PDA

View Full Version : Motörhead's nieuwe album Inferno


wouter76
01-07-2004, 16:33
Heerscht helemaal de pan uit! Motörhead kicks your ass once again!

Deze schijf is weer helemaal in de oude stijl zoals we die van Orgasmatron ook kennen, dus lekker no-nonsense raggen zoals alleen Lemmy dat kan :)

Beetlefreak
01-07-2004, 17:10
Nee, hè..... gaat het hier nou ook al verder??? :D:D

Rallye-VR6t
01-07-2004, 18:33
got um already.....

wouter76
02-07-2004, 00:20
Nee, hè..... gaat het hier nou ook al verder??? :D:D

Jij zou ook meer Motörhead moeten luisteren.

mr. horsepower
03-04-2005, 15:35
motorhead is goed! komt altijd op arrow classic rock radio (AM 675)

Der Typ Siebzehn
23-01-2006, 23:09
ja, ik vond dat ik deze oude topic even moest afstoffen, omdat ik een grote Motörhead fan ben.

"Inferno" is idd een aardige plaat, maar kan niet tippen aan de albums(Motörhead, Overkill, Bomber, Ace of spades) uit de legendarische eind jaren zeventig/begin jaren tachtig periode van Motörhead, dus de Kilmister/Clark/Taylor line-up, daarna is er naar mijn mening toch een beetje de klad ingekomen.

de latere platen zijn speltechnisch (veel) beter, dat wel, maar ik mis toch iets daarbij, nl. het spontane uit die vroege periode, nu zijn ze teveel op de "automatische piloot", maar live zijn zo ook in de huidige line-up de moeite waard. Forget Slayer, forget Metallica.....

Gert
23-01-2006, 23:14
Zat Lemmy onlangs niet in een andere project band ?

Lemmy was goed met de mic veels te hoog .. hoofd in zijn nek en zijn bult op wang en rotte tand :D

Der Typ Siebzehn
23-01-2006, 23:24
Zat Lemmy onlangs niet in een andere project band ?

Lemmy was goed met de mic veels te hoog .. hoofd in zijn nek en zijn bult op wang en rotte tand :D

hij had een paar jaar geleden eens een soort rhythm `n Blues, Country + Rock `n roll project met o.a. iemand van de Stray Cats in de bezetting, maar dat was maar een album met allemaal covers van ouwe favoriete nummers van Lemmy zoals o.a. van Elvis en Johnny Cash. Live hebben ze dat geloof ik nooit gespeeld.

Zoals jij het beschrijft, zo is Lem altijd, beter zo dan, wat zal ik eens zeggen, hoe heet die eikel nou nog eens....b.v. Robbie Williams en meer van dat soort figuren. Lemmy is rock `n roll, inmiddels al 60 jaar..... :rock:

Gert
23-01-2006, 23:26
Ik had vroeger van Motorhead een spelletje .. C64 of op de Amiga . Lemmy moest iedereen voor zijn bek rammen
Idd beter dan die uitmelkers zoals de Stones

Der Typ Siebzehn
23-01-2006, 23:31
Ik had vroeger van Motorhead een spelletje .. C64 of op de Amiga . Lemmy moest iedereen voor zijn bek rammen
Idd beter dan die uitmelkers zoals de Stones

uhhm, van een Motörhead spelletje had ik nog nooit gehoord, daar wist ik niets van, dat is nieuw voor mij. Ben ik dan toch niet zo een grote Motörhead fan? :eek:
Maar wat de Stones betreft, die zijn, vind ik, toch nog in orde(dankzij Keith Richards), hoewel ze niet in de schaduw kunnen staan van Motörhead.

Gert
24-01-2006, 20:08
Geen idee maar ik heb het ooit gespeeld

Je moet eens zoeken naar Enter Sandman gezongen door Lemmy .. geen idee of heel Motorhead meedoet
Ben nooit voor covers maar deze overtreft het origineel

Rallye-VR6t
24-01-2006, 20:23
Geen idee maar ik heb het ooit gespeeld

Je moet eens zoeken naar Enter Sandman gezongen door Lemmy .. geen idee of heel Motorhead meedoet
Ben nooit voor covers maar deze overtreft het origineel

Die staat op een livecd samen met Metallica, ben de titel even kwijt, maar heb deze wel.

