View Full Version : US knipperlichten
Bij deze te koop...
US knipperlichten universeel voor iedere auto! Door de set aan te sluiten op het standlicht, en de knipperlichten branden je knipperlichten altijd (zwakke 'lichtsterkte') als je je stadslicht aan zet. Als je vervolgens knippert, knipperen ze met volle lichtsterkte (sterk - zwak - sterk - zwak)... Dit onderscheid is groot dus er kan geen verwarring ontstaan...
Je krijgt 2 kleine geisoleerde printplaatjes waarop de elektronica gemonteerd is om dit mogelijk te maken, dit is dus spatwaterproof. Daaruit komen 3 draden, 1 sluit je aan op standlicht+, andere op knipperlicht+ en de andere sluit je aan op je knipperlicht...
Dus niet meer klooien met andere fittingen, lampjes, etc, maar gewoon aansluiten en klaar. Dit is verder naar mijn weten ook gewoon streetlegal...
Bestaat uit:
- 2x 'unit' met 3 aansluitkabels (1 unit per lamp)
- Aansluithandleiding
Prijs:
20,- incl. verzendkosten
Foto:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/1/4/2.jpg
Reactie via pm!
Jep, maar ik heb nog een setje liggen! Dus bij interesse, pm me maar even ;)
Is wel handig zo`n setje dus.
Maar...een auto mag (officieel) niet meer verlichting hebben dan dat hij had toen hij voor het eerst op de weg mocht, tenzij daar goedkeuring voor is gekregen (USA types).
Maar `t is wel mooi en mocht je gepakt worden doe je alsof je neus bloedt....deed ik iig wel altijd ;)
Oke, nja, vloeken mag ook niet!
Up dus!
Vento Vice
04-11-2007, 10:09
Is wel handig zo`n setje dus.
Maar...een auto mag (officieel) niet meer verlichting hebben dan dat hij had toen hij voor het eerst op de weg mocht, tenzij daar goedkeuring voor is gekregen (USA types).
...zet je gewoon onder je motorkap een schakelaartje tussen de +-draad vanaf je stadslichten. Bij de APK ff uitschakelen; ná de APK weer aan!
IS DAT 2e SETJE ER NOG?
@VentoVice: ja hoor, ik heb inmiddels alweer een paar setjes erbij... dus pm me maar even!
tieske_jetta
14-11-2007, 11:41
Hey Mellyville,
Heb je nog z'n setje liggen? Heb je een PM gestuurd.
Vento Vice
14-11-2007, 16:16
Oké dan, de mijne zitten erin; werkt perfect! Uurtje werk. Leuk!
Staat je verlichting uit, dan gaat het knipperlicht gewoon AAN-UIT-AAN-UIT-etc. (alsof er niks gebeurt is..)
(ongeveer zoiets: :)- ;)- :)- ;)- :)- ;)- :)- ;))
Staat je verlichting echter aan, dan is het dus errug COOL;nl.: ZWAK-FEL-ZWAK-FEL-etc. (dan staan ze dus eigenlijk constant aan)
(ongeveer zoiets: :)- :eek:- :)- :eek:- :)- :eek:- :)- :eek: )
(Free 'upje' for 'the American way'!)
Vento Vice
18-11-2007, 20:27
Gratis Up-je voor Mellyville!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT155destoepafkannetnog.jpg
Oké dan, de mijne zitten erin; werkt perfect! Uurtje werk. Leuk!
Staat je verlichting uit, dan gaat het knipperlicht gewoon AAN-UIT-AAN-UIT-etc. (alsof er niks gebeurt is..)
(ongeveer zoiets: :)- ;)- :)- ;)- :)- ;)- :)- ;))
Staat je verlichting echter aan, dan is het dus errug COOL;nl.: ZWAK-FEL-ZWAK-FEL-etc. (dan staan ze dus eigenlijk constant aan)
(ongeveer zoiets: :)- :eek:- :)- :eek:- :)- :eek:- :)- :eek: )
(Free 'upje' for 'the American way'!)
gast!!! :screwy: :tongue:
tieske_jetta
19-11-2007, 18:45
Ik heb hem ook bij Melvin opgehaald maar helaas nog geen tijd gehad om het aan elkaar te knopen :( maar dat komt goed!!! :D
tieske_jetta
21-11-2007, 11:39
Jep het zit erin ziet er skon uit!! :tongue: :D ik sluit me helemaal aan bij vento_vice!!! :thumbup: :thumbup:
Vento Vice
21-11-2007, 13:08
Uhh Mellyville, ik had ineens een ideetje:
Bij een Amerikaan, zie je aan de achterzijde vaak, dat de achterlichten feller worden , als er wordt geremd....
Volgen mijn bescheiden elektrotechnische mening :redface: kan je dat óók bereiken, door DEZELFDE unit met de 'stadslichtdraad' v/d unit aan de +verlichtingsdraad- en de 'knipperdraad' van de unit aan de +remdraad van je auto te verbinden.
(Een remlampje is nl. toch ook altijd 12 V/ 21 Watt??!!)
Je remlicht IS dan in eerste instantie je achterlicht (=zwakker!) en als je remt... dan krijg je US-effect nummerrr 2!!!(Je echte achterlicht moet dan wel ongeveer even fel zijn, anders is het geen gezicht, denk ik...anders sluit je die gewoon weer af :tongue: )
Wat denk jij; zou dat (ook) werken? :confused: ?
Ik denk het niet eigenlijk...
Anders was het aan de voorkant ook heel eenvoudig door aan de ene kant de plus van stadslicht aan te sluiten, en aan de andere kant van het lampje de plus van het knipperlicht... Echter werkt dat niet zo!
Maargoed, ik zou zeggen, probeer het eens!
Dit topic mag dicht trouwens, ze zijn op! Ik zal eens kijken of ik nog aan nieuwe kan komen!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.