View Full Version : (s)low budget 20vt project
Zal maar alvast een begin topic maken voor mijn projectje.
Het is een golf g60 die ik van gti-g60 girl heb overgenomen als kaal wrak.
Mooie zee blauwe kleur, en enkelt nog voorzien van plaatwerk en ramen.
Verder geheel kaal gehaald incl onderstel.
Deze heb ik gekocht om wer op te bouwen met een 20v motor erin.
De motor had ik al 2 maanden geleden gekocht, het is een auq motorcode uit een seat leon vandaan.
Standaard 180pk en straks met dta iets meer.
Ik heb nog niet echt duidelijke foto`s van de auto en motor. Zal die morgen even maken.
Ben nu langzamerhand bezig om de auto weer kompleet in elkaar te krijgen.
Gedeelte van het interieur zit er al weer in , dit is een blauw recaro setje. Niet nieuw meer , maar voorlopig goedgenoeg voor mij.
Het subframe en draagarmen heb ik laten stralen en liggen nu bij de spuiterij om zwart gespoten te worden.
Stuurhuis uit elkaar gehaald , schoongemaakt, likje verf erover en weer in elkaar.
Tijdelijk zit er nu een subframe onder om hem toch mobiel te houden.
De achteras zit ik nog op te wachten, ben opzoek naar een achteras om te laten stralen en ook te spuiten .
Zit nu wel een g60 as onder, maar die wil ik daar laten om de auto mobiel te houden.
Voor de achterkant heb ik 2 zo goed als nieuwe remklauwen liggen. Enkelt nog even schijfen en lagers vervangen achter en hij is weer kompleet.
De motor zelf is bijna helemaal ontdaan van overbodige delen.
Gewone disbobine gemonteerd, ( beugeltje gemaakt).
Stuurbekrachtiging en airco verwijderd.
Zit nu nog op de g60 bak te wachten zodat de motor tijdelijk zijn onderkomen kan vinden in het motorruim.
Verder denk ik dat foto`s meer zeggen dan tekst , dus zal proberen morgen foto`s te maken.
Dit zijn nog foto`s uit de tijd dat hij nog gewoon als g60 door het leven ging:
http://img85.imageshack.us/img85/5048/easypicture0181lx5.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/3117/easypicture0055bb7.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/3842/easypicture0252zc4.jpg
foto`s van hoe hij er nu bij staat volgen dus nog.
Tjonge jonge, nog een 20VT ombouw... Nu kan ik bijna niet achterblijven om de Passat ook naar 20VT om te bouwen ;)
Ben benieuwd naar de foto's! :D
Word bijna nog zeldzaam om een originele g60 te bezitten.
;)
Aangezien ik zelf geen digitale camera heb , bij deze wat slechte kwaliteits foto`s van een geleend toestel.
Dit is de auto zoals hij er nu bij staat.
Is al aardig wat werk vericht:
http://img220.imageshack.us/img220/3131/phot0004wo2.jpg
http://img86.imageshack.us/img86/1161/phot0003pn5.jpg \
http://img220.imageshack.us/img220/5296/phot0005no0.jpg
foto`s van de Intercooler. Deze is al vaker gebruikt door 2 bekenden. Zijn er zeer tevreden mee. 1 Eindtank moet omgelast worden voor betere pasvorm. Maar dan zit hij wel perfect.
http://img86.imageshack.us/img86/9627/phot0006jy7.jpg
http://img86.imageshack.us/img86/4374/phot0007yl3.jpg
Hier een niet al te duidelijke foto van de motor die ligt te wachten om erin te gaan.
http://img220.imageshack.us/img220/1805/phot0008tg3.jpg
Dat is inderdaad een wrak....maar zo te horen is hij in goede handen
Ik blijf hem volgen
Gr.
Wat voor intercooler is dat? En heb je daar maten van? :)
Hij stond er in z'n G60 tijd i.d.d. beter bij als nu, maar is een leuk project met een 20VT :thumbup: Succes :thumbup:
Intercooler komt bij Mel g60 vandaan, denk dat als je hem een pb stuurt dat hij je meer info kan geven.
De maten weet ik zo niet.
En in zijn g60 tijd zag hij er beter uit ja, komt alleen maar omdat die daar kompleet was en mooiere foto`s.
Van de week word hij even gewassen en gepoetst , want die boeren lucht waar hij vandaan komt heeft hem niet schoon gehouden.
Zal dan ook meteen even wat betere foto`s maken met een andere camera. Zal je dan nog meevallen hoe hij eruit ziet.
;)
vwmk2driver
18-10-2007, 22:28
waarom heeft richard die g60 helemaal kaal gehaald dan???
verder succes, je hebt spullen genoeg dus de auto komt vast wel weer in orde.
