Log in

View Full Version : Golf 2 DIESEL

Samurai
15-10-2007, 20:05
Hallo, ik ben bezig met een zoektocht naar een golf 2 diesel!

Nu heb je de normale 1600 diesel,
en de 1600 turbodiesel!

Nu zou ik graag willen weten wat het verbuik in brandstof is, en of de turbodiesel meer verbruikt dan de gewone diesel.

Ook ben ik nieuwsgierig naar het onderhoud!

en hoe het rijdt, rijdt een td beter dan een normale diesel?

Groetjes van Jeroen

Mister Cool
15-10-2007, 20:09
Een td rijd absoluut beter dan een normale diesel. Een turbodiesel heeft gewoon meer pit, en komt makkelijker vooruit, erg handig als je veel op de snelweg zit bijvoorbeeld. Als je een eco-td neemt maakt het qua verbruik eigenlijk niks uit. Dan rijd je ongeveer 1 op 20. Een gewone diesel doet 54 pk, eco-td (td-KAT) 60. Dan heb je nog de gewone td met 70 pk en de gtd met 80. Ik heb zelf mijn eco-td een beetje opgevoerd en heb een verbruik van ongeveer 1 op 18/19. Dus goedkoop is het in alle gevallen wel :thumbup: Qua onderhoud maakt het bij mijn weten geen verschil...

Gijs
15-10-2007, 23:25
De diesel en TD zijn prima motors. Verbruik is ongeveer gelijk (rond de 1:20). Zelf rij ik met een 80Pk TD in m'n Jetta, en daar ligt het verbruik rond de 1:15/1:16. Dit zijn allemaal kleine stukjes en af en toe 6km snelweg.

Wat Mister Cool zegt klopt als een bus ;) TD rijdt stukken prettiger, zeker op de snelweg :). Een Golf 3 TDI is goed bij te houden (qua optrekken). :rolleyes:

Dexter
16-10-2007, 08:48
Een TD is normaal gesproken zuiniger mits je het zelfde rijgedrag aanhoud. Het probleem van een TD is echter vaak dat je ook wat steviger gaat rijden en dan verbruikt die weer wat meer. Uiteindelijk zal het verschil echter nihil zijn.

Er zijn wel verschillende turbo-diesels dus wel even kijken wat je hebben wilt.

Er kan natuurlijk ook een 1.9 TDi van een MK3 voorin want: meer vermogen, hoger rendement, prettiger/stiller. Als je heel lief bent haal je dan misschien wel een verbruik van 1:25.

Zollie
16-10-2007, 10:11
hoe listig is het om een MK3 TDi uit een golf in een MK2 (passat dan) te lepelen?

behalve uitlaat aanpassen, nog meer dingen? zit nog geen compu-electronica aan, of wel?

Gijs
16-10-2007, 17:44
Electronica is wat lastig, maar wel te doen. Beter is het om een 1900TD in te bouwen, maar deze hebben weer het probleem dat die vaak raag zijn (kapotte kop of krukasmoer eraf gelopen).

Een TDI is ook wel om te bouwen zodat je een hoop electronica kunt omzeilen. Bert (DA-BRT) kan hier alles over vertellen ;). Uitlaat zul je inderdaad zelf moeten knutselen :)

Zollie
16-10-2007, 18:57
ok, en een gewoon 1,9D blok uit een passat 35i...? die is namelijk net over (pa heeft m krom gereden...)

TDI zou ik evt uit mn zwagers golf kunnen halen, die bak is helemaal aan stront, maar is dus niet relaxed..