View Full Version : he heeft iemand ervaring met het cleanen van achterklep en bumpers
gtipower
03-07-2004, 16:59
he iedereen
heeft iemand van jullie een idee hoe je een achterklep en bumper het mooiste kan cleanen en hoe je het probleem oplost als je, je achterklep gecleand hebt en audi klinken gemonteerd hem zonder sloten hoe kom je in je auto als je cv het niet meer doet
WIE WEET ER MISCHIEN EEN WEBSITE?
laat het weten. later
gtipower
06-07-2004, 20:06
sombody
he iedereen
heeft iemand van jullie een idee hoe je een achterklep en bumper het mooiste kan cleanen en hoe je het probleem oplost als je, je achterklep gecleand hebt en audi klinken gemonteerd hem zonder sloten hoe kom je in je auto als je cv het niet meer doet
laat het weten later
heb over een tijdje een half dichte achterklep te koop, met ingebouwde opener die werkt op de hendel van de achterwisser, omdat deze er niet meer op zit. Werkt dus niet op de CV maar met een elektrische ontgrendeling
Johan Fire and Ice
06-07-2004, 21:08
ja maar als je geen sloten meer in je auto hebt en je Cv werkt niet heb je ook weinig aan dat hendeltje
noodschakelaar maken in je motorruimte, kun je van buitenaf eenvoudig openen. Of ergens anders onder de auto een schakelaar maken die er voor zorgt dat er of een deur of je klep open gaat. Stijn had bijv op zijn blauwe helemaal geen sloten meer, had ook noodcircuit, met extra accu zelfs
die klep die jij te koop hebt is wel voor een mk2... dus daar heeft hij niks aan...
okee :) Dan stel ik voor om een lijst van CULT te nemen, die is strak maar toch met slot :)
VolkswagenRacing
07-07-2004, 15:22
Iemand nog een tip voor het strakmaken van de bumpers? Ben eigenlijk wel nieuwschierig hoe jullie daar over denken :)
gtipower
07-07-2004, 16:40
ja ik ook wel ga het toch zelf doen heb de tijd er wel voor
Wat betreft de bumper, denk dat glssvezelmatjes het beste gaat, dat hecht het beste op kunstof en is het meest stevig.
een vriend van mij heeft zijn bumpers van zijn 3 idd gecleand met glasvezelmatjes, het ziet er best goed uit moet ik zeggen, de bumpers zijn nog niet fatsoenlijk gespoten maar volgens mij gaat het er wel leuk uitzien. alle naden en de knipperlichten eruit.
Pedaalemmer
07-07-2004, 19:03
kwil dat ook bij me g60 bumper helemaal zonder knipper lichten...maar waar laat je ze dan?
gtipower
07-07-2004, 19:11
kwil dat ook bij me g60 bumper helemaal zonder knipper lichten...maar waar laat je ze dan? IDee in de koplampen moet je wel weten waar anders komt het niet meer uit, als je voor de apk komt,dan is het lichtbeeld niet goed en betekend afkeur, ik weet niet als jij nog verstralers in de gril hebt hier kun je ze wel in doen zonder dat hij word afgekeurd.
ziemaar succes
gtipower
07-07-2004, 19:15
Ik heb ook weleens wat gehoord over repairkit (ik zal niet weten wat dit is) en daar over de bekende glasvezel matjes maar weet iemand ook een site waar dit beschreven word heb er ooit een gezien maar kweet het adres niet meer.
Pedaalemmer
07-07-2004, 19:25
bij de praxis kun je ook gewoon van bison een setje glasvezelmatjes met hars en kwastje halen voor nog geen 10 euro...dan heb je ruim genoeg voor je bumpert
gtipower
08-07-2004, 17:12
Ja maar dan zou je eerst een ondergrond moeten hebben en de vraag waar maak ik het van? Ideen welkom.
Ga dus ook binnenkort mijn bumpers gladmaken,knipperlichten heb ik nu in mijn koplampen zitten,deze zaten er al in toen ik ze kocht (IN-PRO) en was ook geen probleem voor de apk!
gtipower
10-07-2004, 18:48
Ga dus ook binnenkort mijn bumpers gladmaken,knipperlichten heb ik nu in mijn koplampen zitten,deze zaten er al in toen ik ze kocht (IN-PRO) en was ook geen probleem voor de apk!
thanks zal kijke als ik ook zoiets kan krijge weet je misschien al hoe je het gaat aanpakken?