Richard heeft hem gebruikt als donor voor zijn rallye.
Hij kocht zijn auto ook net zo kaal, zijn vrouwtje reed in deze. Dus de keuze was voor hem makkelijk.
Wat hij niet nodig had heeft hij verkocht.
En aangezien hij qua plaatwerk kompleet bleef en toch in redelijke staat verkeerde heb ik hem gekocht van hem.
Onderdelen heb ik inderdaad genoeg van liggen. Enkelt een aantal specifiek g60 gerelateerd niet meer. Maar die vind ik wel.
Ps. je moet je uitlaat rubber achter even vast zetten, reed laatst achter je met mijn daily en zag dat hij los hing.
;)
Afgelopen dagen lekker bezig geweest.
Motor klaar gemaakt, g60 bak erachter met afgedraaid vliegwiel.
Voorstoelen erin.
Nieuwe gril besteld, zonder mistlampen maar met rode lijst eromheen.
Nieuwe Oranje knipperlichten met fitting en bedrading
Bumperhoek steuntjes voor aan de schermen.
Motor in de auto geplaatst voor tijdelijk dan even.
Nu eerst alles inbouwen en pasmaken. Daarna gaat de motor er weer uit en zal het motorruim gespoten worden.
ABS pomp verwijderen en "gewoon" remsysteem monteren.
Dan kan het gespoten subframe met draagarmen erook eindelijk onder.
Heb ook zelf nu een digicam gekocht, dus zal van de week eens betere foto`s posten van alles.
Dan laat je eens gaan met die digicam ;)
En toch zie ik liever een netjes opgekanpt G60 blokje dan weer een ombouw met 20v Turbo. Maar dat is mijn mening. Maar toch heel veel succes er mee! ik blijf het ff volgen.
Wij wille foto's zien :D
20vt is betrouwbaar vermogen zonder dat je hem hoeft te reviseren.
Wil je dit vermogen BETROUWBAAR met een g60 halen mag je hem eerst reviseren .
Uit eindelijk duurder en dan nog niet zo betrouwbaar als 20vt.
En g60 heb ik er al genoeg van gehad.
Pedaalemmer
24-10-2007, 14:15
Klinkt als een goed project. En zoals jij al zegt die 20vt tjes zijn onbeslist een goede prijs/kwaliteit. Mocht er weer iets ernstigs met mijn g60 zijn dan gaat bij mij ook een 20vt worden. Een auto moet je mee kunnen rijden en niet dat eeuwige getuur hebben met een g-lader, ze hebben dat spul niet voor niks zo snel uit productie gehaald.
En g60 heb ik er al meer dan genoeg van gehad.
so true... :woowoo:
Na 3 golfjes g60 en 1 corrado g60 is het wel leuk geweest met die laders.
Turbo is weer eens iets nieuws.
rallye16vt
24-10-2007, 17:04
Succes Ronald...
Thanks Richard, komt helemaal goed.
Nu net even gepoetst met de polijst machine.
Meteen weer eens tuk netter.
Intercooler ook even de eindtank vanaf gehaald, kan die verlast worden van de week.
Watermondje is ook bijna klaar hoorde ik net, een pijpje laten maken met een aansluiting bovenop waar de normale temp. sensor van de mk2 weer in kan voor het tellerbak.
Vandaag even wat foto`s gemaakt van de auto en werkzaamheden.
Het was nog een beetje donker vanmorgen , maar allicht beter van kwaliteit dan de vorige foto`s.
http://img222.imageshack.us/img222/3251/golf20vt003rm4.jpg
Het interieur, moet natuurlijk nog schoongemaakt worden .
Maar zitten wel perfekt.
http://img222.imageshack.us/img222/340/golf20vt007qq0.jpg
Motor hangt tijdelijk even op zijn plek,zodat ik alles kan monteren en aanpassen zoals ik dat wil hebben.
Zodra dit gedaan is gaat alles er weer uit . ABS pomp word verwijderd en vervangen voor een normaal systeem.
Motorruimte word schoongemaakt, geschuurd en gespoten. Is het straks weer fris onder de kap.
http://img222.imageshack.us/img222/4076/golf20vt011wq4.jpg
Hier is de eindtank van de Intercooler eraf geslepen, deze heb ik vanavond weggebracht om te laten verlassen.
De in en uitgang zaten allebei op dezelfde hoogte ( zoals te zien in de eerste post). 1 kant moest dus omgedraaid worden om beter uit te komen voor de rest van mijn piping.
http://img156.imageshack.us/img156/5728/golf20vt013ai3.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/1314/golf20vt015et8.jpg
Zal morgen eens kijken of ik buiten wat foto`s kan maken van de auto, dan is het wat beter om te zien.
