PDA

View Full Version : einddempers allemaal hetzelfde?

Matheo
07-07-2004, 16:21
zijn alle mk2 dempers hetzelfde kwa vorm? ik bedoel dus de bocht over de achteras en de ophangpunten etc. ik weet dat een 1.6 hetzelfde is als mijn 1.3, maar is dit ook het geval bij zwaardere uitvoering (gti/gti16v). en ik bedoel dus nie de dikte van de pijp eej. kortom: past een gti demper op een 1.3 (als je niet kijkt naar de uitlaatdikte). ik dacht van wel, maar die vent op de sloop was er heilig van overtuigd dat dit niet kon!

Golfzilla
07-07-2004, 17:23
jawel past wel hoor, tenminste bij mij ligt er ook een gti demper onder (heb ook 1.3) hiero op de sloop was dat de enige die ze hadden dus maar meegenomen, en hij paste (op de uitlaatbuis-diameter na dan he)

Matheo
07-07-2004, 17:28
zie je nou wel, die vent stond gewoon weer uit zijn nek te lullen! hij had het over een korte en een lange bocht ofzo :confused:
hij had het ook over dat bij golfjes 2 de eindempers van een 1400, 1600 en een 2L allemaal hetzelfde waren, maar die van een 1300 helemaal anders was. (toen begon er dus al een "hijstaatuitzijnnektelullen" lampje branden)
van de week maar weer terug dan!

Marco
07-07-2004, 17:37
Nope, bij golf 2 zijn het allemaal losse einddempers, er zijn van andere merken wel dempers met een lange pijp eraan, of misschien dat er modellen zijn bij VW die dat ook hebben, maar de Golf 2 in elk geval niet.

Toen ik mijn huidige remus einddemper kocht (2x90mm rond, bij interesse mail maar :)) stond er ook op voor 1.6, dacht eerst dat het de verkeerde was, maar pijpdiameter is hetzelfde dus kan er gewoon op

niels_g60-power
07-07-2004, 17:58
Sommige golfje 3 sportuitlaten hebben dat, die zijn na de bocht over de as nog een stuk langer. Daar zit de middendemper net na de kat. Ik heb er toen eentje bij en 1,6 onder gezet en die was idd langer. Maar van een golf 2 zijn ze geloof ik kwa bocht allemaal het zelfde.

Pedaalemmer
07-07-2004, 19:28
oftewel dat "hijstaatuitzijnnektelullen" lampje klopte dus..;)

MauSeR35
07-07-2004, 20:14
he dat lampje ging bij mijn vorige week ook branden! zaterdag om precies te zijn, hij bleef volhouden dat ik een ruitenwissermechnisme van een oude Ibiza moest hebben om een enkelle wissen te maken, da hoeft toch niet per se?!
en zijn versnellingsbakken waren ineens veeeeel duurder geworden, t was weer slecht weer misschien dat t daar aan lag, maar hij moest er nou ineens 30 euri meer voor hebben dan toen jij het vroeg thieu! best wel een flink verschil vind ik...

Matheo
07-07-2004, 21:50
he dat lampje ging bij mijn vorige week ook branden! zaterdag om precies te zijn, hij bleef volhouden dat ik een ruitenwissermechnisme van een oude Ibiza moest hebben om een enkelle wissen te maken, da hoeft toch niet per se?!
en zijn versnellingsbakken waren ineens veeeeel duurder geworden, t was weer slecht weer misschien dat t daar aan lag, maar hij moest er nou ineens 30 euri meer voor hebben dan toen jij het vroeg thieu! best wel een flink verschil vind ik...

ook bij franken? ik heb met franken zelf en zijn hoofdmonteur staan praten, en ze zeiden allebei dat er verschil in de dempers zat (vandaar de twijfel). en ruitewissermech van een golf voldoet ook gewoon volgens mij (maar wil je een enkele wisser dan? zolang je hem maar nie in het midden zet :biggrin: ).
heb je wel naar een 4-bak gevraagd? 5-bakken voor een 1300 zijn nogal zeldzaam eej!
en ff vlug tussendoor: weet iemand mij iets te vertellen over de legaliteit van middendempervervangers? hij komt er zoiezo, maar is het legaal of ga ik de wet weer eens overtreden?

