PDA

View Full Version : cilinderkop revisie


De Limburger
10-10-2007, 18:23
Hallo hier ben ik weer,
Aangezien ik een Golf II Gti 8v (ev) heb gekocht wat zeer goed loopt maar wel een beetje stinkt als ik langer stil sta dus bijv. bij een stoplicht, zit ik zelf te denken aan een cilinderkop revisie, nu heb ik vandaag gebeld met Jetten motoren revisie uit Schinnen zij vragen kompleet met: Rubbers, kleppen slijpen, zittingen slijpen, en vlakken van de kop:-bijna 400euro.
En dan maar hopen dat het stinken weg is.

Nu is mijn vraag is dit teveel is wel na twee dagen weer klaar voor gebruik, wel moet ik zelf de kop eraf halen en opnieuw plaatsen (wat geen probleem is)

Wie kan mij eens wat duidelijkhied geven over de prijs, ook doet hij me de kop lichtjes bewerken (de inlaat-en uitlaat kanalen).

Ook zoek ik nog alle aanhaal-momenten van de cilinderkop en nokkenas (liefste natuurlijk alle momenten van de motor.)
Kan mij iemand daar aan helpen?

En zijn er dingen waar ik op moet letten bij het de-monteren en monteren van de kop?

Als er mensen zijn die mij info kunnen geven dan bedank ik jullie al met bijvoorbaat.
Gr Ronnie Aka Polo-Power.

Dennuz
10-10-2007, 19:37
neej is niet echt veel geld.... ik heb zelf koprevisie gedaan , koste 350euro, met stalen koppakking er tussen. maar aanhaal momenten kunnen ze je bij dat bedrijf zo mee geven, maar als het geen probleem is om de kop erop te zetten, waarom vraag je dan waar je op moet letten, is het dan wel verstandig dat je dat zelf gaat doen.??

De Limburger
10-10-2007, 19:49
hahaha nee ik ben met diploma afgestudeerd automonteur , maar misschien dat er iets speciaals was wat misschien minder goed los zou kunnen gaan of misschien sneller zou kunnen stuk gaan, en dus vraag ik dat voor de zekerheid omdat er hier meerdere mensen zijn dit vast en zeker al eens hebben gedaan en dus ook ervaring er mee hebben.

Gr Ronnie.

Dennuz
10-10-2007, 19:50
okeej, ach gewoon los treken, ziet wel waar het schip strand

Gijs
10-10-2007, 21:27
Je moet de kop wel netjes los halen, dus niet links beginnen en alles ineens eruit halen. Maar dit zul je wel weten als je diploma-afgestudeerde-automonteur bent ;)

Succes!

serge pot
12-10-2007, 20:57
400 eurie ?

martiepartie
16-10-2007, 09:40
zonder koppakking en bouten denk ik??

waar stinkt de auto naar eigenlijk? Verbruikt hij ook olie? Het hoeft niet aan je kop te liggen, sluit andere oorzaken niet direct uit..

Aanhaalmomenten staan ook in de vraagbaak, die is altijd handig om te hebben.

vagg freak
30-10-2007, 20:43
het kan ook zijn dat je schraapveer slecht of je hoonnerf je cilinder helemaal glad is kan je kop wel reviseren voor 300 eurie maar dan ben je hem wel langer kwijt
mvgn jasper