View Full Version : Hoe groot is het verschil tussen FK en KW schroefsetjes?
Joey_G40
07-11-2007, 22:19
Heb een vraag heb een schroefset van fk gevonden Nieuw voor 720 euro en een setje KW's Nieuw voor 960 Euro, Nou is mijn vraag wat is nou echt het verschil tussen die 2 ? Hoop dat jullie me kunnen helpen een keuze te maken :)
Alvast bedankt .Gr Joey.
Edition-Blue
07-11-2007, 22:28
Ik heb een fk schroefset onder mn golf 2.
Ben er zeer tevreden over, niet heel stug !
Maar de verschillen durf ik je niet te zeggen.
Golf-classic
07-11-2007, 22:35
neem die fk maar die ook regelbaar in hardheid zeker
die k gehad heb voor de polo was dat toch
Ik rij nu al meer dan 3 jaar met een kw 2 inox set (onder de vario) en dat rijdt echt super, zit precies op de rand van comfort en stug, ik ben er zeer tevreden mee, met FK heb ik zelf geen ervaring.
Ik weet wel dat veel belgen voor kw kiezen voor het ultra-lage en het comfort.
Jurgen Santana
07-11-2007, 23:01
Mijn FK schroefset kon al vrij snel de prullenbak in, mijn KW set rijd ik zeer tevreden mee rond:D
sander_beer
07-11-2007, 23:26
ik heb eens een 2e hands set van kw gehad maar vond die niet stug genoeg
toen fk gekocht en die is wat stugger
moet wel zeggen die 2e handse waren 2 jaar oud en zagen er wel nog beter uit als 2 jaar oude fk
maar ben toch nog tevreden over fk
Mijn FK schroefset kon al vrij snel de prullenbak in, mijn KW set rijd ik zeer tevreden mee rond:D
zelfde hier. fk is toch niet te vergelijk met kw.
Pedaalemmer
08-11-2007, 08:39
Dus KW is the way to go?
de inoxline van kw. maar de schroefset die ruud fridolin eronder heeft hoor ik ook hele goede verhalen over
KW is wel betere kwaliteit..en daar betaal je ook wat meer voor..
knarfmk1
08-11-2007, 10:07
de inoxline van kw. maar de schroefset die ruud fridolin eronder heeft hoor ik ook hele goede verhalen over
was dat intrax?
ik rij zelf overigens met KW en ben zeer tevreden! Zeer goede wegligging maar toch nog comfortabel
ik rij zelf overigens met KW en ben zeer tevreden! Zeer goede wegligging maar toch nog comfortabelSame here!, verder is het behoud na langer gebruik ook niet onverstandig om mee te nemen in de overweging. De inox versie is daarin een echte krachtpatser, even over vegen met een doek en het is weer als nieuw!
Berserker
08-11-2007, 10:40
was dat intrax?
Vriend van hem heeft een bedrijfje die ze zelf geheel naar wens maakt, het zal vast en paar knaken kosten maar dan heb je ook wat...
Ik heb zelf de FK set onder dezelfde G40 als jou, rijdt aardig, niet heel stug zoals de meeste zeggen, maar kwaliteit is wel ver te zoeken, na een jaar rijden, en normaal onderhouden zag het er al verrot uit....
KW is gewoon vele malen beter, en rijdt ook net iets lekkerder....
Shit, dit lees ik nu. Laast een FK set gekocht. Jammer, doe ik niks meer aan.
Jazzblue
08-11-2007, 12:29
Volgens mij gaat de KW set ook iets lager als het FK set:D, ook niet geheel onbelangrijk.
jettaracing
08-11-2007, 19:40
Nou moet ik toch zeggen dat ik WEL erg tevreden ben over m'n FK schroefset !
Het lijkt me namelijk ook niet dat een set ,die 720 euro kost , binnen de kortst mogelijke tijd in de prullenbak kan :eek:
Ik rijd er al zo'n 5 jaar mee ,en vind de set goed comfortabel ,en die van mij kan nog zo'n 7 cm zakken kwa schroefdraad ,dus laag genoeg kan hij ook makkelijk .
Ik heb me er al vaker over verbaasd dat FK vaak word vergeleken met b.v een raceland set of catec setje's ,maar de kwaliteit is wel beduidend beter !
