View Full Version : Wat is wijsheid?
jetta mk1 '82
19-11-2007, 18:46
halloa,
ik zit met een probleempje !
ik heb een golf 2 1.6 ez uit '86 en naar alle waarschijnlijkheid is de carburateur aan zijn eind gekomen :( !!
nu zit ik te twijfelen wat beter/leuker is !?
weer een 2e carburateur kopen of een ander setje carburateurs ?
is het zo dat als je een ander setje koopt (weber/motorfiets carb's) je dan altijd een hoger verbruik hebt ?
en hoor ook dat er vaak afstel problemen zijn ?
maar ook niet onbelangrijk wat gaat het ongeveer kosten ??
b.v.d.
gr. Martijn
miss dat dit wel iets is. kwam het toevallig net tegen
http://link.marktplaats.nl/128272310
G-eert-40
19-11-2007, 19:33
je kunt op de sloop een 2de handse halen. ooit een golf 1.6 gehad met ook een pierburg. heb er toen 2 van de sloop gehaald en beide waren ze niet goed. zijn ellendige dingen die pierburg carbs. ben eens benieuwd welke andere alternatieve carbs je kunt plaatsen.
jetta mk1 '82
19-11-2007, 21:08
miss dat dit wel iets is. kwam het toevallig net tegen
http://link.marktplaats.nl/128272310
da's een beetje te veel van het goede ;) !
toch bedankt ;) !
gr. Martijn
jetta mk1 '82
20-11-2007, 16:48
niemand die wat wijsheid voor mij heeft ;) ??
gr. Martijn
heb nog wel een setje motorfiets carbs voor je ligge 38mm.
jetta mk1 '82
20-11-2007, 18:59
ik ben echt een leek dus iets meer info graag ;) !
neem aan dat er ook een ander spruitstuk op moet !?
en wat komt er nog meer bij kijken ??
gr. Martijn
die carburateurs van de EZ motor zijn goed hoor! Ik heb 7 jaar met zo'n carburateur gereden, nooit problemen er mee gehad, na de 450.000 km ging ie alleen wat hoger stationair draaien.
ik zou gewoon weer zo'n carburateur zoeken of deze bij een VW specialist laten reviseren en afstellen.
jetta mk1 '82
21-11-2007, 19:23
zal is rond bellen of iemand er nog een heeft liggen !?
maar vind een andere carb eigenlijk ook wel leuk maar weet niet wat daar allemaal bij komt kijken ?
iemand die me daar meer over kan vertellen ?
b.v.d.
gr. Martijn
Voor zover ik weet moet je een passend spruitstuk hebben, en je moet iets met je gaskabel verzinnen.
zal is rond bellen of iemand er nog een heeft liggen !?
Heb nog een leuk setje 38mm carbs die je voor een leuk prijsje kunt hebbe. Ik hoor het wel! :D iig succes er nog mee
Ik heb al vaker van het pierburg probleem gehoord, maar wat houd dat nou precies in? Zelf heb ik namelijk ook een pierburg op m'n passat.
jetta mk1 '82
22-11-2007, 21:19
up
martiepartie
22-11-2007, 22:16
Heb mijn Pierburg 2E3 vervangen door motorcarbs; op mijn polo 1.3 motortje.
Het verbruik is gestegen; motor loopt nog steeds goed, maar brult veel meer. Ik vind het GEWELDIG; maar het loopt nog niet perfect.
Afstellen hoeft geen probleem te zijn, maar dat moet een ervaren iemand voor je doen, met meetapparatuur (CO-meting, ontstekingspistool, synchroonmeter voor de carbs.)
Spruitstuk moet je zelf maken. Pasplaat +buizen+ aansluiting voor de carbs op het spruitstuk is allemaal zelfbouw. Ook vacuumsturing voor je rembekrachtiger/ontstekingsvervroeger moet je zelf verzorgen.
Het Pierburg probleem schijnt vaak voor te komen bij de tweetraps versies; die zijn vrij ingewikkeld opgebouwd.
Allerlei vacuumleidingen/pakkingen/ stuurapparaatjes etc.
Bij een klein lekje in een slang/ pakking of een defect of verkeerd werkend stuurapparaat loopt de auto niet meer zoals het hoort.
Als je een betrouwbaar systeem wilt houden zonder al te veel problemen, dan zou ik een goede vervanger zoeken voor je huidige carb. Wel zo makkelijk en werkt ongetwijfeld.
jetta mk1 '82
26-11-2007, 21:38
up
Jetta MaNiA
26-11-2007, 21:54
Wat scheelt er dan aan je eigen carb? Wat zijn de mankementen?
jetta mk1 '82
27-11-2007, 16:19
als ik de auto start (koud) dan lijkt het wel of hij op drie cilinders loopt ?
na een km of 4a5 is het over (motor warm ??)
dan loopt hij nog steeds niet lekker maar het is te doen.
ook stinkt hij erg als hij koud is (te veel benzine ?)
wat ik van de garage mannen gehoord heb is dat een pierburg kwaal ?
oja ook werd me vertelt dat het komt door dat hij te veel benzine krijgt !
er schijnt een soort membraam (pull down doos ??) op te zitten die tijdens de "choke tijd" zorgt dat er ook lucht bij de benzine komt ?
gr. Martijn
De symptonen die jij beschijft heb ik ook...en die van mij loopt nu ook echt vreselijk on-economisch...
Ik heb gister m'n meest onzuinige tankbeurt ooit gedaan... 1:8
jetta mk1 '82
27-11-2007, 17:10
die van mij is er ook alles behalve zuiniger op geworden :( !
gr. Martijn
jetta mk1 '82
28-11-2007, 11:21
up
jetta mk1 '82
05-12-2007, 20:21
iemand een goed idee/uitleg ?
gr. Martijn
Hallo,
ik heb of beter gezegd had precies hetzelfde probleem als jullie hiervoor beschreven: slecht lopen en zo af en toe uitvallen na de start. Bij een warme motor loopt hij redelijk, maar lijkt meer te verbruiken dan nodig.