Ziet er nu al super uit Ron!
Blijft een super gezicht zo`n 20VT in een Golf 2 :)
zo zo, je hebt niet stilgezeten zeg!
Ziet er toch goed uit moet ik zeggen, hoewel ik helemaal niet zo'n 20V-man ben :D
Overtuig me maar!
Thanks Rene.
@Erik: Jij ook bedankt, maar waarom zou ik jou moeten overtuigen.
Als het je niet trekt moet je het niet doen natuurlijk.
Iedereen heeft zijn eigen smaak ( gelukkig maar ;) ), anders hadden we allemaal dezelfde auto gehad.
Huidige stand van zaken geeft een goede indruk Ron :)
Gisteren niet veel gedaan, beugeltje gemaakt voor het koelwatertankje:
Moet nog 1 beugeltje bij om hem 100% te monteren. Ik wou hem op zijn plek hebben om straks de rest van de slangen en pipping te kunnen uitmeten.
http://img89.imageshack.us/img89/7524/golf20vtnr2004xj9.jpg
ABS pomp verwijderd, om ruimte te maken voor een normale hoofdremcillinder met aansluiting voor hydro koppeling.
http://img89.imageshack.us/img89/363/golf20vtnr2005qn1.jpg
Mijn zoon is zo blij met papa`s hobby :D
http://img89.imageshack.us/img89/6826/golf20vtnr2003wr2.jpg
Op de bij rijdersstoel zie je de draden liggen om DTA boom mee te maken.
Daar wil ik op tijd mee beginnen om het mooi te laten lopen van motor naar dashboardkastje.
karretje
30-10-2007, 18:06
Hallo Ron,
Leu dat je een proiect bent gestart!!En wordt nog een snelle golf ook :D
Blijf idd ook gaaf een 20 vt,en de kleur is zekers goed van de golf!!
Veel succes verder,en blijven posten!
Bedankt Karretje, en als het goed is word hij voorlopig snel genoeg.
Het streven is ongeveer een 230-240 pk. Alles wat meer is , is meegenomen.
Ben op dit moment op mijn werk bezig het dashboard aan het monteren.
Net van de donor auto alle beugels en schroeven afgehaald. Dashboard moest ik er helemaal uit halen omdat ik ook de ophangbeugels miste.
De draadboom van de abs ook meteen er maar uitgehaald aan de rechterkant.
Buitenhuls van het dashboard zit erin.
Zacht dashboard die ik bij de auto heb gekregen.
Pas toen hij erin zat zag ik dat de sierlijst die erop zit stuk is terhoogte van het stuur.
Nu vraag ik me af of je deze achteraf nog kan vervanen dan?
Misschien iemand die het weet hier?
http://img225.imageshack.us/img225/6492/golf20vtdashboard002rp8.jpg
wat is hier nu het slow budget aan? het gaat razend snel en echt langzaam zal hij ook niet worden...
Nu gaat het idd nog vrij rap, maar straks komen alle afwerkingsdingen eraan. Dat vergt altijd veel tijd.
En die tijd kan ik over een week of 4-5 goed gebruiken, mijn vrouw is dan uitgerekend voor de 2e. ;)
Dan word het een slow project op dat moment.
Het Low budget verklaring is dat er straks nog grote uitgaven gedaan moeten worden.
Velgen met banden
Dta
En bepaalde dingen had ik beter nieuw kunnen kopen die ik nu gebruikt genomen heb.
Een 20v standaard erin bouwen is vrij lowbudget.
Je kan natuurlijk ook meteen een dikke turbo met andere injectoren plaatsen. Dan heb je een stuk meer vermogen, maar ook een vermogen kwijt aan geld.
Dit was eigenlijk een beetje mijn gedachten gang over de topic naam.
:)
Dashboard net weer vervangen door een exemplaar die wel helemaal heel is.
ABS draadboom volledig verwijderd uit de auto incl abs computer.
Achterklep slotje geplaatst en handgreep.
Voorbumper en gril even tijdelijk gemonteerd om te kijken hoe het gaat worden.
Zal morgen even een shotje maken van het neusje.
Lasser kwam vanmiddag vertellen dat ik morgenavond de IC weer kan ophalen.
Kan ik verder met mijn buizen en radiateur.
:thumbup:
Vincent-Mk1
01-11-2007, 18:11
Ziet er goed uit, zal best vooruit willen. :D Succes!
Trouwens welk DTA type ga je gebruiken? E48?
@Vincent: de s40 pro wil ik gaan gebruiken.
Gisteravond het frontje gedeeltelijk gemonteerd om een beetje indruk te krijgen hoe het gaat worden.
