PDA

View Full Version : Pidi Goes Ol' Skool


Pidi
17-11-2007, 23:12
Hoi, ik ben Piet-Hein a.k.a. Pidi.

De meeste zullen mijn Golf Mk4 wel kennen denk ik.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGROYOWW.jpg


Heb deze rakker nu al 5 jaar in mijn bezit, heb er al tal van dingen aan veranderd en om de term: overdone uit de weg te gaan. Heb ik besloten om de wagen te laten voor wat hij is. Heb nog wel het een en ander in de garage liggen, maar ik kijk nog wel of ik die dingen ga monteren.

Maar het begon enige tijd geleden wel weer te jeuken om te hobby'en en te prullen en heb na lang zoeken, wikken en wegen een auto erbij gekocht.

In Belgie heb ik een Golf mk1 gevonden, waar al een begin aan gemaakt was.
Nu is het aan mij de taak om dit af te ronden.

Van binnen is het dus echt een waar drama, maar dat maakt het ook gelijk een mooie uitdaging om er iets van te maken.

Jullie willen vast wel foto's zien, morgen maak ik foto's en zal ze hier plaatsen.

Ik ben al een aantal weken bezig met een zoektocht naar onderdelen en moet zeggen dat valt enorm vies tegen. Denk je iets gevonden te hebben, is het weer net niet wat je zoekt of men kent zijn prijzen wel.

Heb mijn hoop gevestigd op Essen over 2 weken.

Foto's volgen nog,

Gr. Piet-Hein :screwy:

hajee
17-11-2007, 23:34
hallo,
moet zeggen dat ik je auto niet ken,
maar in ieder geval welkom hier,
ben benieuwd naar de golf 1 en wat je er mee gaat doen

Tjaap
18-11-2007, 06:52
hoop niet te veel op Essen voor de mk1. daar vind je meer voor auto's zoals die hierboven.. Net als Hajee ken ik die ook niet trouwens.

chris
18-11-2007, 07:52
Heb je Golf 4 ook nog nooit gezien.....ga je met de Golf 1 ook die kant op?

blomdegekste
18-11-2007, 10:12
Heb je Golf 4 ook nog nooit gezien.....ga je met de Golf 1 ook die kant op?

Ik hoop van niet voor hem.......... :screwy:

Baricade
18-11-2007, 11:18
Voor mij tevens een onbekende auto, term overdone komt mij wel bekend voor in dit geval..

Misha
18-11-2007, 12:12
ik ken 'm ook niet, zal wel met interesses te maken hebben denk ik..
aan de reacties te lezen vinden de meeste het meer kermisattractie dan auto (inclusief ikzelf)

ik ben iig benieuwd naar de mk1, khoop dat je 'm in ere houdt :)

Melvin
18-11-2007, 13:02
Ook benieuwd naar de mk1, ook hoop ik dat je er niet teveel aan gaat veranderen! En je hebt NOG meer dingen in je garage liggen voor op die mk4 te schroeven? Nee, DAT zou overdone worden :D

evilnyntje
18-11-2007, 13:06
Foto's van de 1? En ik ken je 4 ook niet echt. Welkom trouwens.

steven16v
18-11-2007, 14:09
Ook benieuwd naar de golf 1.

En net als de rest hierboven ken ik je golf ook niet.

Mister Cool
18-11-2007, 14:47
Welkom! Ik ken de golf 4 verder ook niet, en zal misschien wel zoals eerder al opgemerkt met interesse's te maken hebben. Ik hoop dat je de golf 1 wel een beetje origineel houd ;)
ennuh
:postpics:

berendd
18-11-2007, 14:57
veel plezier met de mk1, maak er wat moois van!

Pidi
18-11-2007, 18:27
Nou bedankt voor de reacties, gelukkig zijn smaken verschillend. Het enige "kermis" aan mijn type 4 is de vleugeldeuren (hate it or love it). Voor de rest is het gewoon een auto, die uit luxe onderdelen is opgebouwd. Geen poly, niks universeels, geen plakcarbon... Only the real stuff en ik vindt hem zelf (persoonlijk dus)heel sjiek met een show gehalte en performance. Wat ik in de garage heb liggen is o.a. nog een originele R32 bumper met schade die ik nog moet repareren en nog wat klein prul.

