PDA

View Full Version : waar verbaas jij je over als je aan het verkeer deelneemt?

G-eert-40
26-11-2007, 17:58
aan de hand van wat persoonlijke ervaringen die ik tegenkom in het verkeer ben ik eens benieuwd wat jullie zoal mee maken op de weg. zal even aftrappen:

- op de snelweg een krant lezen op het stuur (geen tabbloid formaat)
- je eigen rustig scheren in de drukke ochtend spits
- uitgebreid opmaken terwijl je aan het bumperkleven bent.

:screwy:

ben benieuwd.

Christiaan
26-11-2007, 18:00
Waar ik me over verbaas??

Hoeveel debielen er op de nederlandse wegen rondrijden.......

Big_Mac_Mark
26-11-2007, 18:01
- Het schrikbarend lage denk- en handelniveau van sommige mensen op de weg!

mk2 stoo
26-11-2007, 18:06

was ook het eerste wat in in mijn hoofd opkwam bij het lezen van de titel van deze thread :D :D
Denk dat ze rijbewijsen weggeven met airmiles tegenwoordig :D

Alberto
26-11-2007, 18:13
moet ik ook ff .............

Zollie
26-11-2007, 18:14
precies hetzelfde antwoord hier!

hoeveel debielen er wel niet in een auto mogen rijden. ook op de fiets heb je daar erg veel last van (laatst weer half op een saab beland, rotindes zijn ook lastig)..

en het niet opmerken van de geopende spitsstrook op de A28 richting utrecht. groene pijlen en alles... maar ik kan zomaar 160 rijden op de meest rechter baan... ik vind t best.

en ook raar, dat maar heel weinig mensen gewoon structureel bij elke wijziging van richting hun daarvoor bestemde aanwijzer gebruiken, hoe moeilijk is het?

golf3freak
26-11-2007, 18:18
dwazen die hun richting niet aangeven bij een rontonde en dat je er zowat bove opzit en dan gaan ze ook nog zielig kijken dat je er vlak op zit

maniacmark
26-11-2007, 18:23
richtingaanwijzer is volgens mij voor veel mensen te duur: ze hebben deze optie niet op hun auto (of gebruiken het uit een vreemd principe niet)

mistlicht voeren terwijl het schitterend weer is

je stereo zo hard zetten dat je de ambulance die achter je staat (uiteraard met loeiende sirenes) niet hoort

vw dennis
26-11-2007, 18:24
Wat is er mis met scheren in de auto?! :rolleyes:

Ik heb een hekel aan:
Bumperklevers, mensen die exact de juiste snelheid rijden,
mensen die te langzaam rijden,
mensen die lopen te treuzelen in het verkeer,
mensen die te lang blijven staan als het licht groen is,

En waarschijnlijk kan ik zo wel even doorgaan. Kortom, ik hou van vlot (niet verschrikkelijk hard) doorrijden :D

Dasher
26-11-2007, 18:28
Dat mensen vlak voor een vrachtauto langsscheren om uit te voegen :screwy:

Dat mensen op een uitvoegstrook massal voor een vrachtauto duiken en hierbij zijn remafstand, toch wel belangrijk met 40 ton +, zodanig verkleinen dat de chauffeur met zweet in zijn naad een ongeval probeerd te voorkomen.

En dan hoor je op het nieuws dat er weer een op zijn kant ligt :mad: Is het nou zo moeilijk om daar een beetje rekening mee te houden? Ik heb zelf ook een tijd gereden en nu dat ik alleen nog op de brandweerauto rijd erger ik mij steeds meer aan mensen die geen rekening houden met draaicirkel en remafstand van de grote jongens..................

Sorry Volkswien het moest er even uit ;) en zo zijn er nog wel tachtig dingen te noemen m.b.t. vrachtauto's

golf3freak
26-11-2007, 18:32
oude mensen die met 70 80 km de snelweg op komen en jij hangt er maar achter
overdag mistlicht voeren zou verboode moeten worden
stoel helemaal in lig stand schuin hange en een hand aan het stuur en maar in ze vrij gasse

mk2 stoo
Dat mensen vlak voor een vrachtauto langsscheren om uit te voegen :screwy:

Dat mensen op een uitvoegstrook massal voor een vrachtauto duiken en hierbij zijn remafstand, toch wel belangrijk met 40 ton +, zodanig verkleinen dat de chauffeur met zweet in zijn naad een ongeval probeerd te voorkomen.

En dan hoor je op het nieuws dat er weer een op zijn kant ligt :mad: Is het nou zo moeilijk om daar een beetje rekening mee te houden? Ik heb zelf ook een tijd gereden en nu dat ik alleen nog op de brandweerauto rijd erger ik mij steeds meer aan mensen die geen rekening houden met draaicirkel en remafstand van de grote jongens..................

Sorry Volkswien het moest er even uit ;) en zo zijn er nog wel tachtig dingen te noemen m.b.t. vrachtauto's
Ben ik helemaal met je eens, maar misschien kan jij een vraag beantwoorden voor mij.....
Waarom vinden vrachtwagen chaffeurs het nodig om een vrachtwagen die 80kmh rijdt in te halen met 81kmh?

Djinn_4fun
Opjagers, seiners, bumperklevers, de niet richting aangevers, de niet kijkers, de "kijk-mij-ik-heb-een-nieuwe-auto-dus-ik-heb-voorrang" rijders de leaseautorijders die denken dat ze alles kunnen maken.

(geldt natuurlijk niet voor elke lease rijder of nieuwe auto rijder maar valt wel op.)

Djinn_4fun
26-11-2007, 18:34
Tevens ook mensen die het niet waarderen dat je je aan de maximum snelheid houdt met je kinderen in de auto en agressief duwen en jagen

Dasher
26-11-2007, 18:34
Ben ik helemaal met je eens, maar misschien kan jij een vraag beantwoorden voor mij.....
Waarom vinden vrachtwagen chaffeurs het nodig om een vrachtwagen die 80kmh rijdt in te halen met 81kmh?

