PDA

View Full Version : remklauwen reviseren

polopower
30-06-2004, 12:20
Vraag is simpel, kun je dit zelf (is er speciaal gereedschap noodzakelijk)? Waar haal je de revisiesetjes vandaan tegen schappelijke prijs. Wil mijn klauwen (g40) laten stralen en coaten en omdat alle keerringen er dan toch uit moeten...

Zestienkleppen
30-06-2004, 13:42
Ook weer een mooie voor de How To's.
Zeker is dat mogelijk, de O-ring en de stofkap kun je verkrijgen bij de dealer voor een schappelijke prijs.
Enige probleem is hoe je de zuiger uit de klauw krijgt. Ik meen dat dat met perslucht moet?
Verder alles schoonmaken met spiritus of remvloeistof, je kunt eventueel de zuiger een beetje polijsten.
Nwe O-ring monteren, zuiger insmeren met remcilinderpasta, stofkap erop en monteren. Dat laatste is nogal een prutswerk want de stofkop moet wel goed zitten.
Et Voila, un remcilindre revisé!

polopower
30-06-2004, 13:59
aha MAAR (!!) hoe laat je hem coaten want ik neem aan dat er niet in de cylinder gecoat mag worden? En iemand enig idee wat zo'n revisie kost? en als je hem LAAT uitvoeren (niet dat ik het zelf niet wil maar de remmerij is toch wel een van de vitale delen van je auto... of kan het niet fout gaan?)

Tommy
30-06-2004, 14:16
Doe het liever zelf goed, dan dat een ander het half doet....

Tommies wijsheid... ;) :D

Ben ook wel erg benieuwd trouwens... Iets wat ik ook nog eens wil doen, ook G40 klauwen, of GTI

Marcski
30-06-2004, 14:40
Laten reviseren is aardig aan de prijs, en zelf is het goed te doen. Een revisiesetje kost idd niet zo heel veel.

Om de zuiger uit de klauw te krijgen kan je idd perslucht gebruiken.
Sommige versies kan je er gewoon uitdraaien, als in de zuiger 2 inkepingen zitten.
Een andere optie is om ze 1 voor 1 te reviseren:
-Haal 1 klauw van de adapter af
-Blijf pompen met je rempedaal tot je de zuiger eruit perst
-Reviseer deze
-Monteer hem weer
-Heel de tweede eraf en herhaal dit verhaal

Tommy
30-06-2004, 14:42
zuiger uit de remklauw.... :p

Marcski
30-06-2004, 14:55
Dat zeg ik ;)

(Ook nog ff een ander typfoutje veranderd..)

polopower
30-06-2004, 15:12
Probleem is dat ik de klauwen LOS heb liggen: perslucht dan maar?

Marcski
30-06-2004, 15:18
Dat is wel de makkelijkste manier, ja, als je er de beschikking over hebt.
Pas wel op dat ze niet in een keer los schieten, met beleid doen dus!

Zestienkleppen
30-06-2004, 15:22
aha MAAR (!!) hoe laat je hem coaten want ik neem aan dat er niet in de cylinder gecoat mag worden? En iemand enig idee wat zo'n revisie kost? en als je hem LAAT uitvoeren (niet dat ik het zelf niet wil maar de remmerij is toch wel een van de vitale delen van je auto... of kan het niet fout gaan?)

In de zuiger mag idd geen coating komen. Als je er wat werk insteekt kun je ze zelf ook wel aardig mooi krijgen trouwens.
Stel dat je je klauwen inlevert tegen gereviseerde moet je er op rekenen dat je nog aardig wat bij zult moeten betalen, ik schat iets van €70 p/stuk. Krijg je ze ook wel helemaal schoon terug.
Het daadwerkelijke reviseren kost echter voor 2 klauwen ongeveer €25,- incl rempasta en remolie.

Errug slim idee trouwens Marcski.

bobby-digital
30-06-2004, 16:00
hmmm mooie klus voor het weekend:)
moest er toch een keer van komen, kan ik ze gelijk mooi spuiten

polog40
30-06-2004, 21:40
Hou bij het demonteren van de zuigers een flinke doek tussen de zuiger en de klauw. Dan vangt de doek de ergste kracht op. En laat de zuiger niet stuiteren.

Arjan

Split52
30-06-2004, 22:23
Wat zijn die revisiesetjes goedkoop dan?! Transporter kost ongeveer 35 euro per stuk...

Bas
30-08-2007, 21:12
..
Nwe O-ring monteren, zuiger insmeren met remcilinderpasta, stofkap erop en monteren. Dat laatste is nogal een prutswerk want de stofkop moet wel goed zitten.
..

Inderdaad een prutswerkje..

