View Full Version : OPROEP VAN AUTOWEEK: Golf 1 Diesel nodig voor filmpje!
Sjoes 85
30-11-2007, 18:48
Hallo,
deze week werd ik benaderd door Bas van Putten, die vroeg mij of ik iemand kende met een originele golf 1 Diesel, met een 50 pk motor.
De auto hoeft niet in perfecte staat te zijn, maar een mooie auto is natuurlijk wel een pré. Deze auto is nodig voor een nog op te nemen filmpje voor Autoweek.
Bas is oa columnist voor Autoweek en GTO automagazine. De meesten van jullie zullen hem wel kennen denk ik. Hoe ik hem ken? Laatst benaderde hij mij of ik met mn GX mee wilde doen aan een vergelijkingstest tussen een Golf 1 en een Golf V. Daar heb ik natuurlijk ja op gezegd. Die test is inmiddels geweest, het verslag ervan kunnen jullie in het kerstnummer van Autoweek lezen.
Ben jij degene die die een originele Golf 1 Diesel heeft?? neem aub contact met mij op, dan zorg ik dat ik je doorzet naar Bas!
mail naar: dennisdremmen@gmail.com
Groeten, Dennis
Genoeg te vinden hier toch, Melvin? :D
FolkertMk1
30-11-2007, 18:59
heb dennis al gemaild. ben benieuwd
Sjoes 85
30-11-2007, 18:59
Ik heb al email:-)
Even de foto's afwachten.
indien een goede auto, dan kan het topic dicht.
pm anders fre ff...met z`n gele diesel
Het mooiste zou een 76er GLD zijn, of de 77er miami blue diesel van die persoon hier op het forum.
Sjoes 85
01-12-2007, 12:26
pm anders fre ff...met z`n gele diesel
Ik heb een mailtje binnen van Folkert Kuipers, hij heeft alleen nog niet geantwoord op mijn vraag foto's mee te sturen.
Wie is Fre?
een miami blauwe of een GLD zou inderdaad mooi zijn. Laat maar komen zou ik zeggen!
en van wie is die gele diesel die te koop staat voor 4.500? (die gerestaureerde). DAt zou ook een mooie zijn!
Ik heb je gemaild sjoes :)
Sjoes 85
01-12-2007, 12:32
Ik heb je gemaild sjoes :)
i've seen it;)
en je hebt mail terug:D
Bedankt dat je ff aan me denkt Gijs... 81er 1.6 diesel met airride...
http://farm3.static.flickr.com/2010/2066611422_c99afd598f.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2323/2066609188_2f9e390641.jpg
NIET gerestaureerd, helemaal origineel en in nieuwstaat!! Zou hier wel interesse in hebben, kan er ook altijd tijd voor maken dus lijkt me erg gaaf!
Ik heb een mailtje binnen van Folkert Kuipers, hij heeft alleen nog niet geantwoord op mijn vraag foto's mee te sturen.
Wie is Fre?
een miami blauwe of een GLD zou inderdaad mooi zijn. Laat maar komen zou ik zeggen!
en van wie is die gele diesel die te koop staat voor 4.500? (die gerestaureerde). DAt zou ook een mooie zijn!
Fre ;)
Sjoes 85
02-12-2007, 13:01
Topic mag dicht!
Ik heb de auto van Melvin doorgezet naar Autoweek, deze zal het wel gaan worden waarschijnlijk. Sorry voor de andere geinteresseerden. Meerdere mensen hadden mij gemaild maar ik was nog in afwachting van foto's enerzijds, anderzijds was dit de enige NL'er die foto's van zijn auto meestuurde. Daarbij is de auto ook nog eens in zeer goede staat, en dat voor een 81'er!! (roestbakken....)
heejeheejheej, roestbakken! ;)
Super Sjoes_85, nogmaals erg bedankt, we houden contact! (zo blij als een klein kind nu :):):))
Super Sjoes_85, nogmaals erg bedankt, we houden contact! (zo blij als een klein kind nu :):):))
van harte, tegen de joue kan ik niet op :D
Der Typ Siebzehn
02-12-2007, 16:32
Sjoes bedoelde dat de eerste modellen met grote achterlichten; modeljaar '81, vanaf augustus 1980 dus, normaal gesproken bekend staan voor hun extreme roestgevoeligheid, gek genoeg soms erger dan de laatse modellen met kleine achterlichten...iig bij de "Original Golf 1 IG'' heerst dat gerucht.
Sjoes 85
02-12-2007, 18:19
Sjoes bedoelde dat de eerste modellen met grote achterlichten; modeljaar '81, vanaf augustus 1980 dus, normaal gesproken bekend staan voor hun extreme roestgevoeligheid, gek genoeg soms erger dan de laatse modellen met kleine achterlichten...iig bij de "Original Golf 1 IG'' heerst dat gerucht.
zoe is dat!;):D
FolkertMk1
03-12-2007, 19:50
helaas door storing met mijn com de mail niet ontvangen BALE!!!!!
steven16v
03-12-2007, 20:05
@Mellyville
Wat een prachtige golf!
hier een maat van mij:D
met een tdi(of gtd) blok erin.
iig een diesel blok en het is al een filmpje dus ben je metteen klaar:P
http://www.youtube.com/watch?v=nJQUllkMSrU
ja, goede kwaliteit .. en dat is ook wel de indruk die autoweek achter wil laten,
een stelletje xxx die een golf1 aan het aftrappen zijn op de Nederlandse snelweg.
proficiat Melvin, spreek je snel ... goed bezig met die garagefoto's trouwens!
hier een maat van mij:D
met een tdi(of gtd) blok erin.
iig een diesel blok en het is al een filmpje dus ben je metteen klaar:P
http://www.youtube.com/watch?v=nJQUllkMSrU
howhow, autoweek filmt ook met een gsm :screwy:
poste het voor de gein maar aangezien mensen hier geen humor hebben weet ik het ook niet
(middelvinger)
ja, goede kwaliteit .. en dat is ook wel de indruk die autoweek achter wil laten,
een stelletje xxx die een golf1 aan het aftrappen zijn op de Nederlandse snelweg.
proficiat Melvin, spreek je snel ... goed bezig met die garagefoto's trouwens!
een stelletje xxx.
wees vrij om het voluit te typen.
edit:
als jij dit aftrappn noemt dan vraag ik me af wat jij je eigen filmpje wel niet noemt tijdens het volgas lansgrijden. :screwy:
breadfan83
08-12-2007, 02:35
@ Melvin: Gefeliciteerd. Ben benieud naar het filmpje en verslag! :thumbup:
@ Nefret: Heel "stoer" filmpje...
het is daar niet eens snel weg :screwy:
je mag er maar 50 km/h :D
@NeFreT: kinderachtig om erop in te gaan, gewoon laten zitten en de eer aan jezelf houden joh... ook niet op mij gaan reageren omdat ik je kinderachtig noem, hoeft niet, want het is niet zo serieus en ernstig bedoelt dat het de moeite is...
Iedereen bedankt (vooral Sjoes_85), en dit verhaal krijgt nog een mooi staartje waarover ik later meer post!
als jij dit aftrappn noemt dan vraag ik me af wat jij je eigen filmpje wel niet noemt tijdens het volgas lansgrijden. :screwy:
ff verduidelijking, ik heb namelijk geen enkel idee over welk filmpje je het hebt..
poste het voor de gein maar aangezien mensen hier geen humor hebben weet ik het ook niet meer
Misha snap niet dat NeFReT een geintje maakt :screwy:
top van de Autoweek actie ....laat maar weten hoe het was :thumbup:
Sjoes 85
08-12-2007, 13:29
Het filmpje is trouwens niet bedoeld voor Autoweek (had ik verkeerd begrepen), maar voor een nieuw autoprogramma waarin youngtimers centraal komen te staan.
Kunnen we voor de rest "on topic" blijven (voor zover dat nog nodig is..)?
Sjoes 85
22-01-2008, 13:55
Helaas door omstandigheden kan de Diesel van Mellyville niet meedoen aan het filmpje. Ik weet niet of hij hier nog zelf iets over gaat of wil toelichten, maar het komt er op neer dat ik op zoek moet naar een andere Golf 1 Diesel voor het autoweek filmpje.
Willen mensen die (nog steeds) geinteresseerd zijn zich bij mij melden??
dennisdremmen@gmail.com
groeten, Dennis
martiepartie
22-01-2008, 14:03
Nou Fré? Mooie reclame voor die gele diesel, je wilt hem toch verkopen!
Verder rijdt er nu toch ook een golf1 LD rond uit de eerste bouwjaren? Die zou helemaal goed passen.
Idd, zoals ik Dennis heb laten weten, en zoals meerderen weten, ben ik op een kruising aangereden en heb schade. Hierdoor kan ik niet meedoen aan het hele film gebeuren... Sja, meer valt er ook niet over te vertellen, behalve dat het enorum k** is...
Verder had ik van de autoweek wel verwacht dat ze mij iets zouden laten weten, hij vond het zo enorm leuk allemaal en was zo enthousiast maar nu hoor ik niks meer...
Sjoes 85
22-01-2008, 15:48
Idd, zoals ik Dennis heb laten weten, en zoals meerderen weten, ben ik op een kruising aangereden en heb schade. Hierdoor kan ik niet meedoen aan het hele film gebeuren... Sja, meer valt er ook niet over te vertellen, behalve dat het enorum k** is...
Verder had ik van de autoweek wel verwacht dat ze mij iets zouden laten weten, hij vond het zo enorm leuk allemaal en was zo enthousiast maar nu hoor ik niks meer...
Melvin, Bas had mij nog een mail teruggestuurd erover. Die zal ik je even doorsturen. Niet gezien dat jij die mail schijnbaar niet hebt gekregen;)
Ja bedankt Dennis, dat is iig iets! Bas kwam op mij ook erg rielekst over dus ik had idd wel zoiets verwacht...
jammer, maar helaas voor mij...
FolkertMk1
22-01-2008, 18:45
you got mail
wat ik mij nu afvroeg, je was eerst op zoek naar een vroege diesel (1500cc bj77-79).
Maar geen van de aangemelde bezitten deze :)
Stijntje heeft die! En het is een hele mooie, helaas zoeken ze een niet-verlaagde, maargoed, dan schroeft ie hem wel omhoog!
Dus Dennis, als je nog op zoek bent, dat is een hele gave originele groene, 77er, LD-versie, dus alles chroom, erg luxe en erg origineel nog!
Dennis heeft gisteren de gegevens van Fré naar Bas (autoweek) gestuurd....
Ah, die van Fré is ook erg geschikt voor dit onderwerp inderdaad. Maar die van Stijntje ook moet ik zeggen.
Mooiste zou idd de mk1 van stijn zijn, een van de eerste LD, of GLD uitvoeringen.
Ja precies, die van Stijn is ook echt super... die wordt ook doorgestuurd ;)
ik weet niet of de mijne iets is? 83'er in volledige GTD trim met een 1,6GTD motor met 109Pk op de testbank
kleurcode is origineel en is minder dan een jaar geleden herspoten
koplampen en knipperlichten zijn snel weer verwisseld voor origineel. originele velgen, ats cup, bbs rm of ra, schroefkit originele hoogte, het is allemaal geen probleem
http://i25.photobucket.com/albums/c98/patje007/meets/DSCN2942.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/520/golfkexn8.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/9803/golfyh0.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/149/golfkenid9.jpg
Mooiste blijft een originele golf, zou oud en vol met opties mogelijk.
ik zal straks is even tegen Stijn zeggen.. als ik het niet vergeet
we zijn namelijk aan het slopen in Stijn (en Juud) hun nieuwe huis.
grote verbouwing, dus even wat minder aandacht op auto-gebied.
-MK1GTI-
24-01-2008, 21:46
Als Autoweek nog eens een goede originele Golf 1 GTI zoekt voor een reportage houd ik me aanbevolen. ;)
aan de rode gtd : kan dat zijn dat je in sint katelijne op school zit, ik zit daar namelijk ook (2de jaar auto)
rijdt zelf met een jetta 1 maar nog niet mee op school geweest
mk1diesel
25-01-2008, 11:28
hey sjoes 85 je hebt een belangrijke mail
ben er alleen vergeten bij te vertellen dat op de witte ook nog de originele 1ste laklaag zit
Sjoes 85
26-01-2008, 17:50
Jongens,
ik heb inmiddels vijf aanmeldingen:
-Stijn (groene Golf LD van 1977)
- Niels (mk1diesel, witte '83er)
- Fré (gele mk1 diesel)
- Folkert (ook n gele mk1 diesel)
- rode Belgische GTD
Aangezien de rode Belgische GTD een gemodificeerde motor heeft, valt hij helaas af. Uitgangspunt is in ieder geval originele techniek.
De keuze wordt gemaakt door Bas van Putten, ik ben enkel de postbode van de gegadigden;)
groeten!
mijne staat niet op de lijst, maar is enigste met orginele 1500cc ;)
nette kas is dan weer wat anders :D
Rijd ie al? Die van Stijn heeft het trouwens ook hoor :)
Sjoes 85
28-01-2008, 18:18
nette kas is dan weer wat anders :D
Ja klopt, ik had hier ff alleen de 'nieuwe' aanmelding neergezet;)
Ik ben je niet vergeten hoor, jouw gegevens zijn immers al doorgezet:)
mk1diesel
06-02-2008, 20:44
is er al iets bekent?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.