Log in

View Full Version : 1.9 SDI blok spanrol vervangen.

arno Derby
22-11-2007, 18:31
Hee mensen

Ik heb voor mijn vriendin een andere auto gekocht met schade. Geen VW maar een Skoda van 2004 maarja het blok is het zelfde. Toch?

Nou is er iets onder de Bumper door geschoten waardoor de Pully van de airco-pomp en de spanrol afgebroken zijn.

Ik weet dus dat de pully van de airco los te vervangen is en een spanrol normaal gesproken ook maar de spanrol is zo afgebroken dat er ook een stuk van het huis waar hij in zit afgebroken is.

Nu zie ik dus een best flinke veer zitten en kan hem op en neer duwen. Ik vraag me af of ik die gedeelte los er uit kan halen maar is zie geen bouten of iets zitten. Of is het een complete steun waar de Airco-pomp, dinamo en spanrol op zitten?

Weet iemand hoe je dit vervangt? Of heeft er iemand toevallig een soort van Auto-Kat tekening waar alle losse onderdelen van het blok op staan? Dan weet ik eigenlijk ook al zat.

Gr Arno

Ferry24
22-11-2007, 20:23
www.vag-cat.com daar kan je alles op vinden

arno Derby
22-11-2007, 20:33
Oke bedankt. Ik snap alleen niet hoe de site werkt want ik krijg alleen maar links naar Autoscout, autotelegraaf en allemaal van dat soort site`s.

Maargoed ik ga even kijken of ik iets kan vinden. Bedankt

Ferry24
22-11-2007, 21:36
sorry het is www.vagcat.com
dan kom je wel ergens...

DÁ-BRT
23-11-2007, 08:58
De spanrol voor de multiriem zit op een as met een grote veer. (zwart rond potje aan de andere kant van de dynamo op de spanrol as.

Als je een tang pakt kan je de spanrol verdraaien. En er een nieuwe riem op leggen. Dan los laten en hij staat weer netjes op spanning.

Ik heb nog wel een losse dynamosteun met span inrichting liggen

arno Derby
23-11-2007, 12:54
De spanrol voor de multiriem zit op een as met een grote veer. (zwart rond potje aan de andere kant van de dynamo op de spanrol as.

Als je een tang pakt kan je de spanrol verdraaien. En er een nieuwe riem op leggen. Dan los laten en hij staat weer netjes op spanning.

Ik heb nog wel een losse dynamosteun met span inrichting liggen

ja bij mij is dus die spanrol afgebroken en ook een stuk van dat huis waar hij in zit.
Heb je toevallig een foto van die steun? ben benieuwd of het de zelfde is.

gr

DÁ-BRT
23-11-2007, 13:24
Geen mogelijkheid om een foto te maken.

http://www.zwalve.eu/d/1338-2/MvT_M-TDI_070924_004.JPG
Maar het is dezelfde als de zwarte op deze motor.