View Full Version : Ik mis Pk'tjes
rolandrover
06-11-2007, 00:22
Dag broederschap van Vw techneuten en liefhebbers! :)
Ik heb een klein probleempje op te lossen :
voor mijn vriendin hebben we een nieuwe auto gekocht, uiteraard een VW omdat er naast de Range Rover ook nog iets min of meer betrouwbaars op de oprit moet staan ;)
Dus omdat ik zelf gek ben van 4x4 en ondertussen de rest van de familie haast ook, hebben we 4 jaar geleden een Golf Country gekocht, heerlijk autotje maar zo vond mijn vriendin net iets te opvallend ;)
Zodoende na enig speurwerk naar een leuke geschikte auto op een leuke Vw Golf Syncro gestuit (understatement ;) )
Maar nu! Alhoewel ze beide met een 1.8 zijn uitgerust heeft de nieuwe Golf III maar 90PK en haar oude scheurijzer ergens rond de 100, en dat verschil is merkbaar ondank dat de III vast iets zwaarder is natuurlijk.
In zoverre ben ik eruit dat de Country een Multipoint injectie heeft en de III een singlepoint,.klopt dat??
Nu zou ik graag met haar nieuwe auto weer rond die 100 pk uitkomen door eoa aanpassing. of meer natuurlijk! ;)
Maar wat zijn in dit geval de beste opties??
Ik kan jullie alles vertellen van LandRover maar over de VW hoor ik graag van jullie.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IAEET7SO.jpg
Het is dus een Golf III fulloptions Sycromet een VW Country subframe.
ik zal proberen een fototje in te voegen,..'t zijn namelijk leuke apparte wagentjes,.. en de nieuwe Golf zijn we ook heel erg blij mee :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ON84N4VE.jpg
btw,.. hoe kan het dat sommige lcd't van de klokjes (tijd en km) wegvallen? onwilekeurig zie ik halve cijfertjes :(
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZSY68F4.jpg
thanx alvast! :)
grtn
Roland
Http://rolandrover.mijnalbums.nl
Ah, die zelfbouw van Golfparts. Vraag me af wat het weggedrag van die wagen is. Opzich heeft het wel wat. Maar meende dat de achterkant er niet echt mooi uit zag?
Je hebt ook nog een Kever op zolder staan, wat ga je daarmee doen?
Op de voorkant op het onderblok staat wel de motorcode, daarnaast kan een foto ook wel handig zijn. Zelf zou ik zeggen een GTI motor plaatsen. Dat dat het makkelijkste is. Maar dan klopt je kenteken niet meer. Geen idee over en een Syncro met 2.0 GTI motor bestaat namelijk.
Golf3 country??? helemaal geweldig..
breadfan83
06-11-2007, 00:53
Welkom, en leuke auto's. Vooral de Golf 3 vind ik gaaf. Ben normaal niet zo'n 3 fan, maar dit heeft wel wat.
Je Golf 2 Country heeft trouwens een 1P blok met 98pk en digifant ontsteking.
Zeker weet ik het niet, maar ik denk dat je Golf 3 een RP blok heeft met monopoint injectie en 90pk.
rolandrover
06-11-2007, 01:13
Euh, ja die achterkant was niet al te super,
we hebben de auto meteenlaten 'aftuigen' en het reservewiel laten verwijderen. Hierbij is de achterklep opnieuw gespoten en ook een nieuwgespoten bumper geplaatst zodat de achterkant er even wast rustiger uitziet.de kentkenplaat natuurlijk weer in de klep. De koplampen waren leuk maar de richtingaanwijzers waren ontzictbaar overdag die zijn dus ook vervangen.
rijgedrag is uitstekend te noemen, en de vering niet te ahrd en niet te zacht.
ik zal eens naar de motorcodes kijken, een blokwissel ie misschien iets voor later en daarbij is koppel mij een stuk belangrijker dan pk's trouwens.
anyway zolang je vermogens toemane niet groter is dan 40% kan het zonder problemen en met niet meer of minder dan 4cilinders op benzine heeft de rdw er niets mee te maken zover ik weet.
ik kom bij jullie terug :)
oh ja en de kever,..als iemand er meer belang bij heeft dan ik mag hij of zij zich melden met een bod,..het is een complete 1200 kever met kenteken uit '74 dacht ik, welke uiteraard nieuwe vloerpanelen en kachelkanalen nodig heeft....was ooit bedoeld als leuk projectje, maar LR's en een koophuis ontnemen mij mijn tijd.
grtn en dank
RoLandRover
breadfan83
06-11-2007, 01:17
Ik dacht er net weer aan toen ik Ruben z'n post las. Toen ik met Martijn de witte Golf ben gaan ophalen zijn we die omgekatte country nog tegen gekomen. En inderdaad, die chroomzooi beviel me toen niet echt. Zat er niet ook een bullbar op?
rolandrover
06-11-2007, 01:30
Nope zit en zat er niet op,..
trouwens,..een een aangepast onderstel is wat anders als omkatten,..
is een golf III syncro en blijft een golf III syncro, op kenteken en op de weg. Carrosserie en motor zijn origineel met de bijbehorende kenteken papieren.
maar als je er anders over denkt laat maar weten dan kunnen alle verlaagde opgevoerde auto;s ook even langs bij de rdw voor een keuring???
grtn
Roy-16VT
06-11-2007, 01:31
HEt verschil tussen de 90 en de 100 Pk zit hem niet alleen in gewicht maar ook in aandrijflijn maar een 2.0 GTI erin zoals eerder werd geoemd, naar mijn ervaring een goed idee.
