PDA

View Full Version : carbon deurpanelen, hoe dik?


dubster.be
17-10-2007, 17:55
heeft er iemand hier al zelf carbon deurpanelen gemaakt???

hoe dik was het carbon???

zou 1.2mm dik genoeg zijn hiervoor, is voor deurpanelen voor een golf 1, dus is wel een grote oppervlakte

dubster.be
19-10-2007, 09:58
niemand?

Tjaap
19-10-2007, 10:47
ga je je eigen bekleden of compleet nieuwe maken?

LRR
19-10-2007, 12:11
Waar haal je in de vredesnaam carbonplaten ?????

saus
19-10-2007, 12:23
Hoe ga je het doen inderdaad ?

Plak je het op een bestaande deurpaneel of gebruik je een deurpaneel als mal ?
Gebruik je het zonder corecell/deurpaneel (dus bv een paneel als mal) zou ik misschien iets dikker geweven pakken.


Maar opzich komen er niet veel krachten op het paneel, dus je moet even kijken hoe stijf jij het wilt.
Ik zou gewoon een licht koolstofweefsel gebruiken, 100 g/m^2 ofzo. Eenmaal een composiet en het is enorm stijf.

Koop gewoon een weefsel of legsel en ga handlamineren (of zelfs vacumeren). Gebruik genoeg hars odat er geen lucht in blijft, ziet er niet uit.

dubster.be
19-10-2007, 13:46
euuu, hoe ik dat ga doen, gewoon stuk carbon kopen, in plaatvorm, en zagen naar maat van men panelen, maak dus volledig nieuwe

zo dus:
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/deurbekledingcarbon.jpg

wilde gewoon weten of iemand deze al gemaakt heeft, zodat ik weet welke dikte ongeveer zal nodig zijn, zodat deze stevig zijn....

Kaleknar
26-06-2008, 11:14
nee carbon van ongeveer 3 tot 4 mm dik , ik heb ooit eens in een ver verleden een bodemplaat gemaakt voor een kart van carbon de dunne versie als je daar een parker of een schroef indraaid wil nog wel eens scheuren of afbreken , maar bij het vastdraaien van een parker of schroef doe er dan even een rubber ringetje tussen , want zodra je de schroef gaat aanspannen krijg je dus zoals op de foto in duw plekken van de schroef.

succes

martiepartie
26-06-2008, 14:30
Kaleknar,

bodemplaat vs. deurpaneel = appels vs. peren..

ALs je toch een plaat gebruikt, is 1.2 mm dik zat. Dikker carbon is veel duurder. Wil je een stijve plaat, maak er dan verstijvers aan op de achterkant.
Kijk eens naar de bodemplaat van je auto, die is ook niet vlak; dat heeft een reden. Een gevormde plaat (geribbeld) is veel stijver dan een dunne plaat.
Kan je supersimpel maken van een aluminium T-profiel, dat je aan de achterkant lijmt (kruisvormig)

4mm carbon nemen is enorme onzin; kost een hoop, levert je een beetje op.

En ga je daar schroeven/parkers door halen, boor het dan even voor.. Een enorme puntlast op een carbon plaat zorgt er voor dat de boel gaat scheuren. Voorboren voorkomt dit. Het is geen hout :shake:

Kaleknar
26-06-2008, 18:23
kijk nou ik zie hier een echte carbon specialist, 1.2 mm is dik zat lees ik net , ik zal het wel niet weten .
eigenlijk wel raar dat ik het niet weet, wij maken auto's klaar voor de koninklijke marachaussee , en voor UHNCR maken we bodems van auto's "bom vriendelijk ", , maar goed ik vertelde het al ik weet het niet zo goed.
1.2 mm carbon is helemaal niks kan niks hebben en vervormd door verlijming aan de achterkant .en 4 mm carbon is maar 3 tientjes duurder per meter ,,, sorry vergat ik bijna te zeggen dat die bodemplaat was niet geribbeld maar volkomen vlak, en wat dat voorboren betreft ,,,,,,,,,,,,,ik hoef jou toch ook niet te vertellen dat water nat is ,,,,,of wel ?????

maar no hard feelings hoor ik hou wel van een open discussie .

greetz :cheers:

Tjaap
26-06-2008, 18:56
wel eens een golf1 deurpaneel van dichtbij bekeken, dat het niks kan hebben geeft niks want het HOEFT ook niks te hebben. 4 mm is echt volkomen belachelijk voor een deurpaneel.

divided
26-06-2008, 21:41
zit er nog best aardig uit die deurpanelen..

