Log in

View Full Version : 32b #2, en nu...

Gijs
01-10-2007, 18:36
Goed, afgelopen zondag een Passat 32b gekocht op de meeting in Oss. Ik was exclusief op de meeting met m'n witte 32b, totdat er een rooie op kwam rijden. Dat kan natuurlijk niet, dus heb ik deze maar opgekocht.

De auto heeft APK tot juni 2008, is goed gebruikt met rondom schade/deukjes. Motor liep op zich netjes maar zal vast wel een beurt kunnen gebruiken. De 1800i motor met een 4+E versnellingsbak heeft 240.000km gedraait wat op zich niet verkeerd is voor een 20 jarige auto :)

Nu is het "probleem"; wat zal ik ermee doen?
M'n eerste gedachten was om de auto te slopen om zo een berg reserve onderdelen te hebben aangezien deze nogal schaars zijn.
Versnellingsbak wil ik dan onder de witte 32b leggen, maar nu was ik gisteren het een en ander aan het uitzoeken;

1,6 (RL) 4-bak (setup in de witte 32b): een 200mm koppeling
1,6 (RL) 5-bak: een 190mm koppeling
1,8 (JN) 5-bak (setup in de rooie 32b): een 210mm koppeling
Bron (http://www.passat-kartei.de/index2.html)

Mocht ik dit gaan doen, dan komt er zowiezo een nieuwe koppeling in, maar mijn vraag is dan welke diameter? :)
Ook kan ik de motor mee overplanten, maar omdat deze meer heeft gelopen dan m'n huidige ben ik daar niet zo'n voorstander van... alhoewel ik misschien wel beter beide motoren de compressie kan laten meten.. Als ik de 1,8 erin zet, kan ik hoogswaarschijnlijk later zo goed als plug & play een 16v erin hangen :) (dit heeft Ernst me verteld, en hij heeft dat van Stijn :))

Wat zouden jullie doen? Toch doet het een beetje pijn om een 32b te gaan slopen :( ;)

breadfan83
01-10-2007, 19:05
Ah, was die witte Passat van jou? Ik nam al aan dat je met de Jetta daar was.
De Passat heb ik wel gezien. Op het einde van de dag, uurtje of 3, stond ie helemaal rechts achter toch?

Ik heb die rode Passat ook nog gezien, en vond hem eigenlijk wel redelijk netjes. Beetje zonde om uit elkaar te halen vind ik. Probeer er gewoon wat leuks van te maken...

Je zegt het zelf al: ze zijn redelijk schaars, dus redden wat te redden valt. :)

Ebut
01-10-2007, 19:43
Mij dat blok en bak doneren :D

Ik zou hem zo houden man, Variant is stoer, vooral in het rood! :cool:

Melvin
01-10-2007, 20:02
Ik heb de rode passat vluchtig bekeken, is op 1e oog netjes, maar volgens mij mankeert er wel het een en ander aan en hij heeft 'nogal' wat plekjes, het is gewoon echt een donor auto!

Ik zou hem ook daarvoor gebruiken, gewoon HELEMAAL strippen, net zoveel onderdelen verkopen dat je het aankoopbedrag terug hebt en toch nog de fijne onderdelen die je (direct) kan gebruiken over houd!

Jurgen Santana
01-10-2007, 20:29
Ik heb eventueel wel interesse in een paar voordeuren zonder roest aan de onderkant...

Ebut
01-10-2007, 20:49
Ik wel in de achterste deuren, maar die passen weer niet in een 'normale' 32B natuurlijk :mad:

RubenD
01-10-2007, 21:17
Donor!!!

Zollie
01-10-2007, 23:14
van welk jaar is ie?

is ie niet rot van onderen? (interesse in chassis :D met interieur)

Gijs
02-10-2007, 18:04
Hoogstwaarschijnlijk gaat ie ook gesloopt worden... Einddemper is gaar, volgens Kevin zag het voorwiel er niet zo lekker uit tijdens het wegrijden, achterbumper is een stuk uit gezaagd, stoelen gaar, en ga zo nog maar ff door ;)

Zover ik gezien heb is de auto van onderen niet rot. Enigste roest was de linker voordeur (aan de onderzijde). Hoever dit verroest is heb ik geen idee van.

