View Full Version : Mijn Mk2
Kevin20v
29-06-2004, 13:32
Dit is nou mijn MK2!!
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/3I5SRK0OYBS0PQQO7DQF.jpg
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/5MW7ULF9DUWGC193L9SK.jpg
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/LLKACAYJNPYSCV06HFGU.jpg
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/ACBMDKQYUJIF43QGEPZ2.jpg
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/EYVQUVXBBD6LPI722Y1X.jpg
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/IH6888SFMR8YYQCV9SIZ.jpg
Die laatste 2 zijn fotosoepjes :rolleyes:
Volgens mij zijn de pics met uploaden ook nog gecomprimeerd want ze zijn van mindere kwaliteit dan bij mij op de hardeschijf :mad:
LinnieTDI
29-06-2004, 13:59
Wauw, wat isse wit! :):)
isset ook een TDI?
dan word ie vanzelluf zwart aan de achterkant..
Zag trouwens gisteren toevallig een standaard golf 2 rijden met syncro badges all-over...
Is dit ook een syncro? (of country :-) )
Nee sorry, ik zit ff te jennen..
Kevin20v
29-06-2004, 15:10
Nee het is nog geen TDI
MAAR dat wordt ie wel, deze winter gaat ie de schuur in en dan hangen we er een ander blokkie in (2.0 TDI, gechipt).
En dat ie dan vanzelf zwart wordt dat klopt niet helemaal ;) het is nu al een Diesel :D en zwart wordt ie niet aan de achterkant zelfs niet als je het gas helemaal intrapt....
En dat ie hoog ligt klopt inderdaad maar als ie uit elkaar wordt gedraaid komt er gelijk een schroefsetje onder :biggrin:
Volkswouter
29-06-2004, 15:55
Een opgeboorde 1.9tdi of ga je een 2.0 tdi uit de Golf5 gebruiken?
Als je de motor uit de 5 gebruikt ,veel succes!
mooi golfje als basis dan... mooie strakke witte Golf II... Wou ik ook hebben, maar blijf wegens geldgebrek toch bij mijn witte jetta.
Cabby 82 TDi
29-06-2004, 18:50
Blijft ie wit ????? Dan eerst de brandstofpomp open draaien !!!!!
vwleusden
29-06-2004, 20:10
idd, pluimen moet ie :D
Cabby 82 TDi
29-06-2004, 20:59
idd. Je moet zelfs zonder typeplaatje kunnen zien dat het een diesel is.
niels_g60-power
29-06-2004, 22:07
Helemaal mee eens :wink: :biggrin: :cool:
Kevin20v
29-06-2004, 22:09
Ik weet nog niet precies welk blok ik ga gebruiken is maar net waar ik tegen aanloop, het liefst natuurlijk tegen een 150pk TDI blok natuurlijk maar we zullen zien, het blokje nu komt niet echt veel zwarte rook uit.
Afgelopen 18 juni apk gekeurd en toen zijn er 4 nieuwe pompverstuivers ingekomen, ik heb zelf helemaal de dieselpomp gereviseerd (nieuwe pakkingen, nieuw asje voor de gasveer en alle ringetjes en zooi vervangen). nu loopt ie als een nieuw golfje :p
Tot nu toe waren de pompverstuivers het enige waar ik onkosten aan heb gehad, de auto heb ik van mijn schoonvader gekregen (ja dat lees je goed, idd gratis heb een aardige schoonpappa).
en tja ik had een benzine golfje bij een kennis staan die had na 16 jaar hard werken de moed verloren en was afgekeurd (altijd in onderhoud geweest bij de dealer) alle goede onderdelen vanaf gehaald.
heb o.a. de grill, wielen met nieuwe bandjes, stuur, stuur schakelaars (wissers en knipperlicht) waterreservoir en de steunen van mijn achterbumper overgezet. :D
Ik wil dit golfje graag een beetje Oldschool houden/maken, dus bumpers met chrome randjes, chrome raamlijsten (waar kan ik die trouwens krijgen?), nette chrome spiegeltjes en misschien dat ik die lijsten aan de zijkant eraf haal en dunne wiellijsten er op zet.