Geen idee :confused: Had ik zelf nooit last van :D laatste vrachtwagen waar ik op reed was electronisch aangepast zodat ik 120km/h per uur kon :rolleyes: even voorbij en dan cruise weer op 90.........en lekker verder.

mk2 stoo
26-11-2007, 18:36
Geen idee :confused: Had ik zelf nooit last van :D laatste vrachtwagen waar ik op reed was electronisch aangepast zodat ik 120km/h per uur kon :rolleyes: even voorbij en dan cruise weer op 90.........en lekker verder.
hehehe :thumbup: moeten ze standaard erin bouwen :D

golf3freak
26-11-2007, 18:45
politie

Mister Cool
26-11-2007, 18:45
hoeveel debielen er wel niet in een auto mogen rijden.
en het niet opmerken van de geopende spitsstrook op de A28 richting utrecht. groene pijlen en alles... maar ik kan zomaar 160 rijden op de meest rechter baan... ik vind t best.

En dat is dan wel veilig/verantwoord/normaal rijgedrag :confused:

Jurgen Santana
26-11-2007, 19:06

Mensen die 160 over de rechterbaan rijden zijn waarschijnlijk weer een bron van ergernis voor andere automobilisten.

Wat mij opvalt in het verkeer is dat iedereen naar de fouten van anderen kijkt, zich enorm ergert aan de rest maar zelf ook lang niet foutloos rijd.

Je hoort niemand over zijn eigen fouten, het is altijd de ander ;)

golf3freak
26-11-2007, 19:07
meschien rij je zelf wel behoorlijk kloote

Domi
26-11-2007, 19:16
Een agent in dienstauto die mij laatst inhaalde op de snelweg meg met 150km/u(zonder signalen aan.) en ook nog NIET-handsfree aan het bellen was. :screwy:

Ben dus mooi met 150 achter hem gebleven :D

Jurgen Santana
26-11-2007, 19:41

meschien rij je zelf wel behoorlijk kloote

Dat bedoel ik ;)

Jurgen Santana
26-11-2007, 19:43
Wat is er mis met scheren in de auto?! :rolleyes:

Jammer dat de rest van het forum de stoppelbaard waar je vandaag mee rond liep niet heeft gezien :thumbup:

Auke
26-11-2007, 19:56
moet ik ook ff .............

kan me niet voorstellen dat jij je ergens over verbaast die paar minuten die jij in de auto zit......

vw dennis
26-11-2007, 19:58
Jammer dat de rest van het forum de stoppelbaard waar je vandaag mee rond liep niet heeft gezien :thumbup:

Heb me vandaag ook op de terugweg van werk geschoren, stond weer lekker vast richting Leiderdorp :D

Auke
26-11-2007, 20:09
Mensen die 160 over de rechterbaan rijden zijn waarschijnlijk weer een bron van ergernis voor andere automobilisten.

Wat mij opvalt in het verkeer is dat iedereen naar de fouten van anderen kijkt, zich enorm ergert aan de rest maar zelf ook lang niet foutloos rijd.

zal ik aftrappen dan?

Ik rij op een gelijkwaardige t splitsing (bij de mac in drachten)en sla links af kijk daarna direct in mn binnenspiegel (geleerd met rijles) zie vlak achter me een auto.
Vraag aan mn vriendin kwam die an rechts?
antwoordt zij : ja en hij zat een beetje verbaast te kijken.
Ik heb me in de mac drive nog ff verontschuldigt

wie volgt

Jurgen Santana
26-11-2007, 20:25
zal ik aftrappen dan?

Ik rij op een gelijkwaardige t splitsing (bij de mac in drachten)en sla links af kijk daarna direct in mn binnenspiegel (geleerd met rijles) zie vlak achter me een auto.
Vraag aan mn vriendin kwam die an rechts?
antwoordt zij : ja en hij zat een beetje verbaast te kijken.
Ik heb me in de mac drive nog ff verontschuldigt

wie volgt

Was niet mijn bedoeling om iedereen zijn fouten op te laten biechten hoor, daar is het internet te klein voor ;)

Tommy
26-11-2007, 20:26
-Ik haal op zen tijd rechts in. Ik rijd structureel te hard. Ik haal in als ik aan zie komen dat ik achter iemand kom te staan die niet op durft te rijden.

+Ik doe aan spiegelen, richting, afstand, mits het een vrijbrief is links te blijven rijden...

Dit is weer zown doelloos topic... je kunt de mensen die zich aan elkaar ergeren lekker tegen elkaar wegstrepen hier.

owjah, als een 4 baans weg meer banen krijgt, lijkt het minder noodzakelijk rechts aan te houden, en blijven veel gemakkelijk midden rijden, want dan kunnen ze er rechts nog wel omheen.

who cares.... Ik denk ook wel eens dat het nut heeft om toch stroken te wisselen als ik om 5 uur smiddags van Utrecht naar Rotterdam rijd... De keer daarop verbaas ik me over het aantal mensen wat doelloos van strook wisselt.

Ik zou me prima kunnen ergeren aan mijn eigen rijstijl bij een ander.

Iemand die het nog volgt?

Ik kan soms echt mensen uitmaken voor een en ander als ze zonder licht rijden, terwijl ik vanochtend zelf ontdekte dat ik zonder reed in de auto van mijn vader... Stom zeg... Wat zullen zich een hoop mensen aan mij geërgerd hebben dacht ik toen.

Naja, al met al sluit ik me toch bij Jurgen Santana aan...

Verbeter de wereld, begin bij je zelf... en begin niet op een forum. ;)

ArjenE
26-11-2007, 20:38
Amen :D

Dexter
26-11-2007, 20:50
Ik verbaas me altijd hoeveel inzicht sommige mensen hebben.

Sommige mensen zien gewoon compleet niet wat er meer dan 20 meter voor hun gebeurd.

Jurgen Santana
26-11-2007, 20:56
Sommige mensen zien gewoon compleet niet wat er meer dan 20 meter voor hun gebeurd.

Heet dat niet gewoon file?

breadfan83
26-11-2007, 22:29
Ik zie het nut er niet van in dat de maximum snelheid van 100 zakt naar 80 als je van een 4- naar een 6-baans weg gaat. :screwy:

Ik snap niet waarom zo veel mensen schijnbaar zonder rijbewijs de straat op mogen. De helft heeft volgens mij voor het merendeel van de tijd totaal geen benul in wat voor situatie ze zich bevinden, wat de volgende stap is, en hoe ze het beste en veiligste bij die stap kunnen komen.