Pedaalemmer
12-07-2004, 08:20
golf3?
je kan toch ook een stuk plastic ergens van uitsnijden ten grootte van het stuk dat je dicht wil hebben en dat met een soldeerbout (dan smelt het plastic een beetje) erin 'lassen'... ken wel iemand die dat ook zo heeft gedaan, is net zo sterk als de rest van de bumper
deze was mn vrouwtje,
uitsparing van knipperlicht hebben we ander stuk kunststof ingezet
eerst gekit met ruitenkit en daarna de naden en de achterkant met polyester vol laten lopen...
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5804&mode=normal
Pedaalemmer
23-07-2004, 09:01
http://img50.exs.cx/img50/9111/wolfsburgvet.jpg
maar waar laat ik in godsnaam me knipperlichten
http://img50.exs.cx/img50/9111/wolfsburgvet.jpg
maar waar laat ik in godsnaam me knipperlichten
hmmm in je mistlamp???
deze van jou??mooie auto!!
Pedaalemmer
23-07-2004, 10:06
nee is niet mijn auto. maar in de mistlampen onder is lijkt mij te laag en ook geen ruimte in de mistlamp.
VolkswagenRacing
23-07-2004, 11:14
Ployester en glasvezel matjes op een ABS plastic bumper :S
Heeft er iemand foto's van een auto waar het na een zomer en een winter er nog steeds netjes op zit?
Glasvezel/polyester/abs plastic zetten namenlijk anders uit bij temperatuurs wisselingen. Soms alleen een scheurtje in je lak, soms heel t stuk er in 1x uit.
Smeren vind ik geen oplossing, dan eerder lassen. Kunstof repair sjit werkt volgens mij ook. Alleen kost flink wat, en als je de naad uit je g60 bumper wilt hebben kan je wel een liter gaan halen denk ik.
Niemand nog andere ideën?
Ployester en glasvezel matjes op een ABS plastic bumper :S
Heeft er iemand foto's van een auto waar het na een zomer en een winter er nog steeds netjes op zit?
Glasvezel/polyester/abs plastic zetten namenlijk anders uit bij temperatuurs wisselingen. Soms alleen een scheurtje in je lak, soms heel t stuk er in 1x uit.
Smeren vind ik geen oplossing, dan eerder lassen. Kunstof repair sjit werkt volgens mij ook. Alleen kost flink wat, en als je de naad uit je g60 bumper wilt hebben kan je wel een liter gaan halen denk ik.
Niemand nog andere ideën?
we hebben de polyester alleen gebruikt als soort van plamuur, werkt perfect ook na 3 winters:)
miquelvr6
26-09-2004, 19:17
ik zou gewoon plastic lassen.. word het mooist denk ik... heb het zelf ook laten doen en ben zeer tevreden over het resultaat... zie foto
http://img74.exs.cx/img74/2121/nieuwelook.jpg
let niet op de "geplette"vliegen
Jurgen Santana
26-09-2004, 19:39
nee is niet mijn auto. maar in de mistlampen onder is lijkt mij te laag en ook geen ruimte in de mistlamp.
Je kunt de knippers van een Golf 3 in je mistlampopeningen maken. Deze passen vrij goed!
VolkswagenRacing
26-09-2004, 22:34
Maar de naden in je golf 2 g60 bumpers kan je niet dicht lassen. Daar moet wel wat in. Maar wat :S Ik zat zelf mischien te denken aan lijm uit een lijmpistool (smeltlijm). Iemand hier ervaring mee?
Michiel86c
26-09-2004, 22:37
Ik heb knipperlichten gemaakt van LED-jes in mijn mistlampen. Best netjes maar voor het praktische eigenlijk iets te laag.
gewoon bumper van afbraak halen, lijntje uit slijpen en met een soldeerbout in lassen.
VolkswagenRacing
08-10-2004, 18:01
Lijntje in lijntje? Dat word toch nooit netjes?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.