In deze staat heb ik um gekregen.
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/17ME4QNHBB1EDLAPS8JP.jpg
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/3LQTGE41ELBP4ZAY0PZ4.jpg
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/2JXA4LT7FUY8NKLSEE0K.jpg
Laten we zeggen dat ik heel goed ben in auto's poetsen (gewoon het goede spul gebruiken :biggrin: )
LinnieTDI
29-06-2004, 22:15
Je Golfje is 100x beterz geworden! :)
Volkswouter
29-06-2004, 22:34
Wat voor motor heb je nou? en wat wil je?
Ik kan je niet helemaal volgen je wilt er een tdi in hebben en je hebt laatst je pompverstuivers vervangen.Een pompverstuiver tdi is van de laatste tijd zo`n beetje gebruikt vanaf 1999.Daarvoor had je de electrisch geregelde inspuitpompen en daarvoor was het mechanisch ingespoten zoals wat oorspronkelijk in jouw Golf hoort.
De 2.0 tdi uit de Golf 5 is een can-bus geregelde diesel motor.Jwe moet dan dus van hele knappe huize komen wil jij dat in je Golf 2 krijgen.
volksfahrer.nl
29-06-2004, 22:52
Ik kan je niet helemaal volgen je wilt er een tdi in hebben en je hebt laatst je pompverstuivers vervangen.Een pompverstuiver tdi is van de laatste tijd zo`n beetje gebruikt vanaf 1999.Daarvoor had je de electrisch geregelde inspuitpompen en daarvoor was het mechanisch ingespoten zoals wat oorspronkelijk in jouw Golf hoort.
De 2.0 tdi uit de Golf 5 is een can-bus geregelde diesel motor.Jwe moet dan dus van hele knappe huize komen wil jij dat in je Golf 2 krijgen.
Tering zeg! Wat een kennis Woutje!! En dan te bedenken dat je eigenlijk een luchtkoeler ben!
Kevin20v
29-06-2004, 23:31
nee nee nee :biggrin:
de auto kwam afgelopen 18 juni niet door de keuring daarom moest ik kiezen of de auto weg of voor een klein bedragje nieuwe mechanische verstuivers erin.
Nou was dat geen klein bedrag voor een studentje maar voor dat geld kon ik ook geen andere golf 2 kopen in die staat.....
Heb ik er maar nieuwe mechanische verstuivers in laten zetten, op dit moment zit er dus een 1.6 Diesel in (1986).
Graag wil ik er een Golf 4!! 1.9 blok misschien uitgeboord naar 2.0 liter erin hebben. in principe is een 1.9 blok voldoende een andere chip erin moet ruimschoots voldoende zijn :p
Sorry voor het misverstand ben nog niet zo heel erg into de diesel techniek :tongue:
Beetlefreak
29-06-2004, 23:35
Tering zeg! Wat een kennis Woutje!! En dan te bedenken dat je eigenlijk een luchtkoeler ben!
Dat heb je met de heeele wegenwacht database op je scherm :D:D
nee nee nee :biggrin:
de auto kwam afgelopen 18 juni niet door de keuring daarom moest ik kiezen of de auto weg of voor een klein bedragje nieuwe mechanische verstuivers erin.
Nou was dat geen klein bedrag voor een studentje maar voor dat geld kon ik ook geen andere golf 2 kopen in die staat.....
Heb ik er maar nieuwe mechanische verstuivers in laten zetten, op dit moment zit er dus een 1.6 Diesel in (1986).
Dat zijn dus géén pompverstuivers, :D :D
Kevin20v
30-06-2004, 10:29
Dat zijn dus géén pompverstuivers, :D :D
:tongue: klopt maar dat wist ik niet maar zo hadden jullie in ieder geval een klein beetje een idee waarom dat ie afgekeurd werd :biggrin:
Zestienkleppen
30-06-2004, 11:38
...de auto kwam afgelopen 18 juni niet door de keuring daarom moest ik kiezen of de auto weg of voor een klein bedragje nieuwe mechanische verstuivers erin.
Graag wil ik er een Golf 4!! 1.9 blok misschien uitgeboord naar 2.0 liter erin hebben. in principe is een 1.9 blok voldoende een andere chip erin moet ruimschoots voldoende zijn...
