PDA

View Full Version : Doorgaande op mijn WBX kop gezocht topic.....


Stijn
01-07-2004, 21:18
Paar dagen geleden voor weinig een T3 campertje gekocht met motorprobs.
Liep wel, zat een tik in, weinig fut, cylinder 4 deed niet mee (vrijwel geen compressie, zuiger ging wel op en neer dus roemruchte drijfstang was nog uit een geheel :D)

Zoals gezegd gisteren van Ron (De Boxer) 2 DF koppen voor niks gekregen. Deel van de deal was wel dat ik ze zelf kwam halen (lees: demonteren). Shituitlaat goed vastgerot natuurlijk maar goed....Uurtje rammen later, 2 koppen voor Stijn.

Thuis gekomen meteen mijn eigen bussie uit elkaar gehaald. Het viel bij eerdere inspectie al op dat de kleptuimelaars veeeel te strak afgesteld stonden, en de kleppen erg ''hoog'' stonden. Nou, paar uur prullen later lag de linker kop er naast, zie hier het resultaat. Wel vaker kleppen door zittingen heen zien gaan, maar die gaten erin vind ik heel kunstig. Zo te zien zijn er door het gerammel scheurtjes ingekomen en die zijn helemaal geerodeerd door de hete uitlaatgassen. Geinige is wel dat bij de kleprand de scheur helemaal niet groter is geworden...oftwel, VW heeft z''n werk goed gedaan en de klepranden netjes gehard :D

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5192&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5191&mode=fullsize

Christiaan
01-07-2004, 21:50
scheurtjes?? Gaten :D

evilnyntje
01-07-2004, 21:52
scheurtjes?? Gaten :D

Die laatste foto is niet op ware grote he :p

Split52
01-07-2004, 21:57
mooi man! Liep dat ding nog een beetje aardig! ;):D

Stijn
01-07-2004, 22:52
Hij reed nogsteeds! Veel pit had het niet, plankgas een kilometer of 80. Verkoper vond zelfs dat ie prachtig liep, heheh. Was het daar niet zo mee eens....

Paar weken terug was hij er nog mee naar Brabant gereden, naar de camping. Zo te zien rijdt hij er echt al lang mee rond zo!

Split52
01-07-2004, 22:58
wat een idiot.. en een DF heeft zowieso al niet veel over.. nouja mooi weer wat sleutelplezier hahaha.
Heb ook wel een complete DF trouwens liggen.. ;)