View Full Version : Ervaringen Xado?
SpiderClass
06-11-2007, 22:41
Beste VW-ers,
Heeft iemand ervaring met het spul van Xado (http://www.xado.nl) ?
Op moto italia (ja daar was ik :screwy: ) beweerde deze mensen dat je ovale cilinders weer rond krijgt en het cilinder wanden zou herstellen
Beschrijving van het product:
"Het product wordt in zeer kleine hoeveelheden toegevoegd aan de bestaande smeerolie. Via de olie komen de werkzame stoffen op de wrijvingsvlakken terecht, waar deze onder invloed van hitte en hoge druk een chemische reactie aangaan met het metaal. Op de wrijvingsvlakken vormt zich dan een metaalceramische laag die veel sterker en minder ruw is dan staal. Het nieuwe materiaal gaat diffusie aan met het oorspronkelijke metaaloppervlak waardoor één onlosmakelijke geheel ontstaat. Op deze wijze worden alle beschadigingen en slijtage plekken opgevuld..."
Ben benieuwd :rolleyes:
Vento Vice
06-11-2007, 22:44
Ik weet niet, maar ik geloof niet, dat een vloeistofje onder druk een keiharde onverslijtbare, gladde laag kan worden... Ik geloof er niet in!
SpiderClass
06-11-2007, 22:48
Oja bij komend verschijnsel:
verhoogt motorvermogen
verhoogt de compressie
vermindert geluid en viberatie
verlaagd het brandstofgebruik tot 15% en tot 30% stationair gebruik
verbeterd koude start
verlaagt giftige uitlaat gassen
verlengt aanzienlijk de levensduur van cilinder, zuigers en zuigerveren
En dat allemaal voor € 12,45 :eek:
Zouden ze moeten subsidiëren ;)
Ik wantrouw het product.. :rolleyes: Maar misschien dat jullie het kunnen bevestigen..
Het is inderdaad een feit dat overal waar de olie komt het onder de zuigers, in de cilinders het warmst is. Maar daar moet het dus reageren, door de hitte en wrijving alleen?
En als die reactie er dan is, dan is het daarna ook nog perfect glad. Juist wat zit er in zo'n flesje dan?
Maar als ik die website zie, niet eens een KvK nummer te vinden. Dan hoeft het van mij al niet meer...
apart is wel te noemen dat zoeken op Google toch een hoop positieve recensies toont, maar toch geloof ik er niks van ;)
SpiderClass
07-11-2007, 10:31
Maar als ik die website zie, niet eens een KvK nummer te vinden. Dan hoeft het van mij al niet meer...
Hoewel het verplicht is vanaf 1 januari 2006 dit op de website en in emails te hebben, is dat niet echt hetgeen dat me wantrouwd. De site en de stand die ze hadden zagen er redelijk proffesioneel uit, ik heb hier zelfs een brochure liggen die niet echt goedkoop oogt, daarbij zijn ze een BV. Voor dat je dit wilt opstarten moet je bij de notaris een akte laten maken, deze zal onder de neus van het ministerie van justitie komen.
Enfin als je meer wilt weten kan je de jaarstukken bij kvk aanvragen, omdat het een bv is ;)
Nee ik geloof niet dat het oplichters zijn, alleen de vraag is of dit zou werken? want ze verkopen nog veel meer vloeistofjes.. :D
SpiderClass
07-11-2007, 10:35
Als het mechanise ongeveer 40 to 50 uur heeft gewerkt (dat is ong. 1500-2000 km) zijn alle vlakken gerepareerd en optimaal op elkaar afgestemd. De behandeling is eenmalig en het behaalde resultaat is gegarandeerd voor 50000 km...
hoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat het spul werkt, zijn de mensen erg positief. als je de cijfers moet geloven gaat de motor er goed op vooruit na gebruik van dit spul. iemand van hier zou de proef op de som moeten doen, wie biedt zich aan?
Ik zou het er haast in gooien, maar de centen heb ik er niet voor. Daarnaast is mijn auto ook geschorst.
Als je dan bijvoorbeeld ook ziet dat ze aanraden om hun olie erin te kieperen (waarom -> geld). Of zou er toch een andere reden zijn?
Misschien iemand van t forum contact laten opnemen, en een stel ouwe forummers laten testen. small block, big, GTI, diesel. van alles wat.
tegen gereduceerd tarief, neem aan dat XADO zoiets wel zou willen, of nie? kan het naast die Saab rijders op de site. en veel mensen rijden toch ouwe VW, dus die willen horen of t werkt.
wie-o-wie?
neem trouwens niet aan dat die saab rijders met naam en club, de boel belazeren, dus why not?
SpiderClass
07-11-2007, 12:01
Maar hoe zie je dat voor je? Ik wil opzich wel testen, ik heb groeven in me 3e cilinderwand, dus die zouden opgelost worden, maar dat betekend dus dat ik 2000 km moet rijden dan de kop dr weer af (om te checken) en dan kost dat niet alleen € 12,45 maar ook nieuwe koppakking, kopbouten en kleppendeksel pakking etc.
