View Full Version : Auto word niet warm ?
tiefflieger
18-11-2007, 21:51
Klein probleempje met mijn Lupo 1.0 (98)...
De auto rijd prima maar de temperatuur blijft te laag.
In deze tijd (vorst) komt het metertje niet uit het rode, ook niet bij een langere rit.
Als de temperatuur (iets) boven 0 is dan komt hij niet verder als 70 graden.
De kachel word wel redelijk warm maar niet heel warm.
Iemand een idee ?
variant110
19-11-2007, 12:17
thermostaat kapot
hij sluit hem nu niet af en laat meteen het koelwater door de radiateur als ie koud is en ken het water niet snal warm worden.
had ik ook nieuwe erin en klaar.
breadfan83
19-11-2007, 12:19
Mijn pa heeft op zijn auto een zomer- en winterstand voor de koeling. Misschien dat dat bij jou ook zit en dat hij nog op zomerstand staat...
Neeh, deze thermostaat is gewoon stuk, blijft openstaan is absoluut geen zomerstand.
Theromstaatje vervangen zal het euvel oplossen: tip, koop een originele thermostaat, die zijn wel 3 keer zo duur maar zijn ook veel beter als de imitatiethermostaatjes en ik spreek uit ervaring.
servibruls
19-11-2007, 16:34
Mij lijkt het ook de thermostaat, heb zelf gehad bij 3 andere auto's.
En idd orginele kopen.
Jazzblue
19-11-2007, 19:06
Heb zelf een Lupo 1.0 gehad en hierbij was dit ook, is de thermostaat.
Heb toen een originele gekocht omdat deze veel beter van kwaliteit zijn.
tiefflieger
19-11-2007, 20:08
OK bedankt, thermostaat halen dus...
Zijn die bij deze modellen een beetje handig zelf te vervangen of kom je er niet makkelijk bij ?
ALs je toch bij de dealert bent vraag dan meteen even waar die zit.
Ik denk dat die ergens aan de cilinderkop zit maar dat weet ik niet zeker. Ik heb ook al eens een thermostaatje van een polootje moeten doen daar zat die ook bovenaan bij de cilinderkop.
thermostaathuisjes willen ook wel eens stuk gaan, er zit een pinnetje aan de thermostaat die op een steuntje in het huisje valt, dat steuntje wil wel eens afbreken waardoor de thermostaat dicht blijft zitten!
tiefflieger
25-11-2007, 13:35
Vandaag de thermostaat vervangen maar geen verschil...
Word alleen warm bij stationair en als ik ga rijden weer terug in het rode.
Zag alleen wel dat er in het thermostaathuis een stukje is afgebroken, waar een ijzeren beugeltje onder/ in klemt.
Huis ook maar eens vervangen dus...
Je kon de oude ook testen hé. Dan was je zeker.
Gewoon water in een pot doen, termostaat erin, pot op het vuur en water laten koken. Blijft ie open --> thermostaat kapot. Anders zal het wel iets anders wezen..
tiefflieger
02-12-2007, 17:14
Bleek iets kapot in het thermostaathuis...
Gisteren bij de dealer een nieuw huis gehaald, compleet met thermostaat en temp.sensor en probleem is nu weg !
kan iemand mij vertellen hoe ik de thermostaat van mijn lupo 1.7 sdi kan vervangen? ben redelijk handig maar heb weinig ervaring met auto's, las op een andere site dat het goed te doen is...iemand tips?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.