Inderdaad, voor de RDW en APK is het niet zo snel een probleem. Echter de verzekering. Die denkt er anders over.
breadfan83
06-11-2007, 01:39
Nope zit en zat er niet op,..
trouwens,..een een aangepast onderstel is wat anders als omkatten,..
is een golf III syncro en blijft een golf III syncro, op kenteken en op de weg. Carrosserie en motor zijn origineel met de bijbehorende kenteken papieren.
maar als je er anders over denkt laat maar weten dan kunnen alle verlaagde opgevoerde auto;s ook even langs bij de rdw voor een keuring???
grtn
Bedoelde het ook niet op een negatieve manier. ;)
rolandrover
06-11-2007, 18:24
Gelukkig maar :)
ennuh zo'n 2.0 blok lijkt me wel wat om ooit eens erin te knopen :)
een gewone 8 klepper van een passat oid lijkt me best al prima te noemen in dit geval.
iemand nog iedeen over de wegvallende cijvertjes in het display van de km stand?
grtn and many thanx,
Roland
Bedoelde het ook niet op een negatieve manier. ;)
martiepartie
06-11-2007, 19:38
heb ik ook soms, vooral als het buiten koud+vochtig is.
Ik gok dat er in je Golf geen RP blok ligt, maar een ABS (RP opvolger). Ook een 1.8i, met 90peekaa's.
Aparte bak! Kan het zijn dat deze auto een keer in een autoprogramma geweest is?? (heb ooit een golf3 'countryombouw' gezien in een programma waarin eigenaren van auto ruilen voor een weekend..)
rolandrover
06-11-2007, 19:50
Ja klopt, was in het programma PK, ik heb het ook gehoord en heb even gezocht: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=4289200&md5=4d4d7c663e59919da6efdb88b3435d50
auto is sindsdien wel ietwat veranderd, geen vento grille meer bv en dat lelijke reservewiel is niet meer. is een top-bakkie geworden!
nu nog een naam: Count-III misschien of VW Q3 ? ;)
zijn die blokjes te chippen misschien?
dus bij koud en vochtig weer? nu dus ;)
Countdrie is idd leuke naam..
ben ook wel benieuwd naar de rest van het wagenpark.
inclusief de rovers... (zie carcafé)
In de Golf 3 zit idd een monopoint injectie en de Golf 2 een multipoint.
Voor je gevoel is het verschil veel meer dan die 8 pk....bekend probleem.....de 90 pk wordt over het algemeen als erg sloom ervaren.
Ik heb voor beide motoren snelle chips waardoor het karakter echt positief verbeterd.
Deze chips kosten € 75,- incl. montage en afstellen.
rolandrover
09-11-2007, 01:42
Nice en een leuke prijs :)
wat verander je precies van de gemeten waarden voor de EFI?
zeer geinteresseerd :D
Roland
De kenvelden voor inspuiting en ontsteking zijn veranderd waardoor de motor levendiger aanvoelt en je dus meer vermogen krijgt.
De vermogenswinst ligt tussen de 10 en 15 pk afhankelijk van de staat van de motor.
Kwam ik jou vanmiddag tegen op de Kielsterachterweg tussen Wildervank en Hoogezand?
rolandrover
17-01-2008, 01:28
Was mijn vriendin denk ik,..
welke auto zag je??
GolfIII is vriendin
Range is ik.
Country II dat waren we samen,.is ook nog in ons midden en zoekt een goed nieuw baasje.
Werd ze gesleept door een Fiat Pinda? dan had ze net een kortsluiting onder haar dash gehad,... :( beetje shit maar gaat wel weer goed komen. een draad klem achter het gaspedaal oid,...
grtn
Roland
Kwam ik jou vanmiddag tegen op de Kielsterachterweg tussen Wildervank en Hoogezand?
Ik zag de Golf 3 Country....kon zo ff niet zien wie of wat er achter het stuur zat ;)
Ik reed in een donkerpaarse Golf 2
Ze werd niet gesleept, maar reed op eigen kracht richting Wildervank vanaf de rotonde.
Woon je in de buurt dan?
Groeten Rene
rolandrover
17-01-2008, 08:15
Kiel-W da's in de buurt
Pedaalemmer
17-01-2008, 09:12
Heel dik bedacht een golf drie country!
rolandrover
04-05-2012, 19:27
En nu is ie te koop!
staat op vraag en aanbod.
mvgrtn
Roland
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.