En het is mij volslagen onduidelijk waarom zo veel apk stations auto's met defecte richtingaanwijzers toch goedkeuren. Je ziet die dingen namelijk nooit knipperen!

En om het nou niet alleen bij anderen te zoeken, en ik weet dat ik ook fouten maak: ik heb het niet altijd zo op eenrichtingswegen, en ik zie de borden met maximumsnelheid meer als een richtlijn, niet echt als een vaststaande regel. :D

Thomas78
26-11-2007, 23:04

:iamwithst

Maar ben zelf ook geen heilig boontje, maar probeer wel de andere weggebruikers te laten zien wat ik doe (richting aangeven). En bumperkleven heb ik ook een hekel, maar probeer in de spits maar eens fatsoenlijk afstand te houden.

Ik probeer dan altijd maar goed op te letten zodat ik op tijd kan reageren als iemand anders iets stoms doet of schrikt van mijn stomme acties.

RubenD
26-11-2007, 23:11
Ik rij bijna altijd een beetje te hard en rem als het nodig is m.b.v. de handrem (omdat er iemand te dicht achter me zit). Verder valt het wel mee vind ik, houd wel netjes afstand e.d.

Wat ik niet begrijp, als de extra strook open gaat, dat de toegestane snelheid ook nog eens omlaag gaat.

Wat ik verder vervelend vind, dezelfde dingen als die hierboven al besproken zijn.

Berserker
27-11-2007, 08:48
Ik irriteer me vooral dat mensen niet snappen hoe je n rotonde moet gebruiken, bijna iedereen rijdt tot t eind, en remt dan en gaat dan eens kijken ofer iets aankomt, terwijl als je ietsje eerder kijkt en beter anticipeert je bijna altijd gewoon door kunt rijden...

Tommy
27-11-2007, 10:34
ja, of remmen voor fietsers als je de minirotonde wil verlaten... das echt zown kop-staart moment

maar goed... in het zuiden hebben fietsers dan opeens weer voorrang als je een rotonde verlaat... zo reed ik laatst bijna een scooter van de weg in Heerlen. :redface:

stom dat die regels verschillen........ want op rotondes doe je al dusdanig veel handelingen dat het lastig is om ook nog even uit te vogelen hoe het zit.

En ik kan me nog steeds niet begrijpen waarom sommige mensen zich op zondag met 60 a 70 king of the road voelen op een doorgaande weg. Als zulke mensen gaan fietsen op zondag, of een boswandeling maken, en als je dan bedenkt dat het vrachtverkeer op zondag nihil is... pfoe! wat zou zondag een leuke tourdag worden! ;)

Ik snap niet waar die reacties vandaan komen over hoe mensen aan hun rijbewijs zijn gekomen... Het doet me een beetje een beeld geven dat je niet snapt waarom mensen niet beter anticiperen op je eigen waardeloze-onervaren-niet-vooruitdenkende-niet-rekeninghoudende-met-de-gemiddelde-ander-zijn-rijstijl rijstijl.

Het zijn volgens mij vaak de mensen die flitsend rijden en veel wegervaring hebben, die 1x of geen knipper gebruiken. Ook diezelfde mensen hebben haast en kleven. Die wisselen constant van strook als het druk wordt. Die bellen waardoor ze schommelen in snelheid, en opeens niet meer spiegelen.

Vrouwen rijden vaak wat voorspelbaarder ook. bepaalde acties denk je gelijk: ow, is een vrouw.... En dat klopt dan in 99% van de gevallen... Dit zijn vaak snelheidsacties, inhalen met lage snelheid. veel tijd nemen om eindelijk terug te gaan naar de rechter strook... niet vlot invoegen... dat soort gevallen. Toch is daar beter op in te springen als het abrupte gedoe van sommige haantjes.

1982kameiX1
27-11-2007, 10:45
Ik reed laatst over een rotonde waar fietsers van rechts ineens ook voorrang hadden(volgens het bord) :screwy: alsof je bij het oprijden van een rotonde naar rechts kijkt :mad: nu dus wel.....

gisteravond bij de gamma, 2 vrouwen zonder licht, fiets volgeladen met hout, lampen, prularia, enz... staken zo de parkeerplaats over die ik op wilde draaien. (10km/h?)

ik stond op tijd stil. maar de dames lagen wel allebei op de grond van schrik. incl. hun koopwaar.

ik parkeer de auto en wil er ff heen lopen, fietsen ze net weg, en gebeurt het ze weer... nah... dan zakt me de broek af. ik ben naar binnen gelopen(gamma).. krijg de hik denk ik dan.......

cool topic, kan hier wel 24/7 schrijven...

"ik rij niet asociaal, ik zorg voor een goede doorstroming..."

Zollie
27-11-2007, 11:12

ho, ik heb mezelf wat onzirgvuldig uitgedrukt... het had zo gekund! ik bedoel, mn Santana rijdt niet eens 160... :D

ik rijd meestal 120~130 op mn teller, en dit kan ik blijven doen op de rechterbaan. meestal haal je er dan wel een stuk of 6 in. daarna blijf ik achter een bejaarde of vrachtwagen zitten, want ik moet er toch af 200m verderop.

ik ben geen snelheidsduivel, ik heb zelfs nog nooit een boete gehad :tongue:

G-eert-40
27-11-2007, 11:39
bedoelde eigenlijk niet de standaard irritaties in het verkeer, maar de wat apartere ervaringen. maar goed, vind het zo ook wel interresant om te lezen.

wat ook irritant is als mensen met alle geweld moeten inhalen om vervolgens 200 meter verder weer af te draaien :redface:

Dexter
27-11-2007, 11:52
Wat trouwens ook verbazingwekkend is:

Dat mensen het lef hebben om te denken dat ik snel over een drempel kan...