:chair:

Gert
24-01-2006, 22:14
Cool .. staan daar nog meer nummers op ? Titel aub :D

Der Typ Siebzehn
25-01-2006, 22:24
van een livecd samen met die posers van metallica weet ik niks van, ik weet wel dat hun (metallica) 10 jaar geleden ter ere van Lemmy´s 50ste nummers van Motörhead zoals Overkill op een tamelijk zwakke manier gecoverd hebben.

Rallye-VR6t
25-01-2006, 23:41
van een livecd samen met die posers van metallica weet ik niks van, ik weet wel dat hun (metallica) 10 jaar geleden ter ere van Lemmy´s 50ste nummers van Motörhead zoals Overkill op een tamelijk zwakke manier gecoverd hebben.


Klopt helemaal.

The Lemmy's (metallica)
Happy Birthday, Uncle Rotter.


:rock:

Der Typ Siebzehn
15-03-2006, 21:47
ja, en na een kleine twee maanden ga ik deze topic weer eens afstoffen, voor de 2e keer al, ik kan het niet laten :chair:

waarom alweer? Omdat ik afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt in het Duitse Herzogenrath me een special-edition (30 Year Motörhead) van "Inferno" gekocht heb. Verpakt in speciaal Motörhead kadopapier:D zat een Digi-pack met daarin dus het album Inferno en als bonus een DVD met daarop o.a. interviews met de leden(en twee oudleden) over de dertigjarige Motörheadgeschiedenis en the making of van de clip "Whorehouse blues". Bij de DVD heb je als keuze voor ondertiteling maar 2 mogelijkheden: Engels (vanwege doven en slechthorenden? :D) en Duits.

Wat ik me afvraag is het volgende: ik heb die special-edition hier in NL niet gezien, niet bij de Mediamarkt in Heerlen alsook niet bij Satisfaction (is platenspeciaalzaak) in Heerlen, maar des temeer in Duitsland, zowel bij verschillende Mediamarkten alsook bij Saturn, zou deze special edition alleen te koop zijn in Duitsland (en Engeland)?

Inferno is overigens een leuke plaat, geen mijlpaal ala Ace of Spades of Overkill, maar nice om naar te luisteren. Inferno luister ik inmiddels alweer sinds vier dagen in mijn auto, gaat (nog) niet vervelen.

Rallye-VR6t
15-03-2006, 22:11
ja, en na een kleine twee maanden ga ik deze topic weer eens afstoffen, voor de 2e keer al, ik kan het niet laten :chair:

waarom alweer? Omdat ik afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt in het Duitse Herzogenrath me een special-edition (30 Year Motörhead) van "Inferno" gekocht heb. Verpakt in speciaal Motörhead kadopapier:D zat een Digi-pack met daarin dus het album Inferno en als bonus een DVD met daarop o.a. interviews met de leden(en twee oudleden) over de dertigjarige Motörheadgeschiedenis en the making of van de clip "Whorehouse blues". Bij de DVD heb je als keuze voor ondertiteling maar 2 mogelijkheden: Engels (vanwege doven en slechthorenden? :D) en Duits.

Wat ik me afvraag is het volgende: ik heb die special-edition hier in NL niet gezien, niet bij de Mediamarkt in Heerlen alsook niet bij Satisfaction (is platenspeciaalzaak) in Heerlen, maar des temeer in Duitsland, zowel bij verschillende Mediamarkten alsook bij Saturn, zou deze special edition alleen te koop zijn in Duitsland (en Engeland)?

Inferno is overigens een leuke plaat, geen mijlpaal ala Ace of Spades of Overkill, maar nice om naar te luisteren. Inferno luister ik inmiddels alweer sinds vier dagen in mijn auto, gaat (nog) niet vervelen.

Vergeet niet dat Duitsland een heeeeeelllleee grote Metal scene heeft!
Vele malen groter dan Nederland.
Ik zoek nog wel eens over het internet en dan kom je ook allerlei grappige clips tegen van optredens e.d.
Altijd grappig om te zien.
Met de ramones, grillschool enz.

