View Full Version : Mijn Golf MKII
Beetje stil geworden jongens?
jetta mk1 '82
01-03-2008, 11:40
ja ben er stil van :D !
je pakt het erg serieus aan allemaal :thumbup: !!
gr. Martijn
jammer...als er wat te zeiken valt wil iedereen wel 10 pagina`s vol posten, maar als er een keer iemand goed bezig is, hoor je er niemand over...
Die komt zondag naar Deurningen?
Goed werk hoor. ;)
corrado-usa
02-03-2008, 09:37
ziet er goed rene je pakt het goed aan.
zo door gaan en als ik jouw was niet weer verkopen edition one is mooi spul.
Goud bezig mien jong :thumbup:
Wordt een supermooie auto, nu die bbs'en nog dumpen en een paar echt mooie wielen eronder ;)
Edition-Blue
02-03-2008, 09:45
Word goed aangepakt rene !
Ga zo door !
dw1986mk1
02-03-2008, 12:27
heel goed bezig !!!
vooral dat honen wil men nog wel eens vaker gewoon achter wegen laten.
fre-golf1-16v
02-03-2008, 12:45
Goed bezig Rene ziet er goed uit.
hee fré de hoonman ;)
jij bent ook goed bezig...es kijken of we hem maandag aan de loop slingeren..
en dan van `t zomer naar drachten hè ;)
jammer...als er wat te zeiken valt wil iedereen wel 10 pagina`s vol posten, maar als er een keer iemand goed bezig is, hoor je er niemand over...
aah, kan je niet zonder erkenning van anderen? :rolleyes: ;)
aah, kan je niet zonder erkenning van anderen? :rolleyes: ;)
dat is het niet marcski.., neem aan dat je dat wel door hebt..
FolkertMk1
02-03-2008, 15:20
wordt bijna weer een nieuwe !!!!!
ziet er goed uit rene
thnx guys!
Het was de bedoeling om hem zaterdag al te starten, maar doordat er een storing was bij Streetperformance duurde het langer dat het spaghetti spruitstuk opgestuurd werd..
Hopen dat ie morgen bij me thuis wordt gebracht, zodat we met een beetje geluk weer kunnen rijden :)
Fré heeft de motor op tijd gezet en wat kappen gemonteerd, daarna hebben we het aanzuigmondje vd oliepomp weer gemonteerd (met nieuw rubbertje), carterpan gemonteerd, nieuwe oliekoeler met nieuwe pakking tussen flens en blok, rubber tussen flens en koeler en dat was het wel volgens mij...
Mijn monteur:
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/DSC00659.jpg
De 1.8 GTI 8V
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/DSC00660.jpg
Het hok:
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/DSC00662.jpg
ff naar buiten gerold om de volgende patient naar binnen te rollen:
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/DSC00658.jpg
jammer...als er wat te zeiken valt wil iedereen wel 10 pagina`s vol posten, maar als er een keer iemand goed bezig is, hoor je er niemand over...
"de pot verwijt de ketel.........
waar slaat dat op fred? :confused:
Vandaag de GTI zo goed als klaar gemaakt en is nu bijna afgebouwd...sleutel omgedraaid en gestart. Tikkert erg door de nieuwe klepstoters, maar voor de rest klinkt het hoopvol!
Morgen weer naar Fré voor het laatste werk en dan eens een proefritje maken :)
Goed bezig, ik vond het hoonbeeld voordat je het hebt gehoond er niet slecht uitzien hoor.
Die "krassen" zijn bedoeld voor de olie. Als een motor b.v. erg rijk draait, kan het zo zijn dat het de olie wegspoeld en dan slijt je motor snel. en verdwijnen de hoon "krassen" ... Een zuiger met zuigerveren dicht nooit 100% af, daarvoor dient de olie in de hoonkrassen!
Hebben jullie de klepstoters niet eerst gevuld met olie? Vaak moet je dat wel doen om schade te voorkomen. Afhankelijk welk type stoter je hebt!
