PDA

View Full Version : hulp gevraagd over minerva banden

G-eert-40
29-10-2007, 18:33
ik zit een beetje in twijfel. mijn 4 banden zijn bijna op en dus tijd om ze te vervangen. nu liggen er 185-50-14 bandjes op van het merk Minerva. heb er zelf goede ervaringen mee. nou was ik deze week aan het rondsnuffelen en kwam erachter dat ze bijna net zo duur zijn als michelin en dunlop bandjes.

alleen het merk minerva klinkt niet echt als een bekend bandje...toch? wat is jullie ervaring met dit merk. kom al snel uit op 100e per band en die prijs ligt zowat gelijk aan michelin of dunlop.

wat hebben jullie hierover te zeggen? ik hoor het graag!

grtz.

Domi
29-10-2007, 18:48
Ik heb ook minerva 185-50-14 onder mijn golf 2.
Bevalt goed hoor. zowel in regen en droog.
In bochtenwerk plakken ze wel lekker aan de weg.

Alleen zijn ze niet echt helemaal stil.

En wat maakt het merk nog uit de laatste tijd.
Men rijdt hier ook al met nangkang :confused:

Dat klinkt nog vreemder in de oren.

vw dennis
29-10-2007, 19:05
Minerva is de pil die me vriendin slikt... ;) Voor de rest nog nooit wat over gehoord

G-eert-40
29-10-2007, 19:20
het is niet zo dat ik perse de grote namen moet rijden. het gaat om de kwaliteit/prijs verhouding. kan ik net zo goed voor die prijs een goede set michelin of dunlop aanschaffen..of zit er nog wat verschil in die banden? want 30e per band goedkoper zit je al snel op 120e verschil.

en aangezien ik een deze weken grote onderhoudsbeurt aankomt en de g-lader weer een revisie nodig heeft en eigenlijk de distributieriem vervangen moet worden. en laatst bij apk remslangen en koppeling is vervangen. kan ik dat verschil dus mooi gebruiken :)

tja autorijden kost nu eenmaal geld dat weet ik ;) maar was eens benieuwd naar het merk minerva tegenover de wat bekendere namen. ben zelf erg tevreden over het merk. maar als je zegt dat michelin of dunlop een veel betere band is voor een paar tientjes extra, is de keuze zo gemaakt.

grtz

TTF
29-10-2007, 22:59
vond het wel goede banden heb ze begin dit jaar nieuw gekocht in de maat 205-40-17.. plaken wel lekker op de weg

en over het lawaai kan ik niet echt oordelen. want had achter toyo's die maakten ook behoorlijk wat lawaai