Log in

View Full Version : Deurslot vast??

Christiaan
15-11-2007, 07:43
Ik ben gisteren bezig geweest met de c.v. in mijn Golf II. Bijrijders kant was al ingebouwd, alleen de bestuurderskant moest nog. (zo'n universeel setje).

Alles ingebouwd, getest voordat ik het deurpaneel weer terug zou plaatsen. Niks aan het handje, alles werkte prima. Boel dichtgebouwd, nog een keer testen, en ja hoor....

De het slot wordt wel ontgrendeld, maar blijft "half" dichtzitten (zelfde stand, als je je deur net niet hard genoeg dichtgooit. . Ik krijg de deur dus verder ook niet open, niet van binnen, niet van buiten. Best lastig als het de bestuurdersdeur is.

Maar, hoe kom ik nou bij het slot, of hoe krijg ik de deur open? Deurpaneel, de schroefjes ervan kan ik niet bij... Iemand een tip? Of zie ik iets over het hoofd?

Christiaan
15-11-2007, 19:38
Zou er misschien iets afgebroken kunnen zijn, of wordt de deur niet goed ontgrendeld? Ik heb het idee dat het slot niet ver genoeg open gaat.

Maar ja, ik kom er (op dit moment) niet echt meer bij... of ik moet m'n deurpaneel gaan slopen...

Djinn_4fun
15-11-2007, 19:57
Ik neem aan dat je het pinnetje al geprobeerd hebt en met je sleutelhet slot te ontgrendelen?

Gaat het motortje van de cv niet ver genoeg omhoog?
Misschien je raam omlaag draaien en met een lang stuk metaal wat proberen open te krijgen?

Djinn_4fun
15-11-2007, 19:58
gaat het pinnetje wel weer omlaag als je de vergrendeling 'in' zet?

Christiaan
15-11-2007, 20:23
Met het pinnetje kan ik de deur op slot doen, en ook weer van het slot afhalen. Ook werkt het pinnetje op de cv, gaat netjes omhoog en omlaag. Om het moment dat de deur op slot zit, zit 'ie ook echt dicht. Maar zou dat het kunnen zijn, dat 'ie niet ver genoeg omhoog gaat? Ik hoor toch duidelijk een "klik" als ik deze omhoog / naar beneden haal.

Djinn_4fun
15-11-2007, 20:35
Het zou kunnen dat hij net niet ver genoeg gaat om ontgrendeld te worden

martiepartie
15-11-2007, 21:43
bij mijn polo kwam de as van het motortje (die het slot ontgrendeld) tegen mijn raam aan. het raam blokkeerde een volledige 'slag' van het pompje/motortje, waardoor de deur niet van het slot kwam.

Na een beetje verbuigen van de universele stangen (connectie van motor naar slotstang) verhielp dit probleem!