Ik heb hem een keer bij een garage gebracht. Die hebben eraan gesleuteld en het probleem leek verholpen. Nu is alleen afgelopen, hij start helemaal niet meer; de carurateur loopt helemaal vol met benzine.
Wat is er aan de hand met dat pierburg ding?
Welke typen cartburateurs kunnen dit apparaat vervangen? (en hoe?)
Stef
Martijn doe jelmermm es een PBtje, denk dat hij je wel wat leuks kan toveren voor je 1.6je :D
Motortje wat hij had(1.6 op weber/dellorto carbs, andere nokkenstok, kop geflowed) liep harder dan een GTI(1.8)
iemand een goed idee/uitleg ?
gr. Martijn
ik heb nooit gezeik gehad met de pierburg van de EZ motor, ik denk dat je gewoon een vw specialist moet zoeken.
Deze kan het carburateurtje perfect voor je afstellen.
jetta mk1 '82
08-01-2008, 19:17
denk dat er gewoon iets anders op komt !
hoor verder niks dan negatiefs over die carbs dus weg ermee !
gr. Martijn
mk2 td driver
08-01-2008, 22:31
mijn vader zit met hetzelfde probleem, ding loopt ook 1 op 7 a 1 op 8. hij heeft er ook een pierburg carb opzitten, een aantal jaar geleden was ie ook al kapot, maar toen is die vervangen door een sloop exemplaar. daarna heeft hij dus weer een paar jaar goed gefunctioneerd, maar nu komen de problemen terug, en is ie weer terug bij af. Nu vragen wij (ik en mijn vader) ons dus af of we dus ook een carb van een ander merk kunnen plaatsen, wat hier dus ook al voorgesteld werd.
maar is het ook niet mogelijk om bijvoorbeeld een compleet carb met spruitstuk van een ander merk auto te pakken?? en die met spruitstuk en al over te zetten (mss na enige aanpassing aan het spruitstuk)
of een andere carb(mss wel een ander type gebruikt door vw, of desnoods van een heel ander merk auto) pasmaken op het originele spruitstuk??
JMTuning - BK Customs
25-01-2008, 15:58
ik had 1 dubbele 40mm solex erop gezet..
verbruik was niet hoger dan 1:10 en na wat ander geklooi totaal 48pk exta uit de 1.6
Berserker
28-01-2008, 09:18
ik had 1 dubbele 40mm solex erop gezet..
verbruik was niet hoger dan 1:10 en na wat ander geklooi totaal 48pk exta uit de 1.6
uuh door een 40er webers en "wat ander geklooi" 48 pk's extra???
Jij moet professioneel tjoenert worden... :woowoo:
uuh door een 40er webers en "wat ander geklooi" 48 pk's extra???
Jij moet professioneel tjoenert worden... :woowoo:
:goodpost: :tard:
martiepartie
28-01-2008, 11:12
zal heel wat voeten in de aarde gehad hebben..
Makkelijkst en slimste is om de carburateur te (laten) reviseren. Helemaal demonteren, in een ultrasoonbad reinigen en alle leidingen goed controleren op scheurtjes etc.
Daarna met een revisieset opbouwen.
Dan moet het echt weer jaren goed gaan.
Een carb. van de sloop halen is altijd een risico. kans is wel groot dat een ruilcarb. beter is dan je eigen.
Ik begrijp uit zijn topic ook dat het niet de bedoeling is om er een racemonster van te maken, maar om de auto netjes rijdbaar te houden. Evt. een klein beetje meer vermogen zou geen probleem zijn, maar is niet de reden voor de aanpassing.
Er rijden ook genoeg VW's rond met een pierburg die het wel goed doet, echte ondingen zijn het niet (totdat ze stuk gaan..)
uuh door een 40er webers en "wat ander geklooi" 48 pk's extra???
Jij moet professioneel tjoenert worden... :woowoo:
Ding was geloof ik helemaal geflowed en gedaan, andere nokkers
jetta mk1 '82
28-01-2008, 17:46
ik wil er idd geen race (lees benzine zuip) monster van maken !
het gaat me idd om een carb waar ik gewoon weer een paar jaar mee vooruit kan !
paar pktjes extra is natuurlijk niet erg :D !
gr. Martijn
jetta mk1 '82
11-02-2008, 16:06
iemand een waardige vervanger voor mijn pierburg carb. ??
gr. Martijn
JMTuning - BK Customs
27-02-2008, 18:41
uuh door een 40er webers en "wat ander geklooi" 48 pk's extra???
Jij moet professioneel tjoenert worden... :woowoo:
ja met uitdraai op de bank van hurricane..
zelf de kop bewerkt,andere nok, spaghetti en compr. verhoogt..
De Limburger
27-02-2008, 19:58
gewoon ombouwen niet zeuren, iets unieks van bouwen ik vind 1/10 niet slecht hoor als mijn gti dat eens haalde klapte ik in me handen..
gr ronnie
jetta mk1 '82
28-02-2008, 12:50
gewoon ombouwen niet zeuren, iets unieks van bouwen ik vind 1/10 niet slecht hoor als mijn gti dat eens haalde klapte ik in me handen..
gr ronnie
als je een gti hebt idd maar dit is een 1.6 !
heb trouwens een vervanging carb gekocht vasn weber !
ben voor betrouwbaar gegaan misschien later op een andere auto (none daily) is met carbs kloeien !
gr. Martijn
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.