PDA

View Full Version : Draadboom golf mk2

Ron mk1
02-10-2007, 21:49
Ik zoek een draadboom van een golf mk2 g60.

Motorruimte ( motor en verlichting)
Dashboard gedeelte incl mfa.

Eventueel dashboard golf g60 mag er ook bij.

:D

Erik
03-10-2007, 07:54
Is die van een 16v (nieuw type zekeringkast) niet hetzelfde ? :dunno:
Martinus had er daar nog eentje van liggen.

Ron mk1
03-10-2007, 16:43
Die is helaas anders..

vwleusden
03-10-2007, 22:59
Zoek je het nieuwe type zekeringkast of het oude? Nieuwe type is het Central Electric, G60 kabelboom past daar PnP op en ook van de 16V's met Central Electric.

Je kan ook een oud type kast pakken, hier kun je de G60 motorkabelboom op pas maken (6 draden)

Ron mk1
04-10-2007, 07:23
Zal even uitleggen wat de bedoeling is.

Ik heb een golf g60 gekocht zonder motor , draadboom etc etc.
Dus een kaal chassis die verder aan de buitenkant kompleet is.

Hier wil ik een 20v turbo inbouwen ( reeds aanwezig)
De motordraadboom word dta dus daar heb ik niet veel belang bij.
De draadboom naar achteren voor de verlichting en pomp heb ik al
Zekeringkans van een central elecktric heb ik ook , incl de bedrading naar het contactslot en kolom schakelaars.
De bedrading in de motorruimte heb ik ook wel , maar dan van een 1.8i incl de verlichtingsdraadboom.

Nu wilt dat ik bij het demonteren erachter kwam dat de draadboom van het dashboard 1 geheel is origineel, niks mis mee natuurlijk zou je zeggen. Maar 1 draadje die in de stekker zit voor in de zekering kast splitst zich origineel op naar de draadboom in de motorruimte.
Nu staat mij bij dat dit bij een golf g60 appart is.
Net als de draadboom voor de voor verlichting.

De draadboom voor de verlichting voor heb ik ook wel, maar is niet helemaal fris meer.
En wat de motorkabelboom betreft, ik heb natuurlijk wel een aansturing voor mijn tellerhuis nodig. Voor de temeratuur meter , olie lampje en dergelijken.
Naar mijn weten is dit bij bepaalde type`s los van de ecu.
De kabelboom die ik nu heb voor het motorruim is alles 1 geheel. Dus veels te veel troep dan ik nodig heb.

Hoop dat dit een klein beetje duidelijk is.
VAndaar dat ik eventueel alles van een golf g60 wil hebben, dan heb ik namelijk ook de mfa functie voor olie temperatuur en buiten temperatuur.

;)

Erik
04-10-2007, 07:29
Mocht je hem niet vinden moet je eens contact opnemen met "je naamgenoot"-21.
Die is héél handig met kabeltjes ;)

vwleusden
04-10-2007, 14:57
Zal even uitleggen wat de bedoeling is.

Ik heb een golf g60 gekocht zonder motor , draadboom etc etc.
Dus een kaal chassis die verder aan de buitenkant kompleet is.

Hier wil ik een 20v turbo inbouwen ( reeds aanwezig)
De motordraadboom word dta dus daar heb ik niet veel belang bij.
De draadboom naar achteren voor de verlichting en pomp heb ik al
Zekeringkans van een central elecktric heb ik ook , incl de bedrading naar het contactslot en kolom schakelaars.
De bedrading in de motorruimte heb ik ook wel , maar dan van een 1.8i incl de verlichtingsdraadboom.

Nu wilt dat ik bij het demonteren erachter kwam dat de draadboom van het dashboard 1 geheel is origineel, niks mis mee natuurlijk zou je zeggen. Maar 1 draadje die in de stekker zit voor in de zekering kast splitst zich origineel op naar de draadboom in de motorruimte.
Nu staat mij bij dat dit bij een golf g60 appart is.
Net als de draadboom voor de voor verlichting.

De draadboom voor de verlichting voor heb ik ook wel, maar is niet helemaal fris meer.
En wat de motorkabelboom betreft, ik heb natuurlijk wel een aansturing voor mijn tellerhuis nodig. Voor de temeratuur meter , olie lampje en dergelijken.
Naar mijn weten is dit bij bepaalde type`s los van de ecu.
De kabelboom die ik nu heb voor het motorruim is alles 1 geheel. Dus veels te veel troep dan ik nodig heb.

Hoop dat dit een klein beetje duidelijk is.
VAndaar dat ik eventueel alles van een golf g60 wil hebben, dan heb ik namelijk ook de mfa functie voor olie temperatuur en buiten temperatuur.

;)

De draadboom van de verlichting is volgens mij PnP op beide zekeringenkasten. MFA krijgt hij van de vacuum, toerental komt zometeen van de DTA af maar wel je tellerbak om laten bouwen (Ron21/Valo). Temperatuur olie en koelvloeistof komen uit de kop. Wat wilt u nog meer weten? Rood/Geel van de VW kabelboom is je aansturing brandstofpomp (massageschakeld).

Misbruik zelf DTA E48 op een oud type zekeringkast.

Ron mk1
05-10-2007, 07:03
Bedankt voor de uitleg , maar dan heb ik nog steeds een dashboard kabelboom ( blower en dergelijken) waarbij er 1 draad origineel naar het motorruim gaat.
Hier wil ik dus vanaf.
Maar ik ga wel even kijken waar die exact van is , anders knip ik hem door.

Dat hij de sensoren van de kop afpakt snap ik ja. Hier wil ik een originele draadboom voor gebruiken van de golf. En dan de rest van de delen die ik niet nodig heb verwijderen.
Wil het namelijk nog steeds plug and play houden voor het geval het een keer vervangen moet worden.

Toerental komt idd van de dta af, wil hier dus het originele draadje die in het motorruim ligt naar de dta toe trekken, zodat ik niet hoef te knippen in de draadboom van het tellerhuis.
Dat het toerental signaal omgezet moest worden wist ik niet, valt dat niet zelf te doen?