Maar ik heb dit topic geopend voor m'n mk1 en zal ook gelijk de plannen uitleggen, zodat jullie weer rustig op jullie stoel kunnen zitten. ;)

Ik wil hem hoofdzakelijk opbouwen uit origineel VAG en Porsche onderdelen.
*raamrubbers met chromen lijsten.
*chromen spiegels
*grille met chromen bies (ligt in de garage te wachten op montage)
*Porsche stoelen
*porsche klinken
*Porsche c2 velgen (liggen klaar om gepolijst te worden)
*verders is er nog veel werk aan het interieur, want daar ontbreekt nog veel aan.
Aller eerst gaan die race kuipjes eruit (zijn al verkocht), hier komen uiteraard de Porsche zetels voor in de plaats. Verders heb ik nog geen dakhemel, deze ga ik zelf maken en de vloerbekleding wordt ook vervangen.

Motorisch is er ook nog wat werk. De uitlaat moet er nog onderuit, voor deze wil ik 2 kleine pijpjes die naar beneden gebogen zijn in de plaats. Onder de kap nog wat pakkingen vervangen. Mischien nog eens een engine swap of webers, maar dat is nog toekomst muziek, waar ik nog niks over kan zeggen... Weet het gewoonweg nog niet.

Hier alvast wat foto's van het transport van Belgique naar Waalwijk:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W6KY6XPP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-88CDXGUJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QSXOILOO.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-VAE8GQXD.jpg

Kijk je niet scheel op de stoelen, die zijn na de keuring gelijk EXIT...

SlimMasterShady
18-11-2007, 20:03
Welkom,
Mooie golf 1 hoor, gave kleur!
En die golf 4 vind ik ook heel gaaf! heb je daar niet wat meer info over?
Plannen met de mk1 klinken ook goed:)

chris
18-11-2007, 20:13
Enige 'kermis' je deuren?:D....

Strakke plannen met je Golf 1....maar lijkt het zo op de foto,of zijn de sierlijsten strakgemaakt?Hoop het niet icm je plannen...

Wel dik trouwens...die GMC!

Gijs
18-11-2007, 21:02
Zijn die lambo deuren niet lastig in een parkeergarage? :rolleyes:

Pidi
18-11-2007, 21:44
@gijs: de deuren hoeven niet omhoog...

@chris: 't is duidelijk, je vindt m'n mk4 niet mooi... ook jouw mening mag gehoord worden. De sierlijsten zijn indd. strak gemaakt. Alles is gecleaned, op de klinken na dan.

De Gmc gebruik ik veel voor m'n werk. Hij heeft niet hard hoeven te werken met het golf'ke achterop... Het is dat ik in m'n spiegels keek, want voelbaar was het niet te merken dat hij "last met zich mee draagt". :cool:

@slimmastershaddy: de specs van de Mk4 zal ik binnenkort wel hier neer zetten.

chris
18-11-2007, 21:48
Doelde niet op mooi of lelijk hoor....maar naast je deuren zijn je wielen en motorkap ook best wel opvallend...

Lieuwe
18-11-2007, 21:57
Golf1 heeft wel potentie. Beter in de stijl fixen zoals de bedoeling van de vorige eigenaar was (denk ik). Mooi strak racertje met rolkooi, stoelen etc en een dikke motor. En wat die Golf4 betreft ik ken het ding niet (volgens mij kent niemand hier die auto :tongue: ). Moest wel lachen om je opmerking van "het is geen kermisauto" .. denk dat de meningen daar nogal verschillend over zijn :) (nofi)

Pidi
25-05-2008, 21:07
@lieuwe: een rolkooi komt er wel in, ik heb mijn oog laten vallen op een exemplaar van GTE motorsports... Verguld en gepolijst materiaal, maar dat wordt een van de laatste dingen waar ik me mee bezig houdt. Dit aangezien het een lange weg is, eer het zover is.

Komende maand wil ik er m'n originele blok uit hebben, zodat ik kan beginnen met het nodige schuur werk aan m'n motor compartiment.

Mijn album ligt er op het moment uit, dus foto's post ik later wel.

