PDA

View Full Version : 1870cc of 1984cc G60 , voor- en nadelen aub


rallyegolf driver
27-06-2004, 07:28
ik ben dus eindelijk in staat om zuigers te gaan bestellen vooor mijn 1H motorproject. :D

Nu heb ik in the states een adres gevonden ( thnx Mel) waar ik voor een goed bedrag gesmede zuigers kan kopen .
Ik ga voor 83mm met 144 mm drijfstangen.Dit levert met de gewone 86,4 mm krukas 1870cc op.

Nu lees ik op www.eurospecsport.com dat zij een setje verkopen met een 92,8mm krukas, maar wel met een 82,5mm zuigermaat. Dit wordt dus een 1984cc.

Nu is mijn vraag, wat te doen?
Is een korte-slag-1870cc (met 83mm zuigers en 144mm drijfstangen icm 86,4 krukas )beter, sneller dan een lange-slag-1984cc (met 82,5mm zuigers, geen drijfstangenmaat vermeld, en een krukas van 92,8mm ) ?

Waarom geen 83mm zuigers in combinatie met die 92,8mm krukas, dan zou je op een 2008cc uitkomen?

Laat jullie ideen hier eens op los, ik heb het motorblok toch geheel open liggen, ik kan dus nog alle kanten op....


O ja, de compressie komt uit op 9,0:1

zie ook www.eurospecsport.com bij stroker kits.

MelG60
27-06-2004, 09:22
Gewoon bij 1800 kruk houden. Btw de 92.8 en 82.5 boring is de standaard VW 2.0 setup zij het met laag blok (6A/ACE/9A 16V's= 144mm) of met hoog blok als de Amerikaanse ABA of europeesche 2E etc = 159mm drijfstangen) ik zou nooit een 2.0 krukas in een G60 willen omdat A: een 1800 kruk beter op toeren komt en B: je liever bij de 1.8 blijft omdat je die beter met een G-60 vult dan een 2.0

rallyegolf driver
27-06-2004, 17:02
Op het c-forum geven ze me toch een mooie uitleg......

Marco
27-06-2004, 18:48
Ik ga niet eens kijken.... :)

Denk dat je het meeste hebt aan het antwoord van Melchior

MelG60
27-06-2004, 19:31
Zoals ik al zij Rene, een 2.0 G60 is een slechte keuze waarom denk je dat dikkie dik een 2.0 hoog blok heeft met een 86.4 krukas? Enige wat misschien een goede tip is is om langere drijfstangen te gebruiken zij het 144mm stangen in een 220mm onderblok of 159mm stangen in een 236mm onderblok.


Info van sommigen moet je maar met een korrel zout nemen, ze hebben die "kennis" alleen maar van blabla en forumpraat. :cool:

RubenG60
30-06-2004, 12:37
valt me op als er een keer moeilijker vragen worden gesteld dat je aleen melch hoort,als het niet om spoilers en neon gaat hoor je verder niemand. :cool:

Tommy
30-06-2004, 14:03
uch... leef je ook nog Ruben? ;) Bedank voor jouw zinvolle bijdrage dan... Jij rijdt G60 toch? Kijk zoveel zijn er niet die verstand van G60 en drukgevulde shit hebben omdat ze er simpelweg zelf nooit mee in aanraking zijn geweest... Gaat het over carb's oid... dan hoor ja alweer meer mensen wat zeggen... En dat je voor spoilers en neon minder kennis nodig hebt, of met wat algemenere kennis toe kunt.. dat verklaard alweer e.e.a. toch? Lijkt me juist verstandiger dat mensen die die kennis hebben, en geen motoren-kennis, zich stil houden.

Kortom... niet zo zeiken rubbere ruub.

Marcski
30-06-2004, 14:46
valt me op als er een keer moeilijker vragen worden gesteld dat je aleen melch hoort,als het niet om spoilers en neon gaat hoor je verder niemand. :cool:

Lekker positief ben je ;)

Ben het er overigens niet mee eens, er zitten hier genoeg met diepgaande technische kennis, op alle gebieden wat Volkswagen e.d betreft.
Melchoir is gewoon iemand die heel veel kennis en ervaring heeft, voor zo ver ik kan beoordelen al helemaal voor wat betreft geblazen motoren.

Zullen we het verder on-topic houden?

RubenG60
30-06-2004, 16:26
:d

sjampoo
30-06-2004, 16:34
valt me op als er een keer moeilijker vragen worden gesteld dat je aleen melch hoort,als het niet om spoilers en neon gaat hoor je verder niemand. :cool:

:)

Touche.. Ik zeg altijd maar zo: ik zeg maar nix. (als ik er geen kloot vanaf weet)..

Ik zou mij verder willen aansluiten bij de schrijven die zegt dat je beter een niet te grote inhoud kunt nemen, omdat de G lader 't anders niet genoeg gevuld krijgt... Heb er verder geen kaas van gegeten... dus verder hoe ik m'n mond...

rallyegolf driver
30-06-2004, 18:18
ben er al uit mensen....thnx

close topic

Rallye-VR6t
30-06-2004, 18:47
Zoals ik al zij Rene, een 2.0 G60 is een slechte keuze waarom denk je dat dikkie dik een 2.0 hoog blok heeft met een 86.4 krukas? Enige wat misschien een goede tip is is om langere drijfstangen te gebruiken zij het 144mm stangen in een 220mm onderblok of 159mm stangen in een 236mm onderblok.


Info van sommigen moet je maar met een korrel zout nemen, ze hebben die "kennis" alleen maar van blabla en forumpraat. :cool:

Ja vooral van ene Blauwe Rallye....nooit geloven die gast.
Doen wij ook niet..... :p