De GTI rijdt weer, alleen schommelt het stationair toerental tussen de 500 en 2000rpm...best irritant als je bij de macdrive staat af te rekenen...
iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? STK is al schoon gemaakt...dus of die het is....is zo`n ding te testen?
Ook zit er nog een raar geluid in waarschijnlijk de dynamo..daar gaat dus binnenkort een ander lager in...
De GTI rijdt weer, alleen schommelt het stationair toerental tussen de 500 en 2000rpm...best irritant als je bij de macdrive staat af te rekenen...
iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? STK is al schoon gemaakt...dus of die het is....is zo`n ding te testen?
Ook zit er nog een raar geluid in waarschijnlijk de dynamo..daar gaat dus binnenkort een ander lager in...
Even de accupolen een klein half uurtje eraf. Dan er weer op zetten, en een aantal minuten stationair laten draaien. absoluut geen gas geven, want dan gaat hij weer schommelen. Als het goed is, is het dan weg! :thumbup:
accupolen zijn er zo ongeveer 4 dagen af geweest...
waarom moeten ze er nu weer af dan? wat gebeurt er dan?
accupolen zijn er zo ongeveer 4 dagen af geweest...
waarom moeten ze er nu weer af dan? wat gebeurt er dan?
Om alles te resetten, als je de auto start en gelijk gas geeft. Dan kijg je dus vaak een schommelend toerental.
okee...nooit geweten....
zal het morgenvroeg eventjes proberen
breadfan83
05-03-2008, 00:18
jammer...als er wat te zeiken valt wil iedereen wel 10 pagina`s vol posten, maar als er een keer iemand goed bezig is, hoor je er niemand over...
Sowwy Wené, ben een paar dagen niet op 't forum geweest, dus geen gezeik. :P
Zoals ik al eerder zei: mooi om te zien hoe je het aanpakt. Bij de Golfjes 1 vond ik het altijd mooi als er iemand veel liefde in zijn auto stak omdat die dingen langzamerhand al zo zeldzaam zijn. Maar echt nette Golfjes 2 zie je ook niet meer veel, dus dit is ook echt super.
Vooral zo door gaan. :thumbup:
Dat is aardig opgeschoten René! Nooit geweten dat honen zo makkelijk kon. Ik dacht dat het blok daar volledig gedemonteerd moest worden en op een of andere machine gezet moest worden..
Goed werk in ieder geval :thumbup:
Dat is aardig opgeschoten René! Nooit geweten dat honen zo makkelijk kon. Ik dacht dat het blok daar volledig gedemonteerd moest worden en op een of andere machine gezet moest worden..
Goed werk in ieder geval :thumbup:
Dit is ook niet profesioneel honen he! :D
Maar het werkt wel.
Nee oké.. Dit is uit de losse hand of hangt dat apparaat in een houder ofzo? :)
Dit is honen met een hoonsteen die in een accuboormachine zit en tijdens het honen wordt er WD40 bij gespoten voor smering en afvoer van de spanen...
Het resultaat daarvan is super. En kan dus gewoon bij ingebouwde motor gedaan worden.
Vandaag de accupooltjes er maar ff af gegooid dus..ben benieuwd...
ziet er heel goed uit! wist ook niet dat het op deze manier kon. weer wat geleerd :D
groet joris
Dennis@polo86c.nl
05-03-2008, 20:32
Ik vraag mij alleen af of het hoonpatroon wel juist is, ziet er erg horizontaal uit, ipv het gwoonlijke kruispatroon.
Weet er ook niet alles van, maar het bepaalt de inloopperiode, slijtage en het latere olieverbruik.
MartinGT
05-03-2008, 21:23
:iamwithst
Ik heb dit ook nog nooit gezien, vanuit de losse pols honen met een boormachine. Lijkt me niet makkelijk om met het hoge toerental van een boormachine mooie hoongroeven te krijgen, ben dan ook heel benieuwd hoe het blokje zich gaat houden.