Zo'n 150 pk TDi geval + inbouwen + chip lijkt me voor een student anders ook geen klein bedrag...
och..canbus kan je ook wel misleiden wout...maar ik denk dat een dta8pro een beetje hoog gegerepen is voor een student
VolkswagenRacing
30-06-2004, 17:17
1.9 opboren naar 2.0? waarom???????
Owja wouter, vraagje aan jow. Waarvoor zou golf V tdi motor moeilijker in te bouwen zijn als de 150pk pompverstuiver uit de IV?
Erwin16v
30-06-2004, 17:58
Omdat dat golf IV nog niet met een volledig gestuurd canbus systeem werkt en golf V wel
Pedaalemmer
02-07-2004, 07:55
Jullie schrijven het verkeerd het is geen canbus maar cannabis :D
Volkswouter
02-07-2004, 11:12
1.9 opboren naar 2.0? waarom???????
Owja wouter, vraagje aan jow. Waarvoor zou golf V tdi motor moeilijker in te bouwen zijn als de 150pk pompverstuiver uit de IV?
Het inbouwen is misschien qua motor ophanging niet moeilijk,maar het regelsysteem wat erachter hangt is ingewikkelder en nauwkeuriger.Ik lees dus net in een bovenstaande reactie dat je met DTA iets kunt proberen.Een duur geintje word het zowieso.
MauSeR35
02-07-2004, 20:13
Ja lijkt me beter te doen als je een eigen tuning bedrijf hebt en je eigen auto als demo inzet ofzo, maar als student... (of je moet natuurlijk een RIJKE student zijn, schijnen ook te bestaan dus...)
Kevin20v
03-07-2004, 17:00
Werk sinds een aantal daagjes bij HP ben eindelijk uitgestudeerd dus in principe moet het wel lukken! :D
MauSeR35
04-07-2004, 21:02
ah dat scheelt natuurlijk ook helemaal! ik moet nog een jaar, grrrrrrr
Pedaalemmer
04-07-2004, 21:05
Ja lijkt me beter te doen als je een eigen tuning bedrijf hebt en je eigen auto als demo inzet ofzo, maar als student... (of je moet natuurlijk een RIJKE student zijn, schijnen ook te bestaan dus...)
die hebben meestal een rijke vader ;)
Kevin20v
06-07-2004, 19:40
Vandaag heeft een grapjas in een parkeer garage in Eindhoven met een Renault Twingo tegen mijn Superstrakke witte bijrijders deur gezeten :mad: :frown: .
Hij is nu dus niet meer superstrak en wit :frown:
een flinke deuk en 2 beschadigingen op de deur!!!
Pedaalemmer
07-07-2004, 09:17
Vandaag heeft een grapjas in een parkeer garage in Eindhoven met een Renault Twingo tegen mijn Superstrakke witte bijrijders deur gezeten :mad: :frown: .
Hij is nu dus niet meer superstrak en wit :frown:
een flinke deuk en 2 beschadigingen op de deur!!!
Verzekerd?
oei, das mooi kut! dit is wel je kans om van die vervelende rechterdeurklink af te komen (die heb je toch nie nodig:D)
ik probeer het positief in te zien merk je wel :D
Kevin20v
07-07-2004, 18:31
oei, das mooi kut! dit is wel je kans om van die vervelende rechterdeurklink af te komen (die heb je toch nie nodig:D)
ik probeer het positief in te zien merk je wel :D
In dat smoesje trapt me vriendin niet hahahaha :tongue: daar zitten de deuk en krasjes te laag voor
:frown:
Geen idee of je DTA oid er op werkend kan krijgen.. Ik denk wel dat je de eerste bent die het probeert! Je kan ook de electronische bende er af trappen neem ik aan en er een mech. pomp op knallen. Een kennis van mij heeft een 110pk blok met een mech pomp er aan (van welke auto weet ik niet heb geen verstand van die oliebranders) en die perste er zonder veel moeite +/- 170pk uit.