Ik denk namelijk dat je het niet direct zal merken aan de rij eigenschappen van de auto.. :rolleyes:
smelten de zuigerveren dan niet aan de zuiger vast met dat goedje ? :D
SpiderClass
07-11-2007, 12:06
Als je dan bijvoorbeeld ook ziet dat ze aanraden om hun olie erin te kieperen (waarom -> geld). Of zou er toch een andere reden zijn?
Het spul zou ook in hun olie zitten, dus dan blijft je blok op 'deze' manier onderhouden..
SpiderClass
07-11-2007, 12:09
Hoe het precies werkt, kan je hier (http://www.xado.nl/images/stories/engine_3_nl.swf) zien :tongue:
Ik betwijfel ten eerste op het uberhaupt wel op de hele cilinderwand komt.
DIe dolle olieschraapveer zit er immers niet voor niets, die schraapt alles van de zuigerwand af, dus dat rare goedje ook lijkt mij?
Er zijn echter zoveel goedjes, ik heb laatst een spulletje gekocht om het tikken van kleppen te voorkomen, hij tikt echter nog steeds.
SpiderClass
07-11-2007, 15:03
DIe dolle olieschraapveer zit er immers niet voor niets, die schraapt alles van de zuigerwand af, dus dat rare goedje ook lijkt mij?
Ja maar dat is toch ook min of meer de bedoeling? waar die niet schraapt is het fout, daar blijft het spul dus zitten, toch!?
Om het even concreter te zeggen als er een snee zit zou hij alles van de wand afschrapen en zo in de snee zo dat deze opgevuld is en gelijk met de rest is...
Ja maar dat is toch ook min of meer de bedoeling? waar die niet schraapt is het fout, daar blijft het spul dus zitten, toch!?
Om het even concreter te zeggen als er een snee zit zou hij alles van de wand afschrapen en zo in de snee zo dat deze opgevuld is en gelijk met de rest is...
Ik weet niet in hoeverre die schraapveer meevormt met de cilinderwand.
Ben nou wel benieuwd of dit spulletje inderdaad zijn werk gaat doen of niet.
Die vormt zoveel mogelijk mee, maar als die cilinder ovaal is, word het al een stuk moeilijker. Daarnaast de groeven die verticaal zijn en 0,1mm breed zijn zorgen wel voor compressie verlies, daar kan die zuigerveer niet in komen. En dat goedje moet dat opvullen als een soort hitte bestendig plamuur.
En die link, die pagina die geopend word geeft bij mij een foutmelding en verder is dit wit. Geen filmpje o.i.d. te zien :(
SpiderClass
07-11-2007, 23:28
En die link, die pagina die geopend word geeft bij mij een foutmelding en verder is dit wit. Geen filmpje o.i.d. te zien
Het is een Flash filmpje, dus je hebt waarschijnlijk een flashplayer nodig. Deze kan je hier (http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BIOW) downloaden (ook handig voor andere sites)
Jurgen Santana
07-11-2007, 23:38
Er zijn echter zoveel goedjes, ik heb laatst een spulletje gekocht om het tikken van kleppen te voorkomen, hij tikt echter nog steeds.
Dat goedje is ervoor om vervuilde hydraulische klepstoters te reinigen. Alstie echt versleten is moet er gewoon een nieuwe in.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=54198&sid=5d1c0e6e3824a0e357190ebd9a31b73d
Vento Vice
10-11-2007, 10:16
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=54198&sid=5d1c0e6e3824a0e357190ebd9a31b73d
quote uit dat forum: ....
Geplaatst op 11 Okt 2007 13:29 door kees dijk:
Ik wil even laten weten dat ik erg tevreden ben over XADO in mijn motorblok van de Bedford met Opel 2.0S motor. Het blok is na 500 km met XADO echt stiller, sneller, start beter/sneller.
Het blok draait gewoon veel en veel mooier, stationair en ook op toeren.
Ik wil ook dit melden omdat ik toch wel einige autotechnische kennis heb en niet alleen maar op de "natte vinger"deze waarnemingen doe. Een 30 jaar geleden heb ik een tijd in een Citroen garage gewerkt. ben daarna ander werk gaan doen, maar heb nog wel een deel van de kennis in huis en voor eigen gebruik bij gehouden.
Dus, XADO werkt echt.....
Hahaha! zeker aandelen in Xado
Is eersteklas tellsell spul, natuurlijk werkt dat spul niet!
evilnyntje
10-11-2007, 14:51
Ik weet niet of het placebo effect ook invloed heeft op auto's :)
SpiderClass
10-11-2007, 16:32
We zoeken nog steeds iemand (zonder XADO aandelen) die het ooit eens heeft gebruikt :rolleyes:
Hahaha! zeker aandelen in Xado
Even goed lezen, hij heeft bij Citroën gewerkt, hij heeft dus geen aandelen in Xado, hij is gewoon dom.
Berserker
12-11-2007, 08:35
Even goed lezen, hij heeft bij Citroën gewerkt, hij heeft dus geen aandelen in Xado, hij is gewoon dom.
Hoezo is dat dom, je bent iig verzekerd van werk :D ..
sander_beer
12-11-2007, 20:07
als je eens kijkt wat ze verkopen ;-)
zelfs anti mist in een spuitbusje
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.