Ondertussen heb ik al een aardig waslijstje aan onderdelen ingeslagen:

*Porsche klinken
*Porsche stoelen
*Porsche velgen
*Pirelli velgen (hiervan wil ik er een als (gepolijst) reservewiel gebruiken.
*Originele chromen spiegels
*1.8 8v 2H motorblok met dubbele webers en opgebouwd uit Dr. Shrick onderdelen (goed voor 160pk)
*Spagetti spruitstuk, moet nog gepolijst worden.
*originele chromen voor en achterbumper
en ik zal vast nog wel een aantal onderdelen vergeten zijn.

Foto's houden jullie nog te goed van mij.

Mk1-Addict
25-05-2008, 21:46
*1.8 8v 2H motorblok met dubbele webers en opgebouwd uit Dr. Shrick onderdelen (goed voor 160pk)


:eek: , heb me altijd laten vertellen dat een 2H een slechte basis om serieus te tunen, heb je wat meer info wat er allemaal aan deze motor is verbouwd? kun je hier nog "normaal" mee rijden of is dit een hoogtoerige neuroot geworden....

Siem
26-05-2008, 10:09
To do list klinkt goed;),
succes

Pidi
26-05-2008, 10:34
:eek: , heb me altijd laten vertellen dat een 2H een slechte basis om serieus te tunen, heb je wat meer info wat er allemaal aan deze motor is verbouwd? kun je hier nog "normaal" mee rijden of is dit een hoogtoerige neuroot geworden....


U vraagt wij draaien:

1800 cc 8V weber sportmotor voor straat of competitiegebruik.
Basis van de motor is een 2H onderblok, compleet gereviseerd en alle bewegende delen uitgewogen en gebalanceerd.
Onderblok is gestraald en champagne/ goedkleurig gespoten, alle aanbouwdelen zijn gestraald en zwart gespoten.
Vliegwiel is afgedraaid en samen met drukgroep gebalanceerd, koppelingsplaat zijn ook nieuw.

De mechanische cilinderkop is max. bewerkt en gereviseerd, kleppen zijn bewerkt, klepgeleiders konisch afgedraaid enz.
Verbrandingskamers bewerkt en glad gemaakt, compressie verhoogd.
Klepzittingen zijn onder een andere hoek geslepen voor meer flow.
Dr. Schrick 288 graden nokkenas en sport klepveren van Dr. Schrick.
Verstelbaar nokkenastandwiel.

Ontsteking met vaccuum- en centrifugaalvervroeging.
40 mm webers incl. kelken en K&N luchtfilters.
RVS spagetti spruitstuk.
Oliekoeler met thermostaat.
Platinum bougies enz enz

Lieuwe
26-05-2008, 15:47
Klinkt wel prima wat de motor betreft. Upgrade wat zuigers/drijfstangen betreft niet nodig ?

En een vergulde/gepolijste kooi van alu denk ik ? Doe maar een stalen kooi met een kleurtje erop dan heeft het tenminste een functie.

Berserker
27-05-2008, 07:41
En een vergulde/gepolijste kooi van alu denk ik ? Doe maar een stalen kooi met een kleurtje erop dan heeft het tenminste een functie.
:iamwithst

anders is het geen rolkooi maar een showkooi... :rolleyes:

Mk1-Addict
28-05-2008, 17:45
U vraagt wij draaien:

1800 cc 8V weber sportmotor voor straat of competitiegebruik.
Basis van de motor is een 2H onderblok, compleet gereviseerd en alle bewegende delen uitgewogen en gebalanceerd.
Onderblok is gestraald en champagne/ goedkleurig gespoten, alle aanbouwdelen zijn gestraald en zwart gespoten.
Vliegwiel is afgedraaid en samen met drukgroep gebalanceerd, koppelingsplaat zijn ook nieuw.

De mechanische cilinderkop is max. bewerkt en gereviseerd, kleppen zijn bewerkt, klepgeleiders konisch afgedraaid enz.
Verbrandingskamers bewerkt en glad gemaakt, compressie verhoogd.
Klepzittingen zijn onder een andere hoek geslepen voor meer flow.
Dr. Schrick 288 graden nokkenas en sport klepveren van Dr. Schrick.
Verstelbaar nokkenastandwiel.

