View Full Version : distributieriem vervangen
Hallo allemaal,
Ik heb gister de ditributieriem vervangen, in eerste instante niet gelukt, maar uit eindelijk wel, maar nu heb ik het idee dat de auto stottert en inhoud, maar als de auto eenmaal op snelheid is gaat het goed. De auto heeft op dit moment niet de acceleratie die die eerst had. Wat heb ik fout gedaan of wat kan het probleem zijn? Help!!
Ik vermoed dat jij je distributie niet precies goed gezet heb. Ik denk dat die één of een paar tandjes afwijkt van hoe die eigenlijk hoort.
inderdaad staat ie wel goed op tijd.
Loopt ie nergens aan?
Bijv bij je spanrol.
Staat ie niet te strak.
golf mkII 16v
04-11-2007, 14:19
Ontsteking niet goed.
Ga ik ook voor
Had er vorigeweek ook 1,distributie vervangen.
Distibutie goed en de ontsteking stond te vroeg
dank jullie wel, maar welke is de ontsteking en kan ik de stand, een tandje wijzigen door alleen het bovenste wiel te verdraaien, dus zonder alles weer los te maken?
golf mkII 16v
04-11-2007, 15:57
Wat voor motor is het[1300/1600/1800?
Wat voor motor is het[1300/1600/1800?
het is een 1600 benzine
ik weet niet of je er iets aan hebt. maar heb bij mn 1800 gti eerst de krukas en nokkenas goed gezet. toen de verdeler kap er af gehaald en het midden van de rotor gelijk gezet met het merkteken. riempje er om heen gelecht. verdelerkap er op. motor laten lopen. toen de ontstekeking los gedraait. en aan de verdelerkap een stukje verdraaid. hij moet namelijk een tikje voorbij het merkteken staan.
ik had namelijk na het zelfde probleem na het vervangen van de dis.riem. dus moest ook de onsteking opnieuw afstellen.
ik hoop dat je er iets aan hebt. succes er nog mee
mvg joris
dank je wel, Ik ga morgen maar eens kijken of dat de oplossing is.
In ieder geval bedankt, Joris
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.