Marco
07-07-2004, 23:19
Middendemper vervanger is geen enkel probleem, zo lang ie maar niet lekt. En echt extreem herrie gaat ie toch nie maken (met standaard motor), dus niks aan het handje.

Voor enkele wisser kun je gewoon originele mechanisme gebruiken. Asje op de motor met MAXIMAAL 10mm verlengen, niet langer anders gaat ie aan lopen. Het gedeelte wat naar de bestuurderswisser loopt slijp je eraf, zowel van de arm als van het frame zeg maar. Plus je moet nog een deel van het frame aan de andere kant wegslijpen, maar dat zie je vanzelf als het asje langer is, dan loopt ie als je het goed hebt gedaan net een beetje aan. Nog 1 ding, als je een dikke (lancia) wisser wil monteren moet je ook een dikke as hebben, zit namelijk verschil in, eerst geloof ik M6 op latere golf 2 modellen is dat M8, in elk geval heb je de dikke nodig.

Pedaalemmer
08-07-2004, 10:03
Aha...heeft iemand hier een fotoverslag of iets van?..kwil dat ook wel maken maar voordta ik bij de lancia dealer sta..wil ik het goed voorbereid hebben...

MauSeR35
08-07-2004, 20:04
ook bij franken? ik heb met franken zelf en zijn hoofdmonteur staan praten, en ze zeiden allebei dat er verschil in de dempers zat (vandaar de twijfel). en ruitewissermech van een golf voldoet ook gewoon volgens mij (maar wil je een enkele wisser dan? zolang je hem maar nie in het midden zet :biggrin: ).
heb je wel naar een 4-bak gevraagd? 5-bakken voor een 1300 zijn nogal zeldzaam eej!
en ff vlug tussendoor: weet iemand mij iets te vertellen over de legaliteit van middendempervervangers? hij komt er zoiezo, maar is het legaal of ga ik de wet weer eens overtreden?

ik heb met die arjan staan praaaaaten, das toch de boss daaro? maar t was slecht weer, misschien dat het daar aan lag. Of jij krijg korting omdat je met de cross meedoet ofzo :rolleyes: en ja ik heb naar eens tandaard 4 bak gevraagd?!

en waarom mag ik hem nie in t midden zetten? denk trouwens dat ik de standaardpositie rechtsonderin doe zeg maar als dat kan.

Matheo
08-07-2004, 20:22
ik heb met die arjan staan praaaaaten, das toch de boss daaro? maar t was slecht weer, misschien dat het daar aan lag. Of jij krijg korting omdat je met de cross meedoet ofzo :rolleyes: en ja ik heb naar eens tandaard 4 bak gevraagd?!

en waarom mag ik hem nie in t midden zetten? denk trouwens dat ik de standaardpositie rechtsonderin doe zeg maar als dat kan.
ja volgens mij heet hij arjan en ik heb dat toen wel gevraagd na ik (weer) een halve kadett heb gekocht, mischien dat dat scheelt ja. en van mij mag je hem gerust in het midden zetten hoor :D

MauSeR35
08-07-2004, 20:28
hele kedatjes kun je daar niet halen, die zijn allemaal al door van de roest! ;) ik wil trouwens mee remco ook een crosswagentje gaan maken, wat zou jij nemen corsa of kadett of maakt da geen moer uit?

Matheo
08-07-2004, 20:38
kadett, zijn net zo licht te krijgen als een corsa, ze zijn goedkoper, gaan minder snel over de kop en makkelijk aan te sleutelen (veel plek enzo). bekijk van te voren wel of je een cab. of een injectie neemt, injectie is wel sneller maar dan zit je wel met die computer te kutten die nie nat mag worden enzo.

MauSeR35
08-07-2004, 20:45
t lijkt wel chatten zo! van een kadett heb je daar trouwens versies van met 1.6 carb of zijn die moeilijk te vinden? of misschien wel groter hoewel, rij je gelijk tussen de snelle.. hebben we het na de vakantienog wel eens over ofzo, dan kan ik gaan zoeken!