Ik ben nu ook bezig om de keerringen en stofkappen van een setje VWII zadels te vervangen, alleen krijg ik met geen mogelijkheid de stofkap er goed op/in.

De oude stofkap is wel iets anders, maar de nummers van de revisieset kloppen wel en in deze uitleg (http://www.polomagazin.de/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=37) wordt ook dezelfde stofkap gebruikt.

Mijn vraag is daarom, zit er verschil in VWII zadels? Bij de zadels die ik heb liggen zie ik geen randje waar de extra ring van de stofkap in zou kunnen vallen.

Links origineel en rechts de nieuwe stofkap:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/vwII1_original.jpg

Jetta MaNiA
30-08-2007, 21:18
Achterremklauwen reviceren van een GTI kost aan onderdelen +/- 40 euro voor 2 klauwen. Das dan stofhoes, binnenste ring en de keerring van het handremmechanisme.

golf mkII 16v
30-08-2007, 21:29
Als je hem laat coaten de zuiger in de klauw laten zitten
Komt er niets in
Als de zuiger doffe plekken vertoont moet je die ook gelijk vervangen

Ron mk1
30-08-2007, 21:57
Bij het coaten kunnen ze het niet te coaten deel zo behandellen dat er niks komt te zitten.

Heb laatst voor een kennis ook nog 2 klauwen laten coaten, zag er perfekt uit en geen coating in de klauw zelf.
Het is maar net hoe slim/ervaren de coater is dat hij het begrijpt.

;)

skitzo
30-08-2007, 22:38
Achterremklauwen reviceren van een GTI kost aan onderdelen +/- 40 euro voor 2 klauwen. Das dan stofhoes, binnenste ring en de keerring van het handremmechanisme.

40 euro??? :eek: :eek:
daar heb ik 3 setjes voor :rolleyes:

heb pas mijn originele achterremklauwen ook gereviseerd(heb nu mk4 klauwen) en ik betaalde 13 euro voor een setje :D
zelfde verhaal voor de mk4 klauwen trouwens ;)

martiepartie
30-08-2007, 23:17
Bij het coaten kunnen ze het niet te coaten deel zo behandellen dat er niks komt te zitten.

Heb laatst voor een kennis ook nog 2 klauwen laten coaten, zag er perfekt uit en geen coating in de klauw zelf.
Het is maar net hoe slim/ervaren de coater is dat hij het begrijpt.

;)

Doe met spuiten altijd het volgende:

het te spuiten onderdeel 100% voorbereiden, voor het spuiten smeer ik de niet te lakken delen in met vaseline. Als de verf droog is, kan je de vaseline zo wegsmeren en is er geen verfnevel te zien op deze vlakken/delen.

Aftapen is ook een optie, maar vooral op lastige vlakken/passingen wordt dat een prutswerkje..

jettaracing
30-08-2007, 23:22
40 euro??? :eek: :eek:
daar heb ik 3 setjes voor :rolleyes:

heb pas mijn originele achterremklauwen ook gereviseerd(heb nu mk4 klauwen) en ik betaalde 13 euro voor een setje :D
zelfde verhaal voor de mk4 klauwen trouwens ;)

Dan praten we over originele OEM onderdelen ,en geen imi setjes waarbij je waarschijnlijk na een aantal jaren weer moet reviseren ;)

RubenD
30-08-2007, 23:50
Skitzo werkt bij de dealer...

Dit moet ik ook maar eens gaan doen!

jettaracing
31-08-2007, 05:54

Dan geeft hij hemzelf dikke korting zeker :tongue:

Maar dit is misschien ok een zeer toepasselijk topic ,voor de achterste klauwen :thumbup:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32158&highlight=reviseren

Bas
31-08-2007, 09:36
Inderdaad een prutswerkje..

Ik ben nu ook bezig om de keerringen en stofkappen van een setje VWII zadels te vervangen, alleen krijg ik met geen mogelijkheid de stofkap er goed op/in.

De oude stofkap is wel iets anders, maar de nummers van de revisieset kloppen wel en in deze uitleg (http://www.polomagazin.de/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=37) wordt ook dezelfde stofkap gebruikt.

Mijn vraag is daarom, zit er verschil in VWII zadels? Bij de zadels die ik heb liggen zie ik geen randje waar de extra ring van de stofkap in zou kunnen vallen.

Links origineel en rechts de nieuwe stofkap:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/vwII1_original.jpg

Iemand die weet waar de stofkap achter moet blijven zitten??