In de voorbumper moeten nog wel (waarschijnlijk gele) mistlampen komen.
Was wel erg slecht licht toen deze foto gemaakt is.
http://img379.imageshack.us/img379/2650/20vtfrontenic003ey6.jpg
En vanavond de intercooler weer opgehaald bij de lasser.
De eindtank is nu van 1 kant omgedraaid zodat ik beter uit kom met mijn ic slangen.
http://img379.imageshack.us/img379/2741/20vtfrontenic005dh9.jpg
http://img216.imageshack.us/img216/5895/20vtfrontenic006ao4.jpg
Als het goed is heeft hij volgende week het watermondje af.
Dan kan ik een gewone vw sensor gebruiken voor het watertemperatuur voor de dta.
Gisteravond de IC geplaatst en meteen aan de onderkant een beugel gemaakt om hem daar ook goed vast te zetten.
Een radiateur gevonden die aan mijn wensen voldoet en pasgemaakt in de auto.
Heb aan de onderkant 2 beugels gemaakt waar hij op kan staan net zo als origineel.
Aan de bovenkant strak tegen de ic gemonteerd en vast gezet met een beugeltje.
http://img225.imageshack.us/img225/2533/20vtfrontenic009hd3.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/793/20vtfrontenic010oa3.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/865/20vtfrontenic013wj1.jpg
Zodra alles gemonteerd is geweest en weer gedemonteerd word voor het spuiten van het motorruim, dan zal de voorbalk goed en netjes gelast worden.
Daarna slijpen , stralen en zwart gespoten worden.
Vandaag heb ik ook weer een samco ic slang binnen gekregen.
Als je goed zoekt op Marktplaats kom je toch een hoop tegen voor weinig geld.
Merk dat veel aangeboden word omdat mensen te veel of verkeerd bestellen als ze aan een project beginnen.
Dit wil ik dus voorkomen en pas echt wat gaan bestellen als ik er zeker van ben dat ik het nodig heb.
Gelukkig voor mij dat anderen dat niet doen en dus nieuwe samco slangen hebben liggen waar ze niks meer aan hebben. :cool:
Hoef dus nog maar een paar slangen te vinden en dan kan ik de ic piping gaan opmeten.
Dit laat ik maken van rvs of van alluminium, weet alleen niet wat nou het beste is.
:confused:
corrado-usa
03-11-2007, 21:39
mooi projeckt .ben benieuwd hoe dat loopt.
Anders ik wel, dit is dus ook de auto waar ik jouw midenconsole voor wou overnemen.;)
Het is niet heel erg belangrijk op dit moment, maar zoek gewoon rustig aan naar de ontbrekende delen.
Ben ook nog op zoek naar velgen.
Heb wel wat in mijn hoofd zitten.
Azev a 17 inch met platte naafdeksels.
G60 sebering velgen, matzwart met gepolijst buitenrandje.
clio 16v velgen matzwart met gepolijst middenhart.
Maar goed, zoals ik zal zei dat heeft geen haast.
Eerst het technische gedeelte klaar en rijden.
Toestraks het subframe en draagarmen opgehaald bij de spuiter.
Zal morgen even foto`s maken.
Meteen even besproken voor het spuiten van het motorruim de aanpak dan.
Deze week het motorruimte klaar maken ( zeg alles monteren en pas maken) , daarna alles er weer uit halen en klaarmaken voor het spuiten.
martiepartie
06-11-2007, 08:10
Jeemig,wat een snelheid heb jij er in! Goed bezig hoor.
Die intercooler is netjes omgelast. Past precies zo voor je radiateur, zal aan de buitenkant bijna niet te zien zijn (TOP dus!).
Wordt de auto wel weer blauw? Vind dit een hele mooie kleur voor een golf2.
Aan de buitenkant zie je straks helemaal niks, blijft ook zo goed als origineel .
De buitenkant van de auto word ( nog ) niet gespoten, dus hij blijft origineel qua kleur.
http://img222.imageshack.us/img222/9269/20vtsubframe001wx8.jpg
http://img128.imageshack.us/img128/9090/20vtsubframe002mx8.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/7522/20vtsubframe003nc6.jpg
Gestraal, toen in de epoxy en daarna in industrie lak gespoten.
Dit alles door onze vaste schade herstelbedrijf gedaan.
Echt weer top werk, :thumbup:
stuurhuis had ik al uit elkaar gehaald en opgefrist, voor de stabilisator nieuwe rubbers en verbindingsstukken gehaald.
Van de week rustig aan weer in elkaar zetten.
Ga het natuurlijk pas monteren als het motorruim gespoten is.
rallye16vt
07-11-2007, 22:12
Netjes Ronald :thumbup:
Gezandstraald? Ziet er erg glad uit namelijk.
eerst gestraald toen epoxy primer en toen gespoten.