Maar KW is natuurlijk ook een goed merk ,al heb ik daar geen persoonlijke ervaring mee ,maar ken wel verschillende jongens die daar mee rijden ,en die zijn daar ook positief over .
In ieder geval ben ik dus wel tevreden over fk ,zowel de vaste sets ,als de schroefsets !
Joey_G40
08-11-2007, 23:00
Oke bedankt voor alle info mannen ,denk dat ik toch maar voor kw ga ,hou wel van dat gestuiter en laagte :D ,Zal laten weten als ik ze heb :)
Gr joey
Niet vergeten dat een Polo (86(c)) geen losse fusee heeft, en dus de complete poot wordt aangepast: Daarom zijn de setjes voor een Polo vele malen duurder, en bestaat er geen echte inox set voor de Polo (de voorpoten blijven gewoon ' ijzer '.). Als je toch nieuw aanschaft, doe het dan direct goed. KW, Sachs of VWM ofzo..
Berserker
09-11-2007, 09:06
Ik denk dat voor Polo een schroefsetje best overbodig is, gewoon een goeie vaste set is velen malen goedkoper, je kunt er misschien 3 kopen voor de prijs van een schroefset, en je kunt uit meerdere merken kiezen...
Joey_G40
09-11-2007, 16:59
Ik denk dat voor Polo een schroefsetje best overbodig is, gewoon een goeie vaste set is velen malen goedkoper, je kunt er misschien 3 kopen voor de prijs van een schroefset, en je kunt uit meerdere merken kiezen...
Jah oke daar heb je gelijk aan maar ik wil zo laag mogelijk met de polo het wordt ook geen dagelijkse auto meer . En ik ben niet echt tevreden over de vaste setjes heb er al 2 lek gehad in 1 jaar die waren van g&m !oke anderen zoals kw vaste sets zouden natuurlijk ook wel veel beter zijn maar het gaat mij ook meer om de laagte omdat ik met mn 13" velgjes met 60/60 verlaging .nog zon 1.5 centimeter speling heb tussen de wielkast en de velgen.
richard-polo
13-11-2007, 16:32
jij moet niet zoveel denken ;)
ik heb mijn kw set al jaren en ben en blijf er zeer tevreden over..
voor mij niks anders meer.
Berserker
14-11-2007, 08:07
Joah en hoevaak schroef jij m omhoog of omlaag???
Mijn heb ik nu op een goeie hoogte, extreem laag is eigenlijk ook alleen voor showwagens en dat hoeft voor mij eigenlijk niet meer zo, als het maar een goeie wegligging heeft...
Zeg ook niet dat ik nooit een schroefset zou kopen, alleen dat t voor een polo toch wel een behoorlijke investering is en er toch wel andere goeie alternatieven voor zijn...
richard-polo
14-11-2007, 19:15
ik heb(had want de polo is in restauratie) hem meestal op de laagste stand ma dan nog wel met de stelveer dus eigenlijk kon die nog lager ma dat lukte niet met 13inch rsl..
ik heb vaak last van m,n rug en nieren gehad ma dat nam ik graag op de koop toe...
de set die ik heb is variant 1 ma is echt kei en kei hard.. ma dat hoekt lekker hoor:-)
Ik heb over de laagte en stugheid ook helemaal niks te klagen van de FK set, maar gewoon de kwaliteit, gauw roest, en veren rotten in mijn geval helemaal weg, en der word NIET mee in de sneeuw periode gereden...
@ Folkie, schroefset is echt niet overbodig, als je veeeel wisselt tussen velgen en ook de grootte, dan kun je tenminste schroeven, ipv ander setje kopen... :rolleyes:
Berserker
19-11-2007, 14:36
Ik heb over de laagte en stugheid ook helemaal niks te klagen van de FK set, maar gewoon de kwaliteit, gauw roest, en veren rotten in mijn geval helemaal weg, en der word NIET mee in de sneeuw periode gereden...
@ Folkie, schroefset is echt niet overbodig, als je veeeel wisselt tussen velgen en ook de grootte, dan kun je tenminste schroeven, ipv ander setje kopen... :rolleyes:
en hoe vaak wisselen jullie van velg?? ik ook wel genoeg hoor, maar hoef daarvoor de auto niet steeds te verstellen...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.