PDA

View Full Version : Passat heeft geen zin in kou...


Gijs
24-11-2007, 17:23
Het is eigenlijk al zolang ik hem heb, dat als ik de auto 's morgens koud (lees: het heeft gevroren) start, dat ie loopt te schudden en dat het wel lijkt alsof ie op 3 cilinders loopt.

Vanmorgen heb ik er een filmpje van gemaakt want ik had de camera toch in m'n handen. Het resultaat is hier te zien; http://passat.sjig.nl/Passat-koud.avi

Hier is de auto net gestart. Als je goed kijkt staat de auto ook te schudden van de kou :screwy: Wanneer ik de staat uitgereden ben is het probleem ook over en rijdt ie verder prima.
Wat er misschien mee te maken heeft; als de auto warm is moet de motor vaak rond gegooit worden om aan te slaan.

Is dit het welbekende "Pierburg probleem"? :) Het is een 1600 met carburateur motor.

Wat er afgelopen tijd vervangen is; bougies, bougiekabels, luchtfilter, rotor, verdeelkap.

breadfan83
24-11-2007, 17:28
Probeer de motor eens te starten met het gas ingetrapt.
Soms wil de choke niet helemaal aan, en dan gaat ie raar doen. Als je dan een stukje gereden hebt gaat de choke aan en is alles weer in orde.

Dit heb ik al bij een paar auto's gehad, dus zou kunnen dat het bij jou ook zoiets is.

Anders moet je hem maar een dekentje breien voor deze maanden. :D

Bas
24-11-2007, 17:42
Probeer de motor eens te starten met het gas ingetrapt.
Soms wil de choke niet helemaal aan, en dan gaat ie raar doen.

Je bedoelt hopelijk vóór het starten even het pedaal 1x rustig intrappen?

Volgas starten is niet zo goed voor de motor.

RubenD
24-11-2007, 19:14
Sorry, kon het niet laten:
Wanneer ik de staat uitgereden ben is het probleem ook over en rijdt ie verder prima.
Dat mag ook wel, als je de grens ondertussen gepasseert bent dat de auto prima rijd.

Maar ik wist niet dat je een subwoofer had! Zo klinkt het namelijk net hier op de pc, dikke beat man!

Maar ik kan zo iig niet iets anders bedenken als de choke. Of valt er nog zoveel aan te verdraaien? Dus anders instellen voor de winter die carb?

Melvin
24-11-2007, 20:06
Misschien de koudestart verrijking.. welke carb is het, de 2e2? Heb je een fotootje?

En maakt ie wel meer toeren bij de koudestart? Of blijft het toerental dan ook hetzelfde als in warme toestand, of is het misschien zelfs lager?

Gijs
24-11-2007, 21:40
Ik moet m'n auto ook altijd vol gas starten, anders duurt het helemaal lang. Het lijkt er inderdaad op dat de choke in het begin niet goed werkt, want als ik de straat uitgereden ben, draait ie wel harder stationair (totdat ie warmer is).

Er ligt geen subwoofer in m'n auto. Sterker nog; de radio staat niet eens aan ;)

Ik zal morgen eens kijken wat voor carb erop zit. :)

Ferry24
25-11-2007, 12:44
carburateur met wamr/koud stand???