Als je dat door een prof laat doen komt het er zo uit te zien.
En het is idd erg glad, ze hadden het dan ook wel fijn gestraald moet ik zeggen.
Heb het nog in mijn handen gehad nadat het gestraald was, en toen voelde heb wel een klein beetje ruw aan ja. Maar is toch mooi goed gekomen.
We zullen zien of het motorruim ook zo mooi word, dat zal bijna niet want ik ga het zelf doen. :tongue:
Ga hem zelf schuren en voorbewerken bij hun en daar in de cabine spuiten.
Niet om de prijs te drukken ( scheelt niks) maar gewoon omdat ik zelf een keer wil spuiten in de cabine.
In overleg en met geestelijke bijstand van de spuiter moet dit wel goedkomen denk ik.
Ben al druk bezig geweest, motorruimte is nu ontdaan van alle blanke tectiel die erop gespoten was.
Kost je wel een avondje met thinner ( en duizeligheid) maar dan heb je wel wat.
Morgen ga ik beginnen met het schuren denk ik.
Vincent-Mk1
10-11-2007, 14:19
Strak werk! Daar houden we van.. :thumbup:
Als het goed is een setje sebering velgen gekocht .
Hoop ze morgen te kunnen ophalen.
Vandaag de sebering velgen opgehaald.
Zien er nog goed uit voor hun leeftijd.
Evengoed even schuren en spuiten.
http://img229.imageshack.us/img229/2554/afbeelding023oy8.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/1104/afbeelding024un7.jpg
Nu twijfel ik alleen nog tussen:
origineel grijs
matzwart
lakzwart met rood randje ( dit lijkt mij het mooist)
Zal er zo even een photoshop verzoek voor maken in het "Algemeen" .
corrado-usa
11-11-2007, 19:47
zou voor gewoon grijs gaan
Jazzblue
11-11-2007, 22:58
Gewoon grijs doen;)!
Wacht nog steeds de photoshop even af, weinig reactie tot nu toe wie dat kan ( in de aangemaakte topic).
Vond het maar klote schuren, die sebring :D
Grijs lijkt me toch het mooiste.
Grijs gaat het ook worden.
Vandaag via de mail een carbon airbox gekocht.
Als het goed is , ga ik hem deze week ophalen.
Had nog niks qua luchtfilter in mijn hoofd zitten totdat ik dit op internet tegen kwam.
Vandaag ook weer even bezig geweest met het motorruim, sleepoog gedeeltelijk verwijderd . Hierdoor ontstond een opening aan de achterkant van het sleepoog. Daar een mooie plaatje ingelast en even geflexd.
Hier een foto bij het praatje.
http://img225.imageshack.us/img225/3057/sleepoog002hr3.jpg
http://www.simota.com/images/in_projekt/in_projekt01_b.jpg
:thumbup:
Grijs !! :tongue:
Goed bezig hier
Thanks baas..
Vandaag airbox opgehaald , ziet er goed uit.
Wil alleen de filter die erbij zit vervangen door 1 wat groter van k&n .
Zoals het er nu uitziet past dat makkelijk.
Vanaf de voorbumper wil ik een inlaatslang maken naar de airbox toe.
Zodat hij bij het rijden al redelijke frisse lucht krijgt.
Verder mooi afgewerkt spul moet ik zeggen.
http://img223.imageshack.us/img223/5118/airbox001qq4.jpg
http://img223.imageshack.us/img223/7317/airbox002tk0.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/3148/airbox003bz7.jpg
Weinig commentaar op de luchtfilter box, of vinden jullie het niks?
Vond hem wel erg mooi persoonlijk.
mibo motorsport
15-11-2007, 22:29
ziet er allemaal zeer goed en netjes uit ron mijn complimenten ervoor ook de airbox is super
ben zelf bezig met een type 1 met dezelfde motor
ik hou dit topic wel ff in de peiling
Thanks mibo, en jouw topic had ik ook al even in gereageerd over de motorcode.
Die airbox ziet er wel netjes uit idd! Wanneer moet hij lopen? De opbouw gaat vrij snel zo te zien :).
Wanneer hij gaat lopen weet ik niet, mijn vrouw is uitgerekend voor 5-12 omte bevallen van de 2e.
Dus als dat geweest is zal het wel even duren voordat ik verder ga.
Deze ook maar weer eens in het zicht.
Gisteravond de auto bij de spuiter gebracht, afgeschuurd en ingeplakt.
Vanmorgen is hij gespoten en vanavond heb ik hem weer opgehaald.
Nu druk bezig met het monteren van het subframe en draagarmen.
Meteen ook weer g60 voornaven met remmen monteren.