Ontsteking met vaccuum- en centrifugaalvervroeging.
40 mm webers incl. kelken en K&N luchtfilters.
RVS spagetti spruitstuk.
Oliekoeler met thermostaat.
Platinum bougies enz enz

klinkt gaaf maar je hebt nog niet mijn vraag beantwoord... kun je hier nog normaal mee rijden of sta je met 2000+ toeren stationair en kom je alleen weg met launch control?

bolku
12-07-2008, 23:02
Huibert,

Ik heb de motor gebouwd en de basis 2H is gewoon toeval......bijna alle 1800 cc 8V onderblokken zijn hetzelfde of je nou een 2H, PF, PB, DX enz neemt.
De combinatie van 288 graden nokkenas en de webers zorgen ervoor dat het torretje gewoon rond de 1000 toeren stationair zal lopen en gewoon mooi op zal pakken van onderuit.
Launch control of wat dan ook heb je helemaal niet ndoig met deze vermogens....
Dit is gewoon een sportmotor waar je nog prima dagelijks mee kan rijden, ga je alleen op het gas dan gaat het ook serieus vooruit en door tot zo'n 7500 toeren.

Pidi, ik heb nog wat spullen voor je binnen gekregen.

bolku
12-07-2008, 23:18
Het gaat btw om deze motor;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZSGPQK6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AQ7VM4LG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4L4NQTUV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSTOO44I.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-B7POZKSF.jpg


Mocht je ook zoiets willen, heb er net weer een klaar die nog net ff een tandje erger is :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BTVJ6CIK.jpg

of als je iets wil wat een hele hoop tandjes erger is :D ;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6UTSSXUQ.jpg

Dasher
13-07-2008, 08:18
Wordt vast een mooie Golf :thumbup: niet teveel bling eraan en beetje go before show dan is die helemaal goed...............

Die go zal wel lukken met zo'n toretje er voorin :D

Pidi
16-07-2008, 17:44
Hey Jeroen,

Bedankt voor je reactie! Uiteindelijk ben jij toch de man die dit blok van binnen en van buiten kent. Voor de resterende onderdelen, bel ik je nog wel... Weet niet hoe jij met je vakanties zit, maar dat komt wel goed.

Ik heb weinig tijd om aan de Golf te werken, heb alleen maar een paar avonden in de week, dus hard lopen doet het voorlopig nog niet...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AWVG8ILH.jpg

De laatste tijd hou ik me veel bezig met het motorcompartiment. Deze wil ik lekker clean maken...

De accubak verwijderd en de nodige roestpuntjes, gelukkig allemaal oppervlakkige roest...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PKPLY8SO.jpg

Bij de RDW m'n chassis nummer achterin de Golf laten slaan en m'n parafaanbak verwijderd (of schutbord)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDAE3EVH.jpg

Begint er al een aardig eindje op te lijken. Ik wil alleen de lijnen wat strakker geschuurd hebben... De bevestigingsbeugel laat ik wel op z'n plek zitten, ik durf m'n ruitenwisser motor niet onder m'n ruit te laten hangen aan de arm'pjes...



http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJC7B8JL.jpg

Het hele zaakje ligt met de hand geschuurd en morgen avond wil ik het schuurwerk toch wel een heel eind gedaan hebben...

Morgen nog even overleggen wat er aan de buitenkant nog gespoten gaat worden en hoop dat hij dan na de bouwvak de spuitcabine van binnen mag gaan bekijken...

Pidi
16-07-2008, 17:56
en ff nog een paar foto's van de aangeschafte onderdelen:


VW - PORSCHE logo (914 moet ik er nog afhalen)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICRYLHBK.jpg

Originele Spiegels (met de V6 opgehaald in Nivelles, leuk ritje)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U4GZ4SZW.jpg

14" Pirelli velgen met originele naafkappen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IHJA8BUN.jpg

De Porsche klinken:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNDYDDSK.jpg

De 16" Porsche C2 velgen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3FIKLBIJ.jpg

De Porsche zetels:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JKUYTVUN.jpg

Verhcroomd / vergulde slotvangers:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IKHB8X4R


Tijdens de bouwvak hou ik me bezig met de binnenkant en wil ik deurpanelen gaan maken.