PDA

View Full Version : Golf II '84 moet gelast en gespoten. korte termijn


Tommy
26-10-2007, 11:52
hello,

Ik heb dus inmiddels weer een VW gekocht. Een Golf II uit '84, 1600 diesel.

Nu had ik wel al een paar plekken ontdekt, en paar plekken met twijfel. En nu ik bezig was om de motor eruit te halen voor ombouw, ben ik een beetje doorgeslagen, en momenteel is de auto zo goed als helemaal kaal.... binnenin niks meer, en buitenom ook niet heel veel meer.(Maar het is een C, dus zoveel zit er verder ook niet aan. :) )

Nu moeten de volgende delen gelast worden:

beide onderhoeken voorruit.

stukje achter op het dak, waar dakrubber eindigd(schijnbaar ooit wat op gedonderd, niks aan gedaan, en gat in geroest)

beide kanten stuk van dorpel

de rest is op te knappen volgens mij.

Nu zoek ik dus een plaatwerk lasser.

En daarna een spuiter.(Ik wou hem eerst ratlook houden, maar dit gaat wat te ver)

Liefst iemand die beide kan eigenlijk.

Nu is mijn probleem dat ik tot eind januari de garage beschikbaar heb, en daarna op straat sta.(de auto dan)



Kan iemand mij helpen aan een adres, of een naam van iemand die dit in korte tijd voor mij kan regelen? Liefst een goeie restaurateur/liefhebber, die ook aandacht geeft aan de delen buiten het zicht.(gelaste delen)



Ik hoor het graag,

groeten Thom



PS. graag even inhoudelijk blijven.(Ik open nog wel een topic over de auto als ik er tijd voor heb, en er wat verder mee gekomen ben)

johan8vplus
26-10-2007, 14:23
heb je zelf de stukken plaatwerk of moet alles in model geklopt worden uit vlakke plaat.

johan(lasser
zwager(spuiter)
joure

Tommy
26-10-2007, 16:12
oooow, jij was bij Piet Rood geweest dus? Want daar ben ik vanmiddag even langs geweest. Goeie gozer!

Hij had het nog over jou dan.

Ik heb geen plaatwerk nog, maar dat kun je gewoon bestellen toch? (Hartsant.nl bijv?)

stukje voor het dak wou ik uit een sloopgolf slijpen. gewoonlijk mankeert er bij golfjes niks aan die plek namelijk.

Ik ga je even een PB sturen.

arno Derby
26-10-2007, 19:22
Ik zie dat je erg ver weg woont anders had ik je best willen helpen.

ik ben zelf plaatwerker en spuiter en ik wou me al meer gaan richten op het opknappen van oudere auto`s omdat je dan gewoon meer waardering voor je werk hebt.

Ik kon ook heel goedkoop spuiten maar hellaas is mijn baas het daar niet meer mee eens nadat ik een aantal auto`s compleet overgespoten had voor andere jongens.
Ik heb nog wel een redelijk goedkoop adres hoor maar zo goedkoop als ik eerst kon kan ik niet meer.

Ik heb ook nog eens ruimte voor een auto erbij op te knappen + brug en alle nodige gereedschappen.

Maarja ik kan een heel verhaal typen maar je woont een heel eind hier vandaan dus dat is niet echt handig.

Gr Arno

Tommy
26-10-2007, 20:04
hmmmz, idd...

Ik denk dat ik mijn broer laat lassen, die heeft een dik jaar geleden mooi op zijn eigen kunnen oefenen... En dan conserveer ik hem eerst wel, tot ik hem werkelijk eens goed laat doen.

De donorauto voor de motor staat ook al op de oprit, dus ik moet wel even doorpakken nu. komend weekend de motorruimte maar eens goed behandelen. :) Die is verder niet echt aangetast, op wat oppervlakkige roest na.

arno Derby
26-10-2007, 21:28
Tja als je broer een beetje kan lassen waarom niet dan? Als je maar niet te veel warmte in brengt, vooral op het dak. Als je daar eenmaal een hobbel in hebt word het lastig.
Anders verzet randjes er in maken. Zo krijg je meer stevigheid en las je minder gauw gaten in het plaatwerk.

Succes.

Gr

Tommy
26-10-2007, 21:53
verzetten doe je met een tang toch? neem aan dat zown tang niet vreselijk duur is?


waar kan ik trouwens goed plaatwerk bestellen?

Ik ken Hartsant.nl, dus daar wou ik maar gaan bestellen.

Heeft iemand andere ideeën? En waarom bijv?

ik hoor het graag

arno Derby
26-10-2007, 22:03
Ja dat doe je met een tang ja. De tank die ik heb was 70euro dus vond ik nog best prijzig maargoed ik gebruik m ook wel regelmatig.

Qua plaat werk maakt het niet zoveel uit het verschil zit in origineel en imitatie plaatwerk. Of je nou Hartsant (ken ik zelf niet) of Artaparts.nl of weet ik veel welke bestelt maakt niet zoveel uit dat ik allemaal imitatie plaatwerk denk ik. Dat hoeft ook helemaal niet slecht te zijn hoor maar het wil soms iets minder goed passen..

Succes.

gr

6n2boy
27-10-2007, 18:20
Op ebay.de kun je ook goedkoop overzet plaatwerk stukken bestellen.

Domi
27-10-2007, 18:35
waar kan ik trouwens goed plaatwerk bestellen?




Autoplaat in drachten.
http://www.autoplaat.nl/w_frameset.htm

Heb daar 2 mnd geleden 2 complete dorpels en 2 complete achterwielkasten gehaald voor een opel astra.
Was voor 45 euries klaar

Tommy
27-10-2007, 18:56
das handig! thanks