martiepartie
26-06-2008, 22:21
kijk nou ik zie hier een echte carbon specialist, 1.2 mm is dik zat lees ik net , ik zal het wel niet weten .
eigenlijk wel raar dat ik het niet weet, wij maken auto's klaar voor de koninklijke marachaussee , en voor UHNCR maken we bodems van auto's "bom vriendelijk ", , maar goed ik vertelde het al ik weet het niet zo goed.
1.2 mm carbon is helemaal niks kan niks hebben en vervormd door verlijming aan de achterkant .en 4 mm carbon is maar 3 tientjes duurder per meter ,,, sorry vergat ik bijna te zeggen dat die bodemplaat was niet geribbeld maar volkomen vlak, en wat dat voorboren betreft ,,,,,,,,,,,,,ik hoef jou toch ook niet te vertellen dat water nat is ,,,,,of wel ?????

maar no hard feelings hoor ik hou wel van een open discussie .

greetz :cheers:

nr1.

de topic starter gaat geen bombestendige deurpanelen maken of een onderzeeer van carbon.

nr2.

ik hoef helemaal niet te bewijzen dat ik meer weet dan jij, ik weet alleen dat ik meer dan genoeg ervaring heb met lamineren, wikkelen en resin transfer moulding van carbon in veel lastigere vormen dan een dunne, vlakke plaat. Daar komen ook nog berekeningen bij kijken. :thumbup:

nr.3

Ik heb helemaal geen zin in een discussie met iemand die zo reageert.

Tjaap
26-06-2008, 22:36
nr.4 het topic is een jaar oud. :lmao:

martiepartie
26-06-2008, 22:53
hahaha, die had ik nog niet eens gezien :egg:

Kaleknar
27-06-2008, 08:01
kijk nou mijnheer raakt een beetje oververhit , krijg je he als je veel moet lamineren .
wat jij doet vind ik helemaal niet intressant.
het is een forum waar iedereen zijn ideen mag spuien, ik heb naar mijn mening mijn best gedaan , en jij volgens jou mening .alleen jammer dat je zo'n stijfkop bent en eigenlijk best wel een beetje een drammer ( iemand die zijn mening wil opleggen aan een ander) vrij vertaald.
en dat het topic al zo oud is had ik ook niet gezien , vind het eigenlijk wel komisch.

greetz

DutchRebel
29-06-2008, 17:12
hoe kan je die carbon t beste op maat maken, zodat je mooie glade randen krijgt?

ik heb achter de voorstoelen alles kaal nu, en ik vind die grote gaten in t chasis waar eerst duerpanelen zaten zo lelijk uitzien..

zou dat wel allemaal willen vervangen voor carbon platen, en dat met popnageltjes vastzetten. past wel bij de look van mijn auto.

martiepartie
30-06-2008, 10:46
als je het zelf doet;

een dremel met diamantslijpschijfjes. Dat gaat als een mes door de boter en wordt ook nog vrij glad. En anders moet je het met vrij fijn schuurpapier nabewerken, zodat de randjes glad worden.

Een deurpaneeltje is vrij dun (als je geen 4mm neemt :tongue: ), dus een echte dikke rand krijg je niet. De panelen vallen 'in' de gaten die je nu hebt zitten, als je ze netjes op maat maakt zie je de zaagranden bijna niet.

Ga je zagen, draag dan wel een stofmasker/filter, want carbonvezels zijn ontzettend schadelijk voor de luchtwegen.

bobby-digital
30-06-2008, 11:02
Waar kun je deze platen kopen trouwens?

Skeez
04-07-2008, 00:42
Zag van die carbon deurpanelen (bumpers & motorkappen) ook al eens op eBay te koop staan

DutchRebel
17-07-2008, 18:47
wil me hier wel eens aan geven,
maar waar haal ik die platen ergens, kan idd nix vinden.

weet ook nie zo goed waar ik naar moet zoeken eigenlijk haha.

iemand een adresje in limburg?

marcovandaar
16-08-2008, 18:52
intressant.....

hier in de buurt kan ik wel afval platen halen :)

Timmetje20
31-08-2008, 15:49
Gewoon op eBay.de Carbon platte intypen dan krijg je carbon platen tevoorschijn ;) De prijzen vallen best mee en als je die verkopers emailt kun je vaak ook nog wel grotere platen dan de aangeboden platen krijgen!

coilt
02-08-2009, 18:33
Gewoon op http://www.polyestershoppen.nl/ 2 m2 meter carbon kopen en wat epoxy hars en 1 laags over je orginele paneel lamineren tot het epoxy over je carbon ligt,,ligt opschuren en een laag blanke lak overheen spuiten en dan heb je het zelf gemaakt!

is toch veel leuker als een kant en klare plaat te kopen en erop te schroeven?
ken je tenminste nog van zeggen dat hebk echt helemaal zelf gedaan