedkoop te koop staat...
ook het verhaal dat ie nu in engeland zit.. blabla...
bij zo'n verhaal heb ik gemaild dat ik het volgende weekend wel in engeland
zat voor m'n werk, en dat ik daar wel langs zou komen... ook geen teken van leven retour gehad natuurlijk...

M.I.V.W
28-09-2007, 19:21
Het was inderdaad een veel te goedkope auto ,maar je hoopt altijd dat je een keertje een mazzeltje had,de eerste mail die ik kreeg was nog normaal en daarna kwam deze.
De auto was net geplaatst dus ik dach ik mail effe.
Mijn collega heeft dit een keer met een motorfiets gehad,vandaar dat ik het meteen begreep.
Maar welke idioot gaat er nou zoveel geld overmaken voor een auto die hij nog nooit heeft gezien,het ging om 11000 euro.

Alberto
28-09-2007, 20:07
ik heb het op dit moment nog met een set recaro's via ebay
presies het zelfde mailtje maar dan in het duits

Hallo,

Der Höchstbietende wurde aus Sicherheitsgründe von eBay aus diesere Auktion zurückgewiesen.
Ehrlich gesagt verstehe ich nicht, warum er überhaupt mitgeboten hat, na ja ein Spassbieter. Das Ganze wird für ihn logischerweise Nachfolgen haben.
Wir sind zur Zeit im Urlaub in Amsterdam unterwegs und relativ schlecht zu erreichen.
Die Ware befindet sich gelagert in einer Speditionfirma, Ich habe die Versandkosten bereits bezahlt und es ist gegen Transportschäden und Diebstahl versichert, so hatte ich, nach der letzten gescheiterten Auktion, mit eBay vereinbart.

Der komplete Preis mit versicherter Versand ist *****-eur.

Um mit der Verhandlung durch eBay fortzufahren benötige ich von Ihnen:
Vor Name:
Nach name:
Liefer Adresse:

Vielen Dank und liebe Grüße
Mick Moree

ik dacht dit stinkt ...ebay een mail gestuurd ....kreeg het advies
NIET TE BETAALEN ...ook wouden ze heel graag het mail adres hebben
sins dien is het erg stil
ps leuke nam voor een duitser ook :D
dit was de laatste mail:D :D

Hallo,

Ich warte auf Ihre Zahlung Bestätigung um den Anlieferung Prozeß zu beginnen.
Vielen Dank und liebe Grüße

dit is het ebay antwoord

Beste Alberto, Hartelijk dank voor je e-mail. Ga niet op dit aanbod in!
De veiling van de door jou genoemde object 2301 is op 29 augustus afgelopen en gewonnen door een andere gebruiker.
Reageer nooit op ongevraagde e-mail waarin je wordt gevraagd objecten buiten eBay om te kopen of verkopen.
***UITLEG:***
Wat zijn de risico's/gevaren van handel buiten eBay om? Hoewel aanbiedingen om te kopen of verkopen buiten eBay om niet altijd worden gedaan met de bedoeling om fraude te plegen, is er een erg hoog risico aan verbonden. Handel buiten eBay om geschiedt geheel op eigen risico. Bij handel buiten eBay om:
1) kan er géén feedback worden achtergelaten
2) kun je géén contactinformatie opvragen
3) kom je niet in aanmerking voor standaard kopersbescherming van eBay VEILIGHEIDSTIPS: Betaal objecten nooit door middel van geld in een envelop of via services voor contante betaling, zoals Western Union of MoneyGram. Deze services bieden Internet-gebruikers geen bescherming tegen fraude.

vwgolf1
28-09-2007, 20:17
mn pa is paar maande terug naar engeland gegaan de boot, komt snachts aan op het adres...fucking bouwplaats...geen T1...500 eu aanbetaald (western union shit)...fuckers

breadfan83
28-09-2007, 20:21
@Alberto: die mail vind ik zo raar nog niet eens. Ik zou er ook niet meteen op in gaan met deze info, maar zou het ook niet direct laten schieten.

En die naam past prima bij een Duitser hoor. ;)
Toevallig was er laatst een docu op een Duitse zender over deze mevrouw: http://www.tandem-org.de/seite_509.html

Alberto
28-09-2007, 20:26
@Alberto: die mail vind ik zo raar nog niet eens. Ik zou er ook niet meteen op in gaan met deze info, maar zou het ook niet direct laten schieten.

