View Full Version : Winterbanden, welke?
Om een beetje grip te hebben komende winter wil ik weer een setje winterbanden.
Op autobandenmarkt zie ik Nankangs S600 als goedkoopste (185/60/14). Nu wil ik niet de eerste de beste banden monteren, dus ben ik verder gaan kijken. Firestone Winterhawk vielen me op door een redelijk lage score evenals BF Goodride WinterG.
Graag zou ik wat ervaringen qua winterbanden van andere willen horen :)
Gijs
Ps, ik zit nog te twijfelen tussen 195/50/15 en 185/60/14 banden/velgen.. ;)
Ps2, 185/55/14 is ook nog een mogelijke winterbandenmaat :)
G-eert-40
30-10-2007, 20:00
op die site staan toch beoordelingen op over de bandjes, kun je kijken welke score ze hebben. is een beetje een indicatie.
grtz
Ja klopt, die had ik ook gevonden. Maar toch ben ik benieuwd naar mensen die goede (of niet) ervaringen hebben met bovenstaande banden :)
maartenunplukt
30-10-2007, 21:09
Ik rijd op goodyear's 's winters en k moet zeggen, grippen goed, zelfs in zweden in de centimerers diepe sneeuw. Het is wel 175/70/13 wat ik rijd :P
Okay, thnx! :)
Grip in sneeuw heb ik niet echt nodig maar vooral met regen. Zijn er op het forum geen mensen die winterbanden hebben op hun auto? :)
Pedaalemmer
31-10-2007, 12:11
Meestal zomer of all-season tyres. Winterbanden...tsja tegenwoordig heb je dat maar een paar weken in het jaar nodig en dat overleef ik wel.
Koen is sleeping
31-10-2007, 12:35
185/55/15 Hankook , bevallen prima.
(semperit trouwens ook, maar de Hankook's zijn stiller)
Okay, thnx! :)
Grip in sneeuw heb ik niet echt nodig maar vooral met regen. Zijn er op het forum geen mensen die winterbanden hebben op hun auto? :)
Ik rij al een paar winters op 185/60/14 Snowtracs van Vredestein, zijn super als het nat is!
heb op kuhmo's gereden zeker voor het geld een superband.
Heb onder de opel Conti Ts810 liggen is me alles meegevallen voor een conti.
Hankook vind ik persoonlijk minder.
Michelin is helemaal de top met de alpina3.
Heb nu de Snowtrac eronder is ook zeker goed.
Ferry
Ik rij Vikings in de winter, en dat bevalt zeer goed.
Kosten ± € 265,- incl. montage / balanseren etc.
Groeten,
LRR
dw1986mk1
31-10-2007, 22:29
Ik rij al een paar winters op 185/60/14 Snowtracs van Vredestein, zijn super als het nat is!
word.....
Toyo SnowProx. (155/70 R13, onder Polo en Clio)
Op ijzige, sneeuw wegen echt i-de-aal,.. maar ik vindt ze vooral in de herst op nat wegdek net niet prettig genoeg om ze weer te kopen.
D'r staat tegenover dat je, met een dikke laag sneeuw op een grote lege parkeerplaats , ehct baalt dat de auto op winterbanden staat: grip ohne ende.
Afgelopen winter heb ik Snowtracs gehad van Vredestein en daar was ik zeer over te spreken :)
Ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die FireStone WinterHawks of Dunlop Wintersport M3 hebben gehad, aangezien deze nog beter scoren dan Snowtracs (op autobandenmarkt.nl).
In ieder geval thnx voor het delen van jullie ervaringen :)
ik rij de hele winter door op Uniroyal Rainsport1 in 195-45-14
geweldige grip als het nat is, wat minder in de sneeuw... maar ja, wanneer rij je nou echt door de sneeuw :) het is meestal natte, gesmolten sneeuw :D
ja maar die uniroyal zijn gewoon zomerbanden
Klopt, want die heb ik er nu ook onder. Prima banden voor in de zomer (lees: nederlandse zomers, dus regen) maar in de winter niet ideaal :)
Een kenmerk van winterbanden zijn volgens mij ook de kleine groeven in de noppen;
Goodyears / winterbanden;
http://www.tyre-pictures.com/Goodyear/GW3.jpg
Rainsports / zomerbanden;
http://www.tyre-pictures.com/Uniroyal/rainsport1.jpg
:)
juist zachter rubber en meer groeven erin
vwbullit
02-11-2007, 11:16
dunlop m3 is een hele goede winterband.
Heb je onder menig 5 en 7 series bmw gelegd. en geen problemen .
dus ben daar zelf ook zeer tevreden over.
conti ts 810 is gewoon de beste band voor de winter.
Meningen verschillen .
groeten
Clawfinger
22-11-2007, 20:34
Ik heb afgelopen winter op Fulda Kristall Montero's gereden. Geen gripproblemen gehad in de winter zelf, wel in de herfst toen het schijnbaar nog net iets te warm was... Doorslippen bij het remmen, niet normaal :rolleyes:
Oja, onder de Audi zaten Barum Polaris banden. Reed ie ook erg goed op, alleen niet in de winter kunnen testen.
Jetta MaNiA
22-11-2007, 20:52
Heb er Fulda kristall onder zitten. Voldoet erg goed!
Maar wil je echt fijne bandjes, en je hebt er een paar centen voor over: Vredestein Snowtrac 2 :thumbup:
Dit hebben ze bij de anwb onderzocht:
16"
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/binaire-bestanden/pdfs/auto/tests/bandentest/w07-resultaten-205-1346245.pdf
13"
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/binaire-bestanden/pdfs/auto/tests/bandentest/w07-resultaten-155-1346239.pdf
Uit die test komen de Firestone's aardig laag uit.
Uniroyal komt er best goed uit! Beter dan Vredestein Snowtrac, en die rijden erg fijn :)
Thnx Ruben!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.