PDA

View Full Version : Golf II 1.3 BJ 85 loopt niet helemaal lekker

CarlaGolfII
31-10-2007, 19:20
Hoi,

Ik heb sinds kort mijn eerste auto gekregen, een 1985 Golf II 1.3 met carburateur in originele en redelijke (geen roest) staat.

De auto loopt alleen niet helemal super, vooral bij stationair staat ie een beetje te schudden, en bij wegrijden houdt hij enorm in.

Een kennis heeft de hele carburateur al vervangen, maar daar is het niet veel beter van geworden.

Er zitten nieuwe bougies, bougiekabels, verdelerkap op.

Is er hier misschien iemand in de buurt van Hillegom die verstand heeft van deze auto en mij zou willen helpen?? :redface:

Bedankt en groetjes

Carla

golf mkII 16v
31-10-2007, 21:38
Hoi,welkom
Heb je er al een ander brandstoffilter tussen
Vervroeging van de ontsteking[slangetje poreus]
Je mag altijd langskomen :thumbup:

martiepartie
31-10-2007, 21:42
Het lijkt er wel op alsof je een lek hebt in je inlaattraject.
Inhouden/bokken bij wegrijden en een beroerde stationairloop zijn daar symptomen van.

Is de voetpakking van de carburateur ook vervangen/gecontroleerd?
Heb je de pakking tussen de inlaat en de cilinderkop al gecontroleerd? (met een busje remmenreiniger op de naad spuiten en kijken of de motor hier op reageert)

DrLow
31-10-2007, 21:53
ik heb toch wel 't volledig zelfde probleem
message to myself : deze topic in't oog houde :D :thumbup:

CarlaGolfII
01-11-2007, 16:22
Hoi Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal even aan mijn vader vragen of hij naar de aangegeven problemen wilt kijken.
Ik laat het sowieso even weten.

Bedankt!

groetjes
Carla

CarlaGolfII
03-11-2007, 18:12
Hallo

Super bedankt iedereen!!
Mijn vader heeft vandaag de pakking onder de carburateur vervangen en de auto loopt super!! (pakking kostte 80 euro)
Ik ben helemaal (nouja, bijna) blij!

Heeft er iemand nog een setje goede aandrijfassen met goede homokineten in de aanbieding?

De motor van mijn auto is nu super, maar de auto bonkt nogal en mijn vader heeft gecontroleerd dat er behoorlijk speling op de homokineten zit.

Alvast bedankt!!!

groetjes
Carla

Dexter
03-11-2007, 20:51
Is het niet toevallig maat 1 homokineet die stuk/gaar is?

Alleen een homokineetje wisselen is makkelijker dan beide aandrijfassen in dat geval.

Nieuw homokineetje is verkrijgbaar vanaf een eurootje of 80

Ron mk1
03-11-2007, 21:18
Eventueel heb ik genoeg aandrijfassen liggen van een mk2.

Mocht je tijd hebben mag je altijd langskomen op mijn werk.
EVentueel kan ik hem daar ook monteren voor je ( en een juiste diagnose stellen).

Bij intresse even pb sturen graag. ( omgeving alkmaar)