Als alles een beetje mee zit zal ik de motor ook meteen weer inbouwen.
Morgen even foto`s maken en posten.
:thumbup:
En je G60 tellerbak is ook op de post gegaan vandaag...:D
Helemaal top chris, maar dat wist je vast wel.
;)
Dit gaat echt ziekelijk snel!!
Ben je 24-7 met die wagen bezig ofzo ?
Mooi project! Het luchtfilterhuis lijkt me geen echt carbon maar ziet er verder wel leuk uit. Het mooie van Simota is dat ze veel klankkast hebben wat het geluid ten goede komt :thumbup:
Het is dus gelukt, gespoten subframe,draagarmen, stuurhuis zijn gemonteerd.
STabilisatorstang ben ik gewoon stom weg vergeten te laten spuiten dus heb hem nu zo maar gemonteerd met nieuwe rubbers en verbindingsstangen.
Motor hangt erook al weer in op zijn plek en het frontje is ook klaar.
Aan de voorkant meteen de g60 fusee`s geplaatst met remmen en de originele sebering velgen voorzien van banden.
Achtervelgen wil ik ook nog op korttermijn plaatsen,maar dan wel meteen met het monteren van de achterremklauwen.( nieuwe)
Dit gaat echt ziekelijk snel!!
Ben je 24-7 met die wagen bezig ofzo ?
Dat valt best nog wel mee hoor Erik, werk ook gewoon overdag ( 9:00 - 18:00 ) 6 dagen in de week.
En nog een gezin thuis met 2e op komst.
het is echt voor mij in de avond uren .
Maar zoals ik al eerder zei: vanaf december zal er even eent ijd niks gedaan worden ivm gezinsuitbreiding.
Daarom wil ik nu zo snel mogelijk het motorruim klaar hebben , en het liefst 90% van de hele auto al .
Dan kan ik hem redelijk kompleet en klaar naar de stalling brengen( moet ik nog even regelen).
Dan zal het project toch zeker een paar maandjes stil liggen, en daarbij komt ook nog de aanschaf van DTA, en wat klein spul. Hier moet ik even rustig voor gaan sparen. het is niet zo dat ik geld te veel heb.
@Maduwe: dat hij niet echt carbon is wist ik, maar het gaat om het uiterlijk.
Nu heeft eent rubo motor niet het geluid met zo`n box als dat je hem op een non turbo plaatst natuurlijk.
Als hij gewoon stil is vind ik het ook goed, moet er nog wel normaal mee kunnen rijden .
:tongue:
Je bent gewoon een harde werker! :)
Heb je ook foto's gemaakt?
Zal vanavond even foto`s maken , heb wel foto`s opmijn telefoon. Maar hoe dat werkt weet ik nog niet.
Hier zijn de foto`s, beetje slechte kwaliteit maar zijn met mijn telefoon gemaakt.
http://img215.imageshack.us/img215/3927/dsc00003pq0.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/7729/dsc00004gc0.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/2589/dsc00005bm6.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/7597/dsc00006jn5.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/5514/dsc00007xa9.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/3970/dsc00008zh5.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/7861/dsc00009eo6.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/7417/dsc00010ue1.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/7762/dsc00011vu2.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/2381/dsc00012uf6.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/6272/dsc00013uz6.jpg
zo! dat schiet mooi op zeg!
Mooi!
Jammer dat je je stabi vergeten was.
Dat schiet inderdaad op! Best dik zo'n 20vt :cool:
Vincent-Mk1
25-11-2007, 13:47
Mooi hoor! Eigenlijk wel even die stabi spuiten....toch.. En zeker een mooi LF huis.
Gisteren de auto voorzien van een hoofdrem/koppelings set van een passat.
Deze wou ik gebruiken om het feit dat ik geen abs pomp wou.
Deze past plug and play op de golf en is voorzien van hydrolische koppeling.
Verder ben ik nog bezig geweest met het uitzoeken van de IC slangen en piping, ben er nu uit wat ik nodig heb en moet bestellen bij meneer samco.
De tellerbak heelhuids aangekomen Ron?
VolkswagenRacing
25-11-2007, 16:19
Heel netjes, komt me allemaal bekend voor ;)
Gaat je motorkap nog wel dicht met je resevoir op die plaats? Bij mij stak de dop net wat te ver uit.
Is aangekomen chris, zal vanavond even geld bij je boeken.