Als de zuiger na montage weer uitgeschoven wordt, komt de gehele stofkap mee naar buiten.

jettaracing
31-08-2007, 09:59
Die moet blijven zitten IN de remcilinder ,je hebt daar 2 uitsparingen ,één voor de rubber ring om de zuiger én één voor de stofhoes .
Ik doe altijd eerst de stofhoes om de zuiger ,van onder ,en dan de stofhoes in de ring ,in de cilinder dus .
dan voorzichtig de remzuiger erin duwen ,op deze manier is de stofhoes ook meteen 'geborgd' en dicht goed tegen stof en water af.
Succes!

Bas
31-08-2007, 10:42
Er zit alleen een uitsparing voor de keerring, vandaar dat de stofkap nergens achter blijft hangen.

De originele stofkap heeft een wat hardere buitenring die in het huis gedrukt wordt en zo blijft zitten. De nieuwe stofkap (ATE) is volledig flexibel.

Toch de verkeerde stofkappen dan misschien?

skitzo
31-08-2007, 14:24

ik werk idd bij de dealer ja, en er is gewoon een originele revisie set ingegaan :thumbup:

ik gebruik altijd originele delen(voor hoever deze nog beschikbaar zijn) ;)

Jetta MaNiA
31-08-2007, 14:34
ik werk idd bij de dealer ja, en er is gewoon een originele revisie set ingegaan :thumbup:

ik gebruik altijd originele delen(voor hoever deze nog beschikbaar zijn) ;)

Doe mij even een setje op de post dan, maak ik de centjes wel over!
PB maar!

skitzo
31-08-2007, 14:35
hoeveel MM klauwen heb je??
36 of 38??

Alberto
31-08-2007, 14:37
dealer kosten zijn ( volgens rint vd meulen )
22 euro voor geling 38 mm
en 18 euro voor de andere 36 mm

gaat nog wel korting af dan :D

( bron : autoland vd brug buitenpost )

Jetta MaNiA
31-08-2007, 15:32
hoeveel MM klauwen heb je??
36 of 38??

36mm, laat eens weten wat dat kosten gaat dan? Ook de keerring van het handremmechanisme he!?

-spyrock-
01-09-2007, 12:30
Hoe voorkom je dat er remolie uit de remslang blijft komen na het loshalen van de remklauw?
Ik heb het reservoir met een plastic afgesloten m.b.v. rekkers (zodat de lucht niet op de olie kan drukken en er dus niets zou moeten uitkomen onderaan de slang) maar het blijft uit de slang komen.
Ik ben van plan de remklauwen mooi rood te spuiten dus niet erg prettig als de olie overal oploopt als ik de remklauw terug aan de slang wil draaien.

-spyrock-
10-09-2007, 00:25
Iemand een oplossing ?

Alberto
10-09-2007, 07:02
olie af tappen uit de auto ....
kan je dat ook gelijk verversen

-spyrock-
10-09-2007, 12:19
Dus helft van systeem droogleggen, nieuwe olie in en diagonaal onluchten? (ik doe maar een zijde van de auto want kan momenteel aan de andere zijde niet aan)

Laat ik dan best alles eruit lopen langs de kant waar ik de remklauw reviseer of beter reservoir leegpompen onder motorkap?

Bas
10-09-2007, 13:15
Zoveel komt er toch niet uit? Je kunt ook een stok op het rempedaal drukken waardoor het reservoir niet verder leegloopt.

Het probleem dat ik had met het reviseren van de remzadels is ook opgelost, Dennis(@polo86c.nl) kwam er achter dat er 2 versies zijn van de VWII zadels.

Het revisiesetje met de slappe stofkappen heeft nr 171698471B, en de stofkappen met een harde buitenring hebben nr 171698471A.

-spyrock-
10-09-2007, 13:36
Van welk merk was jouw revisiesetje? Ik kreeg een doosje van 'HITEC' en binnen zat een zakje van 'Lucas' met de onderdelen in.Vond ik wat raar zo..het ene merk in het andere. Ik heb ook VWII zadels dus hopen dat ik het goede heb.

En er komt wel tamelijk veel uit eigenlijk, elke seconde een dikke druppel of twee.

Bas
10-09-2007, 13:51
Ik heb mijn revisiesetjes bij de dealer gehaald, omdat de onderdelenzaken mij niet konden helpen aan een 'a' setje.

Van die 'B' setjes heb ik verschillende merken in handen gehad, van ATE, TSW, Hitech enz. Ik denk dat ATE de beste kwaliteit heeft, maar dat er onderling weinig verschil zal zijn.

Als je de klauw er al af hebt en je gaat dan nog een stok op het pedaal zetten zal er eerst nog wat vloeistof naar buiten komen, maar dan moet het wel stoppen.

-spyrock-
10-09-2007, 15:43
Ok de stok erop dan maar. Thanks voor de info!