View Full Version : Benzinereuk binnenin
Sinds ik in het bezit ben van mijn corrie g60 is me iets opgevallen wat ik bij andere benzinewagens niet had.
Het gebeurt regelmatig dat ik binnenin benzine ruik. Meestal heb ik dit aan de rode lichten maar soms ook terwijl ik op de autosnelweg rijd. Er hangt wel een ruikertje binnenin maar de benzinegeur gaat boven alles en kruipt zelfs in men kleren. Nu had ik graag geweten waaraan dit kan liggen. Als de motor draait met de motorkap open ruik ik dit slechts heel miniem. Ik zie nergens een lekage. Nu verliest hij redelijk wat olie net achter de voorbumper, de olie hangt zelfs aan de onderkant van de bumper. Oliepijl controleer ik wekelijks maar zie weinig tot geen verandering.
Wie kan me hierbij helpen?
mzzl
evilnyntje
16-10-2007, 06:59
Is het erger als je net getankt hebt? Het kan bv een lekke vulhals zijn oid.
hm, heb je kunnen ontdekken wat voor olie er lekt??
en is t zeker weten olie? (proeven ;) ) en geen donders smerig koelwater ofzo? of hydroliek olie (die is echt heel bitter) van je stuurhulp?
en de benzinelucht... rond je dop is t droog? je retour zit niet verstopt? die zou ik t eerst nakijken denk ik.
martiepartie
16-10-2007, 11:07
bij mijn polo6N had ik precies hetzelfde.
Een retourleiding was minimiem poreus. Bij starten (ineens op druk) en daarna stilstaan bij bijv. een kruising of stoplicht rook het ineens (sterk) naar brandstof.
Ik heb een deel van de retourleiding vervangen en het was over! Ik denk dat het bij jou ook wel eens een poreuze leiding zou kunnen zijn.
Pedaalemmer
16-10-2007, 11:28
Geen lek in de benzine tank? Het gebeurt weleens dat er in de bagage ruimte geschroeft word welke gaten veroorzaakt in de bezine tank. Je kunt het zien door onder de auto te kijken of je kleur verschillen ziet op de tank.
Check de slangen rond de brandstof pomp en alle stoffen delen van het interieur of daar benzine in heeft gezeten/zit.
Nu heb ik alles eens gecontroleerd en een nieuwe retourleiding gestoken. Wat dacht je .. probleem nog steeds niet opgelost. Ik zat nu te denken aan een lekke uitlaat? Kan dit? Mijn uitlaat begint lichtjes gaar te worden en hoor hier en daar wat licht verlies.
Pedaalemmer
26-10-2007, 08:03
Als de uitlaat lekt dan kunnen er via de drukflappen gassen naaar binnen komen.
De auto lekt verder nergens benzine? Alle slangen onder de kap zijn oke?
De auto lekt inderdaad nergens geen benzine. Deze middag zal ik mijn middendemper uithalen een een voorlopige buis tussen lassen. Gisteren ben ik op een steen blijven haperen en er zit nu een scheurtje in mijn middenpot.
Aan de corrado zal verder het nodige gebeuren maar waarschijnlijk niets speciaals meer. Ik heb ook nog een golf rallye op het oog met wat werk aan. Carrosserie heeft enkel wat kleine gebruikerssporen maar de motorisch is de lader aan revisie toe. De rollagers laten goed van zicht horen. Voor 1750 euro laat ik hem toch niet liggen hoor. De man is 47 jaar en heeft de rallye nieuw gekocht.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.