View Full Version : dispuut met gemeentebelastingen
lang verhaal maar ik ben al dik 2 jaar in dispuut met de gemeente over 2 parkeerboetes. Beide boetes heb ik gekregen in mn eigen straat waar ik gewoon een parkeervergunning heb. Vele bezwaren en verhogingen later kwam ik vannacht thuis en trof ik dit aan
http://www.volksforum.com/albums/files/7/Img_5373.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/Img_5374.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/Img_5376.jpg
Dus ik bel dat 06 nummer..
absolute aanrader!!! het was inmiddels half 2 snachts en het bleek het persoonlijke nummer van de klemzetster te zijn. En die nam dus ook gewoon heel slaperig op.
Nu 2 vragen. Iemand ervaring hiermee? als ik nu nog steeds weiger te betalen, slepen ze hem dan weg? Die muts vannacht wilde er geen antwoord op geven.
Zit er namelijk over te denken om maar weer eens een brief te schrijven met mijn inmiddels 34 pagina dosier erbij.
vraag 2: Als jullie zo ook geen antwoord weten. kunnen jullie dan midden in de nacht ook even naar bovenstaand nummer bellen om het antwoord te vragen? ;)
ohja, en als ik zelf de klem verwijder, hoeveel problemen heb ik dan??? Heb net even gekeken en dat ding is er echt met 5 minuten af zonder schade aan wiel nog klem.
jij hebt toch geen klem gezien, of wel? ;)
Pedaalemmer
08-11-2007, 08:31
ohja, en als ik zelf de klem verwijder, hoeveel problemen heb ik dan??? Heb net even gekeken en dat ding is er echt met 5 minuten af zonder schade aan wiel nog klem.
LOL
Klem niet verwijderen je krijgt problemen ermee...om hoeveel geld gaat het? Het is vaak verplicht bij boetes om eerst te betalen en pas daarna mag je bezwaar indienen. Het is niet bij alle boetes zo. Maar iig praten we hier over 200 euro of over 20 euro? in beide gevallen zou ik het gewoon betalen.
het begon voor het eerste bezwaar met twee boetes van 45 euro per stuk. inmiddels is het 289 nogwat. en die klem weet ik nog niet, jojo's bij gemeentebelastingen nemen telefoon nog niet op.
robertjan007
08-11-2007, 09:04
Zal vannacht even bellen ;)
rechtsbijstand inschakelen!
Patrick86
08-11-2007, 09:46
rechtsbijstand inschakelen!
Je haalt me de woorden uit de mond..
En met z'n allen bellen kan natuurlijk nooit kwaat :cool:
is toch onmogelijk?
vergunning achter je raam en een boete erop? of zit t net anders in elkaar???
ik heb wel eens in 1 nacht, 3 bonnen gekregen omdat ik perongeluk met 2 wielen op de stoep stond, en dat mag gewoon niet (ook niet met vergunning).
heeft me uiteindelijk veel knaken gekost, als het parkeerbedrijf je echt wilt naaien (omdat je een stinkende rotte rokende golf2 hebt), dan word je gewoon genaaid.
ik heb uitvoerig met de officier gecorrespondeerd, maar het kwam echt niet goed
BAh die kleuren "vloeken"
nou net een half uur aan de foon geruzied, ze weigeren m'm bezwaar opnieuw in behandeling te nemen tot de boete betaald is.
Denk dat ik nu de boete ga betalen en beslag ga leggen op de wielklem.
die dingen lijken me namelijk ook niet echt gratsi,...
1982kameiX1
08-11-2007, 12:41
ik heb een vergunning van 50 euro in het jaar (centrum enschede) en ik had een bon van 50. de vergunning lag namelijk op het dashboard, ipv geplakt op de ruit. woon er al 2 jaar, en de auto staat er ook al 2 jaar, maar die (piep)o's willen dat ik een sticker op mijn auto ga plakken.
maar goed na lang verkeer met brieven en telefoon hebben ze hem verlaagd naar 25 euro. omdat ze me wel gelijk gaven maar de parkeeragent ook wel een punt had dat hij niet met zijn zaklampje wilde gaan zoeken in de auto naar de vergunning,
ach ja, je moet je afvragen hoeveel tijd je wil besteden aan het halen van je recht. beleefd blijven helpt ook vaak moet ik zeggen.