klaas
27-11-2007, 13:13
Merk nu sinds een jaar hoeveel mensen met andere dingen bezig zijn ipv autorijden.
gewoon kletsen, bellen, scheren, slapen en ga zo maar door.
Ook merk ik dat:
ze in de file denken dat je op de linker/rechter baan sneller bent :eek:
ze op de snelweg links blijven rijden omdat ze al 120 rijden, niet omdat ze inhalen :screwy:
ze in een motor een uitdagening zien om te kijken of ze met hun gti/gsi sneller kunt wegtrekken/ racen :redface: (ja dat kan ;) )

ja inderdaad ik rij nu motor :D
En bedank al die lieve mensen die heerlijk in de file staan en mij er toch langs laten :thumbup:

RubenD
27-11-2007, 17:20
Zojuist, op de fiets terug had ik er weer eentje. Paralelweg midden in Arnhem. Gelijk aan de Johan de Witlaan. Daar fiets ik altijd als ik weer terug wil naar huis. Er is een ingestraat fietspad. Bij de kruisingen bevinden zich verkeerslichten, ook bij deze paralelweg. Er reed een auto vlak voor me (allemaal hobbels dus die zijn prima bij te houden). En die drukt hem zo het fietspad op om voor te sorteren om rechtsaf te slaan.

En mij vervolgens vreemd aankijken als ik er links langs ga. En gebaar van opletten waar je rijdt...

Gebeurd elke week wel een paar keer, dat je er links langs moet op dat punt.

breadfan83
27-11-2007, 17:22
Haha, laat ik maar niet vertellen hoe ik me op de fiets in het verkeer gedraag. :D
Dat is nog erger dan in de auto...

RubenD
27-11-2007, 17:25
Ik zei ook niet dat ik alles goed doe... ;)

Maar ik zou wel graag gewoon rechtdoor willen fietsen als er toch geen auto oversteekt. Ik ga ook op de fiets omdat je dan sneller bent als al het andere vervoer wat je zoal in de stad tegenkomt (behalve brommertjes, maar dat kost weer meer).

breadfan83
27-11-2007, 17:29
Ik zei ook niet dat ik alles goed doe... ;)

Maar ik zou wel graag gewoon rechtdoor willen fietsen als er toch geen auto oversteekt. Ik ga ook op de fiets omdat je dan sneller bent als al het andere vervoer wat je zoal in de stad tegenkomt (behalve brommertjes, maar dat kost weer meer).

Mwah, dan ga je toch gewoon de stoep op. :D
Ik heb een hekel aan asociale automobilisten, maar ik denk dat ik een van de asociaalste fietsers ben. :redface:
Stoplichten zie ik de helft van de tijd niet eens, goede of verkeerde kant van de weg stoor ik me niet echt aan, voetpad, straat en fietspad is eigenlijk allemaal fietspad... klote stads-mountainbikers. :P

RubenD
27-11-2007, 17:46
Mja, zo ga ik ook wel te werk. Links kijken, rechts kijken, geen auto's of ander spul wat zeer kan doen? Nee, doorfietsen maar!

mk2 stoo
27-11-2007, 18:21
Ik snap niet waar die reacties vandaan komen over hoe mensen aan hun rijbewijs zijn gekomen... Het doet me een beetje een beeld geven dat je niet snapt waarom mensen niet beter anticiperen op je eigen waardeloze-onervaren-niet-vooruitdenkende-niet-rekeninghoudende-met-de-gemiddelde-ander-zijn-rijstijl rijstijl.

Snap jij dat niet? Ik zal es ff uitleggen......
Vandaag, op een kleine rotonde in een dorpje met geen stoplichten en haaien tanden voor de mensen die de rotonde naderen, een dwaas in een kanon van een mercedes die ff vol op de rem trapte om iemand die zat te wachten om de rotonde op te rijden voor te laten gaan :screwy: Ik snap niet hoe die aan zijn rijbewijs is gekomen......

Vandaag, ietsjes later, iemand die dood leuk in de midden van de straat stopte zonder aan te geven wat ie van plan was en zonder alarm licht te voeren om ff een brief in de brievenbus te deponeren :screwy: Ik snap niet hoe die aan zijn rijbewijs is gekomen......

Vandaag, iemand die zijn auto precies voor een bocht parkeert resultaat dat ik niet kon zien of er een andere auto aankwam en dus bijna de audi in de voorkant van een bus geparkeerd had :screwy: Ik snap niet hoe die aan zijn rijbewijs is gekomen......

moet ik doorgaan?

Jurgen Santana
27-11-2007, 18:28
Vandaag, ietsjes later, iemand die dood leuk in de midden van de straat stopte zonder aan te geven wat ie van plan was en zonder alarm licht te voeren om ff een brief in de brievenbus te deponeren :screwy: Ik snap niet hoe die aan zijn rijbewijs is gekomen......

Tijdens een rijexamen hoef je geen brieven te posten hoor :D

Siroj.
27-11-2007, 19:17
Ik haat die bumper klevers. 50cm voor me reed er vanmorge weer zoon gek :D

Menace
03-12-2007, 19:25
precies hetzelfde antwoord hier!
en ook raar, dat maar heel weinig mensen gewoon structureel bij elke wijziging van richting hun daarvoor bestemde aanwijzer gebruiken, hoe moeilijk is het?
Dat vind ik nog wel het MEEST irritante.

Rijd tegenwoordig tusen stadskanaal en Drachten op en neer met mijn jetje.
Vooral op de terugweg valt het op hoeveel mensen zitten suffen achter het stuur, eerst flink de gang derin om 200m verder weer vol in de ankers te gaan om niet hun voorganger in de kont te rijden...waarom niet rustig met de rest mee gangetje 110 a 120 dervoor...

Begrijp me niet verkeerd, ik mag ook wel esa lekker gasgeven maar doe het dan als je ruimte hebt en niet in de avondspits in de regen en en het donker :screwy:

Tommy
03-12-2007, 21:19
Snap jij dat niet? Ik zal es ff uitleggen......
Vandaag, op een kleine rotonde in een dorpje met geen stoplichten en haaien tanden voor de mensen die de rotonde naderen, een dwaas in een kanon van een mercedes die ff vol op de rem trapte om iemand die zat te wachten om de rotonde op te rijden voor te laten gaan :screwy: Ik snap niet hoe die aan zijn rijbewijs is gekomen......