En die naam past prima bij een Duitser hoor. ;)
Toevallig was er laatst een docu op een Duitse zender over deze mevrouw: http://www.tandem-org.de/seite_509.html
nee oke maar er zit nog een mail contact tussen die wel erg dringend word
ik moest dit en ik moest dat . ik dacht wacht eens even :D
vond de naam niet echt duits ...Klaus Taaler vond ik leuker :thumbup:

M.I.V.W
28-09-2007, 20:57
Nu ik dit allemaal zo lees heb ik laatst toch best geluk gehad.
Ik had mijn oude interieur verkocht vlak voor de meeting en ik moest snel nieuwe stoelen hebben,er stond een set op ebay en die liep veel te laat af,ik gemaild of ik ze zo kon kopen en dat wilde hij wel.
Maar hij was niet thuis en zijn vrouw wel en die zou ze versturen .
En toen kwam er maar niks,zijn vrouw had ze verstuurd maar had geen verzend bewijs .
Ik scheet natuurlijk peulen ,en het was dan ook nog mijn eigen domme schuld,maar ik moest ze snel hebben.die man had me keihard kunnen naaien.
ze zijn achteraf wel gekomen op tijd.maar zo zie je maar wat je in dit soort situaties doet,je bent blind.:)

Alberto
28-09-2007, 21:05
beste is gewoon heen gaan
goed kijken en dan pas betaalen
kost je mischien een dag rijden heen en weer
maar dan ben je wel 100 % zeker en je hebt je geld nog in de pokket :thumbup:

M.I.V.W
29-09-2007, 07:30
Net wat ik al zei,ik moest ze snel hebben en had helemaal niet het idee dat ik genaaid kon worden,het is gelukig allemaal goed gekomen,ze lagen in oostenrijk dus daar ga je niet effe heen om te kijken,en ze waren nieuw .
Ik heb nu goed contact met deze man ,hij heeft veel interieurs van nieuwe vw's en audi.

Alberto
29-09-2007, 07:38
Net wat ik al zei,ik moest ze snel hebben en had helemaal niet het idee dat ik genaaid kon worden,het is gelukig allemaal goed gekomen,ze lagen in oostenrijk dus daar ga je niet effe heen om te kijken,en ze waren nieuw .
Ik heb nu goed contact met deze man ,hij heeft veel interieurs van nieuwe vw's en audi.
Nee ff op en neer naar austria word ff te gek
kan ook wel goed gaan ...zo als in jou geval kan je meer handel met z'n man doen .....top toch
maar het is uit kijken geblazen , en goed de mails lezen .... :thumbup:
ook goed dat de mails hier te posten
kan een ieder lezen waar het om gaat ,DOE ER UW VOORDEEL MEE :thumbup:

nickyy
01-10-2007, 21:59
ik heb precies hetzelfde gehad met een mini cooper die in engeland stond voor 6500 euro..met dit probleempje: hij stond in engeland.
hahah Niet doen dus!!
groeten nicky

RubenD
01-10-2007, 23:26
Tja, dat is het risico van Ebay en weet ik wat voor andere verkoopsites nog meer. Zie nu ook steeds meer serieuze Mp.nl adds voorbij komen waar onderaan staat:

Won't sell to foreign people (of iets in die trant). Je weet dus wel hoelaat het is...

Zelf ben ik er tot nu toe voor 10 euro bij in geschoten, eigen risico. Ik laat mijn Ebay.de spullen namelijk regelmatig binnen Duitsland versturen naar een goede kennis. Maar die heeft een eigen bedrijf, vreselijk druk, dus dan weet ik niet of het aangekomen is of niet.

Zo is het een keer misgegaan. Nu ook, maak je geld over. Naar zo'n verkoper die amper reageert. En hoor je daarna helemaal niks meer. Krijg je uit het niks een mail. Het geld is net pas aangekomen (anderhalve week na het overmaken). Is niet altijd even fijn. Nog even afwachten en dan heb ik weer wat mooi's of gedonder.

VW_Mannetje
20-04-2010, 20:28
Om nog eens een oud topic af te stoffen:

Mijn vader maakt nu iets soortgelijks mee.
Hij wilt een boot kopen die hier normaal 30.000 euro kost. Nu komt ie er ergens eentje tegen voor maar 10.000 euro!!! In Dusseldorf.
Mijn vader druk heen en weer mailen en kreeg ongeveer terug:

Boot is van mijn broer geweest die in Dusseldorf woonde, die is overleden en ik ben eigenaar van de boot geworden. Boot ligt nu in Engeland.

Moest m'n vader geld overmaken naar een bepaald bedrijf in Londen, in deposit enz enz enz....

Is er een lijst met emailadressen van deze oplichters?

RubenD
20-04-2010, 21:00
Nee, die lijst zou namelijk zo groot zijn als het internet lang is...

Jan-Jelle
20-04-2010, 22:11
Om nog eens een oud topic af te stoffen:

Mijn vader maakt nu iets soortgelijks mee.
Hij wilt een boot kopen die hier normaal 30.000 euro kost. Nu komt ie er ergens eentje tegen voor maar 10.000 euro!!! In Dusseldorf.
Mijn vader druk heen en weer mailen en kreeg ongeveer terug:

Boot is van mijn broer geweest die in Dusseldorf woonde, die is overleden en ik ben eigenaar van de boot geworden. Boot ligt nu in Engeland.

Moest m'n vader geld overmaken naar een bepaald bedrijf in Londen, in deposit enz enz enz....

Is er een lijst met emailadressen van deze oplichters?

Gewoon niet aan beginnen! verhaal van overleden broer, daarom moet ie snel weg dus 66% goedkoper als in nederland blablabla... al zo vaak gehoord..

Mister Cool
21-04-2010, 06:42
Dat is ook regel nr. 1 bij die lui, of de waar ligt totaal ergens anders, of zelf zijn ze nooit thuis :confused: