View Full Version : injectoren niet los te krijgen
Johan-dtc
08-07-2004, 04:43
hallo
ik wou mijn rubbertjes van de injectoren ff vernieuwen, omdat ze lek zijn, maar ik krijg op geen enkele mogelijkheid mijn injectoren los.
iemand een idee, of hebben jullie daar een hulpmiddeltje voor?
ik hoor het graag
Beet pakken met een waterpomp tang en dan een draaiende, en trekkende beweging maken. Ze kunnen inderdaad schijnbaar flink vast zitten, maar op de boven beschreven manier kun je ze zeker, als het klepdeksel nog op de motor zit, loskrijgen, hierbij kun je zelfs het klepdeksel als hefboom/steunpunt benutten.
Jeroentjuh
08-07-2004, 17:29
Het gaat om een EV motor met mechanische injectie...
Eerst wd40 erin spuiten,ff wachten, grote schroevendraaier erbij en wrikken.
Het kan soms ook helpen ff de motor te starten, had ik ook toen ging de laatste opeens eruit!
Eerst wd40 erin spuiten,ff wachten, grote schroevendraaier erbij en wrikken.
Het kan soms ook helpen ff de motor te starten, had ik ook toen ging de laatste opeens eruit!
Schroevendraaier erbij ?? De injectors zitten met O ringen in een kunststofhouder, kans is groot dat je deze sloopt met dit soort acties..
Starten helpt weinig want die dingen zitten in een deel waar onderdruk heerst, en door de kunststof houder zal weinig tot geen warmte overdracht plaatsvinden
Gewoon beetpakken met een tang en in de richting waarin ze gemonteerd zijn is het beste
Het gaat om een EV motor met mechanische injectie...
Klopt, en daar zijn ze vrij simpel los te maken met behulp van een tang
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.