(auwtsj, 289 euro, ik hoop niet dat je golf naar de veiling gaat, zowel, bel ff, dan koop ik hem voor 289, gheghe :D )
vw dennis
08-11-2007, 15:02
Zou die wielklem er lekker afhalen, en ze krijgen hem dan pas terug als er serieus naar de zaak is gekeken.
breadfan83
08-11-2007, 15:08
Haal de wielklem er gewoon af, en bel je dat nummer vannacht helemaal overstuur op met de melding dat je wielklem gejat is. :D
ghehe....moet ineens denken aan dat fragment van Wielklem en Co....van die kerel met z`n vento die over z`n eigen wielklem heen rijdt....
kut voor je Jaap...
Zou die wielklem er lekker afhalen, en ze krijgen hem dan pas terug als er serieus naar de zaak is gekeken.
dat is het nieuwe plan. wielklem als borg voor mn 290 euro..
Heb je een rechtsbijstandverzekering, zou ik daar sowieso even gebruik van maken. Of ga even naar de rechtsbijstandwinkel, die zit vlakbij 't Zuidplein.
jetta mk1 '82
08-11-2007, 16:16
had je die vergunning wel zichtbaar in de auto toen je die bon(nen) kreeg !?
als je de klem verwijdert wel je auto (ver)weg zetten want de kant bestaat dat ze hem wegslepen !
succes met de afhandeling !!!!
gr. Martijn
p.s. mag er al gebeld worden :D :D :D ??
had je die vergunning wel zichtbaar in de auto toen je die bon(nen) kreeg !?
dat doet voor het bezwaar niet eens ter zake aangezien er in hun algemene regels staat dat dit soms kan voorkomen (omdat hun parkeerwachters hetzelfde IQ hebben als hun parkeermeters) en dat iedereen daarom 1X per jaar recht heeft op kwijtschelding.
jetta mk1 '82
08-11-2007, 20:02
dat doet voor het bezwaar niet eens ter zake aangezien er in hun algemene regels staat dat dit soms kan voorkomen (omdat hun parkeerwachters hetzelfde IQ hebben als hun parkeermeters) en dat iedereen daarom 1X per jaar recht heeft op kwijtschelding.
maar dan zit je dus nog met die 2de bekeuring in je maag :( !?
maar kwijt scheld is dat na betaling of er voor ?
gr. Martijn
(omdat hun parkeerwachters hetzelfde IQ hebben als hun parkeermeters). :woowoo: :woowoo: :D :D
maar dan zit je dus nog met die 2de bekeuring in je maag :( !?
nee was in 2004 en 2005 en zelfs nog in 2 verschillende sectoren (ben verhuisd in 2004)
MMgolfnut1
08-11-2007, 21:04
Je hebt zeker Marjolein of Marloes aan de lijn gehad? :D
G-eert-40
08-11-2007, 21:09
weer zo'n typisch voorbeeld van 'ik heb een k*tavond, hoe zal ik is iemand gaan irriteren'. in het vervolg gewoon heel brede velgen monteren, dat ze zo'n wielklem niet eens kunnen plaatsen ;)
wel kijken als ze de klem erafhalen, of er geen krassen op je velg zitten. zoja, een rekening terug sturen naar de gemeente.
hoop dat het goed voor je afloopt.
grtz
Je hebt zeker Marjolein of Marloes aan de lijn gehad? :D
bahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Marloes ja... :D
Heb je niet de mogelijkheid om nog ergens 3 klemmen te lenen? ;)
MMgolfnut1
08-11-2007, 21:51
Dat dacht ik al. Is een collega van me. 3x raden dus waar ik werk :D
Gewoon betalen is de beste optie. Weer verder met je bezwaar, contact opnemen met de afdeling Communicatie (als je gegevens nodig hebt, hoor ik het wel) en de ombudsman inschakelen, indien Communicatie niet prettig meewerkt.
Gewoon betalen is de beste optie. Weer verder met je bezwaar, contact opnemen met de afdeling Communicatie Je zult er vast en zeker ervaring in hebben.
Maar waarom moet je eerst betalen en DAN doorgaan met je bezwaar. Is dit niet een beetje scheef? Als je in je gelijk staat zou ik juist niet toegeven.
tis de enige manier.. kan wel zo doorgaan, maar duurt nu al 3 jaar.. en zolang laten ze hem niet staan,. heb een brief dat hij in december verkocht zou worden...
Dan heb je inderdaad erg weinig keuze :(
danielle
09-11-2007, 07:53
Ik heb het in Rotterdam ook 2x gehad. Bekeuring terwijl de vergunning gewoon zichtbaar achter de ruit lag. Boete betaald en gelijk bezwaar aangetekend. Kopie vergunning, kopie rijbewijs en kopie kentekenbewijs erbij. En binnen de kortste keren had ik het geld weer terug op mijn rekening en een excuusbrief erbij.
Tiefleger
09-11-2007, 22:36
weer zo'n typisch voorbeeld van 'ik heb een k*tavond, hoe zal ik is iemand gaan irriteren'. in het vervolg gewoon heel brede velgen monteren, dat ze zo'n wielklem niet eens kunnen plaatsen ;)
wel kijken als ze de klem erafhalen, of er geen krassen op je velg zitten. zoja, een rekening terug sturen naar de gemeente.
hoop dat het goed voor je afloopt.
grtz
Of je koopt de zelfde velg ergens op de sloop, en die helemaal beschadigen, en die dan even op de auto zetten met de klem erop. En dan een rekening sturen.
René (Tiefleger)
Ik heb het in Rotterdam ook 2x gehad. Bekeuring terwijl de vergunning gewoon zichtbaar achter de ruit lag. Boete betaald en gelijk bezwaar aangetekend. Kopie vergunning, kopie rijbewijs en kopie kentekenbewijs erbij. En binnen de kortste keren had ik het geld weer terug op mijn rekening en een excuusbrief erbij.
ja zo heb ik het ook al 2 keer gehad... en deze keren dus niet..
ben in bezwaar gegaan.. niks meer gehoord, er vanuit gegaan dat het goed was, en toen kwamen de verhogingen...
MMgolfnut1
10-11-2007, 00:50
Je zult er vast en zeker ervaring in hebben.
Maar waarom moet je eerst betalen en DAN doorgaan met je bezwaar. Is dit niet een beetje scheef? Als je in je gelijk staat zou ik juist niet toegeven.
Ook al heb je gelijk, het invorderingsproces gaat gewoon door. Je trekt aan het kortste einde (in eerste instantie).
Machtsmisbruik... Ze raken verstopt in hun eigen regels en hun eigen belangen verstrengelen zich er dan ook nog eens in, want zij voelen zich gekrenkt en zijn dan al helemaal niet meer in staat tot redelijk onderhandelen of zelfs het normaal opvolgen van regels die ook hun opgelegd worden! Gelukkig niet mijn zaak, zou er enorm pissed van worden...
Suc6 ermee Tjaap... en triest dat betalen de enige oplossing is...
MMgolfnut1
11-11-2007, 01:46
Machtsmisbruik... Ze raken verstopt in hun eigen regels en hun eigen belangen verstrengelen zich er dan ook nog eens in, want zij voelen zich gekrenkt en zijn dan al helemaal niet meer in staat tot redelijk onderhandelen of zelfs het normaal opvolgen van regels die ook hun opgelegd worden! Gelukkig niet mijn zaak, zou er enorm pissed van worden...
Suc6 ermee Tjaap... en triest dat betalen de enige oplossing is...
Idd man! Ze zouden ze allemaal aan de hoogste boom moeten opknopen! :thumbup:
laat ze maar n rechtszaak aanknopen, kijken hoe ze dan afdruipen, en je kan altijd ook nog met TROS Radar gaan dreigen en dat je de rijdende rechter in gaat schakelen, gewoon boel heisa maken schrikt nog wel es af ;)
martiepartie
11-11-2007, 10:51
Zo heel sterk sta je niet; het is nu eenmaal zo dat je pas na het betalen van je boete in beroep kan gaan.
nederland ooo nederland ............
vw dennis
11-11-2007, 13:41
Is je wielklem eral af?
http://www.youtube.com/watch?v=HtLEe0S2Dp4
Hij is al oud, maar wel handig :D
Jurgen Santana
11-11-2007, 14:43
en je kan altijd ook nog met TROS Radar gaan dreigen en dat je de rijdende rechter in gaat schakelen, gewoon boel heisa maken schrikt nog wel es af ;)
Jij bent een echte menace :D
Berserker
12-11-2007, 09:05
Jij bent een echte menace :D
http://www.gorila.sk/i/imgs_orig/393/6393.jpg
:D
G-eert-40
12-11-2007, 09:25
de wayan brothers...hahaha. is een leuke film!
grtz.
Lekker verhaal dan...
Klik anders ff op mijn onderschrift, als je daar al niet bent geweest.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.