Wel een mooi project om te volgen, uiteindelijk rijdt er toch niets zo fijn als een standaard en technisch goede VW. :thumbup:
We werken ook met deze hoonblokken op mijn werk, maar dan gebruiken we die alleen voor het ophonen van hefcilinders. Bij motorblokken zou ik het toch niet aandurven. Of je er de juiste mate van ophonen mee haalt is nog maar de vraag. Hoe heb je dit bepaald?
Ben benieuwd hoe het loopt na die tijd zonder accu.
wob/fireandice
06-03-2008, 17:41
ben ik ook erg benieuwd naar ja
dusss laat horen rene wat die nu doet :thumbup:
He toppers..
Het hoonpatroon geeft op de foto`s een beetje een vertekend beeld. Het lijkt vrij horizontaal, maar in werkelijkheid ziet het er super uit...net zoals het er origineel hoort uit te zien.
@Erik, met zo`n hoonsteen haal je geen kilo`s materiaal van de cilinderwanden, het is meer een beetje het "opruwen" van de cilinderwanden zodat de nieuwe zuigerveren beter kunnen inslijten.
@Dennis, dit is nu het 3e motorblok die Fré heeft gehoond en de 1e twee blokken houden zich super, vertonen geen rare dingen, maken geen gekke geluiden en verbruiken geen olie..
De 1e rit is gemaakt met de GTI, rijdt erg goed en het voelt alsof er genoeg power in zit. Ik moet alleen de eerste tijd nog eventjes rustig aan doen ivm inrijden hè..zou jammer zijn als ik meteen al ging planken :)
Op dit moment staat hij ff stil door een valse luchtprobleempje. We hebben het allebei erg druk met andere dingen, dus tijdelijk heb ik ff de 2e auto van m`n ouders mee en staat de GTI nu ff stil.
Zodra het valse luchtprobleem gefixed is, komende week, gaat hij in de verkoop. Op zich jammer, want er zit nu ongeveer zo`n 1700 euro aan onderhoudskosten in...hetzelfde bedrag wat ik er toen voor heb gegeven....
De vraagprijs zal zo rond de 2500 euro gaan liggen en dat is dus relatief weinig als je nagaat wat er allemaal aan is gedaan...en bijna overal heb ik een bon van..
Maarja...ik wil wat nieuwers en ik wil diesel rijden. Dus als iemand nog een leuke Golf 4 diesel weet?
Nog even een fotootje van het spaghetti spruitstuk:
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8518.jpg
Van voor naar achter is de hele uitlaat nu nieuw:)
Dacht dat je hem tot een bepaalde maat had opgehoond. Maar niet dus, duidelijk! :)
Best jammer dat je hem weg wilt doen. Zo snel vind je geen nette MK2 meer, en voor die prijs hoef je zeker niet bang te zijn dat hij lang blijft staan.
Het is inderdaad jammer Erik, helemaal als ik alle rekeningen bij elkaar optel. Ik heb op dit moment net zoveel geld uit gegeven aan het onderhoud als dat ik heb gegeven voor de auto...
Maar goed...
Fré smste mij vanmiddag "ik rij nu in een golf 2 edition one".... dus ik hem bellen. Het valse lucht probleempje heeft ie verholpen en verder nog een paar nieuwe rubbertjes geplaatst die ik bij de dealer had gehaald...
Het inrijden kan beginnen dus.
foto's foto's foto's :)
ben benieuwd, zeker naar de motorruimte nu!
Foto`s komen deze week Misha...Fre houdt hem nog even een paar dagen en ik moet hem nog even flink wassen enzo...
Denk dat ik hem dinsdagavond weer ophaal.
Heb je er belang bij dan?
wie weet ... misschien ... binnenkort ... :)
okee
ik post deze week wel even de foto`s dan. Op zich is er weinig veranderd hè, de kop is iets schoner en de rest van het blok hier en daar ook...
Ma goed..je ziet ze wel verschijnen
martinus83
09-03-2008, 18:40
nais, kreeg deze link van misha door, interessant, afwachten maar.