En het koelreservoir gaat net , mits je hem iets gekanteld houd.
hennygti
25-11-2007, 17:59
hey ron
mooi werk hoor ziet er ook mooi uit je spul
alleen een beetj jammer ..
dat het niet van mij is :D
zie je weer mzzls
Wat niet is kan nog komen Henny:http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/131322641-golf-g60-met-180pk-1-8t-20v.html?return=eJwtjFsOgjAQRfdCAn%2FS8gpYQgzspIEqhNI2zFRR496dGv%2FOnbn3SJGJ9yJ4CyLnjYhAyX2c2xnRCcZW65RJN7mv6LSUCKnRTHq0J2B3q1d4yJsybMyqOp1x05dDd1kyQYc2LvosLgbnCTiBptSfw0nn4VfVhNNCWHH%2BKyDxa3GEcJ2AQpjjf77RvTd%2BU%2FsyhvIRHHnZ1OeQnkFTVnVB6sFCsOaJc77jUfv5AneOQxc%3D&df=1&fta=eNo9kEFuwyAURO%2FCImv%2BBwx8lCvkChYKbopEEmTs1G2UuxeskA1CTzPMMJ4MPUs92Dqn8eFTYa6QtcS2dIRDKMflTuDyStwlIAsuIYHSLkRSnFe40F%2FMrnyFQi4vVXbNdFuv0xzPLm0EKI22Lv2SkkoLdPcSCQ85r0feoiSx7C8Tc7HGFBLEYqgdfDXSM9bnahtiIEAItFx03ZshDhIawzdDNCiElI2JzhTqQcGuk50BCquQN6Y604NRSg2NDZ0Zibb2bkz3XG7rz7lqzHyYElKL3Wu7V3LVgvbO%2FBOigRu7F4T%2BE7CDwboPc69CUDdY7tmHMqbpdlm%2Bm7TZgRM7r%2FM8xluYtk6r%2F%2Bq3sY1Ydwv7OkjM%2FzB3el8fbU9Oz9frH2NDg9Q%3D&fta_ind=2&fs=1
:redface:
Ik ga gewoon ondertussen door met bouwen, mits ik hem niet verkoop in tussentijd.
Hij gaat binnekort in stalling, dus dan zien we wel weer verder.
wel jammer dat hij op marktplaats staat.....
Niet verkopen, afbouwen die handel (ook al zal het nog even duren) :cool:
mk2 stoo
25-11-2007, 23:21
zit net je topic te vanaf het begin te lezen, denk hmm G60 is ook leuk dus ik ga ff een zoeken op marktplaats en kom ik die van jou tegen :(
niet verkopen dus, afbouwen :thumbup:
het wordt een super gaaf auto....
Als het mee zit gaat hij volgende week zaterdag in de stalling.
Mits hij niet vekocht word voor die tijd.
The Skinnmeister
30-11-2007, 16:18
Ben ik net aandachtig je topic aan het lezen, zit zelf te denken om een type 1 G60, of zoiets te gaan bouwen, wil je hem verkopen :(
Niet doen, gewoon de stalling in en volgend jaar weer plankgas er tegen aan :)
Dan kijk je er weer helemaal anders tegenaan!
Niet stoppen man, doorgaan, anders wil ik hem wel tegen 100 bodywarmers ruilen (A)
Zaterdag gaat hij in de stalling, volgend jaar komt hij weer naar buiten en ga ik rustig verder met bouwen.
Nu eerst de geboorte afwachten en dan zien we wel weer verder.
Goed plan volgend jaar nieuwe kansen.
Succes met de bevalling!
Vento Vice
04-12-2007, 16:04
Als ik je buurman was, wilde ik hem wel....
(kon ik je kennis i.i.g. misbruiken!)
Ik vind dit soort verbouwingen altijd erg knap!
Maar: maak hem zelf gewoon af, dat geeft tenminste voldoening!!!
Maakt niet uit hoe lang het duurt; de grootste uitgaven zijn tòch al gedaan...
Superproject!!!!
Grote uitgaven moeten nog gedaan worden hoor.
dta , uitlaat en diversen kosten ook nog genoeg.
2-2500 euro komt er nog bij , maar komt goed. Het streven is toch wel om aankomende zomer te kunnen rijden.
;)
Van welke Passat heb je de hoofdrempomp gepakt?
Komt van een passat van 1991-1992 met kabel geschakelde bak en remschijven achter.
Dit is hetzelfde qua bevestiging als van een golf met abs.
P&P zoals dat gezegd word.
Eventueel heb ik nog wel zo`n setje te koop ook.
Af te halen in Noord holland, helemaal kompleet.
Voor meer info pb graag.
Oja , sinds vanmorgen staat de auto dan eingelijk gestald voorlopig.
volgend jaar rond februari komt hij weer naar buiten voor verdere werken.
Nu eerst maar eens geld en onderdelen sparen.
Komt van een passat van 1991-1992 met kabel geschakelde bak en remschijven achter.
Dit is hetzelfde qua bevestiging als van een golf met abs.