Vandaag, iemand die zijn auto precies voor een bocht parkeert resultaat dat ik niet kon zien of er een andere auto aankwam en dus bijna de audi in de voorkant van een bus geparkeerd had :screwy: Ik snap niet hoe die aan zijn rijbewijs is gekomen......

moet ik doorgaan?

Je vraagt toch ook niet of je moet beginnen? ;)

Heleen
03-12-2007, 21:52
Haha, laat ik maar niet vertellen hoe ik me op de fiets in het verkeer gedraag. :D
Dat is nog erger dan in de auto...

Ik ga mee en verhoog met 10... zo in de stad leer je je wel redden op je fietsje (al is Breda eigenlijk nog niet eens echt een stad te noemen) :D .

Bijna alles is al genoemd. Richtingaanwijzers is ook het eerste dat in mij opkwam, alleen met die tegenstelling dat ik juist het idee heb dat mensen zonodig alle dure opties op hun auto moeten hebben om ze vervolgens niet te gebruiken. Wat mij niet zozeer in het verkeer opvalt (want daar hoor ik niet meer echt bij de laatste 3,5 jaar) maar wel bijvoorbeeld in de krant:

Van het weekend weer twee jongeren (dat is dus onder de 25 jaar) opgepakt met minimaal 8 keer het toegestane promillage in hun bloed. Achter het stuur van hun auto, wel te verstaan. Dát vind ik pas bizar, vreemd, opzienbarend. Of misschien is het wel heel normaal, gezien de noodzaak van campagnes tegen het nieuwe 'comazuipen' dat ook regelmatig de kranten haalt dezer dagen.

Bumperkleven op een auto met kids? Wat dacht je van ouders die hun kinderen níet insnoeren en wél ruim over de max. snelheid gaan?

9 van de 10 auto's heeft op welke plaats dan ook één of meerdere dvd-schermpjes hangen. Whatever happened to 'We doen de dieren, ik noem er één en dan moet jij er eentje noemen waarvan de naam begint met de laatste letter van mijn dier' en dan maar uren lang zinnen op dat dier dat eindigt op een Y, of 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' of 'scrabble, the travel edition'? Ik ben nog geen kwart eeuw of ik voel me al oud.. en het komt allemaal door de rest van de wereld! Ik heb overigens ook nooit een tv in mijn slaapkamer gehad ;)

Toen ik nog chauffeurde en dus regelmatig op Schiphol kwam viel het rijgedrag in het algemeen van de gemiddelde taxichauffeur me wel op.. maar dat is al lang en breed oud nieuws natuurlijk. Zo'n geel bordje is natuurlijk ook gewoon een wildcard in vermomming.

Oh ja, tot slot, als sommige mensen hier rijden zoals ze spellen, dan houd ik mijn hart vast... ook al tot in den treure uitgediept en uitgekotst, dat onderwerp. Maar toch viel het me wel op en verbaasde ik me over alle trainwrecks en frontale botsingen in de drie pagina's van dit topic :rolleyes:

Goedenavond!

mk2 stoo
03-12-2007, 21:56
Je vraagt toch ook niet of je moet beginnen? ;)
Klopt, toestemming hoef ik niet ;) :D

Tommy
04-12-2007, 00:14
Klopt, toestemming hoef ik niet ;) :D

hoe voelt dat nu? ;)

Had vrijdagavond nog een bijzonder geval trouwens. Ik dacht nog, hoe komt die aan zijn rijbewijs! ;) Druk op de weg, mensen willen naar huis, anderen moeten er niet aan denken heel het weekend met hun vrouw te spenderen, er rijden nog veel vrachtwagens...

degene die geen haast heeft om het hele weekend bij zijn vrouw te zijn haalt in.... +/- 7x haast hangt er achter... Daarachter sluit ik aan. Dus we rijden met 8 maal haast achter 1x misschien had ik er toch achter moeten blijven rijden... Komt me een nog haastiger iemand achterop, die begint te seinen.

Heb je het plaatje? Er rijdt dus een sliert van 9 auto's, waarvan ik net de laatste ben... Komt er iemand, nummer 10, aansluiten die gaat seinen, wat ik dus ontvang. Terwijl ik er niks aan kan doen........

Heb je dan een plaat voor je harses of niet? Maar goed, het werkte deels... Want ik moest er eigenlijk toch af, dus ik ging naar rechts, kerel geeft volgas om direct weer te moeten remmen, aangezien hij maar 5 meter op kon schieten... Ik laat beetje gas los en ga achter hem rijden, en ik denk, even testen of mijn grootlicht ook nog werkt. best wel... Maar heb er toch een uitgebreide studie van gemaakt. :D Het bevalt mij nog altijd goed om regelmatig lekker om kinderachtig te doen... En ik was toch al te laat...

Kevin20v
04-12-2007, 01:33
Ik laat beetje gas los en ga achter hem rijden, en ik denk, even testen of mijn grootlicht ook nog werkt. best wel... Maar heb er toch een uitgebreide studie van gemaakt. :D Het bevalt mij nog altijd goed om regelmatig lekker om kinderachtig te doen... En ik was toch al te laat...

Ik heb echt oprecht zitten lachen achter m'n pc, gebeurt me tegenwoordig niet vaak meer bij de meeste reacties op dit forum...

maar hier moest ik toch wel smakelijk om lachen, misschien vooral ook omdat ik mezelf hier toch wel een beetje in herken :D

Afgelopen zaterdag ging ik met m'n pa's Golf mk4 variant SDI naar Lichtenvoorde om wat spullen voor het cabrio project op te halen.
Volledig bewust dat er toch wat pk's missen onder de kap begeef ik me de hele rit over de duitse snelweg op de rechtse baan, soms kom je dan een langzame hollander tegen in een franse auto die je dan moet inhalen, maar dat kan ook met de hendel van de cruisecontrol (kan ik tenminste lekker relaxed blijven zitten).