Hoe lang heb je gehoond in die cilinders? met een nieuwe hoonschijf??
het honen heeft maar heel even geduurd hoor..we hebben geen 5 minuten staan honen ;) en dit was de 3e motor die de hoonsteen hoonde...lijkt me niet echt slim om na elke motor een nieuwe hoonsteen te nemen..die dingen kosten ook 60 euro....
`t was puur om de cilinderwand wat 'op te ruwen' ivm de nieuwe zuigerveren....
het honen heeft maar heel even geduurd hoor..we hebben geen 5 minuten staan honen ;) en dit was de 3e motor die de hoonsteen hoonde...lijkt me niet echt slim om na elke motor een nieuwe hoonsteen te nemen..die dingen kosten ook 60 euro....
`t was puur om de cilinderwand wat 'op te ruwen' ivm de nieuwe zuigerveren....
Honen heeft niks te maken of je nieuwe zuigerveren gebruikt hoor ;)
Die groeven die je aanbrengt d.m.v honen, dat is voor de motorolie. Een zuigerveer dicht nooit 100% af. daarvoor zijn de groeven, zodat daar olie in kan gaan zitten en de zuiger als het ware afdicht.
Maar dan heb je zelfs nog wel een klein percentage dat "lekt" vandaar carterontluchting. (niet alleen daarvoor). Bij een grondige revisie boor je het blok op naar 1ste overmaats, tenzij de ovaalheid van de cilinders nog binnen de marge valt, geld ook voor de krukas. Alles slijt ovaal af! de krukaslagers de drijfstanglagers, de clinders en de zuigers.
Ik vindt dit een nette lowbudget revisie, waar je nog talloze km's mee kan vertoeven! :tongue:
Een golf 4 zou zeker een waardige opvolger zijn :thumbup:
ding houden, je hebt em nu al zo in orde gemaakt!
Honen heeft niks te maken of je nieuwe zuigerveren gebruikt hoor ;)
Die groeven die je aanbrengt d.m.v honen, dat is voor de motorolie. Een zuigerveer dicht nooit 100% af. daarvoor zijn de groeven, zodat daar olie in kan gaan zitten en de zuiger als het ware afdicht.
Maar dan heb je zelfs nog wel een klein percentage dat "lekt" vandaar carterontluchting. (niet alleen daarvoor). Bij een grondige revisie boor je het blok op naar 1ste overmaats, tenzij de ovaalheid van de cilinders nog binnen de marge valt, geld ook voor de krukas. Alles slijt ovaal af! de krukaslagers de drijfstanglagers, de clinders en de zuigers.
Ik vindt dit een nette lowbudget revisie, waar je nog talloze km's mee kan vertoeven! :tongue:
Een golf 4 zou zeker een waardige opvolger zijn :thumbup:
Okee....zoveel verstand heb ik er zelf ook niet van blijkt wel weer ;) maar bedankt voor de correctie en de aanvulling daarvan :thumbup:
@Bert: Dat zou kunnen, maar k heb niets aan 2 auto`s....en wil toch echt diesel rijden ;)
Begin deze week de GTI ff gewassen en 150 probleemloze kilometers gereden. Ook het koudestartprobleem was er niet meer.
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8546.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8547.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8543.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8540.jpg
`s Avonds de auto weer starten, was het probleem er weer..beetje jammer.
Heb 2 week geleden er een Golf 2 Diesel bij gekocht, omdat ik toch wel een beetje zeker wil zijn of ik op m`n werk kom met de auto....
Gekocht van meneer die er niet zo zuinig op is geweest. Maar boeiend...een half jaar APK, dus een half jaar tijd om de GTI te verkopen en geld opzij te leggen voor een MK4 diesel :)
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8533.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8531.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8534.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8532.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8535.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8536.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8537.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8552.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8554.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8555.jpg
Oei, een function. Denk dat sommige mensen hier nu wel geinteresseerd zijn. :D
Nog steeds geen koper gevonden neem ik aan?
vet zeg, die blauwe recaro's .. of wat staat er :D
nee, is alweer een heel stukkie opgeknapt zo!