Der Typ Siebzehn
16-03-2006, 18:41
Vergeet niet dat Duitsland een heeeeeelllleee grote Metal scene heeft!
Vele malen groter dan Nederland.

Dat klopt, maar er zijn ook nog Motörheadfans in andere landen dan alleen maar Duitsland. Voor die andere landen kunnen ze die versie ook uitbrengen met meer sub-titles op de DVD-bijlage zoals b.v Nederlans, Frans, Italiaans, Spaans ondertiteling enz., moet toch eigenlijk een kleine moeite zijn? Maar ja, hun huidige platenfirma is dan wel weer een Duitse.....

Ebut
16-03-2006, 18:51
En Lemmy is te horen in het nummer Shake Your Blood van Probot [project van Dave Grohl].

Der Typ Siebzehn
16-03-2006, 22:45
En Lemmy is te horen in het nummer Shake Your Blood van Probot [project van Dave Grohl].

klopt, maar heb ik tot nu toe nog niet gehoord. King Diamond en Cronos van Venom en ik dacht ook Snake van Voivod staan er op met nummers geschreven door Grohl zoals ik eens heb gelezen.

Gert
16-03-2006, 22:52
En Lemmy is te horen in het nummer Shake Your Blood van Probot [project van Dave Grohl].


Die was het ja .. supernummer

Had ik het geweten : ik was zaterdag nog in een Saturn in Oberhausen :(

p.s. hier staat de video

http://www.southern.net/southern/band/PROBO/SNN30_video.php

Ebut
17-03-2006, 19:18
Dave Grohl heeft al zijn favoriete zangers een nummer in laten zingen.

Die plaat is al bijna twee jaar uit, zou je toch een keer gehoord moeten hebben ;)

Der Typ Siebzehn
01-10-2006, 19:47
Heerscht helemaal de pan uit! Motörhead kicks your ass once again!

En alweer een nieuwe van Motörhead: "Kiss of Death", ik heb hem inmiddels, is ook niet slecht, daarom haal ik nadat inmiddels alweer een half jaar voorbij is gegaan, voor de zoveelste keer het stof van deze topic, ik :chair: weet het , vergeef me, maar ik ben nou eenmaal een grote fan van die band. :rock:

Ebut
01-10-2006, 19:53
Ik ook! Heb alleen de nieuwe nog niet. Paar andere cd's hebben eerst voorrang. Trivium en Papa Roach :D

Of zijn er andere manieren dat die plaat mijn kant op kan komen... :D

Der Typ Siebzehn
01-10-2006, 19:59
Of zijn er andere manieren dat die plaat mijn kant op kan komen... :D

helaas, helaas, daarvoor is de afstand Damwoude (is toch Friesland?)- zuidelijk Zuid Limburg toch net iets te groot, anders zou ik je wel graag aan een kopietje helpen.

Ebut
01-10-2006, 20:02
Is Friesland ja ;)

Ga wel even zoeken, zal tegen deze tijd overal wel op staan :)
Meteen ff de nieuwe Maiden opzoeken.

Der Typ Siebzehn
01-10-2006, 20:11
Is Friesland ja ;)

Ga wel even zoeken, zal tegen deze tijd overal wel op staan :)
Meteen ff de nieuwe Maiden opzoeken.

De nieuwe Maiden heb ik zelf nog niet gehoord, maar van iemand anders wat die heeft weet ik dat niet zo bijster goed zou zijn, maar oke, ik kan je er zelf niks over zeggen, wel overigens over de nieuwe Slayer "Christ Illusion", die is ook het luisteren en in je bezit hebben meer dan waard :rock:

Ebut
01-10-2006, 20:13
Ben niet echt een Slayer man :) Wel erg metal, maar Slayer niet echt, op sommige nummers na.

Ebut
01-10-2006, 20:49
Ben trouwens Kiss Of Death al aan het beluisteren. Klinkt erg lekker!! Weer lekker ouderwets Motörhead gebeuk!
Zeker halen als er weer wat geld over is :D

:rock: :woowoo:

Der Typ Siebzehn
01-10-2006, 21:33
Ben trouwens Kiss Of Death al aan het beluisteren. Klinkt erg lekker!! Weer lekker ouderwets Motörhead gebeuk!

Dat zeg ik toch! :D ;)