PDA

View Full Version : TDi in de T3 plaatsen


Menno Bremer
03-12-2007, 17:46
Afgelopen zaterdag afgereisd naar Groningen om daar een donor auto te halen. We hebben een 96er VW golf tdi gekocht zonder kenteken, de linkerdeuren, het interieur en een beetje schade op de linkerdorpel. De bedoeling is om de TDi motor te plaatsen in onze T3, een caravan achter de T3 te maken en dan de Ducati op de aanhanger meenemen.

Van de golf gebruiken we alleen de motor, dus mocht iemand nog een airbag, tellerklok, dashboard, achterklep, 2 rechterdeuren of het gehele casco zoeken, bij deze.

Eén en ander al bekeken op diverse forums en we hopen dat de motor begin volgend jaar ingebouwd is!

Afgelopen zaterdag al even geprobeerd om de Tdi aan de praat te krijgen maar het blijkt dat hij last heeft van een versprongen d-riem. Zoals bij vele Tdi motoren is de spiebaan wat minder geworden waardoor het tandwiel op de krukas wat teveel ruimte heeft gekregen. Hopen hem deze week aan de praat te krijgen!

Nou dat was het, ons project voor de winter!!!

Groeten Menno

evilnyntje
03-12-2007, 18:10
Nice, ben benieuwd naar foto's, klinkt als een leuk project. T3 is cool!

Gijs
03-12-2007, 19:02
Klinkt leuk :) Welke motorcode heeft de golf?
Enne; foto's :cool:

AD racing
04-12-2007, 18:24
Ik ben ook benieuwd...!!!

Menno Bremer
30-12-2007, 13:01
Heeft er iemand ook een oplossing voor de startonderbreker? Ik kan hem natuurlijk uit de sleutel halen en het kastje en de sleutel aan elkaar vast tapen en onder het dashboard stoppen.

Maar ik zou graag willen weten of we de startonderbreker ook uit de computer vandaan kunnen halen.

Hoop dat iemand een antwoord voor me heeft.

Menno

AD G60
31-12-2007, 17:28
De betere tuners kunnen dit normaal gesproken wel doen voor je, mijn 20vt start ook gewoon op mijn corrado-sleutel en zonder contactslot of tellerplaat onder het dashboard.

Tjaap
31-12-2007, 17:32
wacht ff, nu ik het nog een keer lees, ga je een oude caravan OP de T3 plaatsen... dat vind ik een nog veel leuker project om te volgen dan de TDI

Marcski
31-12-2007, 17:46
ik lees toch echt achter...

Tjaap
31-12-2007, 17:48
ja maar dat lees ik als achter de cabine, want hij wil er een aanhanger met ducati achter gooien

Langedaik
31-12-2007, 18:52
Ja, en is het nu een pickup of gewone bestelbus die hij gaat verbouwen dat zou ook nog kunnen.

Meer vragen dan antwoorden ;)

Benji
01-01-2008, 11:20
Het gaat om een gewone T3 camper waar Menno een TDI in wil plaatsen. Daarachter komt dan denk ik een caravan en een aanhanger met een motorfiets op sleep. Flinke combi :woowoo:

Succes Menno, ben benieuwd of het allemaal wat lukt. TDI in een T3 is dik!

servowire
01-01-2008, 20:09
Is het een AAZ blok? DIe maakt lagere toeren dan de 1.6D en 1.6TD en dus zal je topsnelheid lager liggen, als je je bak niet aanpast.

Ik neem aan dat je ook gewoon 120/130 wil kunnen.

Groeten,
Jeroen

Menno Bremer
04-01-2008, 11:40
Heren,

Het woordje caravan is uiteraard niet goed gebruikt. Ik bedoel natuurlijk een trekhaak!

De voorbereidingen zijn getroffen. De TD is uitgebouwd en nu zijn we aan het kijken of we een nieuwe motorsteun moeten maken of dat we de turbo gaan verplaatsen. Denk het laatste.

Nogmaals de vraag die ik ook eerder heb gesteld. Heeft er al iemand ervaring met het startblokkeringsverhaal?

Groeten Menno

arnus71
04-01-2008, 11:55
Mogelijk dat je bij het bus forum www.bus-forum.nl beter terecht kunt met deze vraag, daar zitten wel een paar T3 rijders die een TDI erin hebben.

Anders is de optie om er een mechanische pomp erop te zetten, dan heb je het hele electronische gebeuren niet nodig. Maar die pompen zijn erg prijzig.

Domi
04-01-2008, 12:00
AAZ is toch geen TDI maar een TD???
Ik heb ene 93er Golf 3 TD gehad met motorcode AAZ. En daar zat echt geen intercooler op.

arnus71
04-01-2008, 12:51
De AAZ is een 1900 td zonder intercooler, ook wel de 'voorloper' van de eerste TDI (1Z) motor. TDI's hebben een intercooler en electronische inspuiting.

Marcski
04-01-2008, 13:54
Mogelijk dat je bij het bus forum www.bus-forum.nl beter terecht kunt met deze vraag, daar zitten wel een paar T3 rijders die een TDI erin hebben.

Anders is de optie om er een mechanische pomp erop te zetten, dan heb je het hele electronische gebeuren niet nodig. Maar die pompen zijn erg prijzig.

hier ook, hoor ;)