Hij was in principe voor 99,9% verkocht volgens de koper....maar op `t laatste moment haakte hij af....z`n vriendin had een andere auto gekocht...
vrouwen.............................................;)
ik had ook zo'n pipow die m voor 99.9% zeker kocht ..
blijkbaar duurde het 2 weken om zeker te weten dat hij een handbak wilde
reden? zijn oom 'de kenner' vond een automaat niks 'als dat kapot gaat'
erg klote altijd zulke dingen..
Sja op zich best jammer.....
maar goed...kheb nu de diesel, dus ben niet meer echt afhankelijk van de GTI...hij staat mooi op de oprit nu, vanmiddag nog ff een stukje in gereden....blijft leuk speelgoed;)
Diesel is wel zuiniger trouwens...heb de klok nu op 450km staan en m`n tankmeter hangt nog op de helft :cool:
Krazzdaggoe
27-03-2008, 20:23
nice nice nice had die geen elctrische ramen? wel jammer :D hij heeft alles bekant! maar mooie wagen gozer
Nee geen elektrische ramen....maar de ramen hoeven ook niet open als de airco zou werken ;)
mmmm....
een new beetle diesel is trouwens ook wel een leuke opvolger voor de GTI...
Berserker
28-03-2008, 15:26
mmmm....
een new beetle diesel is trouwens ook wel een leuke opvolger voor de GTI...
Jaa doeeeeen :thumbup: :D
Pedaalemmer
28-03-2008, 15:46
Hoeveel heeft je dieseltje gelopen?
sinds vanochtend 300 000 :D
Pedaalemmer
28-03-2008, 15:52
Owww valt reuze mee, En wat zijn de vaste lasten als ik vragen mag? :D
euh..verzekering 35 euro in de maand...en wegenbelasting 58 euro per maand?
Zaterdagochtend uit m`n werk....temperatuur liep op van kvs en kachel werd kouder...
Auto aan de kant gezet, weggesleept door Fré....en gisteren bezig geweest:
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8569.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8573.jpg
Kop zit er inmiddels weer op met een nieuwe koppakking tussen kop en onderblok. Nieuwe distributieriem, spanrol en oliekeeringen. Pomp staat netjes op tijd en woensdag bouwen we hem af, ff nieuwe olie erop, nieuwe kvs en rijden maar weer...
Tot die tijd tuf ik nu mooi rond in de GTi....wat ook geen straf is overigens... ;)
Dacht al dat dit met de GTI gebeurd was. ;)
Je moet ook niet zo racen....
Je vergeet de kop/rekbouten. Neem aan dat die nu ook nieuw zijn?
ik ben ook het oliefilter, carterstopring, klepdekselpakking en misschien nog wel meer vergeten op te noemen....
alles wordt gewoon vernieuwd...no worries..
@ERIK: racen met een milieudiesel? ;)
Morgen weer verder met de TD..
Zonet op de GTI een gescheurde slang gevonden die tussen carterontluchting en inlaatspruitstuk zit....ff ingekort en weer gemonteerd...morgen maar nieuwe bestellen...
hopen dat die slang ook de oorzaak was van het koudestartprobleem....
niels_g60-power
09-04-2008, 21:01
Nette auto!
thnx...
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8589.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8590.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8591.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8592.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8593.jpg
Vandaag de GTI eventjes lekker gewassen en het kunststof weer mooi zwart gemaakt.
De diesel krijgt morgen een nieuwe radiateur en kan daarna weer rijden....
De diesel heeft een nieuwe radiateur gekregen...en wordt nog steeds te warm. Ook blijft het kvs maar in beweging en borrelen..ben er toch echt bang voor dat er een scheur in de kop zit.... jammer....jammer....
De GTI is gisteren verkocht... zaterdag wordt hij opgehaald..
Aan de ene kant begroot et me nog best wel...`t was een fijn ding....