De auto is van oktober 1987. Chassis is eventueel na het strippen te koop, inclusief APK tot juni 2008 :D

Vrijdagochtend wil ik de auto over gaan schrijven, en waarschijnlijk 's avonds of zaterdag wordt ie opgehaald. :)

Zollie
03-10-2007, 10:54
indien 1987 heb ik geen interesse in t chassis, moet wel tegen t belastingvrije aan zitten natuurlijk ;)

of is t nummer van een pre-facelift over te zetten? (uiteraard snap ik alle overpeinzingen over legaliteit. maar is t goed te doen?)

Gijs
03-10-2007, 17:33
1987 is toch bijna belastingvrij? Wat is nou 5 jaar op een heel mensenleven ;)
Overzetten van het chassisnummer kan natuurlijk altijd maar daar ben ik geen voorstander van.

Zollie
04-10-2007, 10:38
daar heb je volkomen gelijk in.

maar ik ben ook geen voorstander van:
*benzine
*belasting
*een dieselkenteken uit 1983 verbranden...

rot spul wegstorten, en een degelijke passat bouwen, daar ben ik wel voorstander van!

laat maar horen of je m daarvoor kwijt wilt!

Gijs
05-10-2007, 12:30
http://passat.sjig.nl/Passat%20Diverse/2x32b.jpg
Snel een fototje met de telefoon :redface:

Vanmorgen overgeschreven, vanavond even ophalen :)

DÁ-BRT
05-10-2007, 13:20
Gijs:

De koppeling kan je uitwisselen ze passen beide bakken. Dus zelf maar kijken welke maat je neemt. De kleinere diameter zal goedkoper zijn.

Wel als je het vliegwiel of drukgroep (al gelang wat vast zit aan de krukas) los maakt 6 nieuwe bouten kopen bij de dealer aangezien het trekbouten zijn!

Gijs
05-10-2007, 19:45
Thnx Bert, voor de info! :D

Ik heb vanavond de auto opgehaald. Loopt en schakeld op zich wel goed, maar hij zal wel een beurtje nodig hebben. Morgen wordt ie geschorst en dan gaan we eens beter kijken wat ik ermee ga doen ;)

DÁ-BRT
05-10-2007, 21:58
Leuk, ben benieuwd wat je er mee gaat doen. Ik koop me waarschijnlijk ook nog wel eens een 32B. (hopelijk een syncro als basis voor een 2.5 liter M-TDI syncro. ;) )

Gijs
05-10-2007, 22:56
Een 32b syncro diesel is wel moeilijker op kenteken te krijgen. De diesels zijn namelijk nooit in syncro geleverd. Op zich verder niet echt een probleem ;)

Net 1L olie en 1L koelvloeistof bij gekiept; nu tikken de kleppen niet meer en wordt ie niet zo heel warm meer ;)
Verder is de motor goed en is er alleen wat oppervlakte roest. Zelf zit ik te denken aan een engine-swap; 1,6 4-bak in de rooie, 1,8 5-bak in de witte :)

DÁ-BRT
06-10-2007, 16:34
Geen enkel probleem om hem op kenteken te krijgen. Hij is ook als 5 cilinder geleverd. Dus steunen en dergelijke zijn er al. Keuring kost ook niet de kop.

Mooi dat je al veel verbeterd hebt.

Gijs
19-10-2007, 23:10
Vandaag maar eens begonnen om de auto rechtsvoor te verlagen en een dunner bandje gemonteerd (145/80/13 ipv 185/65/14) :rock:;

http://passat.sjig.nl/Passat%20Diverse/low-Passat.jpg

http://passat.sjig.nl/Passat%20Diverse/low-Passat2.jpg

Ebut
20-10-2007, 07:12
Hehehe, zo kan het ook :D
Alleen lastig voor het zicht op de weg :tongue:

Santana
31-10-2007, 22:15
Ik zie wel wat onderdelen die ik van je voorkant kan gebruiken op mijn 32B, bumper, grill, koplampen. dus als je die nog weg doet....

ik hoor het wel.

Kan je wel zeggen dat na 3/4 jaar 32b rijden het echt een super bak vindt!!!

Gijs
18-11-2007, 22:17
Ik zie wel wat onderdelen die ik van je voorkant kan gebruiken op mijn 32B, bumper, grill, koplampen. dus als je die nog weg doet....

ik hoor het wel.

Kan je wel zeggen dat na 3/4 jaar 32b rijden het echt een super bak vindt!!!
Ik wil proberen de auto dit jaar nog compleet te strippen. Tegen die tijd laat ik het je weten :)