Christiaan
07-07-2004, 20:38
die hebben meestal een rijke vader ;)
Moet jij zeggen ;)
Kevin20v
07-07-2004, 22:52
Ik zou ook zeer graag een adresje willen weten voor het verbreden en verchromen van stalen velgen :rolleyes:
zodat ik mijn mk2 ook flink omlaag kan gooien :eek:
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/ACBMDKQYUJIF43QGEPZ2.jpg
:tongue:
http://fotoboek.kevintdi.nl/i/023/510/p/5NXAXLPV9FIW975IIQEO.jpg
Denk niet dat iemand na die foto's kan zeggen "Kevin jongen doe het niet....."
want het is namelijk gewoon Über ge*l :D
idd.. ziet er erg fijn uit!
adres voor stalen velgen verbreden:
v/d Mik
Kievitslaan 24
3645KL Vinkeveen
0297-261777
Kevin20v
20-07-2004, 17:55
Bedankt voor alle leuke reacties op de geshopte foto van mijn verlaagde mk2! ik ben op dit moment aan het wachten op mijn "Fahrwerke" 60mm :biggrin:
Laat staan uberhaupt een tdi..
btw:
can bus??
Dennis@polo86c.nl
20-07-2004, 19:37
Na und? Wat kan dat voor problemen geven als je de complete bus overbouwd?
Dus alle elektronica overbouwen, kan mij niet bedenken waarom dat niet gaat werken..
Na und? Wat kan dat voor problemen geven als je de complete bus overbouwd?
Dus alle elektronica overbouwen, kan mij niet bedenken waarom dat niet gaat werken..
Daar wens ik je veel succes mee...
Can bus is een soort van netwerk in de auto... Alle sensoren en actuatoren zijn op 1 "kabel" aangesloten, en hebben een eigen ID, om te weten voor wie een signaal bestemd is. Dus alle kabelbomen zijn vervangen door 1, niet alleen die van de motor-sturing, maar ook de rest! Zou je die eventueel niet aansluiten, kan je fout-codes krijgen, met als gevolg dat je motor niet loopt ;)
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar makkelijk en snel is anders ;)
Dennis@polo86c.nl
20-07-2004, 19:54
Ik weet best wat het is, zou je bijna zeggen dat het juist gemakkelijker wordt met inbouwen, stuk minder kabels! :)
Maar wat zit er in de golf 4/5 wat je niet zo 123 kunt overbouwen in je golf 2 dan?
Oude motor+complete kabelboom eruit, nieuwe motor + cannabus-boom erin.
Je zult waarschijnlijk bijv de achterlichten moeten voorzien van een can-bus interface, en alle airbags overbouwen is vast ook niet mogelijk/zelf te doen, complete dash moet over.
In grote lijnen moet het mogelijk zijn lijkt me?
Weet ik ondertussen ook weer wat die can-bus is..
Zelfde spul dus dat m'n pa zei dat in z'n nieuwe C-5 zit..
Pluk ik ff wat bekleding los: NOT! gewoon een vleesboom!
Kevin20v
23-07-2004, 07:50
Gisteren de hele avond en nacht bezig geweest om een corrado dashboard er in te zetten.
En het is me gelukt in 7 uurtjes, nu nog afwerken
Pedaalemmer
23-07-2004, 14:32
golf 4 tdi blok (http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/127596.htm)
Gisteren de hele avond en nacht bezig geweest om een corrado dashboard er in te zetten.
En het is me gelukt in 7 uurtjes, nu nog afwerken
foto's!!
Kevin20v
23-07-2004, 23:41
Kijk zo'n blok zou ik er dus in principe in moeten zetten is gewoon een stuk makkelijker en over die 90 pk doen ze niet zo moeilijk (ben pas 20 ivm verzekering).
alleen zou er een kabelboom enz. bij moeten zitten dan is het voor mij pas interressant....
Foto's van het dashboard komen zaterdag... want ik ga eerst nog ff proberen om alles een beetje beter af te werken.
Rijd wel veeeel fijner zo'n corrado dashboard in een Golf Diesel!!!
dat rammelt niet zo als een origineel (hard) dashboard.... hahaha :biggrin:
en ik kan eindelijk als ik een achterover lig op de weg kijken :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.