Ma goed....er is een tijd van komen en een tijd van gaan...
Nu eerst de diesel snel klaar maken en lekker doorsparen voor iets anders moois
En bij jouw komen en gaan ze heel snel :D :D
tja....de auto`s wel idd.... ;)
De GTI is nu een dikke week weg....
De diesel gaat nu ook de verkoop in.
Komende week op zoek naar een andere auto...
De diesel @ zijn laatste rustplaats...
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8643.jpg
Verder heb ik nog mail gehad van Joep, de huidige eigenaar van de GTI...
Blok is aan stront gelopen...olie kwam er aan alle kanten uit en is overleden?
Spijtig...en vreemd....want toen ik hem nog had, was alleen het koudestart een probleem... voor de rest geen verbruik, carterdruk o.i.d.
Maaarr goed... er komt een ander motorblok in zei Joep...daar komt nog wel een topic van :)
zie je nou wel, ik durfde het al niet aan .. zo zie je maar weer, altijd spannend met zulke dingen
wat scheelde er aan die diesel?
Zo'n berg potentiële verkoop onderdelen?
Mja, erg jammer dat ik het niet eens kon worden met thuis.
zie je nou wel, ik durfde het al niet aan .. zo zie je maar weer, altijd spannend met zulke dingen
zie je nou wel???
nou, ik had toen wellicht belang bij het ding maar durfde het niet aan gezien de hoeveelheid zooi die er al aan vervangen was, 'wat is het volgende' denk ik dan
nou 'zie je nou wel' dat er nog iets volgends kwam, dus ik ben blij dat ik het ding niet gekocht had toen, anders zat ik nu met de gebakken peren..
Praktisch was de hele motor gereviseerd...dus motorisch zou er nog weinig mee gebeuren...
De problemen begonnen na een week....wat er in die week gebeurd is, of hoe ermee er gereden is zal mij een raadsel blijven....maar normaal is het niet....dat een motor 2000 km na revisie aan stront loopt....
dus de opmerking "zie je nou wel" vind ik hier niet echt op z`n plaats...
voor jou misschien niet, voor mij wel .. zie mijn uitleg ;)
kijk...
Als wij (Fré en ik) met de GTI bezig waren en iets vernieuwden, dan was onze vaste uitspraak "zo, dat kan iig niet meer kapot gaan"... en dat is ook zo....als je iets vernieuwd, gaat dat de 1e tijd ook niet meer kapot...
Dus de opmerking "zie je wel" vind ik niet kloppen als ik kijk naar het motorblok...daar was praktisch alles aan vernieuwd....en kon zo weer jaren mee.
Maarja...wat ik net ook zei...ik weet niet wat er in die ene week met de auto is gebeurd....
Maar als jij nog steeds die opmerking op z`n plaats vond, dan mag je dat....
heb trouwens nog wel de turbo van de MK2 diesel gehaald..............
mmmmm......Lupo 1.0 Turbo? :tongue:
Berserker
16-05-2008, 08:31
Ik denk eerder dat als reminder voor hem zelf bedoelt, dat hij zichzelf bedacht van, hmm ik durf het niet aan hem te kopen, omdat hij al verwachtte problemen te krijgen, en dat blijkt nu bewaarheid, dus indd "ziejenouwel"...
Maakt niet uit hoeveel er vervangen aan is...
Ik denk eerder dat als reminder voor hem zelf bedoelt, dat hij zichzelf bedacht van, hmm ik durf het niet aan hem te kopen, omdat hij al verwachtte problemen te krijgen, en dat blijkt nu bewaarheid, dus indd "ziejenouwel"...
Maakt niet uit hoeveel er vervangen aan is...
juistem :thumbup:
Praktisch was de hele motor gereviseerd...dus motorisch zou er nog weinig mee gebeuren...
De problemen begonnen na een week....wat er in die week gebeurd is, of hoe ermee er gereden is zal mij een raadsel blijven....maar normaal is het niet....dat een motor 2000 km na revisie aan stront loopt....
dus de opmerking "zie je nou wel" vind ik hier niet echt op z`n plaats...