P&P zoals dat gezegd word.
Eventueel heb ik nog wel zo`n setje te koop ook.
Af te halen in Noord holland, helemaal kompleet.
Voor meer info pb graag.
Ik heb geen abs op de GTI maar ben wel bezig met G60 remmerij te monteren waarvoor ik een grotere hoofdremcilinder zonder abs wil gebruiken. Verder wist ik niet dat er bevestigingsverschillen waren tussen wel of niet abs maar dat is er dus blijkbaar wel. Die van de Passat gaat dus niet passen blijkbaar :(
Goed dat je het project hebt gestald :thumbup:
Bevestiging heeft te maken met hydrolische koppeling.
Vandaar dat ik het vermeld.
De remcillinder is net zo groot als van een gti en voldoet dus genoeg voor de g60 remmen. En de passat heeft ook schijfen achter.
Ziet erg gelikt uit, zoals al gezegd schiet het aardig op.... Je moet gewoon lekker verder bouwen, zonde van je werk als je nu alles gaat verkopen, althans is mijn mening.
Verder wens ik je veel succes (met de kleine en de auto)
Gr
lars
Bedankt heren, heb er ook weer zin in.
Krijg van de week al weer wat spullen binnen alvast voor volgend jaar.
Nu rustig aan onderdelen en geld verzamellen voor volgend jaar.
;)
Je hebt een dik project, maar ik zag dat je em te koop had staan.
Wat is nu jouw richtprijs voor het project?
Hij staat op marktplaats en in de verkoop gedeelte van dit forum.
Joey_G40
22-12-2007, 20:49
in de bingo???
Motor is al onder voorbehoud verkocht.
corrado-usa
22-12-2007, 21:46
en de cassco ook zo goed als.
Dat is zo ja, maar eerst maar eens kijken toch...
domenico g60
22-12-2007, 23:58
Motor is verkocht. :)
Geld is overgemaakt.
Als het volgende week schrikt in het weekend hoor ik het wel Ronald.
Moet alleen nog ff een busje regelen want achterin mn Corrado zie ik niet zo zitten he. :P haha.
Gr , Domenico
corrado-usa
23-12-2007, 12:38
oke hoor ik het wel wanneer ik langs kan komen om de golf te zien.
@Domenico: Komt in orde , zodra hij eruit is bel ik je.
@Fire an ice : Voor jou geld hetzelfde, zodra de motoreruit is laat ik het je meteen weten.
;)
corrado-usa
23-12-2007, 14:27
@Domenico: Komt in orde , zodra hij eruit is bel ik je.
@Fire an ice : Voor jou geld hetzelfde, zodra de motoreruit is laat ik het je meteen weten.
;)
super :thumbup:
domenico g60
23-12-2007, 21:47
Is het geld toevallig al op jouw rekening Ron ?
Net even gechekt Do, maar nog niks binnen.
Ga ervan uit dat het onderweg is, ik zal de auto waarschijnlijk aankomende week al in de schuur hebben, dus kan het eventueel aankomende week op een avond of op zondag afgehandeld worden.
domenico g60
23-12-2007, 22:16
Dat is goed Ron , voeg me anders ff toe op msn als je dat hebt anders gaat dit topic naar de 10 pagina's ben ik bang :P haha.
domenicofusaro8@hotmail.com
Gr , Domenico
domenico g60
25-12-2007, 17:27
Mocht je het niet eens worden met de carroserie dan heb ik daar eventueel ook wel belang bij.
Vriend van mij wil namelijk mijn corrado al een hele tijd kopen zoals die nu is.
En die motor past niet op mijn fiets. :P haha
corrado-usa
29-01-2009, 21:05
En nu staat hij er wer zo bij.
http://i263.photobucket.com/albums/ii132/Edition-Blue/Ruurd%20zijn%20golf%20gti%20g60/Afbeelding042.jpg
jeroen doli
30-01-2009, 07:43
oooh dat is nog een paar dagen door sleutelen en hij rijd :D
maar vermogen spec al bekend of als die klaar is op de bank.
Gr Jeroen
corrado-usa
30-01-2009, 20:03
oooh dat is nog een paar dagen door sleutelen en hij rijd :D
maar vermogen spec al bekend of als die klaar is op de bank.
Gr Jeroen
hoeft niet op de bank is gewoon orginele g60 motor ;)
dus 160 pk. misschien later eens wat tunen als ik dat doe wil ik er wel boven de 200+ komen. :D
:screwy: :confused: ik snap er geen bal meer van
Edition-Blue
30-01-2009, 21:19
:screwy: :confused: ik snap er geen bal meer van
heeft hem over gekocht later.
hier een nieuw topic.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37961&highlight=ruurd+g60
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.