Goed oplettend of er geen snelle duitsers (auto's en bestuurders) in m'n spiegel opdoemen, ga ik proberen een voorligger en vrachtauto in te halen.
Het snelheidsverschil tussen mij en de voorliggers was niet gering te noemen (80km/h en ik 120km/h) dus de cruisecontrol moest ook al drie keer slikken van de echt te lage snelheid voor een duitse snelweg :redface:

Dus vol goede moed ga ik die dag voor de derde keer de linkerbaan op, alleen zie ik helaas te laat dat dit keer ineens een gloednieuwe Audi A8 in m'n spiegel verschijnt.
Alsof hij zo ineens uit een mistwolk verscheen was hij er, enigzins bekend met de gevoelens die de bestuurder waarschijnlijk zou gaan krijgen zette ik m'n knipperlicht naar rechts aan.
Dit zodat hij er rekening mee kon houden dat het nog even zou gaan duren maar dat ik ook het liefst zo snel mogelijk aan de kant zou gaan!

De gezette A8 bestuurder begint echter gelijk met de ontzettend grote xenon lichten te knipperen, en meent ook met z'n "vingertje" naar z'n hoofd te moeten wijzen -> zo dus: :screwy:

Een beetje geïrriteerd ga ik dan doch uiterst langzaam naar rechts, als het zo moet hoef ik ook niet "zo snel mogelijk" naar de rechterbaan. :D
Vervolgens komt meneer naast me rijden en maakt enkele gebaren waarop ik uiterst grappig reageer. (vind ik zelf dan he)
Met een grote glimlach trek ik m'n armen en schouders op, waarna ik mezelf een aantal keer moeizaam aan het stuur uit m'n stoel trek, waarmee ik eigenlijk bedoel dat ik er ook niets aan kan doen dat het zo'n traag hok is! ;)

Ik had gehoopt op een glimlach en een iets beter humeur van onze gevleugelde A8 rijder, hijzelf was er echter minder van gecharmeerd, en ik kreeg dan ook een middelvinger, waarmee ik dus in zijn geval een flink opgezette "duitse bokworst" bedoel.
Toen het mij duidelijk werd dat mijn goede bedoelingen niet aan hem besteed waren, heb ik maar heel nadrukkelijk gegaapt hopende dat hij dat wel zou begrijpen.

Jawel hoor, dat had hij wel begrepen meneer wees nog eens naar z'n hoofd ":screwy:" en trapte vervolgens weer flink z'n gaspedaal in, en schoot er in z'n F16 vandoor...
Ik ben helemaal niet zo met het milieu bezig, maar op dat moment bleef het mij niet onopgemerkt dat daar weer 16 Kilo aan co2 ging.
Helaas moet ik dan concluderen dat het zo ook kan, en vervolg mijn weg weer rustig over de rechterbaan.

Thuisgekomen besef ik dat de sdi 1 op 26 heeft gelopen, daar kan mijn 20 klepper nog heel wat van leren. :D
Ik schrok er zelfs van toen de pompbediende vertelde dat ik maar 17 euro hoefde af te rekenen :eek: normaal moet ik voor zo'n ritje toch al gauw 65 euro neertellen met de benzineprijzen van tegenwoordig.
Misschien moet ik ook maar zo'n tractor kopen, hoef ik dan ook niet meer bij mensen in de bumper te gaan hangen :thumbup: :woowoo:

Erik
04-12-2007, 08:20
Wel eens in België geweest? :screwy:
Hier moet je je rijbewijs halen met nog een beetje vorm van instructeur, daar krijg je het al als je lief met pappie of mammie naar de plaatselijke buurtsuper mag rijden.

Zelfde taferelen met knipperen en vingers alleen proberen ze daar je dan nog over de midden-vangrail in te halen....

maar goed... in het zuiden hebben fietsers dan opeens weer voorrang als je een rotonde verlaat... zo reed ik laatst bijna een scooter van de weg in Heerlen.Rechtdoorgaand verkeerd heeft...
Word dat in het noorden niet meer zo aangeleerd?

Zollie
04-12-2007, 10:38
ik loop al tijden met een ontzettend flauw plan rond... gebeurt mij ook maar al te vaak dat ik aan het inhalen ben, en een lummel achter me moet gaan seinen. dat terwijl ik sowieso niet te langzaam rijd, maar ook geen 160 natuurlijk... of inderdaad als je toch nog 6 wagen voor je hebt...

maar het leek me dan zo lollig om een koplamp te monteren aan een achterhoofdsteun, klein knopje inbouwen (lege knopjes zat ;) ) en dan vriendelijk terugseinen...

lullig, maar effectief? ik heb t ook nog niet gedaan, omdat je dan waarschijnlijk erg vriendelijk van de weg word gedrukt. maar het lijkt me nog altijd een fantastisch plan :D

Tommy
04-12-2007, 10:45
Wel eens in België geweest? :screwy:
Hier moet je je rijbewijs halen met nog een beetje vorm van instructeur, daar krijg je het al als je lief met pappie of mammie naar de plaatselijke buurtsuper mag rijden.

Zelfde taferelen met knipperen en vingers alleen proberen ze daar je dan nog over de midden-vangrail in te halen....

Rechtdoorgaand verkeerd heeft...
Word dat in het noorden niet meer zo aangeleerd?

volgens mij gaat de regel van doorgaand verkeer niet echt op bij een rotonde?

anders hoefde je ook geen richting aan te geven bij het verlaten toch?

martiepartie
04-12-2007, 10:46
in het Noorden is dat vaak andersom; Bestuurders die de rotonde verlaten hebben voorrang op de fietsers die de rotonde blijven volgen, staan duidelijk aangegeven dmv haaientanden...
Heb nooit begrepen waarom dat zo is, maar in de Noordelijke provincies is 't echt zo.

@Tommy/Kevin; kan me helemaal vinden in jullie verhaal. Ik denk graag mee/anticipeer graag op mijn haastige weggebruikers, maar als ik een heethoofd achter me heb hangen die het onmogelijke van mij eist doe ik graag NET even iets langzamer om de druk nog een beetje op te voeren...

1:26.... Woooo, dat is serieus heel erg zuinig.. Misschien dat de volgende voiture toch maar een G4 sdi wordt als dagelijks gebruik. De G3 1.8i valt ook nog tegen, maar met 1:14 kan deze echt niet tegen 1:26 op....