Dan vraag ik me af hoe kundig die revise is uitgevoerd, ik had zowiezo al vraagtekens bij hoe het gedaan werd! En dan nog als een motor helemaal afgetrapt word 2000km na revisie moet hij dat gewoon aankunnen.
Lijkt me wel sterk als iemand zoveel geld spendeerd om zo'n auto te kopen, dat hij hem aftrapt (maar je weet maar nooit) ...
Het is spijtig, en niemand die er wat aan kan doen. Jammer dat die diesel op de sloop is geeindigd, zo slecht was hij niet toch?
Je hebt toch nog wel wat dingen van die diesel afgetrokken?
Turbo en uitlaatspruitstuk, luchtfilterhuis, olieleiding naar de turbo, turboslang, spanningsregelaar, thermostaat...
dat was het wel volgens mij :)
martiepartie
16-05-2008, 15:15
hmm, Maris heeft er weer een golfje bij dus!
Wat betreft de GTI; De wet van Murphy.. Als er iets kapot gaat, kan je er op wachten dat er andere delen gaan falen..
Dat is het risico bij een tweedehands auto met veel kilometers.
Of de revisie wel/niet kundig uitgevoerd is valt niet te controleren via de digitale snelweg lijkt mij :shake:
De beste stuurlui staan toch altijd aan wal, daar betrap ik mezelf ook vaak genoeg op :D
WilliamF
20-06-2008, 15:40
Dan vraag ik me af hoe kundig die revise is uitgevoerd, ik had zowiezo al vraagtekens bij hoe het gedaan werd! En dan nog als een motor helemaal afgetrapt word 2000km na revisie moet hij dat gewoon aankunnen.
Lijkt me wel sterk als iemand zoveel geld spendeerd om zo'n auto te kopen, dat hij hem aftrapt (maar je weet maar nooit) ...
Het is spijtig, en niemand die er wat aan kan doen. Jammer dat die diesel op de sloop is geeindigd, zo slecht was hij niet toch?
Ik dacht zal hier toch maar even op reageren aangezien ik de nieuwe eigenaar van de auto ben!
Ik heb de auto zeker niet stukgetrapt, en er is ook zeker geen revisie uitgevoerd! Er zijn lager zuigerveren en pakkingen vervangen, daarbij is het blok ge-flexhoond, zijn van de cil. kop de kleppen schoongemaakt en is deze gevlakt.
De motor loopt op dit moment nog wel maar is in zeer slechte conditie. Het olieverbruik is een liter op 500 km en echt fut zit er niet meer in. De carterdruk is zo hoog dat de olie er aan alle kanten uitkomt.
Het startprobleem dat Rene ook al had komt ook uit de motor. De motor start goed, en loopt dan mooi stationair alleen de eerste 5 minuten kan je absoluut geen gas geven. De oorzaak hiervan is dat het overdrukventiel van de oliepomp vast zit. Bij een koude motor (met dikke olie) is de oliedruk dan zo hoog dat de hydraulische stoters worden opgepomt!
Over de motor zelf wil ik nog niet teveel kwijt, het is duidelijk dat er iets ernstig mis is gegaan met de reparatie's aan de motor. Ik ben zelf revisiemonteur geweest dus ik weet hoe een motor gereviseerd dient te worden, en ook wat de gevolgen zijn als je dat niet goed doet. Ik ga een andere motor plaatsen in de auto en de motor die Rene met zijn monteur heeft gerepareerd (dit was geen revisie) uit elkaar halen voor diagnose. Dan zal ik een nieuw topic openen en dieper ingaan op de problemen en de oorzaken hiervan.
1 ding is wel duidelijk, als je niet heel goed weet hoe motoren, en dan voornamelijk wat erin zit, daadwerkelijk werken, en waaroom dat zo is dan moet je niet zelf proberen om ze te repareren want dat komt niet goed!
en...............leeft ie nog?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.