Tommy
04-12-2007, 10:47
ik loop al tijden met een ontzettend flauw plan rond... gebeurt mij ook maar al te vaak dat ik aan het inhalen ben, en een lummel achter me moet gaan seinen. dat terwijl ik sowieso niet te langzaam rijd, maar ook geen 160 natuurlijk... of inderdaad als je toch nog 6 wagen voor je hebt...

maar het leek me dan zo lollig om een koplamp te monteren aan een achterhoofdsteun, klein knopje inbouwen (lege knopjes zat ;) ) en dan vriendelijk terugseinen...

lullig, maar effectief? ik heb t ook nog niet gedaan, omdat je dan waarschijnlijk erg vriendelijk van de weg word gedrukt. maar het lijkt me nog altijd een fantastisch plan :D

ruitensproeier kan ook leuk zijn.... is echt zown kettingreactie dan.... haha

vooral met dat eerste zout leuk

Richard
04-12-2007, 10:50
ja, of remmen voor fietsers als je de minirotonde wil verlaten... das echt zown kop-staart moment

maar goed... in het zuiden hebben fietsers dan opeens weer voorrang als je een rotonde verlaat... zo reed ik laatst bijna een scooter van de weg in Heerlen. :redface:

In leeuwarden ook hoor Thom

Erik
04-12-2007, 10:51
volgens mij gaat de regel van doorgaand verkeer niet echt op bij een rotonde?

anders hoefde je ook geen richting aan te geven bij het verlaten toch?Nja denk dat we allebei een andere situatie bedoelen.
Ligt ook vaak eraan hoe de verkeerssituatie gemaakt is bij zo'n rotonde, of er haaientanden staan of niet.

Tommy
04-12-2007, 12:03
In leeuwarden ook hoor Thom

welke in Leeuwarden? die bij het station, belastingdienst, achmeatoren(weet niet of je het zo schrijft) bij het FEC, en eigenlijk alle andere die ik me even voor kan stellen, hebben fietsers geen voorrang... misschien die nieuwe bij het theater daar, waar je niet meer met de auto voor langs mag misschien?

Zollie
04-12-2007, 12:22
ik ga er nog altijd vanuit dat fietsers OP de rotonde voorrang hebben. rotonde is 1 weg, in een cirkel. je rijdt erop, en fiets ook. als je eraf wilt, sla je dus af. de fietser is dan "rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor" en daar zal je dus op moeten wachten. (rechtdoor is dus in een cirkeltje rijden..)

het andere type rotonde is zoals vroeger de stichtse-rotonde in amersfoort. daar heeft iedereen die erop komt voorrang (van rechts dus, en haaientanden OP de rotonde). dus je zou niet rondjes kunnen blijven rijden met je ogen dicht ;)

Melvin
04-12-2007, 14:29
Dat er voortaan veel mensen rond rijden (vooral in VW's) met een heeeele verbaasde blik ;)

Heleen
04-12-2007, 15:33
Ik heb met rijles gewoon geleerd dat er twee verschillende soorten rotondes zijn hoor... en dan niet die met haaientanden óp de rotonde. Wel het verschil tussen wanneer fietsers al dan geen voorrang hebben..

Tommy
04-12-2007, 17:19
jah, meestal is het zo dat als ze óp de rijbaan rijden ze altijd voorrang hebben... en als de weg en fietspad gescheiden zijn, dan niet... Maar in de laatste situatie soms toch wel... blijf dat vreemd vinden. (als je dan onbekende bent en de weg zoekt... heel irritant. borden staan in het midden... het opletten gaat om er buiten.)

G-eert-40
04-12-2007, 17:39
elke rotonde die je nadert kun je zien dmv borden, haaientanden en strepen op de weg wie of wat er voorrang heeft. dus niet gaan nadenken als je de rotonde al op bent en dan plots gaan remmen :screwy: tis allemaal niet zo moeilijk ;)

RubenD
04-12-2007, 17:40
Over de rotonde, rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang, dus de mensen die op de rotonde blijven, in dit geval fietsers, hebben voorrang als jij eraf wil. Zo is het toch overal in NL?

Ik laat beetje gas los en ga achter hem rijden, en ik denk, even testen of mijn grootlicht ook nog werkt. best wel... Maar heb er toch een uitgebreide studie van gemaakt. :D Het bevalt mij nog altijd goed om regelmatig lekker om kinderachtig te doen... En ik was toch al te laat...
Mooi is dat, he! Die gasten snappen vervolgens nooit waarom je dat doet...

@Zollie, dat lijkt me een superplan!

vwleusden
04-12-2007, 23:34
het andere type rotonde is zoals vroeger de stichtse-rotonde in amersfoort. daar heeft iedereen die erop komt voorrang (van rechts dus, en haaientanden OP de rotonde). dus je zou niet rondjes kunnen blijven rijden met je ogen dicht ;)

Jammer dat ze de "afritten" veranderd hebben maar je kan er nu wel ongelovelijk leuk rondjes knallen :D en dan verlaten richting A28 Zwolle want dat is een leuk stukkie knallen :woowoo: dan A28 op en vervolgens knooppunt Hoevelaken een paar keer karren :D

Waar ik me over verbaas, die fossielen op de weg en huismoedertjes. Ga verdomme gewoon 120 km/h rijden en geen 60 op de snelweg en blijf van de weg tussen 7:00 en 20:00 uur. Dit geldt ook voor de supermarkt, tussen 11:30 en 13:30 geen boodschappen doen. Werkend Nederland gaat dan vaak hun lunch halen dus ga verdomme dan GEEN boodschappen doen en lange rijen bij de kassa creëren !

berendd
05-12-2007, 10:34
het is druk op de weg..

het stoplicht staat op groen maar aan de overkant van de kruising staat het vast..

wat doe je dan, juist je blijft staan, en je gaat niet de kruising blokkeren.

logisch toch? voor velen kennelijk niet. achter je staan ze te toeteren en voor je zitten ze als het rood wordt als bange konijntjes om zich heen te kijken omdat de andere weg nu gaat rijden. En waarom is het toch altijd een Opel Agila, wagon R+ of mazda demio die daar compleet gedesorienteerd midden op de kruising blijft staan?

Op de fiets heb ik de ergernissen al opgegeven en probeer ik er creatief mee om te gaan, de eerste keer dat er niet iemand ergens onderweg het fietspad blokkeert moet ik nog tegenkomen dus slinger ik dagelijks lekker naar het werk.

1982kameiX1
05-12-2007, 10:44
... En waarom is het toch altijd een Opel Agila, wagon R+ of mazda demio die daar compleet gedesorienteerd midden op de kruising blijft staan?.....

hahahaha, dit is ZO waar...

wat ik bijster verschrikkelijk vind is als mensen 3 km van te voren 30 gaan rijden want het stoplicht staat toch op rood....

en vaak wordt het plots groen en geven ze heel veel gas bij want ze zijn bang dat ze het niet halen.
ik zie ze regelmatig met 60 door oranje knallen...

ik rij gewoon met 50 ernaartoe, ik heb niet voor niets remmen op mijn auto....

Area51
05-12-2007, 10:53
Op de fiets heb ik de ergernissen al opgegeven ..

Waar ik me echt over verbaas -en dat komt omdat ik dagelijks veel op de fiets zit- is het grote aantal voetgangers wat op de stoep loopt en besluit over te steken. Of ze nou in mijn richting lopen (en zich dus 180 graden moeten draaien om me te kunnen zien), of dat ze me aan zien komen .. het maakt ze niet uit .. oude van dagen, jongeren, moeders met kinderen .. ze steken allemaal als een kip zonder kop zonder te kijken over .. het valt me nog mee dat het iedere keer weer net aan goed gaat, maar er komt een dag dat ik er eentje vól ga scheppen :tongue:

Berserker
05-12-2007, 11:07
Pff ik fiets alleen als ik gedronken heb en dan krijg je dit:
http://85.17.151.88/107250001-107300000/107299801-107299900/107299874_5_Uaz4.jpeg

:redface:

Thomas78
05-12-2007, 12:38
hahahaha, dit is ZO waar...

wat ik bijster verschrikkelijk vind is als mensen 3 km van te voren 30 gaan rijden want het stoplicht staat toch op rood...

En je er achter zit te ergeren omdat je bij de stoplichten moet afslaan en jou licht wel op groen staat.... :screwy:

G-eert-40
05-12-2007, 17:52
Pff ik fiets alleen als ik gedronken heb en dan krijg je dit:
http://85.17.151.88/107250001-107300000/107299801-107299900/107299874_5_Uaz4.jpeg

:redface:

:cheers: hahaha zijwieltjes zijn de oplossing ;)

vwleusden
05-12-2007, 17:58
Gelukkig hebben we in Leusden verkeerslichten :rock:

berendd
05-12-2007, 21:49
Gelukkig hebben we in Leusden verkeerslichten :rock:

jaja mr correct.. gelukkig is stoplicht ook gewoon correct nederlands :tongue:

vwleusden
05-12-2007, 23:06
:D alleen dan moet je elke keer stoppen :p

Tommy
05-12-2007, 23:41
maar er komt een dag dat ik er eentje vól ga scheppen :tongue:

:thumbup: :D

Ik ben ook van het gas bijgeven dan, ipv remmen... laat ze maar even zweten en doorsjouwe! :D (najaaaaaaa, niet al té letterlijk nemen)

Net als de gevalletjes, Ik sta 6 meter voor een zebrapad met vragende ogen te wachten tot iemand mij, met de fiets nog tussen mijn benen en de boodschappen aan het stuur, over laat steken. Ja bekijk het even..... :screwy:

mk2 stoo
05-12-2007, 23:59
Ik had er vandaag weer zo'n gek achter me die op mijn bumper zat te drukken de hele weg vanaf malden naar nijmegen (4/5 km). Ik reed al niet te langzaam maar die vent bleef maar kleven, ook toen we de stad binnen reed. Ik had er uiteindelijk genoeg van en besloot zelf lekker kinderachtig te doen, dus eeste kans dat ik kreeg ging ik naar links en dan bleef 40 rijden en toen ie mij voorbij probeerd te gaan gaaf ik gas :D Sukkel werd meer en meer geirriteerd en begon ie te flappen met zijn armen en te schelden. Bij de volgende stoplicht moesten we stoppen en ik stapte heel rustig uit, liep naar z'n auto en zei "vriend, Ik heb net nieuwe remmen en jouw X5 voorbumper gaat een heel hoop meer kosten als mijn achterbumper, plus je no claims gaat naar de kloten want je rijdt bij mij achterop en buiten dat kom je nog veel later aan dan als je gewoon normaal rijdt. Jouw keuze". Afgelopen, hij bleef netjes een auto lengte achter me daarna :D
Trouwens de golf was wel leuk voor bumperklevers, die spuugt dikke vlammen als je gas ver genoeg intrap :D :thumbup:

Tjaap
06-12-2007, 00:18
mij lukte het met de TD een keer om een bumperklever z'n lampen met lichtsensor aan te krijgen.. dot roet in z'n bek en hop lampen aan..

mk2 stoo
06-12-2007, 00:29
mij lukte het met de TD een keer om een bumperklever z'n lampen met lichtsensor aan te krijgen.. dot roet in z'n bek en hop lampen aan..
Ook grappige :D Maar ik denk dat verbrande lak beter werkt, gelukkig dachten klevers die achter de golf zaten ook zo na een waarschuwings vlam.....

Zollie
06-12-2007, 13:10

heerlijk! toen ik mn ouwe golf nog had met 1.6D... zat iets van 650.000 op de teller. hard ging t ook niet.. bumperklevers kregen van mij altijd een wolkje (wolk) door lekker terug te schakele naar de 4. kreng rookte normaal al erg, maar zo helemaal :)

klaas
09-12-2007, 23:47
vandaag op de snelweg, reed zo'n 100 (waar je honderd mag) komt er een 'stoere merc, duurdere klasse, met een snotaap erin :mad: )(inc. yo yo vrienden) over de vluchtstrook mij stoer rechts inhalen, er was gewoon een linker baan vrij.
Ook mijn voorligger moest het op deze manier ontgelden en ik zie hem in de verte nog een paar hele vreemde capriolen uit halen op zeer hoge snelheid
Echt waanzin, stel dat ik met mijn auto iets naar rechts was gekomen................ :eek:
wist even niet wat ik dacht, maar heel possitief was het niet :screwy: :screwy: